*

Sniper: Ghost Warrior 3 Review

Κωνσταντίνος Καλκάνης Κωνσταντίνος Καλκάνης Enternity.gr Deputy Editor 
11/08/2017 | 11:00
Αν έκρινε κανείς από το πρώτο Sniper Ghost Warrior, δε θα μπορούσε με τίποτα να μαντέψει ότι ο ομολογουμένως στην καλύτερη περίπτωση μέτριος τίτλος θα κατέληγε σειρά, και να που φτάσαμε στην τρίτη υλοποίησή του. Sniper Ghost Warrior 3, λοιπόν, με την CI Games να έχει μεγαλεπήβολα σχέδια, και τη μεταφορά από γραμμικά επίπεδα σε μια εμπειρία open-world. Το θέμα βέβαια είναι κατά πόσο το τελικό αποτέλεσμα ανταποκρίνεται στις φιλοδοξίες της ομάδας ανάπτυξης, και -spoiler alert- δυστυχώς πολύ γρήγορα γίνεται αντιληπτό ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Η ιστορία του τίτλου ακολουθεί όλα τα κλισέ που βρίσκουμε σε κακό b-movie, με τον -φυσικά και Αμερικανό- πρωταγωνιστή να βρίσκεται στο μέσο ενός εμφύλιου πολέμου στην πολυτάραχη Γεωργία, προσπαθώντας να βάλει ένα τέλος στην αιματηρή σύρραξη, και αναζητώντας ταυτόχρονα τον αδερφό του. Αν συνδυάσει κανείς τη βαρετή ιστορία, το plot twist που έρχεται από χιλιόμετρα μακριά και την κακή (σε επίπεδο αστειότητας) ερμηνεία των χαρακτήρων, η ιστορία είναι εύκολα μια από τις πιο αδιάφορες, αν όχι κακές, που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια σε αντίστοιχους τίτλους.


Η χρήση των gadgets είναι ικανοποιητική, και ένα από αυτά είναι το drone, το οποίο και σας βοηθάει να tag-άρετε τους στόχους σας, για να έχετε πλήρη εποπτεία του χώρου.

Αφήνοντας λοιπόν την ιστορία στην άκρη, για όσους δεν είχαν επαφή με τους προηγούμενους τίτλους της σειράς, το Sniper Ghost Warrior 3 είναι ένα first person shooter, όπου, όπως προδίδει και ο τίτλος, οι παίκτες αναλαμβάνουν τον ρόλο ενός σniper. Όπως προαναφέρθηκε, η δράση λαμβάνει χώρα σε ένα ανοιχτό κόσμο που χωρίζεται σε τρεις περιοχές. Τι σημαίνει αυτό; Σημεία ενδιαφέροντος, collectibles, και γενικότερα πολλές κουκκίδες σε ένα χάρτη, οι οποίες δυστυχώς δεν προσφέρουν το παραμικρό ενδιαφέρον. Επιπρόσθετα, πρέπει να σημειωθεί ότι οι χρόνοι loading φτάνουν στην καλύτερη περίπτωση τα τέσσερα λεπτά, ενώ άλλες φορές ξεπερνάνε ακόμα και τα πέντε. Αν προσθέσει κανείς και τα bugs και πολυάριθμα crashes, τότε δεν είναι δύσκολο να περιμένει πάνω από 15 λεπτά σε ένα μισάωρο session. Γενικότερα, η απόφαση για μετάβαση από γραμμικά επίπεδα σε open-world κρίνεται ως λανθασμένη, αφού η κίνηση αυτή πρακτικά δεν προσφέρει απολύτως τίποτα στους παίκτες. Απεναντίας, φτάνει στο σημείο εκνευρισμού, όταν -αφήνοντας στην άκρη τα crashes- έχουμε να κάνουμε με έναν άδειο κόσμο και από αποστολή σε αποστολή πρέπει να αλλάξουμε περιοχή, με το πεντάλεπτο loading που σημαίνει το βήμα αυτό.


Δυστυχώς έχουμε να κάνουμε με μια από τις χειρότερες υλοποιήσεις της CryEngine, με textures χαμηλής ανάλυσης.

Και είναι πολύ κρίμα, γιατί στις αποστολές αυτές καθ’ αυτές, η ομάδα της CI τα καταφέρνει πολύ καλά -main missions αλλά και side-. Τα objectives είναι πολύ καλοστημένα και με καλή ποικιλία, ο χώρος που «φιλοξενεί» κάθε φορά τη δράση είναι καλοσχεδιασμένος, και χρειάζεται προσεκτικός σχεδιασμός από πλευράς παικτών αν θέλουν να βγάλουν εις πέρας την κάθε αποστολή. Εδώ βέβαια πρέπει να αναφερθεί ότι όλες οι αποστολές έχουν σχεδιαστεί με stealth προσέγγιση κατά νου και, ακολουθώντας αυτό το μοτίβο δράσης, η αίσθηση που αφήνει η επιτυχής ολοκλήρωσή τους είναι εξαιρετική. Ευτυχώς η τακτική “all-guns-blazing” δεν ακολουθείται «με το ζόρι» παρά σε ελάχιστες περιπτώσεις, και γενικότερα είναι πολύ δύσκολο να πάμε ως “Rambo” σε κάθε αναμέτρηση, αφού το πολύ 4 σφαίρες είναι αρκετές για τον πρωταγωνιστή (λίγες ακόμα αν φοράει armor). Κατά τα άλλα η αίσθηση των όπλων και δη των sniper rifles είναι πολύ καλή, τα attachments και τα gadgets είναι ιδιαίτερα χρήσιμα και βρίσκουν όλα τη θέση τους σε ένα καλό και προσεκτικό infiltration, ενώ πολύ ικανοποιητικό είναι και το bullet cam στις «τέλειες» βολές από μεγάλη απόσταση (σκεφτείτε Sniper Elite, αλλά χωρίς το X-Ray). Το ΑΙ, τέλος, λειτουργεί αρκετά καλά (όσο ακολουθείται πάντα η stealth προσέγγιση), ψάχνοντας προς τη γενική κατεύθυνση του σκοπευτή εφ’ όσον αυτός γίνει αντιληπτός, και με το συναγερμό να μην ενεργοποιείται ως διά μαγείας σε όλο το στρατόπεδο αν ανακαλυφθεί η παρουσία και θέση του παίκτη.


Οι αποστολές τουλάχιστον είναι πολύ καλοστημένες, με πολύ καλή δράση stealth.

Γενικότερα, αν η ομάδα ανάπτυξης έδινε σε όλες τις πτυχές του τίτλου την προσοχή που έδωσε στις αποστολές και το shooting, τότε θα μιλούσαμε για ένα από τα hits της χρονιάς. Αλλά δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν ισχύει και το τελικό αποτέλεσμα είναι σαν να πήραν μέρος δύο διαφορετικές ομάδες στη δημιουργία του τίτλου. Ένα παράδειγμα είναι η προσθήκη του crafting, το οποίο είναι απλό και εύκολο και υπεύθυνο για τη δημιουργία σφαιρών και gadgets, αλλά εν τέλει είναι παντελώς αχρείαστο – και λειτουργεί εις βάρος της εξερεύνησης του ανοιχτού κόσμου του τίτλου. Γιατί, πολύ απλά, αντί να αναζητάει κανείς τα συστατικά για τη δημιουργία όλων αυτών που χρειάζεται, μπορεί να αγοράσει τα πάντα από το in-game store, με το in-game currency που μοιράζεται απλόχερα μετά το πέρας της κάθε αποστολής. Και δυστυχώς τα ατοπήματα δεν σταματάνε εκεί. Κάθε φορά που «τρέχει» το game, η δεύτερη κιόλας οθόνη μάς ενημερώνει πως όλα αυτά που θα δούμε ήταν “achieved with CryEngine”. Όλα καλά μέχρι εδώ. Το πρόβλημα όμως είναι ότι, τουλάχιστον στο PS4, όπου και έγινε η δοκιμή του τίτλου για τις ανάγκες του review, έχουμε να κάνουμε με μια από τις χειρότερες υλοποιήσεις της μηχανής, με textures χαμηλής ανάλυσης, πλαστικά πρόσωπα χαρακτήρων, και γενικότερα οπτικό τομέα που κανείς δεν θα θυμάται.



Σε γενικές γραμμές το Sniper Ghost Warrior 3 είναι ένας τίτλος που θα ικανοποιήσει μόνο τους πιο σκληροπυρηνικούς fans ενός πολύ συγκεκριμένου είδους - και αυτό λόγω των πολύ καλοστημένων αποστολών του. Η απόφαση της μεταφοράς σε open-world μόνο κακό κάνει στον τίτλο και αν εξεταστεί εκ των υστέρων, οι γραμμικές αποστολές θα ταίριαζαν πολύ καλύτερα σε αυτό που επιχείρησε να κάνει η CI Games. 
+
  • Αποστολές
  • Sniping
-
  • Ιστορία
  • Crashes/bugs
  • Παντελώς αχρείαστο το open-world
  • Τεχνικός τομέας
OUR RATING 5 Μέτριο
rate it
Sniper: Ghost Warrior 3
Ακολούθησε το Sniper: Ghost Warrior 3 και λάβε ενημερώσεις μόλις δημοσιεύεται οτιδήποτε σχετικό με αυτό!
Gameplay video για το Far Cry 5
Σχόλια (1)

Εμφάνιση των 1 έως 1 σχολίων | Εμφάνιση όλων των σχολίων | Μετάβαση στο τελευταίο σχόλιο

  • Efkar
    Efkar 11/08/2017

    καλά στην συγκεκριμένη περίπτωση το σενάριο δε νομίζω να μας απασχολεί, απλά θέλουμε μια δικαιολογία για να λάβει χώρα η δράση.

    0

Εμφάνιση όλων των σχολίων | Μετάβαση στο πρώτο σχόλιο

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει να έχετε κάνει εγγραφή και να έχετε κάνει login

Copyright © 2011-2017. All rights reserved.

powered by 9

Γίνε μέλος στο Enternity.gr

Είστε ήδη μέλος στο Enternity.gr? Login

close

Επιλέξτε σωστά. Το username δεν μπορεί να αλλάξει.

Γυναίκα Άντρας
click refresh to show captcha code reload code

Δέχομαι να λαμβάνω το Newsletter του Enternity.gr

Έχω διαβάσει και συμφωνώ με τους Όρους Χρήσης του Enternity.gr

Σύνδεση στο Enternity.gr

Δεν έχετε λογαριασμό? Κάντε εγγραφή πατώντας εδώ

close login

Αυτόματη είσοδος

*Πατήστε εδώ εάν ξεχάσατε τον κωδικό σας

Υπενθύμιση κωδικού Enternity.gr close remind password
click refresh to show captcha code reload code
Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity