Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Pop-Up Pilgrims Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Dakko Dakko

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Dakko Dakko

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Sony

  • PEGI

    3+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Η πρώτη εντύπωση μπορεί να ξεγελάσει. Πολλοί θα βιαστούν να χαρακτηρίσουν τον τίτλο της Dakko Dakko ως πνευματικό παιδί του θρυλικού Lemmings. Άλλωστε το Pop-Up Pilgrims είναι ένα δισδιάστατο puzzle game με μπόλικα στοιχεία platforming και ο παίκτης έχει το ρόλο ενός θεού που πρέπει να οδηγήσει τους μικροσκοπικούς χαρακτήρες στην έξοδο κάθε επιπέδου. Μόνο που οι ομοιότητες σταματούν κάπου εδώ. Η Dakko Dakko γνωρίζει τα όρια του δημιουργήματός της όπως και της τεχνολογίας που το υποστηρίζει. Το Pop-Up Pilgrims, ως τίτλος VR, αναγκάζεται να ακολουθήσει μια πιο απλή πορεία, να ξεχάσει τους περίπλοκους μηχανισμούς των Lemmings και να βρει τη δική του ταυτότητα.



Μια ταυτότητα που, αρχικά τουλάχιστον, φαντάζει αντιφατική. Τίτλος VR με γραφικά 2D; Ποιο το νόημα; Η αλήθεια είναι ότι το Pop-Up Pilgrims δεν θέλει να συναρπάσει τον παίκτη μεταφέροντάς τον στο κέντρο μιας άλλης, εικονικής, πραγματικότητας. Ακολουθεί μια πιο ήρεμη προσέγγιση, όπου ο παίκτης ναι μεν μπαίνει στον κόσμο του τίτλου, στέκεται όμως μπροστά στη δράση ως θεατής και όχι ως πρωταγωνιστής. Παράλληλα με τη γενικότερη χάρτινη αισθητική που επηρεάζεται από την κινεζική παράδοση, το Pop-Up Pilgrims μεταμορφώνεται σε παιδικό βιβλίο, από αυτά που περιέχουν τρισδιάστατες φιγούρες που ξεπετιούνται όταν ο αναγνώστης γυρνάει τις σελίδες. Κάθε επίπεδο αποτελείται από πλατφόρμες που είναι διάσπαρτες σε διάφορα πλάνα και πάνω σε αυτές κινούνται οι χαρακτήρες που ελέγχει έμμεσα ο παίκτης. Το VR ζωντανεύει τα επίπεδα, «καμπυλώνοντας» τον κόσμο γύρω από τον παίκτη και δίνοντας το απαραίτητο βάθος, για να δημιουργήσει την ψευδαίσθηση του τρισδιάστατου βιβλίου που αναφέραμε παραπάνω. Έτσι, παρά την αρχική αντίφαση που προκαλούν τα δισδιάστατα γραφικά, η υποστήριξη του VR καταφέρνει να προσδώσει έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα σε έναν τίτλο που σε διαφορετική περίπτωση θα ήταν απλώς συνηθισμένος.



Παρά το ότι ο παίκτης παρακολουθεί τη δράση από κάποια απόσταση, ο έλεγχος που έχει πάνω στους μικροσκοπικούς χαρακτήρες είναι καθοριστικός. Δεν ελέγχει την κίνηση κάθε αυτή, μπορεί όμως να την επηρεάσει σημαντικά. Μπορεί να δώσει εντολές για να κάνουν κάποιο άλμα οι χαρακτήρες, άλμα που τους επιτρέπει να κινούνται από πλατφόρμα σε πλατφόρμα του ίδιου πλάνου και, αργότερα, να κάνουν επιθέσεις ή να καταστρέφουν εμπόδια.
Στα μετέπειτα επίπεδα, ο παίκτης μπορεί να ορίσει το ακριβές σημείο αλλαγής πλάνου ή να οδηγήσει τους χαρακτήρες σε ειδικές πέτρες που τους μεταμορφώνουν σε μαχητές, τοξοβόλους κ.λπ. Η επιτυχία σε κάθε επίπεδο καθορίζεται από το πόσα αντικείμενα κατάφερε ο παίκτης να συλλέξει, αλλά και από τον αριθμό των χαρακτήρων που οδήγησε στην έξοδο. Μάλιστα, ο τελευταίος μεταφέρεται στο επόμενο επίπεδο, κάτι που σημαίνει ότι μια κακή επίδοση σε ένα επίπεδο μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τη δυνατότητα για χρυσό μετάλλιο στα επόμενα. Αν αναλογιστούμε ότι το γενικότερο επίπεδο δυσκολίας είναι μάλλον μέτριο, αυτή η επιλογή ανεβάζει την πρόκληση, κυρίως για όσους κυνηγούν το 100%.



