Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Sid Meier's Civilization VI Console Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Firaxis Games

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    2K Games

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Η ώρα της κυκλοφορίας του Sid Meier's Civilization VI Console έφτασε και το review μας θα σας λύσει όλες τις απορίες για το αν αξίζει να το αγοράσετε.

Η εξάπλωση του Civilization VI αλλά και της σειράς γενικότερα στις κονσόλες δεν διαφέρει και πολύ από τον τρόπο με τον οποίο εξαπλώνεται ένας πολιτισμός στα εξάγωνα του χάρτη με την ελπίδα να επικρατήσει με το έναν ή τον άλλον τρόπο. Η έκτη κανονική προσθήκη στη σειρά ξεκίνησε σε PC -το φυσικό της περιβάλλον- πέρασε σε iPadOS κι ύστερα σε iOS, άρα υπέστη μια πρώτη μεγάλη προσαρμογή, ύστερα έφτασε στο Switch με ακόμη μεγαλύτερη προσαρμογή και τελικά, φέτος, φτάνει σε PS4 και Xbox One, προορισμοί που βασίστηκαν προφανώς στη σχεδιαστική δουλειά που έγινε για το Switch. Έτσι συνεχίζεται ένα κλασικό σχεδόν πείραμα της Firaxis, στην προσπάθειά της να φέρει παντού τη σειρά που επινόησε ο Sid Meier. Κάποτε ξεκίνησε με μεταφορές σε κονσόλες, ύστερα δοκίμασε μια παραλλαγή της κλασικής φόρμουλας για να «βολέψει» τέτοια συστήματα και τώρα πια καταλήγει να φτάσει σχεδόν παντού με τις λιγότερες δυνατές θυσίες επί του αρχικού οράματος.



Η γενική εντύπωση που αφήνει ο τίτλος δεν αλλάζει και η άποψη του Enternity έχει καταγραφεί ήδη κι έχει φτάσει σε βάθος. Ξανά και ξανά. Το ότι δεν υπάρχουν ουσιώδεις αποκλίσεις περιεχομένου, ότι διατίθενται (ξεχωριστά) τα υπάρχοντα expansion packs, το γεγονός ότι αυτά εξακολουθούν να είναι απαραίτητα για να δείτε το παιχνίδι στα καλύτερά του αλλά και το άλλο αγαπημένο(;) γεγονός πως ό,τι ελάττωμα εντοπίζεται στο PC περνά κι εδώ αυτούσιο μαρτυρούν, τουλάχιστον, την προσπάθεια της Firaxis για πιστότητα αλλά και την ικανότητά της να την εγγυηθεί καθώς μεταπηδά από σύστημα σε σύστημα. Κι εδώ που τα λέμε, σε PS4 και Xbox One το επικρατέστερο σενάριο είναι και το μοναδικό: το παιχνίδι σε monitor ή τηλεόραση. Οπότε δεν υπάρχει άγχος για να λειτουργεί το παιχνίδι αποτελεσματικά σε πολύ μικρότερες οθόνες.



Σε γενικές γραμμές η δουλειά που έχει γίνει στο UI προκειμένου να χωρέσουν οι άπειρες επιλογές που έχει στα χέρια του ανά πάσα στιγμή ο παίκτης είναι καλή. Από τη στιγμή που έχουμε να κάνουμε τίτλο στρατηγικής που εκτυλίσσεται σε σειρές, ακόμη και όταν πηγαίνει κάτι στραβά σε UI, ο παίκτης μπορεί να πάρει το χρόνο του για να βρει αυτό που ψάχνει. Η προσπάθειά του αυτή, αναμενόμενα, είναι δυσκολότερη σε σχέση με το PC, διότι δεν υπάρχει η αντίστοιχη δυνατότητα να πάει κανείς γρήγορα τον κέρσορα σε μια επιλογή και να εμφανιστεί σημείωση για το σε τι αναφέρεται. Εμφανίζονται μεν tooltips κι εδώ, αλλά με μεγαλύτερη καθυστέρηση, οπότε κάθε αναζήτηση είναι λίγο της υπομονής, με πολλαπλούς τρόπους. Ειδικά με αυτά τα δεδομένα θα ήταν χρήσιμο ένα καλύτερο tutorial στην αρχή, μιας και ο παίκτης χρειάζεται χρόνο και τριβή ώστε να καταλήξει να θυμάται ποιο σύμβολο αναφέρεται σε τι ώστε να μη χρειάζεται να το φτάσει πρώτα για να του το θυμίσει το tooltip. Αντίστοιχα πιο αργή διαδικασία είναι κάθε φόρτωση αλλά και η διεκπεραίωση κάθε σειράς, αφού ο παίκτης -έτσι κι αλλιώς- αφού κάνει τις κινήσεις του περιμένει να κάνουν το ίδιο και όλοι οι άλλοι πολιτισμοί με τους οποίους μοιράζεται το χάρτη. Όλα αυτά συμβαίνουν και στο PC ασφαλώς, απλά εδώ με κάποια ένταση παραπάνω.



Όποιος είναι μαθημένος με τη σειρά στο PC θα αντιληφθεί πως από τη μία κερδίζει την άνεση του καναπέ του καθώς παίζει Civilization VI στη μεγάλη (ή και πολύ μεγάλη) οθόνη, αλλά, από την άλλη, πρέπει να δεχθεί ότι θα κάνει και λίγη υπομονή παραπάνω. Όσοι, όμως, παραείναι όλα τους τα χρόνια ταγμένοι σε κονσόλες οπότε έχουν τώρα μια από τις λίγες ευκαιρίες να δοκιμάσουν τίτλο Civilization γενικότερα, αρκεί να κάνουν λίγη υπομονή μέχρι να συνηθίσουν τα τερτίπια του ίδιου του παιχνιδιού. Θα συνειδητοποιήσουν τότε πως είναι οι επόμενοι που θα «χαθούν» στις λούπες των μηχανισμών του, όπως χάνονται και τόσοι άλλοι εδώ και δεκαετίες πια.



Κάθε φορά που προσπαθεί να προσεγγίσει τις κονσόλες η Firaxis τα πηγαίνει και λίγο καλύτερα η αλήθεια είναι. Έχει ακόμη δρόμο μπροστά της όμως, αφού, όσο καλή προσαρμογή να γίνει σε UI, που είναι απαραίτητο εργαλείο σε τέτοια παιχνίδι και δεν υπάρχει περιθώριο να σαμποτάρει τον παίκτη, τα καλύτερα αποτέλεσμα θα έρθουν όταν αποφασίσει ότι κάθε πλευρά θέλει ειδική προσέγγιση και πως το να αλλάξει τα φώτα στο UI όταν πρέπει δεν σημαίνει ότι πρέπει να αλλάξει τα φώτα και στο ίδιο το παιχνίδι. Αλλά απαιτείται κόπος. Πολύς κόπος. Και μια απόφαση. Αλλά και τα φώτα του πολιτισμού έτσι εξαπλώνονται. Με κόπο. 

7

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
ΘΕΤΙΚΑ
  • Εξαιρετική πιστότητα στην αρχική έκδοση
  • Διατίθενται και τα expansions
  • Δεν θυσιάστηκε ούτε το multiplayer
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Βέβαια τα expansions διατίθενται ξεχωριστά
  • Σαφώς πιο αργοκίνητο «καράβι» σε κονσόλες, κυρίως λόγω UI
  • Παραμένουν όλα τα παρατράγουδα που βρίσκονται σε άλλες εκδόσεις
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!