Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Shin Megami Tensei V Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Atlus

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Nintendo

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Shin Megami Tensei V
    • 16+ pegi 16+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://www.atlus.com/smt5/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 8

    ENTERNITY SCORE
*
Σχεδόν 8,5 χρόνια μετά την κυκλοφορία του Shin Megami Tensei IV στο Nintendo 3DS, η Atlus φέρνει το Shin Megami Tensei V στο Nintendo Switch. Aπό φορητή κονσόλα, σε σύστημα που λειτουργεί και ως φορητό, επιλέγοντας την Unreal Engine 4 για την ανάπτυξή του.

Πρωταγωνιστής είναι ένας μαθητής Λυκείου, που μαζί με την παρέα του παίρνουν τον δρόμο για το σπίτι μετά το σχόλασμα. Φτάνοντας στο μετρό διαπιστώνουν ότι είναι αδύνατο να χρησιμοποιήσουν τη συγκοινωνία λόγω μίας στυγερής δολοφονίας, οπότε είναι αναγκασμένοι να ακολουθήσουν εναλλακτική διαδρομή. Οι εξελίξεις είναι δραματικές. Ο πρωταγωνιστής χάνει τις αισθήσεις του και όταν συνέρχεται, το Τόκιο δεν μοιάζει με την επιβλητική πόλη που γνώριζε. Πόλεμος έχει ξεσπάσει ανάμεσα σε αγγέλους και δαίμονες και ο τόπος που θυμίζει σκηνικό έπειτα αποκαλυπτικό γεγονός, είναι πλέον γνωστός ως Da’at. Για καλή του τύχη, ο πρωταγωνιστής, στον οποίο έχετε προηγουμένως δώσει όνομα, σώνεται από ένα πλάσμα με πανίσχυρες δυνάμεις. Δεν είναι ούτε άγγελος, ούτε δαίμονας και η ένωσή του μαζί σας, σας μετατρέπει σε Nahobino. Από το σημείο αυτό και μετά ξεκινάτε να ψάχνετε απαντήσεις σχετικά με το πως και γιατί ο κόσμος οδηγήθηκε στην τραγωδία.




Τα πρώτα βήματα στη Da’at θα είναι μοναχικά. Σιγά σιγά θα ξεκινήσετε να στρατολογείτε τους πρώτους δαίμονες. Ανά πάσα στιγμή μπορείτε να έχετε τρεις ενεργούς στην ομάδα σας και ανάλογα το πόσες επιπλέον θέσεις έχετε ενεργοποιήσει, θα υπάρχουν οι λεγόμενες ρεζέρβες. Πριν ξεκινήσει μια μάχη θα έχετε την ευκαιρία να συνομιλήσετε, ή καλύτερα να διαπραγματευτείτε με κάποιον από το αντίπαλο στρατόπεδο. Ανάλογα το εκάστοτε δικό σας και το δικό τους επίπεδο θα είναι και και η συνέχεια. Σε περίπτωση που το επίπεδό τους είναι υψηλότερο από το δικό σας, το πιο πιθανό είναι να σας αγνοήσουν, λες και δεν τους μιλήσατε ποτέ. Άλλες φορές θα ζητήσουν ως αντάλλαγμα χρήματα, health points ή mana points και άλλες, παρά τις συνεχείς αρνήσεις σας να τους προσφέρετε το παραμικρό, αντιλαμβανόμενοι το μέγεθος των δυνάμεών σας, στο τέλος θα σας ακολουθήσουν αισθανόμενοι κολακευμένοι για το γεγονός.



Το σύστημα μάχης είναι τύπου turn based. Σε περίπτωση που έχετε κάνει την πρώτη επιθετική κίνηση με το σπαθί σας, τη στιγμή που πλησιάζετε τους αντιπάλους, το πιο πιθανό είναι η ομάδα σας να είναι εκείνη που θα έχει τον πρώτο λόγο. Υπάρχουν δύο διαφορετικοί δρόμοι, εκτός αν επιλέξετε εκείνον της φυγής. Είτε θα εξαπολύσετε φουλ επίθεση, είτε θα παίξετε το χαρτί της στρατηγικής, συνδυάζοντας όσο το δυνατό καλύτερα τις επιθετικές και αμυντικές κινήσεις των μελών της ομάδας σας. Στη δεύτερη περίπτωση θα κατανοήσετε πραγματικά το πόσο πλούσιο και βαθύ είναι το σύστημα μάχης του Shin Megami Tensei V. Θα κατορθώσετε να τα βάλετε με αντιπάλους αρκετά πιο δυνατούς από εσάς, στηριζόμενοι στη λογική ότι η καλύτερη επίθεση είναι να καταστρέψετε τις όποιες δυνατότητες εκείνου ή εκείνων που βρίσκονται απέναντί σας. Λίγο δύσκολο όμως αυτό να γίνει από όσους δεν έχουν ασχοληθεί με άλλο τίτλο της σειράς και δεν γνωρίζουν τα διαθέσιμα ξόρκια. Στο σημείο αυτό αναφέρουμε ότι υπάρχουν επτά διαφορετικά skills, Physical, Fire, Ice, Electric, Force, Light και Dark. Κάθε οντότητα έχει αδυναμίες ή έχει παραπάνω αντοχές σε ένα ή περισσότερα από τα παραπάνω στοιχεία και αντίστοιχες είναι οι επιθετικές κινήσεις που έχει στη διάθεσή της. Επιπλέον, ένα ακόμα στοιχείο που βοηθάει σημαντικά, ιδιαίτερα σε δύσκολες μάχες είναι το Magatsuhi. Όταν γεμίσει η σχετική μπάρα μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να αναβαθμίσετε προσωρινά ένα μέρος των στατιστικών της ομάδας σας, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες επιτυχούς έκβασης μιας αναμέτρησης.



