* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Shadow Of The Colossus Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Sony (SIE)

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Sony (SIE)

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Sony

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Shadow Of The Colossus Review
Όταν ο Wander σηκώνει το ξίφος του ψηλά, ο ήλιος τού δείχνει το δρόμο προς τον επόμενο κολοσσό. Είναι μια απλή στιγμή, ένας ξεκάθαρος, βοηθητικός μηχανισμός που συμβαίνει να ταυτίζεται με ένα από τα απλούστερα, πιο ιπποτικά όνειρα κάθε αγοριού: να στρέψει ένα ξίφος στον ουρανό και να το αντιληφθεί όλη η πλάση. Και στο Shadow Of The Colossus γίνεται ακριβώς αυτό. Πάνω στο πιστό και πεισματάρικο, κατά παράδοση πια, άλογό του, ονόματι Agro, κινείται σε έναν κενό κόσμο. Πέρα από ελάχιστα χρήσιμα αντικείμενα, για τον ίδιο, το γυμνό από μουσική περιβάλλον φαίνεται να κρατά την αναπνοή του πριν την επόμενη αναμέτρηση. Δεν έχει ανάγκη από πεζές δραστηριότητες, χάρτη γεμάτο εικονίδια. Μόνο ένας φωτεινό «βέλος» κάθε φορά που υψώνεται μια λεπίδα. Ο κόσμος αυτός είναι ακόμη πιο εντυπωσιακός, με προσοχή στη φωτογραφία κατά τη μετάβασή του σε μια νέα, πιο προηγμένη εποχή, για να καλύψει πιο σύγχρονες ανάγκες. Στην πορεία η ιδιότροπη αλλά κινηματογραφική κάμερα φροντίζει να γεννά μελλοντικές αναμνήσεις, ενώ ο Agro, που ακόμη και σήμερα δεν είναι σαφές αν παρακούει επειδή δεν μπορεί να κάνει αλλιώς ή απλά επειδή αποφάσισε να διαφωνήσει είναι η μόνη, απαραίτητη κιόλας, συντροφιά.



Η μουσική αρχίζει όταν οι δρόμοι του Wander διασταυρώνονται με τον επόμενο κολοσσό. Τα φαινομενικά προαιώνια, γιγαντιαία αυτά πλάσματα δεν έχουν βλέψεις για τον άνθρωπο που τους πλησιάζει. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων δεν ενδιαφέρονται καν για την παρουσία του, όχι πριν δεχτούν την πρώτη επίθεση. Οι νότες φέρνουν ένταση και ντύνουν με ηρωισμό την ανάβαση στον κολοσσό, που πρέπει να γίνει γρήγορα μα και προσεκτικά, πριν εξαλειφθούν οι αντοχές του ήρωα, να εντοπιστεί το αδύνατο σημείο, καθώς ο κολοσσός παλεύει να γλιτώσει από την ανθρώπινη ενόχληση, και να διαπεραστεί από εκείνο το ξίφος που λαμπύριζε στον ήλιο. Το μυστικό είναι στα μάτια. Όχι στην αυξημένη πια λεπτομέρεια της πέτρινης σάρκας ή του παλλόμενου χόρτου. Στα μάτια. Το τελειωτικό χτύπημα γεμίζει τα μάτια του πλάσματος με απορία. Δεν καταλαβαίνει γιατί ξεκίνησε η μάχη, ούτε γιατί έπρεπε να τελειώσει έτσι. Η ενθουσιώδης ορχηστρική μουσική καταλήγει με μικρές νότες, συντονισμένη με τις τελευταίες στιγμές του πλάσματος. Στο Shadow Of The Colossus ο Wander δεν ζει ακριβώς στη σκιά των κολοσσών, αλλά στη σκιά των πράξεών του. Ο πραγματικός διάλογος του παιχνιδιού γίνεται με τον παίκτη, καθώς αντιδρά στην πορεία κατά την οποία ο ίδιος είναι η μόνη πραγματικά καταστρεπτική δύναμη. Και η ποιότητα των αναμετρήσεων, η πάλι με το βελτιωμένο μα πιστό στον πρωτότυπο χειρισμό, ο γρίφος που εκφράζεται ως δράση, δεν κρύβουν την ευθύνη του καλοκάγαθου ήρωα.



Τι τον ωθεί; Ό,τι πιο άτιμο και υβριστικό: η ελπίδα. Ελπίζει να σώσει την Mono, μια κοπέλα που άφησε πίσω του για το ταξίδι αυτό, μόλις έμαθε ότι μόνο αν διαλύσει 16 κολοσσούς, μόνο μετά από 16 άθλους -όχι boss fights-, μπορεί και να τη φέρει ξανά στη ζωή. Το κρυπτικό πνεύμα που του ρίχνει νερό σε αυτήν τη φωτιά σημειώνει όμως πως το κόστος για τον ίδιο τον ήρωα μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτές τις 16 μάχες. Και αν ο παίκτης κοιτά κάθε κολοσσό στα μάτια, κάθε φορά που σηκώνει το ξίφος του στον ουρανό ως άλλη πυξίδα, η λεπίδα φαντάζει και πιο βαριά, αλλά ο ήλιος κόντρα της, η περιέργεια, η ανάμνηση της Mono σπρώχνουν τον Wander, και τον παίκτη, παραπέρα. Έτσι ένα παιδικό όνειρο μετατρέπεται σε διδακτικό παραμύθι που βαραίνει τον παίκτη όσο και οι προσωπικές του εμπειρίες. Γιατί η πλάση προσέχει τον Wander. Μαζί της όμως αλλάζει και ο ίδιος.



Το ότι η διαδρομή αυτή δημιουργήθηκε, ξανά, εκ του μηδενός από την Bluepoint, με καμία εμπλοκή του Fumito Ueda και της τότε ομάδας του, είναι ένα μικρό θαύμα. Οι ευκολίες που ενσωματώθηκαν είναι λογικές, όχι μηδενιστικές. Διότι στόχος ήταν η διατήρηση του γλυκόπικρου, σε τεχνικό, μηχανικό, αισθητικό, ψυχολογικό επίπεδο. Έτσι διαφέρει η ανανέωση που γίνεται για τη συντήρηση ενός έργου, όχι για την προσέγγιση κάποιου μυθικού κοινού.



Τίποτα δεν θα ήταν πιο προσβλητικό για τον παίκτη, τον Fumito Ueda και το γέννημά του από το να ελαφρύνει η λεπίδα που υψώνουμε στον ουρανό. 
GOLD AWARD EDITOR’S CHOICE

10

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
ΘΕΤΙΚΑ
  • Φοβερή δουλειά ως remake
  • Φωτογραφικά η «αλλοίωση» κινείται βάσει της αρχικής πρόθεσης, όχι σύγχρονων εμμονών
  • Ο ανοιχτός, άδειος, βαρύς κόσμος είναι σημαντικότερη μομφή προς το deisgn του σήμερα από ότι του 2005
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Θα θέλαμε κάτι παραπάνω από 1440p σε PS4 Pro
11 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • blackmore
    • Αφού έκαναν καλή δουλειά, το ότι δεν έπαιξα το παιχνίδι σε ps2/ps3, θα το παίξω στην καλύτερη του έκδοση:)

    • DrManolo
    • Το έχω παίξει και στο ps2 και στο ps3 και θα το παίξω και στο 4! Από τα αγαπημένα μου! Και από τα λίγα παιχνίδια που σε κάνουν να νιώθεις δέος. Ένα αριστούργημα.

      • Sephiroth
      • Γι' αυτό είναι και τρομερό ότι έχουν προσέξει τόσο πολύ. Είναι ιδιαίτερη περίπτωση game και το κατάφεραν να το φέρουν εις πέρας το remake εξαιρετικά :)

    • Alias
    • Αξεχαστο παιχνιδι, παιξτε το

    • OSjohnFP7
    • Εννοείται ότι δεν χάνεται με τίποτα! Αυτά τα παιχνίδια είναι από την χρυσή βιβλιοθήκη του gaming!Και γι αυτό θα παιχτεί ξανά και ξανά....

    • stefoukos
    • Το remake του remake ω remake δυστυχώς αυτή η γενιά μόνο καλά remake μας εχει δώσε τουλαχιστον σε μια τριετία αναπολούμε τα παλιά παιχνίδια απορώ πάντως αυτοί που βγάζουν ενα καρό λεφτά από τα παιχνίδια καινούργιες καλές ιδέες δεν έχουν απλα πλασάρουν κονσόλες στο κόσμο χωρίς τελικά καμία ουσία τα ίδια τα ίδια και τα ίδια δυστυχώς εκτός από δυο τρία καινούργια δεν έχουν αποδείξει ακομα για πιο λόγο βγάζουν καινούριος κονσόλες χωρίς το σημαντικότερο τα παιχνιδια

      • yaponvezos
      • Κόμματα, τελείες, κάτι τέλος πάντων.

        Και στα σοβαρά, καταλαβαίνω την έντασή σου αλλά δεν θα μπορούσες να είσαι πιο άστοχος, εστιάζοντας στο συγκεκριμένο remake. Που μιλάμε όντως για remake, ενός πολύ καλού παιχνιδιού που σε κάθε προηγούμενη έκδοσή του αδικήθηκε εμπορικά και εξακολουθεί να μην είναι για όλους ούτε τη σήμερον.

        • stefoukos
        • Το remake ειναι πολυ καλο για να το λέτε εσείς εγω δεν το είδα απλα το θέμα ειναι πως μείναμε μόνο στα remake εκεί θέλω να καταληξω

    • gusvagen
    • ΞΑΝΑ ΚΑΙ ΞΑΝΑ ΚΑΙ ΞΑΝΑ !! ΕΠΟΣ

    • Efkar
    • γαμώτο πάνω που σκεφτόμουν να αναβαθμίσω κάρτα γραφικών, βλέπω αυτό το παιχνίδι και τώρα πρέπει να διαλέξω ανάμεσα σε gpu και ps4
      το είχα παίξει παλιά στο ps2 αλλά το remake είναι τρομερό!

    • Alpasar
    • Δεν τοχω παιξει το πρωτο, αλλα θα το τιμησω. Παιζει ναναι το must της χρονιας.

Launch trailer για το Zarvot

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!

Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity