Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Overwatch Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Blizzard Entertainment

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Blizzard Entertainment

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    AVE

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Overwatch
    • 16+ pegi 16+
      • 8.8 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (5)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://eu.battle.net/overwatch/en/ FOLLOWERS 17 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • EDITOR’S CHOICE

    9

    ENTERNITY SCORE
*
Μόλις πριν από 2 χρόνια, στην Blizzcon 2014, η Blizzard ανακοίνωσε την ακύρωση του MMO Titan και έδωσε στον κόσμο μια πρώτη γεύση από το πρώτο της FPS, το Overwatch, το πρώτο καινούριο IP της εταιρίας μετά από το 1998, και με cinematic που άνετα “περνούσε” για δημιουργία της Pixar, τα επίπεδα του hype ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο. Μετά την ακύρωση του Titan, ενός project που εγκαταλείφθηκε παρά το μεγάλο του budget, η αλλαγή πλάνου των developers και η ταχύτητα με την οποία αναπτύχθηκε το Overwatch, απέδειξε πως το ρίσκο της εταιρείας ήταν τελικά για καλό. Ένα αμάλγαμα First Person Shooter και MOBA, το Overwatch φέρνει νέα πνοή στο χώρο των FPS. Στεκούμενος στο σταυροδρόμι μεταξύ ελεγχόμενου χάους και πολυεπίπεδης στρατηγικής, ο τίτλος της Blizzard είναι ένα πολύεδρο διαμάντι, με πιο βαθύ gameplay απ' ότι καταλαβαίνει ο παίκτης με μια πρώτη ματιά. Κατά βάση είναι ένα 6 vs 6 multiplayer με τους παίκτες να καλούνται να ελέγξουν ένα κινούμενο payload ή να καταλάβουν και να υπερασπιστούν κάποιες συγκεκριμένες βάσεις. Παρ' ότι η βάση του Overwatch παραμένει απλοϊκή, η αφοσίωση των developers στη λεπτομέρεια κάνει τον τίτλο μοναδικό.



Στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον, οι omnics, ρομποτικά ΑΙ, ξεσηκώθηκαν ενάντια στους ανθρώπους. Με τον πόλεμο να έχει τρομερές συνέπειες και για τις δύο πλευρές, η ειρήνη άφησε τον πλανήτη γεμάτο ταραχές. Ένας οργανισμός με το όνομα “Overwatch” δημιουργήθηκε από τον Ο.Η.Ε. για τη διαφύλαξη της ηρεμίας και της ασφάλειας. Όταν όμως προέκυψαν εσωτερικές διαμάχες εντός του οργανισμού και παγκόσμια κατακραυγή από την παγκόσμια κοινότητα για τις παράπλευρες απώλειες, το “Overwatch” κρίθηκε παράνομο και όλοι του οι πράκτορες αποσύρθηκαν. Με την κατάσταση να μη βελτιώνεται και με τις ταραχές να ξεσπούν ξανά, αρκετά χρόνια μετά την διάλυση του, παλιοί πράκτορες του “Overwatch” επιστρέφουν στην ενεργό δράση. Δίχως campaign και ελάχιστες in-game πηγές για την ιστορία, το lore, παρ' ότι πλούσιο, υπάρχει κυρίως για να “στηθούν” οι ήρωες του παιχνιδιού.
Ένα αμάλγαμα First Person Shooter και MOBA, το Overwatch φέρνει νέα πνοή στο χώρο των FPS.
Οι 21 χαρακτήρες που συνθέτουν το roster του παιχνιδιού είναι μοναδικά σχεδιασμένοι και αποτελούν τον πυλώνα του Overwatch. Χωρίζονται σε 4 classes, Offense, Defense, Tank και Support, και κάθε ήρωας έχει μοναδικό ρόλο, πλούσιο υπόβαθρο, ξεχωριστή εμφάνιση και χρησιμότητα μέσα στο παιχνίδι. Ελάχιστοι ήρωες χρησιμοποιούν παραπάνω από ένα όπλο αλλά όλοι έχουν 3, διαφορετικά για τον καθ'ένα, abilities τα οποία χρησιμοποιούν κατά τη διάρκεια της μάχης: δύο βασικά και ένα Ultimate Ability. Σε κεντρικό σημείο του UI υπάρχει ένας μετρητής για το Ultimate Ability που γεμίζει με το χρόνο, το damage που προκαλεί και δέχεται ο παίκτης ώστε να μπορέσει ο παίκτης να εξαπολύσει το  Ultimate Ability. Με αέρα από anime και με χαρακτηριστικές ατάκες, τα Ultimate Abilities είναι εξίσου εντυπωσιακά και δυνατά ώστε να καθορίσουν την πορεία του αγώνα. Με χαρακτηριστικό animation και μουσική υπόκρουση το κάθε Ultimate Ability, η βαρύτητά τους υποσημειώνεται ξεκάθαρα. Οι προβολείς πέφτουν πάνω στον παίκτη που την χρησιμοποιεί αλλά ταυτόχρονα το όλο αυτό highlight δίνει αρκετό χρόνο στον αντίπαλο να αντιδράσει.


Οι 21 χαρακτήρες που συνθέτουν το roster του παιχνιδιού είναι μοναδικά σχεδιασμένοι και αποτελούν τον πυλώνα του Overwatch. Χωρίζονται σε 4 classes, Offense, Defense, Tank και Support, και κάθε ήρωας έχει μοναδικό ρόλο, πλούσιο υπόβαθρο, ξεχωριστή εμφάνιση και χρησιμότητα μέσα στο παιχνίδι.

Η ποικιλία των χαρακτήρων είναι ικανοποιητική παρά τον πεπερασμένο αριθμό τους. Οι ήρωες μπορεί να μοιράζονται παρόμοιους ρόλους αλλά οι μηχανισμοί και η χρησιμότητα τους δεν μοιάζουν μεταξύ τους. Η D.Va, μεγαλωμένη στη Νότια Κορέα και επαγγελματίας Starcraft player, αναγκάστηκε να γίνει πιλότος ενός mecha για να υπερασπιστεί την πατρίδα της όταν τεράστια τέρατα ερχόμενα από τη θάλασσα ξεκίνησαν την επίθεσή τους στη Σεούλ. Ο Winston από την άλλη είναι ένας νοήμων πίθηκος που μεγάλωσε σε διαστημική βάση στη Σελήνη με έναν επιστήμονα του οργανισμού Overwatch. Οι D.VA και ο Winston είναι Tanks, και οι δύο έχουν σκοπό να βρεθούν στη πρώτη γραμμή και να απορροφήσουν το damage και τα abilities του εχθρού, αλλά πέρα από την εμφάνιση και το background οι διαφορές των δύο ηρώων υπάρχουν και στο gameplay. H D.VA πιλοτάροντας το mecha της χρησιμοποιεί τα thrusters της ώστε να βρεθεί στο backline των αντίπαλων ή να σταθεί μπροστά από τους δικούς της συμπαίκτες και να τους προστατέψει με το Defensive Matrix που ακυρώνει τα εχθρικά πυρά σε μια ζώνη που εκτείνεται μπροστά της. Ο Winston από την άλλη δεν χρειάζεται την ίδια ακρίβεια στη χρήση του όπλου του καθώς το Tesla Cannon χτυπάει όλους τους αντιπάλους σε μια κωνική ζώνη μπροστά του. Μπορεί επίσης να ρίξει στο έδαφος έναν προβολέα που δημιουργεί σφαίρα η οποία δεν διαπερνάται από τα πυρά των αντιπάλων, ενώ, χρησιμοποιώντας jet pack μπορεί να καλύψει γρήγορα αποστάσεις και να βρεθεί πρόσωπο με πρόσωπο με τους εχθρούς. Οι επιθετικοί χαρακτήρες διακρίνονται κυρίως για την κινητικότητά τους και τη δυνατότητα για το περισσότερο damage απ' όλους τους χαρακτήρες. Η Βρετανίδα Tracer μπορεί να τηλεμεταφέρεται επαναλαμβανόμενα σε μικρή απόσταση μέσα στο χάρτη, ώστε να φτάσει πίσω από τη γραμμή των αντιπάλων, ενώ όταν τα πράγματα σκουραίνουν έχει την ικανότητα να γυρίσει πίσω στο χρόνο για πμερικά δευτερόλεπτα, επιστρέφοντας στην αντίστοιχη θέση και τα ανάλογα health points.



