Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

One Piece: World Seeker Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Ganbarion

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Bandai Namco Entertainment

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    BNE Hellas

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Το σενάριο είναι ένας από τους πυλώνες για τη δημιουργία ενός παιχνιδιού. Από αυτό δεν πρόκειται να έχει παράπονο κανένας από όσους αποφασίσουν να ασχοληθούν με το One Piece: World Seeker. Ο Eiichiro Oda έχει χρησιμοποιήσει το ταλέντο του για να δημιουργήσει μια ιστορία που ελάχιστα απέχει από την πραγματικότητα και περνάει πολλά μηνύματα. Για μια ακόμα φορά επικρατεί το δίκιο του δυνατού, που για να εδραιωθεί στην εξουσία επιστρατεύει τακτικές όπως «διαίρει και βασίλευε». Όπως πάντα ο διχασμός λειτουργεί ενάντια στη δύναμη των λαών. Έτσι οι έχοντες την εξουσία και τη δύναμη των όπλων, υποσχόμενοι ουσιαστικά ψίχουλα, κατορθώνουν να κερδίσουν τη συμπάθεια μιας μερίδας της μάζας. Ο εμφύλιος που βρίσκεται προ των πυλών αποτελεί την καλύτερη προκάλυψη για την εκμετάλλευση του ορυκτού πλούτου υπέρ της ολιγαρχίας. Οι φυλακές όλο και γεμίζουν με αντιφρονούντες. Άραγε θα μπορέσει μια μικρή ομάδα ανθρώπων να ανατρέψει την κατάσταση;



Τα γεγονότα διαδραματίζονται στο Jail Island, που αποτελεί μέρος του New World. Έχοντας λάβει πληροφορίες για την ύπαρξη ενός θησαυρού, οι Straw Hat Pirates μεταβαίνουν στο νησί. Όμως τα πάντα αποδεικνύονται φούμαρα και οι σύντροφοι του Monkey D. Luffy βρίσκονται άλλοι κρυμμένοι στο νησί και άλλοι στα χέρια του καθεστώτος. Με τη βοήθεια της Jeanne, ηγετικού μέλους της αντίστασης, ο Luffy θα προσπαθήσει αρχικά να βρει τους συντρόφους του και στη συνέχεια θα κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του για να βοηθήσει το κίνημα των αντιφρονούντων. Σχεδιαστικά, τα τοπία φλερτάρουν με τα όρια του έργου τέχνης. Μιας και πρόκειται για τίτλο open-world, ανά πάσα στιγμή μπορείτε να εξερευνήσετε το νησί, σε οποιοδήποτε μήκος και πλάτος.
Με τη βοήθεια της Jeanne, ηγετικού μέλους της αντίστασης, ο Luffy θα προσπαθήσει αρχικά να βρει τους συντρόφους του και στη συνέχεια θα κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του για να βοηθήσει το κίνημα των αντιφρονούντων.
Αυτό που λείπει είναι η ζωή. Μπορεί να διασχίσετε τεράστιες αποστάσεις και να μη συναντήσετε ίχνος ύπαρξης ή να βρείτε μια μικρή περίπολο που, και να σας υποψιαστεί, το να το βάλετε στα πόδια είναι ο καλύτερος τρόπος να την αποφύγετε. Η κατάσταση που επικρατεί στις πόλεις θυμίζει στίχους από τραγούδι του Β. Παπακωνσταντίνου. Άδεια η πόλη, που πήγαν όλοι. Εύλογα δημιουργείται η απορία. Πρόκειται για παιχνίδι ή τα χρήματα δαπανήθηκαν για αγορά ενός περιβάλλοντος δοκιμών; Ηχητικά, ακόμα χειρότερα τα πράγματα. Εκτός του ότι σε πολλές περιπτώσεις δεν ακούγεται το παραμικρό, με λίγη σκέψη καταλήγει κανείς πως ο επόμενος NPC θα είναι ο Charlie Chaplin και αυτό επειδή τα voice-overs απουσιάζουν, εκτός αν μιλάμε για cut-scenes. Επιπλέον, η έναρξη και το τέλος κάθε διαλόγου συνοδεύονται από μια εκνευριστική μαύρη οθόνη, που από την αρχή ως το τέλος θα περάσει εκατοντάδες φορές μπροστά από τα μάτια των παικτών.