Ένας ακόμα τομέας με ιδιαίτερο βάθος είναι αυτός του customization των χαρακτήρων. Κερδίζοντας μάχες συλλέγετε πολύτιμα experience points και όσο περισσότερα προστίθενται στο σύνολο, τόσο πιο γρήγορα πραγματοποιείται το λεγόμενο level up. Το θετικό είναι ότι experience points κερδίζουν και οι δαίμονες που δεν είναι ενεργοί κάθε φορά. Πέντε είναι τα βασικά στοιχεία, Strength, Vitality, Magic, Agility και Luck που καθορίζουν το τι μπορεί να κάνει ο καθένας καλύτερα. Όσον αφορά τον πρωταγωνιστή, όταν ανεβαίνει επίπεδο, οι παίκτες διαλέγουν ποιο από αυτά θα αναβαθμίσουν, ενώ για τους υπόλοιπους η επιλογή γίνεται από το σύστημα, ανάλογα με τον "προσανατολισμό" τους. Υπάρχουν όμως και τα Essences. Όσο προχωράει το gameplay, όλο και περισσότεροι δαίμονες θα σας προσφέρουν απλόχερα τις ικανότητές τους. Αυτές θα μπορέσετε να τις χρησιμοποιήσετε σε συνδυασμό με εκείνες ενός από τους χαρακτήρες του party σας, προσφέροντάς του νέα χαρακτηριστικά, όχι όμως περισσότερα από τα εκάστοτε διαθέσιμα slots. Μια άλλη σημαντική πτυχή του customization είναι το λεγόμενο demon fusion. Ουσιαστικά, συνδυάζοντας διαφορετικούς δαίμονες μπορεί να προκύψει ένα πλάσμα ανώτερου επιπέδου, με πιο ισχυρές δυνάμεις. Κάθε φορά, οι διαθέσιμοι συνδυασμοί είναι πολλοί, όμως υπάρχει ένας σημαντικό περιορισμός. Δεν είναι δυνατή η δημιουργία ενός νέου δαίμονα, με επίπεδο υψηλότερο από εκείνο του Nahobino. Τέλος, υπάρχουν και τα Glory Points.  Η συλλογή τους ναι μεν είναι προαιρετική, όμως σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να τα προσπεράσετε. Αυτά θα τα ξοδέψετε για να προσθέσετε στην κατοχή σας Miracles, μόνιμες αναβαθμίσεις των στατιστικών της ομάδας.



Ο υψηλός βαθμός δυσκολίας, ακόμα και στο επίπεδο casual, είναι κάτι για το οποίο θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι όλοι όσοι θελήσουν να γνωρίσουν τον κόσμο του Shin Megami Tensei V. Έπειτα από την ψυχρολουσία στο πρώτο boss, γίνεται κατανοητό ότι θα πρέπει να ξοδέψετε πολλές ώρες σε grinding, γυρίζοντας στα ίδια μέρη, δίνοντας μάχες με τους ίδιους και τους ίδιους αντιπάλους. Μόνο για να περάσουμε το πρώτο boss χρειάστηκαν πάνω από δέκα ώρες για να φτάσει η ομάδα μας στο απαραίτητο επίπεδο μαχητικότητας κι αν δεν υπήρχε το Magatsuhi, ο αριθμός τους θα ήταν ακόμα μεγαλύτερος. Ευτυχώς υπάρχουν κάποια side quests που σπάνε τη μονοτονία, όχι όμως ικανά να μειώσουν το βαθμό επαναληψιμότητας, που πολλές φορές σε κάνει να ξεχνάς την κατά τα άλλα ενδιαφέρουσα ιστορία. Ευτυχώς υπάρχουν αρκετά checkpoints (Leyline Founts) και ειδικά στην αρχή θα καταφεύγετε σε αυτά μετά από κάθε μάχη για να αποθηκεύσετε την πρόοδό σας και κυρίως για να επαναφέρετε, έναντι Macca (τα χρήματα του παιχνιδιού), τα HP και MP του party σας. Μέσα σε όλα και η εξερεύνηση, ένα ακόμα προαιρετικό μεν, σημαντικό δε στοιχείο του gameplay, που μπορεί να σας αποφέρει πολύτιμα αντικείμενα. Αυτά μπορείτε να τα πουλήσετε στο κατάστημα που θα βρείτε σε κάθε checkpoint αποκομίζοντας Macca, που στη συνέχεια θα ξοδέψετε για την αγορά αντικειμένων προς χρήση στις μάχες. Με τα συχνά checkpoints εξασφαλίζεται η πρόοδός σας και επίσης αυτά χρησιμεύουν και ως fast travel points. Όσο για τον χάρτη, ναι μεν σε αρκετές περιπτώσεις θα σας βοηθήσει να προσανατολιστείτε, όμως δεν είναι πάντοτε ξεκάθαρο το που βρίσκεται ο προορισμός κάθε αποστολής.



