Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Sayonara UmiharaKawase + Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Studio Saizensen

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Agatsuma Entertainment

  • PEGI

    3+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Μπορεί η ονομασία Sayonara Umihara να μην σας λέει και πολλά, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν έχει τη δική της ιστορία. Η σειρά Sayonara Umihara ξεκινά τη ζωή της από τα μακρινά SNES και PSone, κάνει μερικά περάσματα σε 3DS και PSN, για να καταλήξει τελικά στο PS Vita με λίγο μεγαλύτερο τίτλο: Sayonara UmiharaKawase +. Και φυσικά, όπως έχουμε πλέον συνηθίσει από την πλευρά της Ιαπωνίας, το χαρούμενο εικαστικό δεν σημαίνει αντίστοιχο βαθμό δυσκολίας.


Ο χειρισμός των χαρακτήρων είναι επιτηδευμένα βαρύς, ενώ μπορείτε να “ρίξετε” την πετονιά σας μόνο προς 8 κατευθύνσεις.

Ως γνήσιο platformer το Sayonara UmiharaKawase + σάς καλεί να οδηγήσετε τις τέσσερις πρωταγωνίστριές του στην έξοδο κάθε επιπέδου. Μοναδικό σας όπλο μια πετονιά η οποία μπορεί να κολλήσει σε (σχεδόν) κάθε επιφάνεια και είτε να σας βοηθήσει να σκαρφαλώσετε, είτε να σας εκτινάξει σε μια πλατφόρμα που δεν μπορείτε διαφορετικά να φτάσετε. Ουσιαστικά μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε ως άλλο grappling hook. Το Sayonara UmiharaKawase + επιλέγει να μείνει αρκετά πιστό στις ρίζες της σειράς, διατηρώντας το χειρισμό των χαρακτήρων σχετικά βαρύ και δίνοντας μεγάλη έμφαση στα psychics της ίδιας της πετονιάς. Δεδομένου ότι το απλό άλμα δεν είναι ιδανικό για μεγάλες αποστάσεις, η πετονιά είναι απαραίτητη ακόμα και για την πιο απλή ενέργεια. Τα επίπεδα επιλέγουν σχεδόν πάντα να δώσουν έμφαση στην κίνηση προς τα επάνω οπότε το σκαρφάλωμα θα γίνει μια πολύ συνηθισμένη διαδικασία. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια πως η κίνηση προς τα κάτω ή προς άλλες κατευθύνσεις δεν είναι συχνή. Άλλωστε η έξοδος των επιπέδων δεν βρίσκεται ποτέ σε προκαθορισμένη θέση και ακόμα και αν ακολουθείτε το “εμφανές” μονοπάτι ίσως χρειαστεί να ψαχτείτε λίγο παραπάνω για το πού πρέπει να κινηθείτε.



Όταν έρθει η ώρα για swinging ή εκτίναξη σε μακρινό σημείο βέβαια αρχίζουν και τα δύσκολα. Αυτό γιατί τα psychics της πετονιάς είναι τουλάχιστον απαιτητικά από ένα σημείο και μετά. Αφού γαντζωθείτε σε μια επιφάνεια μπορείτε να αυξομειώσετε το μήκος της πετονιάς. Το ίδιο το μήκος καθορίζει το πόσο μεγάλο swinging κάνετε, πόσο μακριά μπορείτε να εκτιναχθείτε δίνοντας την απαραίτητη ώθηση κ.λπ. Στα πρώτα επίπεδα (που λειτουργούν και ως tutorial) τα πράγματα είναι απλά. Δεν αργεί καθόλου όμως η στιγμή που θα χάσετε ξανά και ξανά μιας και δεν θα μπορείτε με τίποτα να φτάσετε στην επιθυμητή πλατφόρμα απέναντι.
Το Sayonara UmiharaKawase + επιλέγει να μείνει αρκετά πιστό στις ρίζες της σειράς, διατηρώντας το χειρισμό των χαρακτήρων σχετικά βαρύ και δίνοντας μεγάλη έμφαση στα psychics της ίδιας της πετονιάς.
Στην πραγματικότητα μπορείτε. Απλά...δεν νιώθετε. Το Sayonara UmiharaKawase + απαιτεί πολλή εξάσκηση για να καταφέρετε να δαμάσετε τους μηχανισμούς της πετονιάς αλλά και τη συνεχώς αυξανόμενη δυσκολία του. Συνολικά τα physics μπορούν να χαρακτηριστούν “πραγματικά” αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν μπορείτε να κάνετε υπερφυσικά άλματα πέρα από κάθε λογική. Και όσο εκνευριστικό είναι να μην μπορείτε να περάσετε έναν απλό γκρεμό στην αρχή, τόσο σατανικά υπέροχο μπορεί να γίνει το βάσανο όταν με μια καλοζυγισμένη “πεταξιά” διασχίζετε όλο το επίπεδο και φτάνετε στην έξοδο σε ελάχιστα δευτερόλεπτα. Όχι πως τα ίδια τα επίπεδα διαρκούν παραπάνω από μερικά δευτερόλεπτα κάθε φορά. Είναι άλλωστε μέσα στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων σας να κάνετε όσο καλύτερο χρόνο μπορείτε. Από την άλλη η απαιτητική προσκόλληση του τίτλου στις ρίζες της σειράς δεν βοηθά πολύ σε αυτό. Όπως προείπαμε ο χειρισμός των χαρακτήρων είναι επιτηδευμένα βαρύς, ενώ μπορείτε να “ρίξετε” την πετονιά σας μόνο προς 8 κατευθύνσεις. Αυτή η επιλογή κάνει ιδιαίτερα δύσκολο το έργο σας κάποιες φορές, ιδίως σε στιγμές που πρέπει, όσο είστε στον αέρα, να υπολογίσετε σωστά και να ρίξετε σωστή “βολή” ώστε να γαντζωθείτε στην επιθυμητή πλατφόρμα που βρίσκεται πίσω σας (για να γίνουν τα πράγματα ακόμα πιο δύσκολα). Τέτοιες καταστάσεις απαιτούν πολλές φορές ακρίβεια επιπέδου pixel (παρόλο που εδώ “παίζουμε” με πολύγονα) και η αλήθεια είναι πως για ένα απλό pixel που δεν μπορείτε να πετύχετε οι θάνατοι που ακολουθούν είναι αντιστρόφως ανάλογοι των μπινελικιών που ήδη ξέρετε. Α ναι, υπάρχουν και διάφορα ψάρια με πόδια (που περιφέρονται στο επίπεδο) και σας εξοντώνουν με ένα απλό χτύπημα. Μπορείτε να τα “ψαρέψετε” με την πετονιά σας πάντως πριν σας κάνουν κακό.