Η δυσκολία ανεβαίνει όμως και από το μερικώς προβληματικό σύστημα ελέγχου. Ο παίκτης επιλέγει χαρακτήρα στρέφοντας το κεφάλι του προς το μέρος του. Ένα σύννεφο παίζει το ρόλο του κέρσορα και κάπου εδώ εμφανίζεται το όλο πρόβλημα. Ως αίσθηση, ο χειρισμός συνηθίζεται αρκετά γρήγορα. Ο παίκτης μαθαίνει σχεδόν αμέσως να επιλέγει χαρακτήρα και να ελέγχει τη γωνία και την απόσταση του άλματος με την ανάλογη κίνηση του κεφαλιού. Τα προβλήματα ξεκινούν όταν ο παίκτης καλείται να επιλέξει ένα συγκεκριμένο χαρακτήρα σε ένα σημείο όπου υπάρχουν πολλοί ή χρειάζονται γρήγορες κινήσεις. Το σύστημα επιλογής τα χάνει εύκολα, είτε δίνοντας στον παίκτη λάθος χαρακτήρα είτε μπερδεύοντας την κίνηση για άλμα με την προσπάθεια αλλαγής του χαρακτήρα. Παρά το ότι υπάρχει δυνατότητα πιο άμεσης επιλογής με το δεξιό μοχλό, οι ανόητοι θάνατοι δεν αποφεύγονται, συμβαίνουν πιο συχνά από όσο θα έπρεπε και ο εκνευρισμός μεγαλώνει, ειδικά αν πρέπει ο παίκτης να επαναλάβει από την αρχή ένα ολόκληρο επίπεδο. Αποτέλεσμα όλου αυτού είναι ο παίκτης να προσπαθεί σε κάθε επίπεδο να αποφεύγει το multitasking, ορίζοντας ασφαλείς κυκλικές πορείες για τους  χαρακτήρες, ενώ ταυτόχρονα προσπαθεί να ολοκληρώσει το οποίο objective με κάποιον από αυτούς.



Παρά τις αστοχίες του χειρισμού, η ομάδα ανάπτυξης καταφέρνει να φτάσει στο στόχο της. Να προσφέρει δηλαδή ένα χαλαρό puzzle game, με κλασικές επιρροές αλλά και δίκη του ταυτότητα. Το VR μπορεί να μην αναβαθμίζει ουσιαστικά την εμπειρία, προσδίδει όμως έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα στη γενικότερη αισθητική. Ο μέτριος βαθμός δυσκολίας και η στατική προσέγγιση μετατρέπουν το Pop-Up Pilgrims σε έναν ιδανικό τίτλο για τους αρχάριους του VR που δυσκολεύονται ακόμη να ξεπεράσουν το αίσθημα της ναυτίας που προκαλούν άλλοι, πιο έντονοι τίτλοι. Ως puzzle, ο τίτλος κάνει φιλότιμες προσπάθειες να εμπλουτίσει τη βασική ιδέα, η απλότητα της οποίας δεν αφήνει πολλά περιθώρια για ποικιλία. Τα bosses σπάνε ευχάριστα τη ροή, αλλά τελικά δεν αποδεικνύονται αρκετά.



Ακόμη και έτσι, το Pop-Up Pilgrims καταφέρνει να είναι ευχάριστο, μια διαφορετική πρόταση, ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα για τους φίλους του είδους. 

6

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Όμορφη αισθητική που αναδεικνύεται από το VR
  • Κλασική ιδέα που προκαλεί ακόμη το ενδιαφέρον
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Το σύστημα ελέγχου, αν και συνηθίζεται γρήγορα, στερείται ακρίβειας, ιδιαίτερα σε καταστάσεις στις οποίες απαιτούνται γρήγορες κινήσεις
  • Γίνονται προσπάθειες για εμπλουτισμό της βασική ιδέας, αλλά δεν είναι αρκετές για να προσφέρουν την απαραίτητη ποικιλία
  • Ο βαθμός δυσκολίας κινείται σε μέτρια επίπεδα, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη πρόκληση, ειδικά αν δεν κυνηγά κάποιος το 100%
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*