Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Resident Evil Revelations 2 Episode 1: Penal Colony Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Capcom

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Capcom

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Η κυκλοφορία του Resident Evil Revelations για το Nintendo 3DS (και αργότερα για PS3, Xbox 360, Wii U και PC) θα έλεγε κανείς ότι ήταν μία απρόσμενη κι ευχάριστη έκπληξη από την Capcom για τη μερίδα των οπαδών που απογοητεύτηκαν από την πορεία του franchise από το Resident Evil 4 και μετά και που ουσιαστικά ζητούσαν να επιστρέψει η σειρά στις πιο τρομακτικές και κλειστοφοβικές εποχές της. Μπορεί το Revelations να μην κατάφερε να υλοποιήσει στο έπακρο τη μεγάλη επιστροφή στον τρόμο, ωστόσο φρόντισε να απομακρύνει από την πυρήνα της παραγωγής το υπερβολικό shooting και το action, πετυχαίνοντας παράλληλα εξισορρόπηση μεταξύ survival horror, εξερεύνησης και δράσης, κάτι που κατάφερε να ικανοποιήσει σε μεγάλο βαθμό εκείνους που αποφάσισαν να το τιμήσουν. Τρία χρόνια μετά, το Revelations αποκτά sequel κι επιστρέφει σε μορφή επεισοδίων, επαναφέροντας στο προσκήνιο δύο ακόμα αγαπημένους χαρακτήρες, την Claire Redfield και τον Barry Burton, οι οποίοι πλαισιώνονται από δύο νέες παρουσίες, την Moira Burton (κόρη του Barry) και την Natalia, ένα μυστηριώδες κορίτσι που έχει τη δύναμη να διαισθάνεται τους εχθρούς και να φανερώνει την παρουσία τους.


Ένα σήμα κινδύνου της Moira θα οδηγήσει τον Barry σε ένα απομακρυσμένο νησί, αλλά -δυστυχώς- ο εντοπισμός των συντεταγμένων του σήματος ολοκληρώνεται αρκετούς μήνες μετά.

Το πρώτο επεισόδιο βρίσκει την Claire και την Moira να έχουν απαχθεί και να έχουν φυλακιστεί σε ένα απομονωμένο νησί από όπου θα προσπαθήσουν να αποδράσουν, κάτι που θα αποδειχτεί ιδιαίτερα δύσκολη κι επίπονη διαδικασία αφού οι εγκαταστάσεις του νησιού είναι γεμάτες μεταλλαγμένες παρουσίες, τη μοίρα των οποίων κινδυνεύουν να μοιραστούν και οι δύο κοπέλες… Ένα σήμα κινδύνου της Moira θα οδηγήσει τον Barry στο απομακρυσμένο αυτό νησί αλλά, δυστυχώς, ο εντοπισμός των συντεταγμένων του σήματος ολοκληρώνεται αρκετούς μήνες μετά, οπότε δεν γνωρίζουμε τι έχει συμβεί κι αυτό είναι κάτι που καλείται να ανακαλύψει ο Barry. Υπάρχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και σίγουρα ατμόσφαιρα μυστηρίου στο σενάριο, κάτι που ενισχύεται από τη μορφή διάθεσης του τίτλου που είναι μοιρασμένος σε επεισόδια. Στο πρώτο λοιπόν επεισόδιο φάνηκαν ακριβώς οι προθέσεις της Capcom όσον αφορά στον πυρήνα του gameplay και ότι οι δημιουργοί προσπαθούν να εξισορροπήσουν τη δράση με τον τρόμο, ενώ ακόμα πιο έντονο είναι το στοιχείο της επιβίωσης και η χρήση stealth επιθέσεων.



Το campaign της Claire εστιάζει στην προσπάθεια επιβίωσης με όσο το δυνατόν λιγότερα πυρομαχικά καθώς και στη χρήση παγίδων για την αποφυγή και την εξόντωση των εχθρών ενώ το campaign του Barry απαιτεί πιο επιθετική προσέγγιση με πληθώρα πυρομαχικών αλλά και την παρουσία περισσότερο απειλητικών υπάρξεων. Τον πιο σημαντικό ρόλο στην εξερεύνηση θα παίξουν οι δύο υποστηρικτικοί χαρακτήρες, των οποίων τον έλεγχο μπορεί να πάρει ανά πάσα στιγμή ο ίδιος ο παίκτης ή κάποιος άλλος παίκτης σε offline co-op με χρήση split screen. Η Moira χρησιμοποιεί λοστό προκειμένου να αποκτά πρόσβαση σε κάποια σφραγισμένα σημεία ή να επιτίθεται στους εχθρούς και, ακινητοποιώντας τους, να τους εξοντώνει, ενώ παράλληλα χρησιμοποιεί φακό για να δείχνει στην Claire κρυμμένα αντικείμενα ή να τυφλώνει τους εχθρούς.
Τρία χρόνια μετά, το Revelations αποκτά sequel κι επιστρέφει σε μορφή επεισοδίων, επαναφέροντας στο προσκήνιο δύο ακόμα αγαπημένους χαρακτήρες, την Claire Redfield και τον Barry Burton
Η Natalia βοηθάει σημαντικά τον Barry φανερώνοντάς του τις τοποθεσίες όπου παραμονεύουν οι εχθροί, υποδεικνύοντας τη θέση κρυμμένων αντικειμένων και είναι ικανή να αποκτήσει πρόσβαση σε δυσπρόσιτα σημεία ενώ, παράλληλα, μπορεί κι εκείνη να επιτεθεί σε εχθρούς χρησιμοποιώντας… τουβλάκια! Ο περισσότερος, ίσως, χρόνος αφιερώνεται στη χρήση των υποστηρικτικών χαρακτήρων, γεγονός που ενισχύει σημαντικά την εξερεύνηση. Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός πως ακόμη κι αν τραυματιστούν θανάσιμα, η ενέργειά τους αναπληρώνεται άμεσα ενώ σε πιο επικίνδυνες περιστάσεις μπορούν να σωθούν από τον κεντρικό χαρακτήρα. Γενικά, δύσκολα θα δει ο παίκτης την οθόνη Game Over λόγω τραυματισμού είτε της Moira είτε της Natalia.



Η τεχνητή νοημοσύνη των χαρακτήρων βρίσκεται σε σχετικά ικανοποιητικά επίπεδα και ενώ από τη μία μπορεί να αποδειχτεί σωτήρια στην επιβίωση του παίκτη μετά από θανάσιμο τραυματισμό με την άμεση χρήση θεραπευτικού αντικειμένου, από την άλλη υπήρξαν περιπτώσεις που αρνείτο πεισματικά να ακολουθήσει απλές εντολές τύπου «stay here» ή «follow me». Όμως, εν συγκρίσει με το αρχικό revelations είναι αισθητά βελτιωμένη. Η διάρκεια του πρώτου επεισοδίου είναι κινείται σε…«χορταστικά» επίπεδα αφού το σύνολο και των δύο campaigns κλειδώνει στις 3 ώρες, ειδικά αν ο παίκτης αποφασίσει να εξερευνήσει αρκετά τις τοποθεσίες. Το backtracking είναι συχνό αλλά όχι έντονο. Αφού ολοκληρωθεί το κεντρικό campaign, υπάρχει αφενός το κλασικό Raid Mode, ένα ειδικό mode αποστολών που σκοπό έχει την εξόντωση εχθρών σε δεδομένο χρόνο επιτρέποντας στον παίκτη να κερδίζει level, όπλα, skins και πολλά ακόμη και, αφετέρου, αρκετά ακόμα extras τα οποία καλό θα είναι να ανακαλυφθούν από τον ίδιο τον παίκτη. Ο οπτικοακουστικός τομέας, ενώ δεν ξεχωρίζει (χαμηλής ανάλυσης textures, αδιάφορα themes), εντυπωσιάζει με την ατμόσφαιρα που προσθέτει στο gameplay, ενισχύοντας σε μεγάλο βαθμό την εμπειρία που εισπράττει ο παίκτης, κάτι στο οποίο συμβάλει και ο εξαιρετικός χειρισμός που αποτελεί υβρίδιο των RE4, 5 και 6. Η κάμερα, και κατ’ επέκταση ο χειρισμός της, παρουσιάζει αισθητή βελτίωση συγκριτικά με το προηγούμενο Revelations.



Το πρώτο επεισόδιο του Revelations 2 άφησε το Enternity κάτι παραπάνω από ικανοποιημένο και σίγουρα γεμάτο αγωνία για την έλευση των επόμενων επεισοδίων. Από την πρώτη στιγμή που ο παίκτης ελέγχει την Claire και συνειδητοποιεί ότι δεν έχει σημαντικά όπλα για να αμυνθεί στα πρώτα λεπτά, θα καταλάβει ότι η Capcom έλαβε το μήνυμα των οπαδών της σειράς για την κατεύθυνση και ταυτότητα της σειράς. Οι επιρροές από Silent Hill και Alan Wake όσον αφορά στο περιβάλλον και στο σχεδιασμό κάποιων εχθρών σίγουρα ενισχύουν το ρόλο της επιβίωσης και δίνουν στους λάτρεις του είδους αρκετές δόσεις τρόμου ενώ και η έλλειψη online co-op συμβάλει στην αποκόμιση πραγματικής εμπειρίας survival horror. Ωστόσο, υπάρχουν ακόμα περιθώρια βελτίωσης κάτι που αναμένουμε να δούμε στα επόμενα επεισόδια.

Από εδώ και στο εξής, το Enternity δεν θα βαθμολογεί τα reviews των επεισοδίων μιας σειράς. Ένα episodic video game θα βαθμολογείται συνολικά στο τέλος, με ένα κείμενο που θα περιλαμβάνει μια περίληψη όλων των τμημάτων με την τελική κριτική μας.


 

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ατμοσφαιρικό και σε σημεία ιδιαίτερα τρομακτικό
  • Απρόβλεπτη εξέλιξη
  • Η επιστροφή της Claire και του Barry
  • Οι δυνατότητες των support χαρακτήρων
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • "Φτωχά" textures
  • Αδιάφορα μουσικά θέματα
  • Προβληματική σε σημεία τεχνητή νοημοσύνη
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*