Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

State of Decay 2 Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Undead Labs

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Xbox Game Studios

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Microsoft Hellas

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • State Of Decay 2
    • 18+ pegi 18+
      • 8 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (1)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://stateofdecay.com/ FOLLOWERS 1 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 6

    ENTERNITY SCORE
*
Το State of Decay 2 είναι ένα ξεχωριστό παιχνίδι, υπό την έννοια ότι προορίζεται για ένα συγκεκριμένο κοινό. Είναι αυτό που ο αγγλόφωνος πληθυσμός της υφηλίου αποκαλεί “niche product”. Πρόκειται για ένα zombie apocalypse survival horror game εκ της Undead Labs ορμώμενο, το οποίο εστιάζει στη διαχείριση πόρων, αλλά και ανθρώπινου δυναμικού, με το θάνατο να παραμονεύει συνεχώς και τις συνέπειές του να είναι μόνιμες. Η πρώτη προσπάθεια της Undead Labs, το πρώτο State of Decay, κυκλοφόρησε το 2013 ως τίτλος του Xbox Live Arcade και αργότερα για το Xbox One σε επανέκδοση με όλα τα DLC. Ο τίτλος είχε εντυπωσιάσει με την πιο σοβαρή προσέγγιση στο τότε κορεσμένο είδος των τίτλων με zombie, αλλά οι αναμενόμενοι περιορισμοί στη διαδικασία ανάπτυξης ενός «μικρού» τίτλου οδήγησαν σε διάφορα τεχνικά προβλήματα τα οποία ήταν αρκετά σημαντικά ώστε να μειώνουν τη συνολική απόλαυση. Πέντε σχεδόν χρόνια αργότερα, η κατάσταση έχει ομοιότητες αλλά και διαφορές.



Η ιστορία ξεκινά με την επιλογή των δυο πρώτων επιζώντων ανάμεσα σε αρκετές επιλογές, ενώ βρισκόμαστε δυο χρόνια μετά το ξέσπασμα της επιδημίας. Έτσι το State of Decay 2 διαδραματίζεται, τεχνικώς, μετά το πρώτο παιχνίδι, χωρίς βέβαια να υπάρχει άμεση διασύνδεση όσον αφορά στο όλο σενάριο. Το αν θα διαλέξετε τα αδέρφια που βρέθηκαν ξαφνικά μόνα τους απέναντι στις ορδές απέθαντων όντων ή τους «φίλους για πάντα», είναι δική σας υπόθεση, καθώς μπορείτε να δείτε όλα τους τα στατιστικά και ειδικές ικανότητες. Το γενικότερο σύστημα τύπου RPG, βάσει του οποίου ορισμένοι επιζώντες έχουν μεγαλύτερη αντοχή (stamina), χειρίζονται καλύτερα τα assault rifles ή μπορούν να πραγματοποιήσουν μια ειδική κίνηση, έχει επεκταθεί σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι και πλέον παρουσιάζεται μέσω ενός καθαρότερου και απλούστερου UI, κάτι το οποίο χαρακτηρίζει όλο το παιχνίδι.
Στα του gameplay, ο παίκτης καλείται να διαχειριστεί μια κοινότητα επιζώντων, καλύπτοντας τις ανάγκες τους για τροφή, στέγαση, ύπνο και ασφάλεια, καθώς εκείνοι προσπαθούν να δουν την επόμενη μέρα σε πείσμα των ατελείωτων zombie που πλέον βρίσκονται παντού.
Μετά από ένα σύντομο tutorial, όπου ο παίκτης μαθαίνει πώς να ψάχνει για loot χωρίς να κάνει φασαρία, και αφού επιλεγεί μια από τις τρεις αρχικές τοποθεσίες για την πρώτη βάση, ο παίκτης είναι ελεύθερος να εξερευνήσει όλον το χάρτη του State of Decay 2, ο οποίος είναι αρκετές φορές μεγαλύτερος του πρώτου και γενικά αξιοπρεπούς μεγέθους. Όπως και στο πρώτο installment, τα πράγματα, όσον αφορά στην πλοκή, δεν γίνονται ποτέ ξεκάθαρα στον παίκτη, αφήνοντάς τον σε μια σχεδόν μόνιμη κατάσταση περιέργειας μέχρι το τέλος. Σίγουρα οι εξελίξεις δεν αποτελούν το απόλυτο cliffhanger, αλλά ο ρυθμός με τον οποίο η πλοκή ξεδιπλώνεται αρκεί για να κρατήσει αρκετά το ενδιαφέρον.