Οι αποστολές μπορούν να παρομοιαστούν με ένα ατελείωτο πέρα δώθε το νησί. Η ολοκλήρωση όσων ανήκουν στο βασικό story line παρουσιάζουν ενδιαφέρον. Από την άλλη ο σχεδιασμός τους μοιάζει παιδικός ώρες ώρες. Δεν είναι λίγες οι φορές που πρέπει αναγκαστικά να πάτε σε ένα σημείο ίσα ίσα για να ακούσετε μια πληροφορία και να επιστρέψετε εκεί που αρχικά βρισκόσασταν. Ναι μεν υπάρχει fast travel, οπότε επιλέγοντας αυτήν την οδό ναι μεν γλιτώνετε τον Luffy από υπερκόπωση, αλλά έρχεστε αντιμέτωποι με το ίδιο βαρετό loading screen. Επιπλέον, η σε ορισμένες περιπτώσεις έλλειψη καθοδήγησης είναι κάτι παραπάνω από εκνευριστική. Η αναζήτηση, για παράδειγμα, πληροφοριών σε έξι διαφορετικά σημεία του νησιού, δίχως καν να ονοματίζονται οι περιοχές, θέλει περισσότερη τύχη από το ψάχνετε ψύλλους στ' άχυρα. Επιπλέον, δεν λείπει το απαραίτητο συμπλήρωμα και δεν είναι άλλο από τα side quests. Οι κάτοικοι του νησιού μπορεί να σας ζητήσουν το οτιδήποτε. Από το να τους φέρετε υλικά για φαγητό, μέχρι όστρακα, λουλούδια από το νεκροταφείο και άλλα παρεμφερή, μέχρι να αποφασίσετε ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να κάνετε επί μονίμου βάσεως επαναλαμβανόμενα θελήματα. Κάπου εδώ μπαίνει στην εξίσωση και το λεγόμενο Karma System. Όσες περισσότερες χάρες κάνετε, τόσο περισσότερο αυξάνεται το δέσιμό σας με συγκεκριμένους χαρακτήρες κι αυτό οδηγεί στο ξεκλείδωμα επιπλέον cut-scenes. Λογικά, μια δυο, κάποια στιγμή θα ξεχάστε την ύπαρξη του Karma System και η ζωή συνεχίζεται.



Ευτυχώς υπάρχουν και οι μάχες για να αλλάζει το σκηνικό. Δίχως ισορροπία όμως. Ακόμα και στο εύκολο επίπεδο, που υποτίθεται ότι είναι για όσους θέλουν να επικεντρωθούν περισσότερο στην ιστορία, η εξέλιξη έρχεται αργά επειδή μια μάχη πρέπει να δοθεί ξανά και ξανά μέχρι να νικήσετε τους αντιπάλους. Απορίας άξιο το γεγονός, όχι γιατί στα λεγόμενα boss fights οι μάχες διαδραματίζονται σε συγκεκριμένο χώρο, αλλά γιατί ξεφεύγοντας έστω και ένα βήμα από εκεί, ο Luffy είναι αναγκασμένος να επαναλάβει από την αρχή την όλη προσπάθεια. Και με την ένταση που υπάρχει πολλές φορές, αυτό είναι κάτι πολύ εύκολο να πραγματοποιηθεί. Όσο για το σύστημα μάχης, υπάρχουν δύο διαφορετικά στιλ. Observation, με ταχύτατες, όμως όχι τόσο ισχυρές επιθετικές κινήσεις, όπου το dodging παίζει μεγάλο, και Armament, με ισχυρές αλλά αργές επιθετικές κινήσεις και guarding για την αποφυγή ζημιάς. Η εναλλαγή από το ένα στο άλλο μπορεί να πραγματοποιηθεί ανά πάσα στιγμή, όμως θα ήταν προτιμότερη η ανάμεικτη χρήση τους.