Για κάθε δυσκολία που σας βάζει το Sayonara UmiharaKawase + όμως, σας δίνει και μια χείρα βοηθείας. Κάθε μια από τις τέσσερις πρωταγωνίστριες διαθέτει και μια διαφορετική δύναμη (δυνατότητα χρήσης slow motion για καλύτερη σκόπευση, χρήση checkpoints εντός του επιπέδου για να μην ξαναπάτε από την αρχή κ.λπ.) επιτρέποντάς σας στην ουσία να επιλέξετε εσείς ποια δυνατότητα σας ταιριάζει σε κάθε περίσταση. Πριν πάντως προλάβετε να προβληματιστείτε με όλα αυτά, θα απορήσετε γιατί “πέφτουν” credits μετά το 10ο επίπεδο. Δεν είναι κάποιο λάθος ούτε ο τίτλος είναι τόσο μικρός. Απλώς συγκεκριμένα επίπεδα διαθέτουν παραπάνω από μια εξόδους, οδηγώντας σε 60 συνολικά επίπεδα, 5 διαφορετικά credits screens, challenge mode και δυσκολία...από άλλο πλανήτη. Αν μάλιστα δεν σας φτάνουν αυτά (με τα 5 bosses που συνολικά διαθέτουν) μπορείτε να παίξετε και το αυθεντικό Sayonara UmiharaKawase που περιλαμβάνεται στον τίτλο. Εδώ δεν υπάρχει save μετά από κάθε επίπεδο (κάνοντας τα πράγματα ακόμα πιο δύσκολα) και καλείστε ουσιαστικά να πάρετε τον τίτλο μονοκοπανιά για να δείτε πόσο μακριά μπορείτε να φτάσετε.



Το Sayonara UmiharaKawase + είναι πολύ πιο απαιτητικό απ' όσο φαίνεται και λίγο πιο απρόσεκτο στα σημεία. Το ότι δεν υπάρχει (αρχικά) επιλογή για retry button σε κάθε επίπεδο και πρέπει κάθε φορά που χάνετε να βγαίνετε στο stage selection menu και να ξαναεπιλέγετε το επίπεδο, είναι κάτι που δείχνει απροσεξία. Αλλά αυτό είναι λίγο στη συνολική δυσκολία που θα αντιμετωπίσετε και που δεν αργεί καθόλου να εμφανιστεί. Είναι σίγουρα ιδανικό για μικρά game sessions και πιστό στη σειρά. Τόσο πιστό που θα απωθήσει κάποιους. Αλλά όποιοι το δαμάσουν θα αποζημιωθούν τόσο που δεν θα ξαναπάνε για απλό ψάρεμα. Ελπίζουμε μόνο να μη βγάλουν κανένα μάτι με την πετονιά.


 

7

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ευχάριστο εικαστικό
  • Ιδανικό για φορητή κοσνόλα
  • “Παλιό” αλλά διαφορετικό
  • Ιδιαίτερα απαιτητικό
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Ιδιαίτερα απαιτητικό
  • Αμφίβολη επιλογή χειρισμού
  • Μικρές απροσεξίες σε menus
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*