Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Prey Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Arkane Studios

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Bethesda Softworks

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    AVE

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Η Arkane Studios δεν είναι κάποιο μικρό και τυχαίο studio. Η πορεία της στο χώρο ξεκίνησε από το μακρινό 2002, με το Arx Fatalis, συνέχισε σε συνεργασία με τη Valve για το Return to Ravenholm, το οποίο δεν είδε ποτέ το φως της αγοράς και έφτασε σε υψηλότατα επίπεδα ποιότητας με το Dishonored, ένα thief-inspired action RPG που, παρά τα ελαττώματά του, άφησε τις καλύτερες των εντυπώσεων. Το Prey είναι εδώ και μπορεί να μοιράζεται το όνομα του με τον τίτλο της Human Head Studios από το 2006, ωστόσο πρόκειται για εντελώς αυτόνομη κυκλοφορία. Στο νέο Prey αναλαμβάνουμε το ρόλο του/της Morgan Yu, που βρίσκεται στο διαστημικό σταθμό Talos 1 και καλείται να ερευνήσει τα αίτια της εξάπλωσης ενός είδους εξωγήινου οργανισμού, τους Typhon. Ως άλλη Rapture, ο Talos 1 αποκαλύπτεται σιγά σιγά στον παίκτη, ταυτόχρονα με το ξεδίπλωμα του σεναρίου και γεγονός που συμβάλλει στην πεποίθηση παίκτη και πρωταγωνιστή ότι εξερευνά το άγνωστο.



Το παροιμιώδες level design της Arkane δίνει μετά τη σειρά Dishonored είναι ξανά παρόν, αφού το κάθε επίπεδο αποδεικνύεται δουλεμένο σε χωροταξία μα και ατμόσφαιρα. Ο Talos 1 δεν είναι μέρος για αναψυχή, αλλά σταθμός που επανδρώνεται από επιστήμονες, συνεπώς θα δείτε γραφεία και lounges σε στιλ art-deco, σκοτεινά εργαστήρια που εξυπηρετούν διαφόρους σκοπούς αλλά και θαλάμους που είναι σχεδιασμένοι να φιλοξενούν τους επιστήμονες. Η εξερεύνηση αυτών βοηθά στην εξέλιξη της πλοκής ενώ σε κάθε βήμα, πάνω σε κάθε γραφείο και συρταριέρα υπάρχουν βιβλία, e-mail που καλείστε να διαβάσετε και αντικείμενα που οικοδομούν έναν ολόκληρο κόσμο, τμήμα του οποίου αποτελεί και ο Talos 1. Αν και μπορείτε να εξερευνήσετε σχεδόν τα πάντα -πλην των εναλλακτικών φινάλε της ιστορίας- με ένα playthrough, να είστε σίγουροι ότι αυτό θα σας πάρει περισσότερες από 30 ώρες.
Στο νέο Prey αναλαμβάνουμε το ρόλο του/της Morgan Yu, που βρίσκεται στο διαστημικό σταθμό Talos 1 και καλείται να ερευνήσει τα αίτια της εξάπλωσης ενός είδους εξωγήινου οργανισμού, τους Typhon.
Στο τέλος, το σενάριο και η έκβαση αυτού θα ικανοποιήσουν, χωρίς βέβαια να αποφεύγουν εντελώς τα κλισέ. Μπορεί να μην υπάρχει η τεράστια ανατροπή τύπου “Would you kindly”, τουλάχιστον κατά τη κανονική διάρκεια του τίτλου, όμως είναι οι μικρότερες και συχνότερες ανατροπές που κρατούν το ενδιαφέρον ψηλά. Σίγουρα υπάρχουν μικρές σεναριακές τρύπες και ερωτήματα που μένουν αναπάντητα, πιθανώς για ένα ενδεχόμενο Prey 2, όμως δεν ενοχλούν. Το μόνο μας ουσιαστικό παράπονο, είναι ότι, συγκριτικά με παρόμοιες προσπάθειες της ίδιας και άλλων developers, ο Talos 1 μοιάζει πιο...επιφανειακός, με λιγότερο βάθος σε lore, πιο επίπεδους χαρακτήρες και κίνητρα αυτών. Και ενώ το τελικό plot twist -post-credit μάλιστα, α λα Marvel Cinematic Universe- εξηγεί ως ένα βαθμό γιατί μας μένει αυτή η αίσθηση, εμείς θέλαμε τον Talos 1 λίγο πιο…αξιομνημόνευτο, όπως επίσης και τον πρωταγωνιστή μας.



Η περιήγηση του διαστημικού σταθμού περιλαμβάνει αρκετά jump scares, μέσω των μικρότερων Typhon, των Mimics, τα οποία έχουν την τάση να μετατρέπονται σε αντικείμενα του περιβάλλοντος και να επιτίθενται σε ανύποπτο χρόνο. Το πιο κουραστικό στοιχείο του παιχνιδιού ίσως. Ειδικότερα όταν προς το τέλος της ιστορίας έχουμε απομυθοποιήσει, όσο μας επιτρέπεται σεναριακά, τα Typhons, η ύπαρξη ενός δωματίου γεμάτο Mimics δεν προκαλεί τρόμο, κυρίως κούραση και, πιθανώς, ανούσια σπατάλη πυρομαχικών. Πυρομαχικά τα οποία είναι δυσεύρετα, αλλά χωρίς τα αντίστοιχα upgrades δεν είναι και ιδιαίτερα αποτελεσματικά, ενισχύοντας την άποψή μας ότι, τουλάχιστον στην αρχή, η πιο σωστή τακτική είναι αυτή του stealth. Προς το τέλος, όταν τα πυρομαχικά έχουν πληθύνει και τα όπλα αλλά και οι δυνάμεις μας έχουν εξελιχθεί (περισσότερα για αυτό λίγο παρακάτω), ενδείκνυται και ο πειραματισμός με άλλες προσεγγίσεις. Η τάση μας προς το stealth ενισχύεται όταν εμφανίζονται, από τις πρώτες κιόλας ώρες, τα Phantoms. Αυτά είναι πιο επικίνδυνοι εχθροί, ικανοί να οδηγήσουν στην οθόνη του Game Over ακόμα και με δύο χτυπήματα. Κινούνται ταχύτατα και απαιτούν προσεκτικό σχεδιασμό στην αντιμετώπισή τους, είτε αυτή αφορά λογική guns blazing, είτε πιο συγκρατημένη στρατηγική με κρύψιμο και ξαφνικές επιθέσεις ή το στήσιμο παγίδων. Τα ανωτέρω ισχύουν και για τα υπόλοιπα είδη εχθρών που συναντήσαμε στις 30 περίπου ώρες που μας απασχόλησε ο τίτλος της Arkane Studios.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • DrManolo
    • Ως μεγάλος φαν του Dishonored είμαι πολύ ενθουσιασμένος με το prey!

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!