Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ ENTERNITY    
        
** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Steel Rain X Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Polarity Flow

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Polarity Flow

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Το Steel Rain X δεν προσπαθεί να σας κοροϊδέψει. Η απλή παρακολούθηση ενός εκ των trailers του είναι αρκετή για να καταλάβετε πως κρύβει πολλά περισσότερα από ένα ακόμα sidescrolling shooter. Ίσως και περισσότερα από όσα χρειάζεται. Άλλωστε η σωτηρία της ανθρωπότητας θέλει δουλειά πολλή. Ευτυχώς δεν θα χρειαστεί να γυρίσετε και τον ήλιο. Όλα ξεκινούν με την ανθρωπότητα σε έκτακτη ανάγκη και μια αποστολή προς νέους πλανήτες για αποικισμό. Φυσικά όλα πρέπει να πάνε στραβά, μια εξωγήινη φυλή, πολύ πιο ανεπτυγμένη από εμάς, να βάλει την ανθρώπινη αποστολή στο μάτι και να επιχειρήσει να μας κάνει σουρωτήρι. Τελικώς, μετά από πολλές μάχες οι δικοί μας επιστήμονες καταφέρνουν να τιθασεύσουν μέρος της εξωγήινης τεχνολογίας και να φτιάξουν όπλα για σοβαρή αντεπίθεση.



Έτσι περνάμε στην πρώτη πράξη του Steel Rain X, το shooting. Ο τίτλος λειτουργεί ως κλασικό sidescrolling shooter, προσφέροντας έξι διαφορετικά firing modes, που αλλάζουν και ενδυναμώνονται μέσω συγκεκριμένων power ups εντός του επιπέδου, περισσότερα ιπτάμενα αντικείμενα για προσωρινά buffs, ασπίδες κ.λπ., τεράστια ποικιλία αντιπάλων και διαφορετικές μορφές του σκάφους σας. Αυτές είναι τρεις στον αριθμό και καταφέρνουν να αλλάξουν κι άλλο κάθε ένα από τα firing modes που χρησιμοποιείτε εκείνη τη στιγμή. Η μεταμόρφωση γίνεται κατά βούληση και προσφέρει μια μορφή για επίθεση σε μεγάλη εμβέλεια με γρήγορες ριπές, πιο αργό ρυθμό βολών αλλά δυνατότερες επιθέσεις και μορφή χωρίς καμία επιθετική ικανότητα, αλλά με δυνατότητα προσέλκυσης όλων των power ups και γενικά ευεργετικών αντικειμένων που βρίσκονται εκείνη τη στιγμή στην οθόνη. Το τελευταίο, πέραν του προφανούς πλεονεκτήματος, βοηθάει από σπόντα λίγο ακόμα τον παίκτη, μιας και η οθόνη σπανίως είναι αρκετά καθαρή για να είστε απόλυτα αισιόδοξοι πως όλα θα πάνε καλά. Αντίπαλοι, ριπές, power ups, coins και ένας σκασμός εφέ μπουκώνουν συχνά το κάδρο, οπότε η γρήγορη εκκαθάρισή του από, έστω, ένα από τα στοιχεία που δημιουργούν μπέρδεμα είναι παραπάνω από καλό. Το άξιο προσοχής είναι πως ο τίτλος φροντίζει να αλλάξει χρώμα στις ριπές των αντιπάλων σας όταν οι δικές σας αλλάξουν απόχρωση, λόγω κάποιου power up, και το κάνει ακριβώς προσπαθώντας να κρατήσει την κατάσταση ξεκάθαρη. Με δεδομένο το προηγούμενο μπούκωμα, τελικά δεν το καταφέρνει, αλλά μας έκανε θετική εντύπωση η συγκεκριμένη λεπτομέρεια.