Αρχικά οι ικανότητες του Luffy είναι περιορισμένες. Όσο όμως προχωράει το gameplay και ολοκληρώνονται αποστολές, τόσο γεμίζει το πορτοφόλι με XP και οι παίκτες έχουν τη δυνατότητα να επενδύσουν στην εξέλιξη του χαρακτήρα σε πέντε διαφορετικούς τομείς που έχουν να κάνουν με τις μάχες, τις ικανότητες εξερεύνησης αλλά και τις σωματικές αντοχές. Δεν υπάρχει κανένας περιορισμός στην εξέλιξη. Το αν ο Luffy εξελιχθεί μονόπλευρα ή ισορροπημένα είναι κάτι που βρίσκεται στη διακριτική ευχέρεια των παικτών. Πάντως, σε όποιο επίπεδο και να φτάσει, το μοτίβο των μαχών παραμένει το ίδιο και σύντομα καταντά μονότονο. Συνεχής χρήση του πλήκτρου επίθεσης, τρέξιμο γύρω γύρω για την αποφυγή των αντιπάλων. Κάτι ακόμα που προβληματίζει είναι η απουσία auto-focus, που συνεπάγεται συνεχή αναζήτηση στο χώρο του σημείου για την προέλευση της κλωτσοπατινάδας.
Οι κάτοικοι του νησιού μπορεί να σας ζητήσουν το οτιδήποτε. Από το να τους φέρετε υλικά για φαγητό, μέχρι όστρακα, λουλούδια από το νεκροταφείο και άλλα παρεμφερή, μέχρι να αποφασίσετε ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να κάνετε επί μονίμου βάσεως επαναλαμβανόμενα θελήματα.
Αν στα παραπάνω προστεθεί και το κακό ΑΙ, το σύνολο μοιάζει όλο και λιγότερο ελκυστικό. Άλλες φορές θα βρίσκεστε κυριολεκτικά δίπλα σε αντιπάλους που μοιάζουν να αρνούνται να επιβεβαιώσουν την παρουσία σας και άλλες θα σας μυρίζονται από δεκάδες μέτρα μακριά. Αν και θα χωράγανε άνετα στο gameplay, μηχανισμοί stealth ουσιαστικά δεν υπάρχουν. Πέρα από κάτι ξύλινα βαρέλια στα οποία μπορεί να χωθεί ο πρωταγωνιστής και να προχωράει όταν δεν βλέπουν οι αντίπαλοι, που για να μην καταλαβαίνουν τι συμβαίνει με κοτζάμ βαρέλι, πάει να πει πως δεν έχουν ιδέα τι συμβαίνει γύρω τους. Αφήσαμε για το τέλος την εντολή Interact με την οποία ανοίγουν πόρτες, σεντούκια και γενικά πραγματοποιείται κάθε είδους αλληλεπίδραση μεταξύ πρωταγωνιστή και αντικειμένων. Εκεί θα δοκιμαστεί ακόμα περισσότερο η υπομονή των παικτών. Από τη στιγμή της εκκίνησης, μέχρι τη στιγμή της ολοκλήρωσης της εντολής, θα έχετε άνετα την ευκαιρία να πιείτε δυο τζούρες φραπέ, να ανάψετε τσιγάρο και να φάτε μια απολαυστική μπουκιά από το αγαπημένο σας burger, γιατί με τόση αναμονή, όλο και κάποια λιγούρα θα σας πιάσει.



Έχοντας στη διάθεσή της ένα καλό σενάριο, η ομάδα ανάπτυξης θα μπορούσε, ανοίγοντας τα φτερά της φαντασίας της έστω και στο μισό από ότι απλώνει τα άκρα του ο Luffy, να δημιουργήσει ένα παιχνίδι αντάξιο του ονόματος του anime. Αντ' αυτού, παρουσιάζει κάτι ημιτελές, άχρωμο και πρόχειρο. Μόνο για τους πολύ φανατικούς της σειράς One Piece, όσους ονειρεύονται κάποια στιγμή να αξιωθούν να γίνουν μέλη των Straw Hat Pirates. 

4

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Σενάριο
  • Γραφικά
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Κακοσχεδιασμένες κύριες αποστολές
  • Επαναλαμβανόμενα side quests
  • Ερημωμένα τοπία
  • Μη ισορροπημένες μάχες
  • Karma System δίχως ουσία
  • Κακό ΑΙ
  • Τραγικά αργή η αλληλεπίδραση με αντικείμενα
  • Έλλειψη auto focus σε αντιπάλους
  • Έλειψη μηχανισμών stealth
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*