Στα του gameplay, ο παίκτης καλείται να διαχειριστεί μια κοινότητα επιζώντων, καλύπτοντας τις ανάγκες τους για τροφή, στέγαση, ύπνο και ασφάλεια, καθώς εκείνοι προσπαθούν να δουν την επόμενη μέρα σε πείσμα των ατελείωτων zombie που πλέον βρίσκονται παντού. Καθώς τα πέντε είδη πόρων (τροφή, υλικά, πυρομαχικά, φάρμακα, καύσιμα) καταναλώνονται για διάφορους σκοπούς, είναι ευθύνη του παίκτη όχι μόνο να δημιουργεί τα κατάλληλα outposts ώστε να διατηρεί τη γύρω περιοχή κάπως ασφαλή, αλλά και να βγαίνει για αναζήτηση αυτών των πόρων στα δεκάδες κτίρια που περικλείουν τη βάση της κοινότητας. Η μάχη σώμα με σώμα απέναντι στα zombies γίνεται και πάλι με πληθώρα σχετικών όπλων όπως μαχαίρια, ρόπαλα baseball, μασέτες και άλλα, αλλά υπάρχουν και πολλά όπλα όπως πιστόλια, καραμπίνες, assault και sniper rifles για να κάνετε το ίδιο από μια ασφαλή απόσταση. Το ποιος επιζών χρησιμοποιεί ποιο όπλο πρέπει να αποφασιστεί με κάποια λογική, καθώς ο θάνατος είναι μόνιμος και έτσι επιζώντες με πολύ καλά στατιστικά μπορούν να χαθούν μόνιμα μέσα σε δευτερόλεπτα λόγω χρήσης ακατάλληλου εξοπλισμού. Το ίδιο μπορεί να συμβεί αν κουβαλάτε παραπάνω πράγματα από όσα μπορεί να κουβαλήσει με άνεση ο εκάστοτε χαρακτήρας, κάτι που μειώνει την αντοχή του πιο γρήγορα όταν πραγματοποιεί κάποια κίνηση. Και πάλι, οι αποφάσεις με μειωμένο ρίσκο επιβραβεύονται, κρατώντας τους επιζώντες υγιείς και σε καλή πνευματική κατάσταση.



Επιπλέον, οι σωστές επιλογές όσον αφορά και στην αξιοποίηση των πόρων μέσω των διαφόρων κατασκευών που μπορεί να περιέχει η βάση σας (ιατρείο, workshop, αποθήκη, χημείο και πολλά άλλα) μπορούν να σας οδηγήσουν σε μια πολύ σταθερή κατάσταση, όπου οι πόροι καταναλώνονται σταθερά και παράγουν χρήσιμα consumables τα οποία σας βοηθούν με τη σειρά τους να συγκεντρώσετε περισσότερους πόρους. Έτσι δεν αρκεί μόνο η συνεχής αναζήτηση πρώτων υλών σε όλα τα μήκη και πλάτη του χάρτη, αλλά απαιτείται και σωστό micromanagement αυτών μέσω των διαφόρων διεργασιών που μπορείτε να πραγματοποιήσετε. Καθώς τα slots της βάσης σας είναι περιορισμένα και οι εγκαταστάσεις που μπορείτε να στήσετε πολύ περισσότερες πλέον, δεν μπορείτε ποτέ να έχετε το τέλειο setup. Έτσι, κάποια από τις 5 πρώτες ύλες θα βρίσκεται πάντα ένα βήμα πίσω και θα χρειάζεται να βρίσκετε μόνοι σας μια λύση.
Πέρα από τα πολύ πιο ομαλά animations όταν οι χαρακτήρες επιτίθενται στα zombies ή όταν σκαρφαλώνουν, πέρα και από το χάρτη ο οποίος πλέον είναι ρεαλιστικός και δεν θυμίζει μακέτα για τις ανάγκες μαθήματος Γυμνασίου και προσφέρει περισσότερη ποικιλία κτιρίων αλλά και μορφολογιών, το State of Decay 2 απαντά σε ένα ακόμα αίτημα των fans και αυτό είναι οι ανθρώπινοι εχθροί. Σε αντίθεση με το συγκριτικά χαρωπό κόσμο της πρώτης προσπάθειας της Undead Labs, οι υπόλοιποι επιζώντες, οι οποίοι δεν είναι ακόμα μέλη της κοινότητας του παίκτη, δεν είναι πάντοτε φιλικοί προς αυτόν. Έτσι, για παράδειγμα, μπορούν να κλέψουν τα φάρμακα κάποιου φιλικά προσκείμενού σας και να προσπαθήσουν να σας σκοτώσουν όταν πάτε να τα πάρετε πίσω. Ακόμη, το σκοτάδι παίζει πλέον μεγαλύτερο ρόλο, καθώς όταν πέσει η νύχτα το περιβάλλον γίνεται πραγματικά σκοτεινό, περιορίζοντας την ορατότητά σας σε μερικά μόνο μέτρα.
Όπως σχεδόν σε όλα τα παιχνίδια που προσφέρουν αντίστοιχο multiplayer, το State of Decay 2 είναι πιο διασκεδαστικό με παρέα, χωρίς όμως το παιχνίδι να έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά με αυτήν τη λειτουργία κατά νου.
Έτσι, όταν το φως του ηλίου δεν είναι παρόν, τα πράγματα μπορεί να σοβαρέψουν γρήγορα αν δεν προσέχετε τι κάνετε, αλλά και τι συμβαίνει τριγύρω σας. Επίσης, τα αυτοκίνητα που βρίσκονται πλέον παρατημένα στο χάρτη είναι λιγότερα και χρειάζονται καύσιμο για να κινηθούν. Έτσι, η εύκολη λύση του να χρησιμοποιείτε το ίδιο αυτοκίνητο ξανά και ξανά, χωρίς περιορισμό στο πόσο συχνά μπορεί να γίνεται αυτό, δεν υπάρχει πια. Αυτό οδηγεί στη μείωση του ρυθμού προόδου, αφού ο παίκτης αναγκάζεται να κάνει περισσότερα ταξίδια πεζός, αλλά προσθέτει περισσότερη δυσκολία στη διαδικασία μεταφοράς loot αλλά και ατόμων. Σε συνδυασμό με την καλύτερη συμπεριφορά και τον ευκολότερο χειρισμό τους, ο εντοπισμός των αυτοκινήτων και η διασφάλιση κάποιου outpost σε ένα βενζινάδικο είναι αυτονόητης σημασίας.



Μια ακόμα σημαντική προσθήκη είναι το multiplayer του τίτλου, καθώς πλέον μπορείτε να καλέσετε μέχρι και τρεις φίλους στον κόσμο σας για να σας βοηθήσουν στην μάχη απέναντι στις ορδές των zombies. Ενδιαφέρουσα είναι η ύπαρξη ενός συστήματος tethering, κατά το οποίο εάν κάποιος απομακρυνθεί πολύ από τον host, τότε τηλεμεταφέρεται κοντά του. Αυτό έχει σκοπό την αποφυγή griefing σε περίπτωση που παίζετε με αγνώστους, αλλά και την ευκολότερη καθοδήγηση νέων παικτών. Προφανώς αυτό μειώνει το ρυθμό με τον οποίο μπορείτε να προοδεύσετε στην όλη ιστορία και ενδεχομένως να έχει γίνει σκόπιμα από τους developers, αλλά δεν αποτελεί πρόβλημα καθώς η ακτίνα «ελευθερίας» είναι ικανοποιητικά μεγάλη. Όπως σχεδόν σε όλα τα παιχνίδια που προσφέρουν αντίστοιχο multiplayer, το State of Decay 2 είναι πιο διασκεδαστικό με παρέα, χωρίς όμως το παιχνίδι να έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά με αυτήν τη λειτουργία κατά νου.



Η μεγαλύτερη ομοιότητα με το προηγούμενο πόνημα της Undead Labs είναι, δυστυχώς, ο τεχνικός τομέας. Το frame rate φάνηκε να βρίσκεται σε μέσες άκρες κάπου κοντά στα 50fps παίζοντας σε Xbox One X, κάτι που προφανώς αποτελεί πρωτόγνωρη κατάσταση. Γενικότερα, προκύπτει σχετικά εύκολα το συμπέρασμα ότι, παρά το γεγονός ότι το State of Decay 2 δεν είναι τεράστια παραγωγή και τα γραφικά του δεν βρίσκονται στο άκρο του φάσματος του εντυπωσιασμού, όπως για παράδειγμα είναι στο Rise of the Tomb Raider με το update του για το Xbox One X, η κωδικοποίησή του στο σύνολό του δεν είναι αποδοτική. Αυτό προκαλεί και διάφορα bugs, όπως για παράδειγμα κλείσιμο της κονσόλας (!) όταν προβάλλεται το μενού το οποίο δείχνει όλα τα μέλη της κοινότητάς σας, το οποίο για κάποιο λόγο βάζει τον ανεμιστήρα του Xbox One X να δουλεύει…υπερωρίες.
Έτσι δεν αρκεί μόνο η συνεχής αναζήτηση πρώτων υλών σε όλα τα μήκη και πλάτη του χάρτη, αλλά απαιτείται και σωστό micromanagement αυτών μέσω των διαφόρων διεργασιών που μπορείτε να πραγματοποιήσετε.
Επιπροσθέτως, τα φριζαρίσματα δεν λείπουν, κάτι που σώζεται μόνο από το γεγονός ότι το παιχνίδι αποθηκεύει την πρόοδο του παίκτη πολύ συχνά, οπότε και μπορείτε να επαναφέρετε το παιχνίδι και όχι ολόκληρη την κονσόλα. Χωρίς κάποια εμφανή σημάδια pop-in και χωρίς κάποιο στοιχείο το οποίο είναι οπτικά αξιοσημείωτο, η απουσία σταθερού frame rate στα 60fps είναι κάπως απογοητευτική. Στα του ήχου, το voice acting είναι καλό και σώζει κάπως την κατάσταση όταν οι χαρακτήρες συνομιλούν, αφού τα cut-scenes είναι ελάχιστα, κάτι που δεν βοηθάει πολύ στην απορρόφηση του παίκτη. Τα διάφορα όπλα, είτε melee είτε πυροβόλα, έχουν πολύ ωραία ηχητικά εφέ, ενώ η μουσική καλύπτει κατάλληλα κάθε στιγμή του παιχνιδιού, χωρίς όμως και πάλι να αποτελεί κάτι το ιδιαίτερο.



Συγκεντρωτικά, το State of Decay 2 είναι μια πολύ βελτιωμένη μορφή του πρώτου τίτλου, ένδειξη ότι η Undead Labs έκανε κάτι που περιέργως δεν κάνουν τα περισσότερα development studios αυτή την στιγμή: να ακούσει την κοινότητα των παικτών της. Έτσι το SoD 2 αποτελεί το πλέον «σοβαρό» zombie survival horror game στην αγορά, τουλάχιστον πριν την κυκλοφορία του Days Gone για το PlayStation 4, το οποίο φαίνεται να έχει επηρεαστεί από την αποκλειστικότητα της Microsoft. Ταυτόχρονα, ακόμα και η μετάβαση από την custom μηχανή σε Unreal Engine 4 δεν βοήθησε από ό,τι φαίνεται στην εξάλειψη των τεχνικών θεμάτων τα οποία παραμένουν στο πίσω μέρος του μυαλού και δεν αφήνουν τον παίκτη να βυθιστεί πλήρως στον οργανικό κόσμο του τίτλου. Για όλα τα παραπάνω και τα 30 Ευρώ τα οποία απαιτούνται για την αγορά του, το State of Decay 2 αποτελεί μια αξιοπρεπή —αλλά με ουσιώδη τεχνικά προβλήματα— επιλογή, μέχρι τον ερχόμενο χειμώνα και την έλευση των πραγματικών μεγαθήριων της βιομηχανίας. 

6

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Αρκετό βάθος στα των στατιστικών των χαρακτήρων
  • Αληθοφανής χάρτης με ποικιλία τοποθεσιών και οργανική διάταξη
  • Λεπτομερές σύστημα micromanagement ανθρώπων και διεργασιών/πόρων
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Τίποτα τρομερό όσο αφορά στα γραφικά, παρόλα αυτά «στρεσάρει» την κονσόλα σε ορισμένες καταστάσεις
  • Διάφορα game-breaking bugs
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
9 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • paulgouv
    • Έψαξα λίγο να βρω παιχνίδια που έλαβαν χαμηλότερο βαθμό από 6 για να δώ μήπως αυτό αποτελεί τη ''βάση'' της βαθμολογίας....Πέφτω στο 5άρι του Mafia3 ''Βαρετό, τεχνικά ανεπαρκές και γεμάτο bugs και glitches, το Mafia III προδόθηκε από την απληστία - η 2K σίγουρα γνώριζε την ημιτελή κατάσταση του τίτλου αλλά παρόλα αυτά δεν παρέτεινε όσο χρειαζόταν την ανάπτυξή του. Αυτό και μόνο αρκεί για να τη στείλει στον πάτο με τα ψάρια'' !!! Αντικαθιστώντας MafiaIII=SOD2 , 2Κ=UndeadLabs,5=3 βγαίνει ένα πιο τίμιο...verdict , που θα λεγαν και στο χωριό μου :p Οι θεούληδες ,είδα σε livestream ότι έχουν στα menu κουμπί να σε ξεκολλάει από bug !!! Είχαν πρόγραμμα μάλλον και άκουσαν το feedback που παρακάλαγε για bugs :p Κρίμα που έπεσε στην παγίδα του hype σαν ένα από τα δυνατά exclusive , και δεν παρουσιάστηκε έξ αρχής σαν ένας indie , early access χαβαλεδιάρικος τίτλος και τίποτα παραπάνω...Αν είναι αυτό το σοβαρό zombie survival , τότε το είδος έχει φτάσει σε πλήρη...αποσύνθεση και η δουλειά του όποιου Days Gone που αναφέρεται(παραδόξως λιγότερα glitches σε alpha gameplay πλάνα) θα είναι να το επαναπροσδιορίσει..
      Υ.Γ.αν δεν έβρισκα το Mafia 3(αξιοπρεπές κατά τη γνώμη μου) δεν θα έγραφα σχόλιο,οπότε περιμένω να δείξετε έλεος οι Xfans που το...κακολόγησα :p

      • Sephiroth
      • Μην μπούμε σε διαδικασία ζυγαριάς. Δεν είναι ακριβώς ίδια games και νομίζω είναι ξεκάθαρο που τονίζει ο Παναγιώτης ότι έχει θέματα το game :)

        • paulgouv
        • Δεν είχα πρόθεση να συγκρίνω τα 2 games-reviews , και υπερτόνισα την κοινή αναφορά στα bugs..Ο συντάκτης αναφέρει(ναι διαβάζω κάθε λέξη άρθρου στο Enternity πριν γράψω ασκοπο σχόλιο εδώ και 6 χρόνια:p) αναλυτικά τα θέματα του SOD2 , αλλά προτίμησε να "σφάξει" με το γάντι στην τελική "κρίση" του διανθίζοντας με αναφορές για αξιοπρεπη αγορά , που δεν συνάδουν με τα προηγούμενα(πχ κλείσιμο και υπερθέρμανση κονσόλας)..για να κλείσω , προτιμώ προσωπικά (αν μου επιτρέπεται) review αντίστοιχα του Mafia3 που στηρίζουν μέχρι τέλουςτα λεγόμενά τους!!

      • AnimaPura
      • Κανονικά, δυο reviews τα οποία έχουν τόσες διαφορές δεν μπορούν να συγκριθούν. Νομίζω ότι κατάλαβες και ο ίδιος ότι το Mafia 3, εκτός από τα τεχνικά του προβλήματα, δεν ήταν διασκεδαστικό στον πυρήνα του. Αυτό δεν ισχύει με το State of Decay 2, το οποίο θα μπορούσε να ήταν ένα πολύ καλό παιχνίδι αν δεν είχε τα συγκεκριμένα bugs. Επομένως εκεί συνδέονται τα όσα έγραψα, τα οποία εσύ θεωρείς ότι είναι "σφάξιμο με το γάντι". Δεκτόν.

        • paulgouv
        • αν παρερμήνευσα αυτά που έγραψες ή σε έθιξα με την αναφορά μου σε άλλο review σου ζητώ συγγνώμη!!τώρα με την διευκρίνηση για τη διασκέδαση που προσφέρει στον πυρήνα του αν έλειπαν τα bugs με καλυψες πλήρως!!

    • RiderSoMysterious
    • Όσοι έλιωσαν το πρώτο, καλά θα περάσουν. Αν και υπάρχει η αίσθηση ότι όλα αυτά τα έχεις ξανακάνει. Δύσκολα να προσελκύσει πολύ περισσότερο κόσμο. Λίγο τα γραφικά, λίγο τα bugs. Ίσως βοηθήσει το co-op, η γενικότερη ξεραΐλα στο Xbox, το ότι συμπεριλαμβάνεται στο Game Pass και η τιμή του. Κάνα μπλουζάκι θα φέρουμε; :p

      • AnimaPura
      • Νομίζω ότι το γεγονός ότι (όπως όλα τα exclusives από εδώ και πέρα) βρίσκεται στο game pass εξουδετέρωσε την όποια αρνητική στάση μπορεί να έχει ένας παίκτης για το παιχνίδι, αφού δεν έχασε και πολλά. Αυτό βέβαια δεν ξέρω αν είναι προτέρημα του Game Pass ή low point της Microsoft γενικότερα.

        Τα μπλουζάκια τα έχει φάει όλα ο Παπαπίβλος! :D

    • diver_gr
    • Κρίμα πάντως γιατί ενώ σε γενικές γραμμές έχει καλό gameplay και υλοποιείται αρκετά σωστά δεν έχουν πέσει τα απαραίτητα λεφτά από μεριά MS ως 3rd party exclusive τίτλος που είναι.

      Υπό άλλες συνθήκες δεν θα με πείραζε αλλά στηβπαρουσα φάση που δεν έχεις σαν MS μια μεγάλη αξιόλογη κυκλοφορία και βγαίνει το State of decay 2 ως όαση μπροστά σου προκαλεί απογοήτευση το γεγονός της συνολικής προχειροτητας του τίτλου. Καμία νέα ουσιαστική προσθήκη, μηδενικό σενάριο, αδιάφοροι χαρακτήρες και ένας στατικος κόσμος ο οποίος κατά τη γνώμη μου μοιάζει ως πλαστικός.

      Κρίμα και πάλη κρίμα γιατί ειχε προοπτικές για κάτι περισσότερο......

*