Η δεύτερη πράξη του Steel Rain X έρχεται μετά το τέλος μια αποστολής (ή πιο απλά, κάθε επιπέδου). Όλα σε συγκεκριμένους πλανήτες, με κάθε έναν να έχει έως και τρεις βασικές αποστολές για τον παίκτη. Μόλις αυτές ολοκληρωθούν μπορείτε να στείλετε ένα μικρό σκάφος για εξερεύνηση του πλανήτη με απώτερο σκοπό να χτίσετε μια αποικία. Όταν τελικά αυτό είναι εφικτό ξεκινούν τα πολύπλοκα μονοπάτια για τον τίτλο. Η αποίκηση απαιτεί χρήματα και υποδομές. Έτσι, με όσα έχετε μαζέψει από τις μέχρι τώρα μάχες σας ξεκινάτε με χτίσιμο κτιρίων για προσωπικό και συνεχίζετε με μονάδες ενέργειας, εργοστάσια, αμυντικές υποδομές κ.ο.κ. Μπορείτε να χτίσετε μόνο ένα κτίριο ανά πλανήτη τη φορά, έχοντας ως υποχρέωση να μεσολαβήσει τουλάχιστον μια αποστολή πριν σας επιτραπεί να ξαναχτίσετε. Όλες αυτές οι υποδομές ανοίγουν σιγά σιγά νέες ευκαιρίες για καλύτερο οπλισμό, abilities, όπλα, buffs, power ups, μέχρι και εμπορικές συναλλαγές με κοντινούς διαστημικούς γείτονες.



Όλα τα παραπάνω κρίνονται απαραίτητα για τη συνέχεια της πορείας σας στα παρακάτω επίπεδα, μιας και η δυσκολία, ακόμα και στα χαμηλότερα από τα πολλά επίπεδα δυσκολίας δεν αστειεύεται. Συγκεκριμένα bosses καταλήγουν ευχάριστες εκπλήξεις αν και συνολικά δεν μένουν ιδιαίτερα στο μυαλό του παίκτη, έχοντας κυρίως τα πολλά διαφορετικά είδη συμβατικών αντιπάλων να σας ταλαιπωρούν. Τα διαδικαστικά εκτός μάχης μοιάζουν με δευτερεύουσες διαδικασίες, αλλά η πραγματικότητα είναι πως εδώ βρίσκεται το σύνολο της ουσίας. Αν δεν επενδύσετε πραγματικά στο να διαχειριστείτε όλα τα παραπάνω, δυο είναι τα πιθανά σενάρια: να ασχοληθείτε με τα Survival και Arcade modes που αποκόπτονται από το κεντρικό campaign και αναλώνονται καθαρά στο shooting, ή να καταλήξετε με ύπουλο grind. Δεν χρησιμοποιούμε τυχαία τη συγκεκριμένη λέξη μιας και η πλειοψηφία των μελλοντικών σας υποδομών απαιτεί αρκετό πραγματικό χρόνο από την εντολή για κατασκευή μέχρι αυτή τελικά να ολοκληρωθεί.
Προσπερνώντας γεγονότα όπως η περίεργη διάρκεια του χρόνου, μιας και ένα χρονόμετρο που βλέπετε εντός του τίτλου χρειάζεται σχεδόν διπλάσια ώρα από την αναγραφόμενη για να μηδενίσει, αρκετά από τα ανώτερα σε αξία και σημασία κτίρια και abilities βρίσκονται κλειδωμένα πίσω από συγκεκριμένα milestones ώστε να γίνουν διαθέσιμα μόνο υπό ορισμένες προϋποθέσεις. Καταφέραμε να φτάσουμε αρκετά μακριά χωρίς να χρειαστεί να επενδύσουμε σε συγκεκριμένο είδος κτιρίου, με τον τίτλο να μας σταματά πριν τον επόμενο πλανήτη μιας και εκείνη η κατασκευή κρίνεται απαραίτητη για να προχωρήσουμε παρακάτω. Χωρίς να έχουμε αφήσει τίποτε άλλο σημαντικό να περιμένει, συνειδητοποιήσαμε ότι η διαθεσιμότητα αυτού του κτιρίου θα ήταν εφικτή μετά από 5,5 ώρες πραγματικού χρόνου. Αριθμός που είναι έτσι κι αλλιώς αρκετός για να ολοκληρώσετε τον τίτλο στο σύνολό του αν δεν υπήρχαν τέτοια τερτίπια. Σημειώστε πως αυτός ο χρόνος απλά θα ξεκλείδωνε 2 slots σε συγκεκριμένο skill tree, με το δεύτερο slot να προσφέρει πρόσβαση στο κτίριο που μας ενδιαφέρει. Δεν μπορείτε όμως να έχετε περισσότερα του ενός skills να “φορτώνουν” ταυτόχρονα ώστε να γίνουν διαθέσιμα μετά τον απαραίτητο χρόνο.



