Πρέπει να παραδεχτούμε ότι οι μεγάλες κυκλοφορίες και οι ακριβές παραγωγές μάς έχουν καλομάθει. Τόσο που θεωρούμε δεδομένα πολλά από τα βασικά στοιχεία που τις απαρτίζουν. Αρκεί μια απρόσεχτη κυκλοφορία για να μας θυμίσει ότι τα δεδομένα, τα βασικά, δεν είναι και τόσο απλή υπόθεση. Το Shiny είναι μια ανεξάρτητη παραγωγή της Garage 227. Είναι ένα παραδοσιακό δισδιάστατο platformer (2,5D αν θέλουμε να είμαστε ακριβείς) με μια απλή ιστορία που στόχο έχει να δοκιμάσει τα αντανακλαστικά του παίκτη. Όπως δηλαδή συμβαίνει με όλα τα παιχνίδια του είδους. Μόνο που το Shiny αποτυγχάνει παταγωδώς σε όλα τα -βασικά ή μη- επίπεδα.

Τα χαμηλά production values είναι μάλλον αναμενόμενα και, για να πούμε την αλήθεια, δεν επηρεάζουν συνήθως την όποια κρίση. Η αποτυχία του Shiny βρίσκεται σε πιο θεμελιώδη σημεία. Ας πάρουμε για παράδειγμα το άλμα. Την πιο βασική κίνηση σε ένα platformer. Ο τίτλος της Garage 227 καταφέρνει να αποτύχει πλήρως στην απόδοσή του, είτε γιατί το σύστημα φυσικής είναι το λιγότερο περίεργο (με το χαρακτήρα να στέκεται εκεί που κανονικά δεν θα μπορούσε ή να αναπηδά με απρόσμενο τρόπο όταν χτυπάει στη γωνία μιας πλατφόρμας), είτε γιατί ο παίκτης δεν μπορεί να ελέγξει ουσιαστικά την κίνηση στον αέρα, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατος ο υπολογισμός της απόστασης και η διόρθωση του άλματος σε περίπτωση λάθους. Συνέπεια αυτού είναι ο παίκτης να πέφτει αβοήθητος σε κάθε κενό, ξανά και ξανά και ξανά και ξανά… Όταν το 1983 κυκλοφόρησε το Manic Miner, οι παίκτες γρήγορα κατάλαβαν ότι έπρεπε να παίζουν με τα pixel στην οθόνη (προτάσσοντας στο κενό το πόδι του πρωταγωνιστή σιγά σιγά, μέχρι το σημείο που επέτρεπε το animation πριν από την πτώση), για να καταφέρουν ένα άλμα στη μέγιστη δυνατή απόσταση. Ηλίθιο, ναι, αλλά υπήρχε τρόπος ακόμη και τότε. Το Shiny δεν προσφέρει κάποιον τρόπο. Ο παίκτης είναι αναγκασμένος να αγχώνεται με κάθε άλμα, όσο απλό κι αν είναι, και μάλιστα για τους λάθους λόγους. Και κάπως έτσι, τα 20 επίπεδα του παιχνιδιού μετατρέπονται σε καταναγκαστικό έργο, με τα εικονίδιά τους στην οθόνη επιλογής επιπέδου να μοιάζουν, από ένα σημείο και μετά, με τις γραμμές που σβήνει ένας κατάδικος στον τοίχο του κελιού του μετρώντας το υπόλοιπο της ποινής του.

Η εμπειρία χειροτερεύει και από το κενό του gameplay. Οι μηχανισμοί είναι ελάχιστοι, συνηθισμένοι και ορισμένοι από αυτούς προβληματικοί (μα πόση ώρα πρέπει να χτυπάει κανείς τα πλήκτρα εναλλάξ για να κρυώσει το αναθεματισμένο ρομπότ;). Η εμφάνιση διαφόρων αναβαθμίσεων —πλην του jet pack που εμφανίζεται προς το τέλος και λύνει ως ένα βαθμό το πρόβλημα του άλματος— είναι το λιγότερο αδιάφορες, όπως και το ίδιο το gameplay. Τίποτα δεν κεντρίζει το ενδιαφέρον του παίκτη, τίποτα που να τον κάνει να ξεχάσει τη φυλακή του. Τα επίπεδα μοιάζουν ασύνδετα μεταξύ τους, ένα σετ πιστών που δεν έχει καμία σχέση το ένα με το άλλο ή τουλάχιστον με την υποτυπώδη ιστορία. Ακόμη και ο μόνος ενδιαφέρων μηχανισμός του παιχνιδιού, η μπάρα ενέργειας που μειώνεται με κάθε κίνηση του ρομπότ-πρωταγωνιστή, περισσότερο προκαλεί εκνευρισμό παρά συγκίνηση. Ειδικά όταν τελειώνουν οι προσπάθειες και ο παίκτης αναγκάζεται να επαναλάβει το ανούσιο επίπεδο-μαρτύριο. Μέχρι και η κάμερα δημιουργεί προβλήματα, είτε με την αργή απόκρισή της σε περίπτωση απότομης εναλλαγής της κατεύθυνσης του πρωταγωνιστή είτε γιατί πολλές φορές κρύβεται πίσω από αντικείμενα, τοίχους κ.ά., εμποδίζοντας την παρακολούθηση της δράσης. Και υπενθυμίζουμε ότι πρόκειται για δισδιάστατο τίτλο.

Φυσικά υπάρχουν collectibles και μυστικά, αλλά αρκεί ένα γρήγορο πέρασμα για να συλλέξει κανείς το μεγαλύτερο ποσοστό τους. Και όσα μείνουν απλώς δεν υπάρχει λόγος να προσπαθήσει ο παίκτης να τα συλλέξει.
Το Shiny είναι πράγματι μια μικρή παραγωγή. Αυτό όμως δεν δικαιολογεί τα προβλήματα σε βασικά σημεία και σίγουρα το αδιάφορο gameplay. Δικαιολογεί εν μέρει το φτωχό τομέα των γραφικών, ίσως και τα διάφορα μικρά bugs που το κατακλύζουν. Δεν δικαιολογεί σε καμία περίπτωση την έλλειψη ιδεών που θα το βοηθούσαν να μετατραπεί από ένα άμορφο σύνολο ασύνδετων επιπέδων σε ένα γουστόζικο platformer που αξίζει να ασχοληθεί κανείς μαζί του. Δεν το προσπαθεί ποτέ και αυτό φαίνεται αμέσως.
Αποσύρεται κι άλλο κινητό τηλέφωνο από την ελληνική αγορά λόγω ακτινοβολίας




Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity