Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Sniper: Ghost Warrior Contracts 2 Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    CI Games

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    CI Games

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    AVE

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Το Sniper: Ghost Warrior Contracts 2 δεν καταφέρνει να μας κερδίσει με τις επιδόσεις του. Το γιατί θα το διαβάσετε στο αναλυτικό review του Κωνσταντίνου Καλκάνη.

Η σειρά Sniper Ghost Warrior είναι μια από εκείνες τις περιπτώσεις που παρά την κάθε προσδοκία επέστρεφε ξανά και ξανά. Μετά από πειραματισμούς στο τρίτο μέρος και αποτελέσματα που μάλλον δεν του έκανε ιδιαίτερες χάρες, η ομάδα ανάπτυξης αποφάσισε να σβήσει τον πίνακα και να επιστρέψει σε πιο γνώριμα μονοπάτια. Το Contracts 2, είναι όπως καταλαβαίνει κανείς ο δεύτερος τίτλος αυτού του, ας το πούμε soft reboot, που προσπαθεί να μην βοηθήσει στην επανάληψη της ίδιας ιστορίας.




Βέβαια, γνωρίζοντας την δουλειά που έχει γίνει όλα αυτά τα χρόνια και το γεγονός ότι έχουμε να κάνουμε με 5 τίτλους, από τον ίδιο developer, όσο να 'ναι μια κάποια ταυτότητα έχει χτιστεί και κάποιες πτυχές δεν αλλάζουν εύκολα. Και η αλήθεια είναι πως παρά τις όποιες αλλαγές και βελτιώσεις, ακόμα και μετά χρόνια, η αίσθηση του χειρισμού και των βασικών μηχανισμών είναι πολύ οικεία. Δε χρειάζεται να γίνει ιδιαίτερη αναφορά και εξήγηση γύρω από το ποιοι είναι αυτοί, ασφαλώς. Σε περίπτωση που το ίδιο το όνομα δεν το κάνει ξεκάθαρο, οι παίκτες αναλαμβάνουν τον ρόλο ενός sniper, του Raven, και προσπαθούν να φέρουν σε πέρας μια σειρά από συμβόλαια. Σε αντίθεση με κάποιον άλλον που βρίσκεται στην ίδια... επαγγελματική κατηγορία (λίγα μαλλιά, αρχοντική κορμοστασιά, παρόμοια εκφραστικότητα και συναίσθημα με τον Steven Segal, 47 - και όχι νούμερο παπούτσι), ο Raven αναλαμβάνει να "καθαρίσει" το τοπίο με τρόπο λίγο πιο ευθύ, τις περισσότερες φορές. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ναι, έχουμε να κάνουμε με έναν sniper και ως εκ τούτου το stealth και η προσεκτική προσέγγιση είναι εγγυημένα, οι παίκτες ανταμείβονται όταν φέρνουν σε πέρας την αποστολή χωρίς να γίνουν αντιληπτοί, μόνο που εδώ ο θάνατος δεν έρχεται από κοντά, αλλά πολλές φορές από ενάμιση χιλιόμετρο μακριά.


Μέχρι βέβαια να γίνει αυτό, έχει προηγηθεί ενδελεχής ανάλυση του θεάτρου των επιχειρήσεων, απομνημόνευση περιπόλων, γραμμών όρασης, χρόνοι αντίδρασης, απόσταση και... αέρας. Το ευχάριστο είναι ότι όλα αυτά ορίζονται εύκολα και γιατί όχι, ικανοποιητικά, μέσα από ένα κατά τα άλλα ευχάριστο HUD το οποίο "δένει" όμορφα με τα κάθε λογής gadgets που έχει (και μπορεί να αποκτήσει) ο Raven. Drones, turrets που "επικοινωνούν" με το laser sight του πρωταγωνιστή και εκτελούν κατ' εντολή στόχους, high-tech μάσκα με μεταφέρει πληροφορίες οπτικά σε πραγματικό χρόνο, όλα είναι εύχρηστα και ικανοποιητικά. Ο πραγματικός πρωταγωνιστής όμως δεν είναι άλλος από τα όπλα, και φυσικά τα sniper rifles, για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι. Εδώ βρίσκουμε πολλές επιλογές, για όλα τα γούστα και κυρίως, ιδανικές για κάθε σενάριο. Άλλα τουφέκια είναι ιδανικά για μικρές αποστάσεις, διαπρέποντας σε γρήγορα και αθόρυβα kills, ενώ για παράδειγμα άλλα είναι ιδανικά για στόχους σε πολύ μεγάλη απόσταση, που ξεπερνάει και το ενάμιση χιλιόμετρο τις περισσότερες φορές. Γρήγορα γίνεται κατανοητό ότι ενώ η επιλογή όπλου και η παραμετροποίησή του είναι στη διακριτική ευχέρεια του παίκτη, όλα τα όπλα δεν κάνουν για όλες τις περιπτώσεις, εκτός κι αν κάποιος θέλει να κάνει τη ζωή του δύσκολη. Και ενώ όλα φαίνονται στη θέση τους, τα περισσότερα θέματα που έχει το Sniper Ghost Warrior Contracts 2 εμφανίζονται γρήγορα και αρνούνται να φύγουν. Σε πρώτη φάση έχουμε την εξαιρετικά ασυνεχή AI, η οποία σε περίπτωση αναμέτρησης δεν παίρνει την παραμικρή (ευφυή) απόφαση, αλλά ταυτόχρονα μπορεί να κάνει spot τον παίκτη από κυριολεκτικά ένα χιλιόμετρο μακριά, ταυτόχρονα ειδοποιώντας τον μισό χάρτη με ακρίβεια χιλιοστού για την θέση του "εισβολέα". Οι συνολικά 5 χάρτες του τίτλου είναι αδιαμφισβήτητα μεγάλη, οπότε όταν ένας και μοναδικός φρουρός αντιληφθεί κάποιος προσπαθεί να τον συστήσει με μια πολύ βιαστική... σφαίρα, μέσα σε κυριολεκτικά λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα έχει καταφέρνει να ενημερώσει τους πάντες σε ακτίνα στρεμμάτων. Είναι στην καλύτερη περίπτωση ενοχλητικό, και αυτό που καταφέρνει είναι να κάνει τους παίκτες να σώζουν κάθε λίγα μέτρα.



Μιλώντας για save, θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι χρόνοι loading στο PS4, το οποίο και χρησιμοποιήθηκε για τις ανάγκες αυτού του review, είναι αρκετά μεγάλοι, αλλά ευτυχώς αυτό αφορά το πρώτο load. Κατά τα άλλα, έχουμε να κάνουμε με CryEngine, οπότε η κατάσταση είναι γνώριμη, με τις κονσόλες τις περασμένης γενιάς (και δη τις «απλές» εκδόσεις τους) να δυσκολεύονται αρκετά να ανταπεξέλθουν. Ευτυχώς δεν υπάρχουν drops που να κάνουν τον τίτλο unplayable, αλλά σίγουρα δεν είναι ένας τίτλους που θα μείνει στην ιστορία για τα τεχνολογικά του επιτεύγματα. Η κατάσταση είναι ασφαλώς καλύτερη στα συστήματα οικιακής ψυχαγωγίας της τρέχουσας γενιάς και τα PC. Το δυσάρεστο είναι ότι για έναν τίτλο που θα έπρεπε να στηρίζεται όπως αναφέρθηκε παραπάνω στο stealth και την προσεκτική προσέγγιση, ο τίτλος δείχνει να προσπαθεί με νύχια και με δόντια σε κάθε στροφή να επιβάλλει την χρήση των δευτερευόντων όπλων, όπως των assault rifles, πιστολιών και shotguns. Υπάρχουν στιγμές όπου πολύ δύσκολα κανείς δεν θα καταφύγει σε κάτι άλλο πέραν του sniper rifle, και αυτό είναι απόλυτα κατανοητό, απλά όταν ο Raven έχει σκοτώσει 4 στρατιώτες με το Sniper, και στη συνέχεια άλλους 12 με την καραμπίνα, κάτι δεν πάει καλά. Και σε αυτό φυσικά πολύ μεγάλη ευθύνη έχει το κακό ΑΙ που αναφέρθηκε επίσης νωρίτερα.



Κατά τα άλλα, πράγματα όπως η κακή ερμηνεία των ηθοποιών στο voice over, ο πρωταγωνιστής που ακροβατεί ανάμεσα στο «cool τύπος» και τέρμα φαντασμένος, οι εχθροί που έχουν ΟΛΟΙ την ίδια φωνή, και άλλες τέτοιες… ευχάριστες λεπτομέρειες πλέον πρέπει να θεωρούνται κληρονομιά της σειράς, και πράγματα που της προσδίδουν χαρακτήρα. Έχοντας αναφέρει όλα αυτά, θα πρέπει να σημειωθεί ότι όταν ο τίτλος αποφασίζει να ασχοληθεί σοβαρά με αυτό που πραγματεύεται και -σε έναν βαθμό- «σπρώχνει» τον παίκτη προς αυτό που χρειάζεται και θέτει τις βάσεις, τότε γίνεται πραγματικά ικανοποιητικό. Τα στοιχεία είναι όλα εκεί, απλά χρειάζεται περισσότερο ραφινάρισμα και πολύ περισσότερη δουλειά σε τομείς όπως το ΑΙ και βασικοί μηχανισμοί, για να μπορέσει να σταθεί άξια δίπλα σε μεγάλες κυκλοφορίες. 

6

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Περιβάλλον
  • Sniper Rifles – παραμετροποίηση – gadgets
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Τεχνικός τομέας
  • Έλλειψη polish
  • Κακό ΑΙ – κακός ρυθμός της δράσης
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*