Η Αιγύπτια Pharah, αντιθέτως, προτιμά να βρίσκεσαι σε απόσταση από τον εχθρό, χρησιμοποιώντας jet pack ώστε να “μεσουρανεί” στο πεδίο της μάχης, εξαπολύοντας τις ρουκέτες της από ψηλά. Οι υποστηρικτικοί χαρακτήρες προσφέρουν κατά κύριο λόγω heals και utilities στους συμπαίκτες, κρατώντας τους ζωντανούς, προσφέροντάς τους ταχύτητα ή κάνοντας τους αντιπάλους πιο ευάλωτους. Ο ρομποτικός Zenyatta, ένας omnic μοναχός από το Nepal, χρησιμοποιεί ενεργειακές σφαίρες που μπορούν είτε να θεραπεύσουν έναν συμπαίκτη ή να κάνουν έναν αντίπαλο πιο ευάλωτο. Η Mercy μπορεί να χρησιμοποιήσει το όπλο της είτε για να θεραπεύσει τους συμπαίκτες της ή για να βελτιώσει το damage τους. Οι αμυντικοί ήρωες στοχεύουν κυρίως στο zoning και στην υπεράσπιση των objectives και είναι ιδιαίτερα θανατηφόροι στα choke points των χαρτών. Η Γαλλίδα Widowmaker είναι η αρχετυπική sniper που μπορεί να μετακινείται σε στρατηγικά σημεία με το Grappling Hook και να προστατέψει τα νότα της με παγίδες. Η περιβαλλοντολόγος από την Κίνα, Mei, οπλισμένη με ενδοθερμικό όπλο, μπορεί να δημιουργήσει τοίχους από πάγο, μειώνοντας την ορατότητα του εχθρού, και να παγώσει τους αντιπάλους της όταν βρεθούν κοντά της. Με νοήμονες γορίλες και ρομποτικά omnics, ένας DJ από τη Βραζιλία και μια Ρωσίδα body builder, το Overwatch έχει πλούσιο lore και κάθε ήρωας έχει ξεχωριστό background, με αντιπαλότητες, παλιές φιλίες και ξεχωριστούς σκοπούς και στόχους δημιουργώντας δυναμικό roster για όλα τα γούστα. Πίσω από αυτές τις επιλογές σχεδιασμού υπάρχει σκοπιμότητα από την Blizzard, ειδικά όσον αφορά στο gameplay. Η Pharah με το Rocket Launcher και το jet pack απευθύνεται στους φίλους του Quake. Το απλοϊκό kit του Soldier 76 είναι εύκολα αντιληπτό πως προορίζεται για τους παλαίμαχους παίκτες του Call of Duty. Η Mercy που χρησιμοποιεί το healing beam προσελκύει τους λάτρεις του Medic από το Team Fortress 2. Ακόμα όμως και στους πιο μοναδικούς σχεδιαστικά χαρακτήρες όπως η D.VA και η Mei, η Blizzard έχει καταφέρει να δημιουργήσει αρκετά ξεχωριστά αρχέτυπα για τη “φαντασίωση” κάθε παίκτη.
Παρότι αρκετά φιλικό προς τους νέους παίκτες, σε καμιά περίπτωση το Overwatch δεν προσφέρει βοηθητικές ρόδες. Η ευστοχία δεν είναι μονόδρομος για το χαρακτηρισμό “skill” μέσα στο παιχνίδι. Το σωστό timing στη χρήση των ικανοτήτων είναι εξίσου σημαντική με το ακριβές σημάδι. Τα προτερήματα του κάθε ήρωα είναι τόσο εμφανή όσο είναι και τα μειονεκτήματα του. Ο Reaper μπορεί να φτάσει εύκολα στους αντιπάλους του και τα όπλα του να έχουν μεγάλο spread αλλά από την άλλη έχει μικρό range και αργό fire rate. Ο Roadhog έχει ένα από τα δυνατότερα βασικά abilities στο Hook του, αρκεί να μπορεί να το πετυχαίνει συστηματικά. Το ίδιο ισχύει και με τις συνθέσεις των ομάδων. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει μια συγκεκριμένη ομάδα αποτελούμενη από συγκεκριμένους ήρωες που να κυριαρχούν στο παιχνίδι. Η πολυπλοκότητα των επιλογών εμφανίζονται σε βάθος χρόνου. Καινούριες λεπτομέρειες εμφανίζονται στον παίκτη με κάθε ώρα παιχνιδιού που περνάει. Ο Junkrat μπορεί να φυτέψει το Concussion Mine του για να τινάξει στον αέρα τους αντιπάλους του αλλά μπορεί και να το χρησιμοποιήσει ώστε να τιναχτεί και εκείνος ώστε να αποκτήσει απόσταση από τους διώκτες του. Πέρα όμως από μικρά τρι, ο παίκτης σταδιακά θα ανακαλύψει πως υπάρχει δυναμική σχέση ανάμεσα στους ήρωες. Ο Bastion μπορεί να “χουχουλιάσει” σε μια γωνία, να μπει σε Turret Mode και να πετσοκόψει την αντίπαλη ομάδα αν οι αντίπαλοι έρχονται ένας-ένας. Το ίδιο εύκολος μεζές είναι όμως και ο Bastion για τη Widowmaker, που μπορεί να τον σκοτώσει με το sniper rifle πριν καν τη δει εκείνος. Η Widowmaker με τη σειρά της είναι εύκολο θήραμα για τον Genji, που μπορεί να ανέβει στο ψηλό σημείο που στέκεται η sniper και να τη σκοτώσει. Νέες πτυχές της στρατηγικής πολυπλοκότητας του παιχνιδιού εμφανίζονται στις συνεργασίες μεταξύ των ηρώων των συμπαικτών. Ο Lucio μπορεί να δώσει επιπλέον ταχύτητα στον McCree που κυνηγά τους εχθρούς. Η Ultimate της Zarya μαζεύει όλους τους αντίπαλους ήρωες σε ένα σημείο οπότε με τη σειρά της η Pharah μπορεί να χρησιμοποιήσει το Rocket Barrage της για να τους αποδεκατίσει. Η δυνατότητα μάλιστα που έχει ο παίκτης να αλλάξει ήρωα κατά τη διάρκεια του match αυξάνει τις στρατηγικές επιλογές. Η εναλλαγή χαρακτήρα κάνει πιο δυναμικό το gameplay και το πεδίο της μάχης αλλάζει συνεχώς.



Η μαγεία του καστ ξετυλίγεται στους 12 χάρτες του παιχνιδιού και σε 5 διαφορετικά game modes. Στο Payload η επιτιθέμενη ομάδα καλείται να συνοδέψει το payload μέχρι τον τελικό προορισμό με την αντίπαλη ομάδα να προσπαθεί να την αναχαιτίσει. Στο Point Capture οι επιτιθέμενοι πρέπει να καταλάβουν δύο σημεία με συγκεκριμένη σειρά όσο οι αμυνόμενοι να προσπαθούν να τους σταματήσουν. Στο Hybrid έχουμε συνδυασμό των Payload και Point Capture, οπότε οι επιτιθέμενοι καλούνται πρώτα καταλάβουν το payload και στη συνέχεια να το συνοδέψουν στον τελικό προορισμό. Στο Control οι δύο ομάδες πολεμούν για τον έλεγχο ενός κεντρικού σημείου στο χάρτη με το νικητή να αναδεικνύεται στους τρεις γύρους. Αν βέβαια κάποιος θέλει να ξεφύγει λίγο από το Quick Match, η Blizzard έχει φροντίσει να προσθέσει τα Weekly Brawls. Παρόμοια με το Tavern Brawl του Hearstone, τα Weekly Brawls στο Overwatch είναι modes που αλλάζουν τους κανόνες του παιχνιδιού. Στο Mystery Heroes ο παίκτης παίρνει ένα τυχαίο χαρακτήρα που αλλάζει κάθε φορά που πεθαίνει ενώ στο Highnoon οι παίκτες παίζουν μόνο ως McCree στο Route 66. Με 14 διαφορετικά brawls που εναλλάσσονται κάθε βδομάδα, το mode προσθέτει ποικιλία και κίνητρο για σταθερή ενασχόληση και διασκέδαση. Βασισμένοι οι χάρτες σε πραγματικές περιοχές του πλανήτη, η λεπτομέρεια και το μεράκι που έχει βάλει η Blizzard στους χάρτες δείχνει την αφοσίωσή της στην τελειότητα.
Το σωστό timing στη χρήση των ικανοτήτων είναι εξίσου σημαντική με το ακριβές σημάδι. Τα προτερήματα του κάθε ήρωα είναι τόσο εμφανή όσο είναι και τα μειονεκτήματα του.
Είτε μιλάμε για στενά του Γεωργιανού Λονδίνου, τις ανθισμένες κερασιές ενός ιαπωνικού ναού ή τις αποχρώσεις του γκρι σε ένα χιονισμένο χωριό του Νεπάλ, κάθε χάρτης είναι γεμάτος με μικρές εικαστικές λεπτομέρειες που ζωντανεύουν τα τοπία. Για παράδειγμα ένας από τους ομορφότερους χάρτες είναι στην Ελλάδα και λέγεται Ilios. Σε ειδυλλιακό νησί των Κυκλάδων, ανάμεσα σε άσπρα σπίτια με μπλε πορτοπαράθυρα, ο Ilios είναι ένας Control map. Πλημμυρισμένος από τον ήλιο του Αιγαίου, χωρίζεται σε 3 “μορφές”. Στα αρχαία ερείπια, διάσπαρτα με αρχαία αγάλματα και κίονες, στο φάρο του νησιού, με θέα από κάτω τα κρουαζιερόπλοια και το γιγάντιο Κολοσσό που δεσπόζει πάνω από το λιμάνι και, τέλος, στο πηγάδι, μια πλατεία ανάμεσα στα στενοσόκακα του νησιού με ένα πηγάδι να χάσκει στο κέντρο της. Τα τουριστικά μαγαζάκια έχουν επιγραφές στα ελληνικά, η οδός “Γυρυόνη” οδηγεί στο πηγάδι και οι αρχαιολογικές ανασκαφές στα ερείπια. Ο χάρτης είναι τόσο προσεκτικά σχεδιασμένος που πολλές φορές ο παίκτης χαζεύει το τοπίο, ένα ζωντανό καρτ ποστάλ ελληνικού νησιού, και πιστεύει πως πρόκειται για πιστή μεταφορά πραγματικής περιοχής.