Οι λεπτομέρειες στον σχεδιασμό των, ομολογουμένως πολυάριθμων, διαφορετικών χαρακτήρων και τις κινήσεις τους, είναι ένα κομμάτι που η ομάδα ανάπτυξης έριξε ιδιαίτερη βαρύτητα. Δεν μπορεί όμως να ειπωθεί το ίδιο για τον σχεδιασμό του περιβάλλοντος, όπου επικρατούν μινιμαλιστικές τάσεις. Η θολούρα είναι έντονη και το φαινόμενο γίνεται ενοχλητικό σε οθόνες και τηλεοράσεις μεγάλου μεγέθους. Το pop in είναι επίσης έντονο, σε σημείο που λες μα καλά στο προηγούμενο βήμα δεν έβλεπα κανέναν εχθρό, τώρα πως εμφανίστηκαν ξαφνικά μπροστά μου. Αστάθεια παρατηρείται και στον ρυθμό ανανέωσης, όχι όμως τέτοια που να λειτουργεί εις βάρος της συνολικής εικόνας του παιχνιδιού. Από εκεί και πέρα, η μουσική συμβάλει στη δημιουργία της απαραίτητης, καταθλιπτικής, ατμόσφαιρας και οι κραυγές των χαρακτήρων προσθέτουν ξεχωριστό τόνο στις μάχες.



Το Shin Megami Tensei V είναι ένα συναρπαστικό ταξίδι, που σίγουρα δεν θα αφήσει αδιάφορους τους φίλους των JRPGs. Το εύκολο είναι να βυθιστείτε στον κόσμο του, το δύσκολο είναι να τον κατακτήσετε και να βγείτε ζωντανοί, όμως εκεί βρίσκεται όλη η μαγεία του gameplay. Ναι μεν δεν συνιστάται σε όσους θέλουν να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στο είδος, όμως αν δείξουν υπομονή θα ανταμειφθούν και με το παραπάνω. 

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Σύστημα μάχης με βάθος και πολλές επιλογές
  • Μεγάλη ποικιλία στο customiation των χαρακτήρων
  • Ενδιαφέρουσα ιστορία
  • Καταθλιπτική μουσική
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Υψηλός βαθμός δυσκολίας που οδηγεί σε πολύωρο grinding και επαναληψιμότητα
  • Θολούρα και έντονο pop in
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
1 ΣΧΟΛΙΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • bahamut zero
    • Παιχνιδάρα και GOTY candidate για μένα μαζί με το Tales of Arise. Υπάρχουν πράγματι τεχνικά προβλήματα. Μακάρι να το δούμε και σε ps5 στο μέλλον για να εξαλειφθούν. Κάνω άνετα double dip. Θα διαφωνήσω στο κομμάτι του grinding. Τα SMT είναι niche jrpg σε μεγάλο βαθμό και ένας από τους λόγους έχει να κάνει με τη δυσκολία. Στο normal το παινχίδι πραγματικά δε χρειάζεται grinding. Προϋποθέτει όμως να χρησιμοποιείς ειδικά στα boss battles όλους τους μηχανισμούς τους παιχνιδιού αποδοτικά και αν δεν έχεις εμπειρία με smt στο παρελθόν δεν είσαι σε θέση να το κάνεις. Το xp που σου δίνουν οι μάχες άλλωστε είναι τέτοιο που δεν ευνοεί το level grinding. Αν κολλήσεις σε boss battle, το πιο πιθανό είναι ότι δεν έχεις κατάλληλα demons για τη μάχη ή δε χρησιμοποιείς buffs-debuffs σωστά.

*