Υπάρχουν αρκετά επιπλέον challenges και δραστηριότητες σε κάθε πλανήτη για να μην καταλήξετε να παίζετε συνέχεια τα ίδια επίπεδα όσο κάνετε grind, αλλά η προαναφερθείσα αντιμετώπιση είναι σχεδόν απογοητευτική. Όχι τόσο λόγω της σειράς ενεργειών που απαιτούνται, όσο της αναμονής που σάς επιβάλει ο τίτλος, ελπίζοντας πως το υπόλοιπο περιεχόμενό του θα σας κρατήσει. Μάλιστα ο  χρόνος κυλά μόνο όσο ασχολείστε με κάποιο τρόπο με το ίδιο το campaign. Δεν είναι ικανό για κάτι τέτοιο δυστυχώς και το σύνολο επιβαρύνεται από την κακή σχεδίαση του UI. Μπορεί εντός μάχης όλα να κυλούν καλά, όμως η πλοήγηση σε μενού είναι μια πολύ δυσάρεστη εμπειρία. Αλλού όλα είναι προσαρμοσμένα στα δεδομένα του gamepad και αλλού εμφανίζεται κέρσορας, χωρίς η ύπαρξή του να είναι αναγκαία. Πέραν λοιπόν του όλου μπερδέματος από υποκατηγορία σε υποκατηγορία, η ακατανόητα αργή κίνηση του κέρσορα θα σας ανάψει τα φιτίλια, ενώ αλλού καρτέλες και ενδείξεις θα αλλάξουν μόνες τους θέση, χωρίς εσείς να έχετε δώσει τέτοια εντολή.



Η ουσία του Steel Rain X είναι ξεκάθαρο πως βρίσκεται στο campaign. Όμως ο τρόπος που το αντιμετωπίζει σάς σπρώχνει πολλές φορές σε όλα τα άλλα modes του, καθαρά λόγω λιγότερων ευθυνών. Ο τίτλος δεν κάνει εξωπραγματικά λάθη ενώ το σύστημα διαχείρισης υλικών και πόρων έχει αξιοσέβαστο βάθος για τα δεδομένα του τίτλου. Αντιμετωπίζει όμως τον εαυτό του ως κάτι παραπάνω από αυτό που είναι και όσο ενδιαφέρουσα και αν είναι η μίξη που επιδιώκει, καταλήγει με δυο διαφορετικά games εντός του που καταφέρνουν να συνδεθούν μέχρι ένα μόνο σημείο. Το shooting δεν εντυπωσιάζει, λειτουργεί όμως καλά αν και παραμένει κομπάρσος, ενώ όλες οι υπόλοιπες δραστηριότητες έχουν περισσότερο ενδιαφέρον και σημασία, αλλά σας βασανίζουν άθελά τους, σας εμποδίζουν το να βιώσετε καλύτερα το σύνολο. Είναι πάντως η μόνη περίπτωση που ένας τίτλος που ομολογεί ότι διαθέτει δράση, την αφήνει στην άκρη για κάτι που χρειάζεται περισσότερη σκέψη και μελέτη. Μόνο που το παραπήρε σοβαρά.

 

5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ενδιαφέρουσα μίξη δύο διαφορετικών ειδών
  • Συνολικά λειτουργικό
  • Πολύ περιεχόμενο, ειδικά για τα δεδομένα της κυκλοφορίας
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Υπερβολικά πολλά αντικείμενα ταυτόχρονα στην οθόνη
  • Κάκιστα menus
  • Το micromanagment των πάντων καπελώνει το shooting
  • Ύπουλα κλειδώματα για να αυξήσει τη διάρκειά του
  • Συνολικά μπερδεμένες ισορροπίες
Διαβάστε πρώτοι όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook και στο Twitter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!