Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Shadow Of The Tomb Raider: The Forge Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Eidos Montreal

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Square Enix

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Η κριτική του Μάνου Βέζου για το Shadow Of The Tomb Raider: The Forge, το νέο πακέτο επέκτασης για την πιο πρόσφατη περιπέτεια της Lara Croft.

Κανείς δεν θα κατηγορήσει την Square Enix για έλλειψη φιλοδοξίας ως προς το DLC του Shadow Of The Tome Raider. Το The Forge είναι μόλις το πρώτο από 7 που έχουν προγραμματιστεί και καλύπτονται επίσης από το Season Pass, με το τελευταίο που θα κυκλοφορήσει να αναμένεται να είναι και το πιο «γεμάτο». Κάθε DLC θα φέρνει ένα challenge tomb, μια στολή, ένα όπλο και λοιπά, ενώ υποτίθεται πως σε κάθε κατηγορία αντικειμένων/περιεχομένου, όλα θα διατεθούν και ξεχωριστά εκτός από ένα. Για να αποκτά κάπως νόημα και το Season Pass που ειδάλλως θα είχε το ίδιο περιεχόμενο στο ίδιο ακριβώς συνολικό κόστος με τις μεμονωμένες αγορές. Κατά πόσο θα επιβιώσει αυτός ο διαχωρισμός βέβαια είναι άλλη υπόθεση, υπόθεση στην οποία δεν θα ποντάραμε σε βάθος χρόνου.




Τι σημαίνουν όλα αυτά για το The Forge όμως; Σημαίνουν ότι είναι μια προβλέψιμη και συνάμα ευχάριστη, αν και όχι συναρπαστική, περίπτωση DLC. Προσθέτει μια σύντομη παράπλευρη ιστορία που εστιάζει στην Abby που οι παίκτες γνωρίζουν στο πρώτο τους πέρασμα από το Kuwaq Yaku και εδώ προσπαθεί να αποκρυπτογραφήσει το δικό της μυστήριο, το δικό της παρελθόν. Στην πράξη όλο αυτό μεταφράζεται σε ελαφρύ fetching και μια διαδρομή που είναι σχεδιασμένη για να οδηγεί στο ίδιο το The Forge, ένα υπόγειο σχεδόν challenge tomb που είναι εγκαταλελειμμένο μα λειτουργικό χυτήριο. Εδώ πρωταγωνιστεί ένας τεράστιος πύργος, στην κορυφή του οποίου καλείται να φτάσει ο παίκτης αξιοποιώντας γνωστά εργαλεία όπως φλεγόμενα βέλη και εκτελώντας προσεκτικά άλματα κ.λπ. Η διαδρομή είναι σχετικά απαιτητική, όχι παράλογη όμως, πράγμα που γενικά δείχνει ότι είναι καλύτερο να απασχολήσει κάποιον που έχει ήδη αφιερώσει αρκετό χρόνο στο βασικό παιχνίδι. Αυτό το challenge tomb κρύβει φυσικά ένα νέο skill στο τέλος του, όπως συμβαίνει γενικά με αυτού του είδους τύμβους στο παιχνίδι, το οποίο και επιτρέπει στον παίκτη να κατασκευάζει βομβίδες που μπορεί να εκτοξεύει με όπλα που έχουν και το ανάλογο εξάρτημα. Δεν είναι τυχαίο ότι το νέο όπλο που εξασφαλίζεται στο τέλος έχει ακριβώς αυτήν τη δυνατότητα. Η νέα εμφάνιση παρέχει XP bonus και κάνει δυσκολότερο τον εντοπισμό, κάτι που παίζει σχετικά λίγο ρόλο τόσο αργά στο παιχνίδι. Γενικότερα οι προσθήκες σε οπλισμό είναι αρκετά ανούσιες ακριβώς επειδή οι μάχες είναι σπάνιες στο Shadow Of The Tomb Raider, πράγμα θετικό γενικά, άρα είναι δύσκολο να πιάσει τόπο οποιοδήποτε νέο όπλο. Το σημαντικό λοιπόν παραμένει ότι έχουμε ένα νέο, καλοσχεδιασμένο challenge tomb, πράγμα θετικό μιας και οι τύμβοι αυτοί είναι από τα καλύτερα σημεία του παιχνιδιού γενικότερα.



Εκτός της ροής του campaign διατίθεται ο ίδιος τύμβος για όποιον θέλει να κάνει πολλαπλά περάσματα. Πέραν της απλής εξερεύνησης υπάρχει επιλογή για Time Attack και Score Attack. Το πρώτο είναι το αυτονόητο και το δεύτερο δεν διαφέρει πάρα πολύ επί της ουσίας. Στην ίδια διαδρομή ο παίκτης μαζεύει σφαίρες για να συντηρεί και να ανεβάζει τον πολλαπλασιαστή του σκορ. Δεν είναι ανάγκη να περάσει από κάθε σφαίρα, μπορεί να τις πυροβολεί και από απόσταση, για το κάτι παραπάνω. Η πιο ενδιαφέρουσα επιλογή βέβαια είναι εκείνη για online co-op. Ο τύμβος έχει σχεδιαστεί με πολλαπλές διαδρομές για να κάνει εφικτή τη συνεργασία. Ο κάθε παίκτης χειρίζεται πάντα την Lara, βλέπει τον άλλον παίκτη στο ρόλο της Abby όμως. Οπότε πρωταγωνιστούν και οι δύο χωρίς να καταλήγουμε σε κωμωδία. Έχει γίνει πρόβλεψη και για επικοινωνία χωρίς ομιλία, αφού κάθε παίκτης μπορεί να επισημάνει σημείο του επιπέδου χειροκίνητα, για να στρέψει εκεί την προσοχή του άλλου χωρίς να πει λέξη. Αυτό βολεύει με αγνώστους ή όταν απλά δεν σηκώνει κάποια πράγματα η διάθεση.



Η δυνατότητα για online co-op, που φανταζόμαστε ότι είναι στο μενού και για το DLC που ακολουθεί, είναι κάπως παραπλανητική. Διότι ναι μεν έχουν υπολογιστεί διαδρομές για δύο, αλλά από τη στιγμή που έχει επίσης υπολογιστεί ότι πρέπει ο ίδιος τύμβος να ολοκληρώνεται και από ένα άτομο αν χρειαστεί, τότε είναι ξεκάθαρο προς τα πού έγειρε η βελτιστοποίηση του σχεδιασμού. Μιας και τέτοιου είδους περιεχόμενο δεν μπορεί να κάνει scale για να παιδεύει περισσότερο άπαξ και προστεθεί δεύτερος παίκτης, το co-op καταλήγει κάτι ευχάριστο ως ύπαρξη αλλά κατ’ ουσίαν περιττό. Δεν είναι ότι η ομάδα ανάπτυξης δεν κοπιάζει. Ίσα ίσα, προσφέρει μια δόση ακόμη από το καλύτερο μέρος του παιχνιδιού στην ουσία. Στην προσπάθεια όμως να δικαιολογείται το DLC και, κατ’ επέκταση, το Season Pass, προσθέτει και επιμέρους πράγματα απλά για να προσθέσει. Γινόταν και καλύτερα. 

5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Νέο challenge tomb και skill
  • Μια παράπλευρη ιστορία ακόμη
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Το υπόλοιπο περιεχόμενο δεν ενοχλεί αλλά δεν έχει και πολλά να προσφέρει
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*