Επειδή κάθε χάρτης είναι σχεδιασμένος για συγκεκριμένο Game Mode, η αρχιτεκτονική του είναι προσαρμοσμένη στην περίσταση. Χάρτες όπως το Hanamura, έχουν μεγάλα choke point πριν τις βάσεις, αλλά ανάμεσα στα δύο objectives οι επιτιθέμενοι έχουν αρκετούς διαδρόμους και τρόπους να φτάσουν στα νότα των αμυνόμενων πριν αυτοί προλάβουν να ανασυνταχθούν. Στο Route 66 και στο Dorado, οι χάρτες είναι σχεδιασμένοι με πολλά μπαλκονάκια και διαδρόμους, προσφέροντας περάσματα και για τις δύο ομάδες, καθώς οι παίκτες μάχονται γύρω από το payload. Υπάρχουν συγκεκριμένοι διάδρομοι και choke points σε κάθε χάρτη με τη δράση να εστιάζεται στα συγκεκριμένα σημεία, δίχως όμως να γίνονται εκνευριστικοί και περιοριστικοί για τον παίκτη. Στην πραγματικότητα η δομή του χάρτη οδηγεί πάντα τον παίκτη στο σημείο που πρέπει να βρίσκεται, σπάνια περιπλανιέται χαμένος, δίχως να ξέρει που ή πώς να πάει εκεί που εκτυλίσσεται η δράση. Σε βάθος χρόνου ο παίκτης συνειδητοποιεί πως συγκεκριμένοι χαρακτήρες έχουν πλεονέκτημα σε συγκεκριμένα game modes και χάρτες. Στα Capture Points στατικοί αμυντικοί χαρακτήρες όπως ο Torbjorn με το turret του και η Symmetra με τα sentries μπορούν να προστατεύσουν μια περιοχή. Ο Roadhog είναι καλύτερος σε ομάδα που αμύνεται καθώς το hook του κάνει zoning στους αντιπάλους ενώ ο Zenyatta λειτουργεί καλύτερα όταν η ομάδα του επιτίθεται, καθώς μπορεί να κάνει heal από μακριά τους γρήγορους, επιθετικούς ήρωες που ψάχνουν να βρεθούν στα νότα των αντιπάλων. Σε Control maps όπως το Nepal, ο Lucio με το AoE passive healing του, η Mei με το Ice Wall και το crow control της και η Tracer με τα blinks της είναι προτιμότεροι από χαρακτήρες που είναι δυνατότεροι σε απόσταση από τον αντίπαλο, όπως ο Hanzo και ο Bastion. Παρότι υπάρχουν χαρακτήρες που τα πάνε σχετικά καλά σε όλα τα game modes, όπως ο Soldier 76, ο Reinhardt και η Mercy, όλοι έχουν το niche τους και είναι στο χέρι του παίκτη να επιλέξει πότε και που θα επιλέξεις συγκεκριμένο ήρωα.


Η ποικιλία των χαρακτήρων είναι ικανοποιητική παρά τον πεπερασμένο αριθμό τους.

Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει για τον ήχο του παιχνιδιού. Πέρα από το heroic main theme του Overwatch, η Blizzard φρόντισε να δώσει έξτρα spin στο soundtrack. Κάθε map έχει το δικό του theme, πιστό στη μουσική της χώρας στην οποία παραπέμπει. Απαλές νότες από samisen στο Hanamura και λίγο μπουζούκι στο Ilios, η μουσική των maps ταξιδεύει τον παίκτη ακουστικά πριν την μάχη. Το voice acting είναι συνεπές, με σχεδόν όλους τους voice actors να έχουν την ίδια εθνικότητα με τους ήρωες στους οποίους δανείζουν τη φωνή τους. Πριν τις εκρήξεις και τους πυροβολισμούς, το Overwatch φροντίζει να προσθέτει μικρούς διαλόγους ανάμεσα στους ήρωες όσο οι παίκτες περιμένουν το παιχνίδι να ξεκινήσει. Στο Hanamura, ο Genji σχολιάζει πόση ώρα ξόδευε στα video games όταν ο παίκτης ξεκινάει από το ουφάδικο, η Pharah αναφέρει πως δεν γνώριζε καλά τη μητέρα της όταν άλλοι πρώην πράκτορες του Overwatch είναι μαζί της και ο Lucio με την D.Va ζητάνε αυτόγραφο ο ένας από τον άλλο. Παρόμοιες συνομιλίες προκύπτουν και κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού αφού με τους χαρακτήρες να κοροϊδεύουν τον αντίπαλο που μόλις σκότωσαν ή να ευχαριστούν τους συμπαίκτες που τους έκαναν heal, οι ήρωες ζωντανεύουν και αποκτούν προσωπικότητα.
Με πολλά ηχητικά εφέ, μοναδικοί, ξεχωριστοί ήχοι δίνουν πληροφορίες για το τι γίνεται στη μάχη. Οι ατάκες που λέει ο κάθε χαρακτήρας όταν χρησιμοποιεί το Ultimate είναι διαφορετικές για τους συμπαίκτες και τους αντιπάλους, ώστε να μην υπάρχει μπέρδεμα όταν δύο ίδιοι ήρωες βρίσκονται σε διαφορετικές ομάδες. Ο συμπαίκτης Hanzo φωνάζει "Let the dragon consume you" πριν χρησιμοποιήσει Ultimate, ενώ ο αντίπαλος Hanzo φωνάζει αντιστοίχως "Ryuu ga waga teki wo kurau". Η δουλειά που έγινε στους ήχους πηγαίνει ένα βήμα παραπάνω. Κάθε ήρωας έχει ξεχωριστό ήχο στο περπάτημα του, πράγμα που δεν γίνεται αντιληπτό κατά τη διάρκεια μιας μάχης 6 vs 6, αλλά όταν ο παίκτης βρίσκεται μόνος του, το παιχνίδι φροντίζει να ενισχύει την ένταση του βηματισμού του εχθρού που πλησιάζει. Οι ήχοι των πυροβολισμών των αντιπάλων αλλάζουν ένταση, ανάλογα με το πόσο κοντά βρίσκονται οι ήρωες και αν ο εχθρός σημαδεύει προς τον παίκτη ή μακριά από αυτόν. Πέρα από την όμορφη μουσική και τα υπέροχα ηχητικά εφέ, ο ήχος στο Overwatch βοηθάει τον παίκτη να γίνει καλύτερος, δίνοντάς του συνέχεια χρήσιμες πληροφορίες. Είναι τόση η έμφαση στη λεπτομέρεια που δίνουν οι developers στον ήχο, που οδηγεί σε ενδιαφέροντα μονοπάτια. Κάθε φορά που ο παίκτης βρίσκει στόχο με το όπλο του, ένα απαλό “πφς” ακούγεται στα ηχεία του. Θέλοντας να βρουν έναν ήχο που να δίνει ευχαρίστηση στο αυτί του παίκτη αλλά και να μην μπερδεύεται με τους υπόλοιπους ήχους του παιχνιδιού, οι developers παιδεύτηκαν πολύ. Μέχρι που ένας σκέφτηκε τι είναι αυτό που τον ευχαριστεί περισσότερο να ακούει, φτάνοντας εν τέλει στον ήχο που κάνει το κουτάκι μπίρας που ανοίγει το βράδυ σπίτι του. Με λίγους πειραματισμούς, το αποτέλεσμα τον ικανοποίησε και πέρασε στο τελικό παιχνίδι. Είναι αυτά τα μικρά πράγματα που αποδεικνύουν πως ο τίτλος σχεδιάστηκε με μεράκι και αγάπη.



Η μηχανή του Overwatch, φτιαγμένη από το μηδέν για τον τίτλο είναι από τα μεγάλα ατού του τίτλου. Το frame rate είναι κολλημένο στα 60fps ακόμα και στις απαιτητικές για την κάρτα γραφικών στιγμές και δεν επιβαρύνει σχεδόν καθόλου τη RAM. Και σε παλαιότερα μηχανήματα, το Overwatch δουλεύει άψογα και φαίνεται όμορφο ακόμα και στα χαμηλότερα settings που υπάρχουν. Σαν τίτλος πιστός στο πνεύμα της Blizzard, το Overwatch είναι πάνω απ' όλα ένα παιχνίδι που βασίζεται στην ομαδικότητα. Οι developers αποφάσισαν να μην προσθέσουν Deathmatch στο παιχνίδι και όλα τα maps του να είναι objective based ώστε να δώσουν βάρος στην ομαδικότητα. Ένα από τα πιο συνηθισμένα παραδείγματα που μπορεί να δει ένας νέος παίκτης είναι και τους 5 συμπαίκτες του να επιλέγουν, ανεξαρτήτως map, 5 επιθετικούς ήρωες, με τραγικά συνήθως αποτελέσματα.
Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει για τον ήχο του παιχνιδιού. Πέρα από το heroic main theme του Overwatch, η Blizzard φρόντισε να δώσει έξτρα spin στο soundtrack.
Αν και δεν υπάρχει ιδανική σύνθεση ομάδας και όλοι οι ήρωες είναι χρήσιμοι, το Overwatch είναι φτιαγμένο με λογική που απαιτεί τουλάχιστον ένα Tank και ένα Support στην ομάδα. Οι παίκτες που κυνηγούν τα kills και αφήνουν το objective σύντομα θα βρουν το win rate τους στο πάτωμα. Δυστυχώς, δεν υπάρχει μέρος του tutorial που να εμβαθύνει στην ανάγκη για tanks και supports και σπάνια, ειδικά σε ομάδες με νέους παίκτες, παρατηρείται λογική δομή. Το να κατηγορεί όμως κάποιος τον παίκτη που επιμένει πεισματικά στον Soldier 76 και στην Tracer, ενώ η ομάδα χρειάζεται έναν Lucio ή έναν Reinhardt, είναι το ίδιο αποτελεσματικό με το να κατηγορεί πιτσιρικάς το φίλο του που έπαιζαν μαζί στην αλάνα και δεν μάρκαρε, ούτε έδινε πάσα γιατί ήταν επιθετικός και “πρέπει να βάζει γκολ”. Αντί λοιπόν ο παίκτης να θυμώνει και να αγανακτεί με τους “ατομίσταρους” και τα “περιπτεράκια”, καλό είναι να γίνει εκείνος η αλλαγή που θέλει να δει και να αναλάβει τους λιγότερο δημοφιλείς ρόλους.


Το frame rate είναι κολλημένο στα 60fps ακόμα και στις απαιτητικές για την κάρτα γραφικών στιγμές και δεν επιβαρύνει σχεδόν καθόλου τη RAM.

Μπορεί οι παίκτες να μην μπορούν να δουν τα στατιστικά άλλων παικτών, μόνο τα δικά τους, υπάρχουν όμως 3 μετάλλια (χρυσό, αργυρό, χάλκινο) που τους δείχνουν πόσο καλά τα πάνε κατά τη διάρκεια του αγώνα. Με ξεχωριστές στήλες όπως damage done, healing done, objective time αλλά και ειδικά στατιστικά βασισμένα στις ικανότητες του κάθε ήρωα, ο παίκτης μπορεί να υπολογίσει την προσφορά του στο παιχνίδι. Στο τέλος κάθε match, εμφανίζεται οθόνη με 5 καρτέλες όπου προβάλλονται οι παίκτες με κορυφαία στατιστικά στο ρόλο που ανέλαβαν και όλοι οι παίκτες μπορούν να ψηφίσουν για την ανάδειξη MVP. Παρότι οι ψήφοι δεν δίνουν τίποτα πέρα από bragging rights, η αναγνώριση του παίκτη επιβραβεύει την καλή του απόδοση μέσα στο παιχνίδι. Μια από τις καλύτερες προσθήκες του Overwatch είναι το “Play of the Game”. Με το τέλος του αγώνα, ένα σύντομο clip με το πιο θεαματικό στιγμιότυπο του παιχνιδιού εμφανίζεται σε όλους τους παίκτες από το Point of View του πρωταγωνιστή. Ένα multikill, μια καθοριστική χρήση Ultimate ή μια παρέμβαση της τελευταίες στιγμής που έκρινε το παιχνίδι είναι συνήθως το Play of the Game. Προκύπτουν μερικά θεματάκια στο τι είναι Play of the Game (μερικές φορές θα δείτε τον Torbjorn να πεθαίνει και το turret του να μακελεύει την αντίπαλη ομάδα), ωστόσο, γενικότερα, η φόρμα λειτουργεί, δίνει το spotlight στον παίχτη και του δίνει κίνητρο να προσπαθήσει για το κάτι παραπάνω. Δυστυχώς, παρά τη δουλειά που ρίχνουν, σπάνια θα εμφανιστεί υποστηρικτικός ήρωας στο Play of the Game, καθώς τα abilities του είναι λιγότερο φονικά αν και καθοριστικά για τη νίκη. Αυτός είναι άλλος ένας λόγος που οι παίκτες δεν προτιμούν πολλές φορές τους συγκεκριμένους ήρωες. Όσο γελοίο και αν ακούγεται, δεν είναι λίγοι οι παίκτες που παίζουν παράτολμα και μη ομαδικά προσπαθώντας να μπουν στο Play of the Game. Μην ξεχνάμε πως ο φίλος μας ο "ατομίσταρος" προτιμούσε να χάσει 10 εύκολα πλασέ, αρκεί να έβαζε αυτό το ένα “ψαλιδάκι” που θα δικαιολογούσε τις ατέλειωτες άκαρπες προσπάθειες του. Το χρήμα πολλοί εμίσησαν. Με κάθε αγώνα ο παίκτης μαζεύει και experience για να ανέβει levels. Η νίκη, η διάρκεια του αγώνα, το παιχνίδι με τους φίλους, είναι διάφορες από τις μεταβλητές που καθορίζουν το μέγεθος του XP που συλλέγει. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει level cap και ο παίκτης σε κάθε νέο level επιβραβεύεται με ένα loot box. Κάθε loot box περιέχει 4 cosmetic items, είτε skins, είτε voice lines ή emote για κάποιον ήρωα ή ακόμη και in-game currency. Η ποικιλία στα καλούδια είναι αρκετή, τα loot boxes έρχονται αρκετά συχνά ώστε να μεγαλώνει η συλλογή του παίκτη. Σε περίπτωση που κάποιος θέλει περισσότερα loot boxes απ' ότι προλαβαίνει να συγκεντρώσει με το levelling, μπορεί να στραφεί επίσης και στο σχετικό shop για να προμηθευτεί περισσότερα επί πληρωμή, σε λίγο τσιμπημένες τιμές.



Δίχως να χαμηλώσει το “skill ceiling” αλλά επαναπροσδιορίζοντας την έννοια “skill” στα FPS, το Overwatch είναι ένα σύμπλεγμα από καλλιτεχνική κομψότητα και στρατηγικού σχεδιασμού. Ακόμα και αν η πεπερασμένη συλλογή ηρώων και χαρτών μπορεί να κουράσει στο μέλλον, η εταιρεία έχει υποσχεθεί να προσθέτει δωρεάν, καινούριο υλικό ώστε να κρατά τον τίτλο φρέσκο. Με μόνο το Ranked τμήμα του Overwatch να λείπει στο launch, η Blizzard προσφέρει κατά τα άλλα ένα ολοκληρωμένο σύνολο για όλους τους παίκτες, ανεξαρτήτως εμπειρίας στο είδος, και είναι στο χέρι της να κρατήσει την ποιότητα σε υψηλά επίπεδα. Είτε είστε fan των FPS, της Blizzard ή είναι η πρώτη σας επαφή με το είδος, το Overwatch είναι από τους καλύτερους τίτλους που μπορείτε να έχετε στην κατοχή σας. Εμπρός λοιπόν, "The world could always use more heroes!".


 
EDITOR’S CHOICE

9

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Τεράστιο “βάθος” στρατηγικής και πειραματισμού
  • Υπέροχο καστ ηρώων και εκπληκτικά σχεδιασμένοι χάρτες
  • Φιλικό για νέους παίκτες, πρόκληση για τους βετεράνους
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Το "Ranked Mode" του παιχνιδιού απουσιάζει στο launch
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
3 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
*