Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Salary Man Escape Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Red Accent Studios

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Sony

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Sony

  • PEGI

    3+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Είναι άτιμη η προσμονή του σχολάσματος, το κλάσμα του δευτερολέπτου που συνειδητοποιεί κάποιος πως μπορεί, επιτέλους, να τρέξει προς την έξοδο. Η διαδρομή αυτή είναι εύκολη συνήθως. Όχι όμως στο Salary Man Escape της Oasis Games. Ο αγώνας που αντιστοιχεί σ’ αυτήν τη διαδρομή είναι η καρδιά του παιχνιδιού. Διότι αυτή η διαδρομή μετατρέπεται σε γρίφο. Ναι. Γιατί καλύτερο μαρτύριο είναι το επιμηκυμένο μαρτύριο. Στη μια άκρη καθενός από τα 78 επίπεδα ένα κύριος με κοστούμι και χαρτοφύλακα που αισθάνεται φυλακισμένος μέχρι να φτάσει στην πόρτα της εξόδου που βρίσκεται, φυσικά, στο άλλο άκρο. Μεταξύ των δυο πλευρών λευκά τουβλάκια και μερικά κόκκινα. Τα κόκκινα είναι τα πιο σημαντικά. Αυτά μπορεί να πιάσει ο παίκτης, να τα αφαιρέσει τελείως, να τους αλλάξει θέση, ενίοτε να τα ξαναβάλει εκεί που τα βρήκε αν συνειδητοποιήσει πως είχε τη λάθος έμπνευση. Βέβαια κάθε μετακίνηση, κάθε σύγκρουση και επαφή επηρεάζει αντίστοιχα και τα κοντινά λευκά. Αν το Jenga ήταν πιο χαμηλό μεν αλλά εκτεινόταν σε μεγαλύτερη επιφάνεια για να χωρούν νέοι τρόποι βασανισμού της σκέψης, θα ήταν κάτι σαν τα επίπεδα του παιχνιδιού.



Τα επίπεδα χωρίζονται σε 6 ενότητες, με την καθεμιά να προσθέτει και κάποιο νέο μηχανισμό για να απασχολείται ο παίκτης, ενώ στα δύσκολα συνδυάζονται και όλοι. Στην αρχή τα πράγματα είναι απλά βεβαίως. Ένα δυο κομμάτια φεύγουν από τη μέση, πέφτουν σε πιο βολικό ύψος κάποια άλλα, ανοίγει ο δρόμος για τον πανικόβλητο εργαζόμενο, ο δρόμος προς την έξοδο. Αργότερα πρέπει να προσέχουμε πώς μοιράζουμε το βάρος καθώς τοποθετούμε και μετακινούμε κομμάτια, για να κάνουμε τα πάντα να δουλέψουν στο τέλος. Πιο μετά προστίθεται γυάλινα κομμάτια που σπάνε αν παραζοριστούν. Ενίοτε δεν φτάνουν απλές μετακινήσεις, χρειάζονται και επιτηδευμένες πτώσεις. Από ψηλά ενδεχομένως. Δεν ξεχνάμε επίσης πως, όπως σε άλλους εκπροσώπους του είδους, η πορεία προς την έξοδο είναι ο βασικός στόχος. Υπάρχουν όμως και κάποια σκόρπια νομίσματα, εννοείται για να αναγκάσουν τον παίκτη να κάνει διαφορετικά πλάνα που, εκ των πραγμάτων, θα κάνουν και τη ζωή του δυσκολότερη. Χρειάζονται βέβαια κάμποσα από αυτά τα νομίσματα, αφού με αυτά ξεκλειδώνονται και τα δυσκολότερα επίπεδα. Όσο τα σκεφτόμαστε αυτά στον πραγματικό κόσμο, έχουν φοβερό ενδιαφέρον. Στον εικονικό η μινιμαλιστική αισθητική κερδίζει, μάλιστα όχι παρά αλλά και χάρη στην ιαπωνική pop της δεκαετίας του 1980. Χωρά και λίγη σάτιρα με ανησυχίες εταιρικού επιπέδου, που εκφράζεται με σημειώματα περί εταιρικής νοοτροπίας πριν από κάθε επίπεδο και με σκόρπιες, όχι πάντα ασύνδετες λέξεις σε ορισμένα από τα τουβλάκια που συνθέτουν το επίπεδο.



Κάποια στιγμή βέβαια πρέπει να λειτουργήσουν και όλα αυτά. Προφανώς με το headset του PSVR στο κεφάλι, η πρώτη επιλογή του παίκτη έχει να κάνει με το αν θα προτιμήσει DualShock 4 ή PS Move. Τα καλά νέα είναι πως η καλύτερη δυνατή είναι ξεκάθαρη, το PS Move. Τα κακά νέα είναι ότι καθεμιά από τις δυο επιλογές έχει τα ζητήματά της. Με το κλασικό χειριστήριο το light bar χρησιμοποιείται για να διαλέξει ευκολότερα ο παίκτης το κομμάτι που θέλει να αρπάξει και να μετακινήσει. Φυσικά η μετακίνηση είναι εφικτή, σίγουρα πιο αφύσικη σε αίσθηση αφού πρέπει να πηγαίνει πέρα-δώσε το DualShock 4. Το χειρότερο είναι η μετακίνηση όλου του επιπέδου. Είναι απαραίτητη η περιστροφή του, η τοποθέτησή του πιο μακριά, πιο κοντά, σε διαφορετικό ύψος, ώστε να δει κανείς τη μεγάλη εικόνα, να καταστρώσει σχέδια και να τα κάνει πράξη. Όλες αυτές οι αλληλεπιδράσεις γίνονται με το σταυρό κατεύθυνσης και όλες οι κατευθύνσεις είναι ανεστραμμένες, χωρίς δυνατότητα για ρύθμιση. Το PS Move, ένα όμως, παρότι θα περίμενε κανείς να υποστηρίζονται δύο, ένα για το χειρισμό του επιπέδου, ένα για το χειρισμό των κομματιών -για να κυλούν όλα γρηγορότερα-, κάνει πολύ πιο απλή υπόθεση το χειρισμό κομματιών αλλά και του επιπέδου. Τα προβλήματα που έχει το PS Move είναι τα κλασικά. Είναι εύκολο να ξεφύγει από την ορατότητα της PS Camera και να μας χαλάσει την κίνηση πάνω στην εκτέλεση. Μπορεί να μην πρόκειται για αμαρτία του ίδιου του παιχνιδιού, ο παίκτης όμως σίγουρα ζει με αυτήν.



Η πραγματική αμαρτία του παιχνιδιού είναι πως με βάση τις παραπάνω ιδιαιτερότητες στο χειρισμό, παραπαίρνει στα σοβαρά το σύστημα φυσικής. Η παραμικρή επαφή έχει περισσότερες παρενέργειες από το αναμενόμενο. Αν δεν ετίθετο θέμα ακριβείας στο χειρισμό, θα το θεωρούσαμε μέρος της πρόκλησης. Με τις υπάρχουσες συνθήκες απλά μας βγαίνει ξινό. Πολλές φορές η φυσική φαίνεται να λειτουργεί εναντίον σας και σας αναγκάζει να ξεκινήσετε το επίπεδο από την αρχή. Σε περιπτώσεις που παύει να είναι εφικτή η λύση του επιπέδου θα ήταν προτιμότερη η σχετική επισήμανση από το παιχνίδι το ίδιο. Ειδάλλως ο παίκτης κάνει επανεκκίνηση όποτε νομίζει ή περιμένει να μηδενίσει ο χρόνος που του διατίθεται για την επίλυση του γρίφου, άρα να χάσει και να πιάσει το επίπεδο και πάλι από την αρχή.



Με δεδομένα τα κλασικά ελαττώματα του συστήματος PSVR, η συνταγή έπρεπε να προσαρμοστεί αναλόγως. Ως έμεινε το Salary Man Escape VR είναι παιχνίδι που πείθει ότι θα τα πήγαινε καλύτερα ένα πιο αξιόπιστο σύστημα VR. Είναι σαν να μην φταίει ξεκάθαρα κανείς. Βέβαια δεν φταίει κι ο παίκτης. Έτσι είναι το εταιρικό περιβάλλον όμως. Προβάλλει όλα τα λάθος εμπόδια. 

6

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Αισθητική
  • Μουσική
  • Κεντρική ιδέα
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Υπερενθουσιώδες σύστημα φυσικής
  • Κάθε σενάριο χειρισμού λιγότερο ακριβές από το ζητούμενο
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*