Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Persona 5 Royal Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Atlus

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Atlus

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Enarxis

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Persona 5 Royal
    • 16+ pegi 16+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://atlus.com/p5r/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • EDITOR’S CHOICE

    9

    ENTERNITY SCORE
*
Περίπου 150 ώρες παιχνιδιού αργότερα, είναι αδύνατο να μη δει κανείς το Persona 5 Royal ως τη «σωστή» έκδοση του Persona 5. Είναι επίσης αδύνατο να ανατρέξει σε όλες τις αλλαγές που περιλαμβάνει η βελτιωμένη έκδοση του παιχνιδιού χωρίς να χαθεί σε χιλιάδες λέξεις με λεπτομέρειες. Ο εύκολος τρόπος να οριοθετήσει κανείς τις αλλαγές που φέρνει το Persona 5 Royal είναι να πει πως οι αλλαγές βρίκονται παντού και επηρεάζουν τα πάντα, από τη ροή της εξέλιξης των χαρακτήρων μέχρι το ρυθμό της μάχης. Κι αυτά πριν υπολογιστεί καν το νέο περιεχόμενο. Ο κορμός του παιχνιδιού παραμένει, άρα και πολλά από [όσα είχαμε πει στην πρώτη εξόρμηση του Persona 5 εξακολουθούν να ισχύουν. Ο γενικός χαρακτήρας του παιχνιδιού δεν έχει αλλάξει. Μπορούμε να πούμε όμως, χωρίς να αισθανόμαστε πως πέφτουμε σε κλισέ, πως το Persona 5 Royal είναι η μορφή που έπρεπε να είχε πάρει εξ αρχής το Persona 5.



Ταυτόχρονα είναι αδύνατο να μη σταθούμε σε κάποιες από τις αλλαγές και τις επιπτώσεις τους. Κατά μία έννοια το Persona 5 Royal είναι ολίγον τι remaster, από την άποψη ότι υποστηρίζει πλέον native 4K σε PS4 Pro και κάπως έτσι έφτασε με τα όλα του στο PC. Μπορεί ο βασικός τεχνικός τομέας να μη γεννά σκέψεις για μεγαλεία σε αναλύσεις κ.λπ., ωστόσο η ιδιαίτερη καλλιτεχνική διεύθυνση του παιχνιδιού, ακόμη και η γραμμή που ακολουθούν τα μενού, οφελούνται από το άλμα σε ανάλυση, παρότι τα σχέδια δεν προσπαθούν πάντα να εντυπωσιάσουν με μικρολεπτομέρειες. Εκεί που τα πράγματα αρχίσουν να προσομοιάζουν με remake είναι στους διαθέσιμους μηχανισμούς και το λοιπό νέο περιεχόμενο. Η προσθήκη του Kichijoji δεν είναι σημαντική επειδή η περιοχή αυτή είναι μεγαλύτερη από κάθε άλλη στο παιχνίδι, αλλά για τις επιπλέον δυνατότητες που προσφέρει. Για παράδειγμα, παίζοντας μπιλιάρδο βελτιώνεται ελαφρώς η σχέση του Joker με όλους τους άλλους χαρακτήρες που προορίζονται για το party του παίκτη, πράγμα που αυξάνει τις πιθανότητες βελτίωση του Confidant Rank στην επόμενη αλληλεπίδραση με τον όποιο χαρακτήρα. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με διαγωνισμό με βελάκια, αν και εκεί ωφελούνται λιγότεροι χαρακτήρες με τέτοιο τρόπο, ενώ, ταυτόχρονα, προσφέρεται μια ακόμη πιο χρήσιμη βελτίωση. Ο Joker μπορεί να βελτιώσει τη σχέση του με έναν ή δυο χαρακτήρες τη φορά όταν παίζει βελάκια. Η πρόοδος σε 3 ranks για τη συγκεκριμένη περίπτωση έχει σημαντική επίπτωση στη μάχη αφού με κάθε button pass μεταξύ μελών με καλή σχέση πηγαίνει πακέτο με αισθητή άνοδο HP, οπότε πετυχαίνουμε heal χωρίς αντικείμενα και spells σε τέτοιες περιπτώσεις, αλλά και πολύ ελαφρά άνοδο SP. Τόσο ελαφρά όμως που, στη μεγάλη εικόνα, δεν έχει συγκλονιστική επίπτωση. Οι ομαδικές επιθέσεις Showtime, που συνοδεύονται από εντυπωσιακά cut-scenes και μπορούν να κάνουν φοβερή ζημιά, δεν βγάζουν τη μάχη από το ζύγι αφού διατίθενται σχετικά σπάνια. Αρκετά όμως ώστε να είναι ουσιαστική βοήθεια σε δύσκολες στιγμές.



Μικρότερες βελτιώσεις ξεπροβάλλουν σχεδόν οπουδήποτε. Ο Morgana δεν ενοχλεί κάθε μέρα τον παίκτη μήπως και τον πείσει να πέσει για ύπνο (φτάνει η ενόχληση όλων των άλλων, κάθε λίγο και λιγάκι, όταν υφίσταται προθεσμία για την ολοκλήρωση κάποιου Palace), οπότε ο Joker έχει περισσότερο χρόνο για βραδινές δραστηριότητες, είτε ενός του Leblanc είτε εκτός (ανάλογα με την περίσταση), άρα και τρόπους να ανεβάσει γρηγορότερα τα social stats που με τη σειρά τους ανοίγουν το δρόμο σε υψηλότερα Confidant Ranks. Νέα γραμματοσειρά, βελτιωμένη μετάφραση, νέα μουσική, νέα πορτρέτα, τροποποιήσεις σε Palaces, ακόμη και σε συγκεκριμένα boss fights, η προσθήκη του Thieves Den που επιτρέπει την αγορά artwork, animated cut-scenes κ.λπ. με νομίσματα που συγκεντρώνονται στη ροή του παιχνιδιού είναι μόλις η κορυφή ενός πελώριου παγόβουνου που ισοδυναμεί, τελικά, με ακόμη καλύτερη μοίρα για το βασικό κορμό. Το Mementos, το συλλογικό Palace έχει ακόμη πιο σημαντικό ρόλο, πολλαπλασιαστές συλλογής αντικειμένων, experience και χρημάτων, διευκολύνοντας τη συνολική αναβάθμιση των πάντων. Δεν είναι πρακτικό να μπούμε σε πάρα πολλές λεπτομέρειες χωρίς να καταλήξουμε σε spoilers. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και τώρα όλο το επιπλέον υλικό που εντάσσεται στο νέο τρίμηνο συνοδεύεται από μπλοκάρισμα του capture προκειμένου να αποφευχθούν διάφορα… ατυχήματα. Φυσικά η μεγαλύτερη αλλαγή είναι η προσθήκη αυτού του εκπαιδευτικού τριμήνου, για να χωρέσει ένα ακόμη Palace, η ιστορία που το συνοδεύει, η απόπειρα να ξεπεράσει τον τερματισμό της πρωτότυπης έκδοσης αλλά και μια προσπάθεια να εξισορροπηθεί νοηματικά η αρχική ιστορία. Στη βασική έκδοση του παιχνιδιού είδαμε πού μπορούν να οδηγήσουν οι στρεβλωμένες προσωπικές επιθυμίες, άλλοτε ενός καθόλα αποφασισμένου και διεφθαρμένου ατόμου, άλλοτε της κοινωνίας στο σύνολό της. Στην τελική ευθεία του Persona 5 Royal μαθαίνουμε πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα ίδια ακριβώς εργαλεία που έπεσαν στα χέρια των πρώτων όταν βρουν το δρόμο τους προς ανθρώπους με τις καλύτερες μεν, αλλά ανάλογα στρεβλωμένες δε προθέσεις. Αυτόματα το επιπλέον περιεχόμενο και όλες οι περιφερειακές αλλαγές που γίνονται σε ιστορίες ορισμένων Confidants (ή η προσθήκη νέων χαρακτήρων κ.λπ.) φαντάζουν φυσική προέκταση της αρχικής ιστορίας, σχεδόν σε σημείο που στερεί κάθε λόγο ύπαρξης του «απλού» Persona 5.



Είναι σχεδόν αμαρτία να μην προσφέρεται και ως DLC/αναβάθμιση η νέα έκδοση, ακόμη περισσότερο το γεγονός πως ένας αρκετά απρόσεκτος παίκτης μπορεί να φέρει έτσι τα πράγματα ώστε να καταλήξει αδύνατη η πρόσβαση στο επιπλέον τρίμηνο. Το παιχνίδι φροντίζει να προτάσσει όλα τα πολύ εμφανή «υπονοούμενα» προς τον παίκτη -και ο γνώστης της σειράς θα είναι αρκετά υποψιασμένος από μόνος του-, υπάρχει όμως ο κίνδυνος να πάει στράφι η επένδυση σε κάποιον λιγότερο γνώριμο με τα τερτίπια της Atlus και του Persona Studio. Δεν είναι ότι κάτι πάει στραβά και δεν θα δει κάποιος τον ιδανικό τερματισμό. Μπορούν να χαθούν κυριολεκτικά δεκάδες επιπλέον ώρες περιεχομένου επειδή κάποιος δεν έπιασε το νόημα όταν έπρεπε. Και δεν είναι λίγο να είναι κρίμα να χαθεί σημαντικό μέρος της ολοκληρωμένης ιστορίας με δεδομένο ότι οι διάλογοι, έξυπνοι στη σύλληψή τους, εξακολουθούν να είναι γραμμένοι με την πεποίθηση πως πριν 10 επαναλήψεις το μήνυμα δεν περνάει ώρες ώρες. Αυτό μάλλον είναι το μεγαλύτερο παράπονο που μπορεί να έχει κανείς τόσο από το Persona 5 όσο και από το Persona 5 Royal.



Ο συνδυασμός άφθονου στιλ, πίστης στους εφηβικούς δεσμούς που χτίζει αλλά και εμπνέει ο παίκτης ως Joker, πρακτικά αμέτρητων βελτιώσεων σε μηχανισμούς και ροή καθιστά το Persona 5 Royal την πραγματική και τελική μορφή της αρχικής ιδέας αλλά και χαρακτηριστικό δημιούργημα μιας ομάδας ανάπτυξης που τροφοδοτεί σχεδόν μόνη ένα ξεχωριστό υποείδος των RPG γενικά αλλά και των JRPG ειδικότερα. Ελπίζουμε την επόμενη φορά (ακούς Shin Megami Tensei V;) να δούμε εξ αρχής το ολοκληρωμένο όραμα της Atlus, όχι το πρώτο μεγάλο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Για καλό δικό μας αλλά και δικό της. 
EDITOR’S CHOICE

9

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Τόσο remaster που καταλήγει σχεδόν remake
  • Η επέκταση της ιστορίας λειτουργεί απολύτως φυσικά
  • Πολλές επιπλέον ώρες παιχνιδιού
  • Μικρές και μεγάλες βελτιώσεις όπου και να κοιτάξει κανείς
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Κατά τόπους κουραστικοί διάλογοι
  • Εφικτό να κλειδωθεί εκτός νέου περιεχομένου ο παίκτης
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*