Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Street Fighter V Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Capcom

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Capcom

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Street Fighter V Review
7 ολόκληρα χρόνια μετά την αρχική κυκλοφορία του Street Fighter  IV, η Capcom παραδίδει το επόμενο κεφάλαιο της σειράς, εισάγοντας νέα κι ενδιαφέροντα στοιχεία στο gameplay αλλά δείχνοντας ένα αναπάντεχα φειδωλό πρόσωπο όσον αφορά στα διαθέσιμα modes του τίτλου και όχι μόνο… Το Street Fighter V ξεκινάει με ένα σημαντικά μικρό cast μαχητών, με μόλις 16 να συμπληρώνουν το διαθέσιμο roster κατά την κυκλοφορία του τίτλου. Ryu, Chun Li, Ken, Cammy, Zangief, Dhalsim, Vega και Bison είναι το κλασικό cast που επιστρέφει ενώ μεγάλο comeback πραγματοποιούν χαρακτήρες από τη σειρά Alpha και αυτοί είναι οι Karin, Nash, R.Mika και Birdie. Όπως είναι φυσικό σε κάθε Street Fighter έχουμε και τις νέες προσθήκες κι εδώ μας συστήνονται: ο F.A.N.G., που αντικαθιστά τον Sagat ως ο τέταρτος King στην εγκληματική οργάνωση Shadaloo και μάχεται έχοντας ως όπλο του το δηλητήριο - μία εξαιρετική ιδέα για το gameplay, η αδελφή του Sean από το SFIII ονόματι Laura, η οποία μάχεται με συνδυασμό επιθέσεων και λαβών κι έχοντας ως ειδική ικανότητα τον ηλεκτρισμό, ο Necalli ένας ιδιαίτερα περίεργος χαρακτήρας ικανός να αλλάζει μορφή μέσα στη μάχη και ο οποίος αναζητά την ψυχή του πιο δυνατού αντιπάλου (σίγουρα όχι για καλό σκοπό!) και, τέλος, ο Rashid από τη Μέση Ανατολή, που έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί τη δύναμη του αέρα και αναζητά ένα δικό του άνθρωπο που απήχθη από τη Shadaloo.



Αρκετοί δημοφιλείς και αγαπημένοι χαρακτήρες απουσιάζουν αλλά ήδη έχει ανακοινωθεί από την Capcom ότι θα υπάρξουν κύματα DLC στο άμεσο μέλλον. Ωστόσο, αυτό δεν αντιστρέφει το γεγονός ότι το Street Fighter V προσφέρει το πιο λιτό cast μαχητών από οποιοδήποτε fighting game των τελευταίων χρόνων (εξαιρουμένου του Killer Instinct). Σχετικά με τον κορμό του σεναρίου, είναι δύσκολο να γραφτεί κάτι αφού ουσιαστικά δεν υπάρχει διαθέσιμο το Story Mode που είχαν αναφέρει οι παραγωγοί του τίτλου, η διαθεσιμότητα του οποίου υπολογίζεται για τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους με δωρεάν update. Αντί αυτού, υπάρχει ένα υποτυπώδες Story Mode το οποίο ουσιαστικά περιλαμβάνει προλόγους με το βιογραφικό των διαθέσιμων χαρακτήρων. Οι πρόλογοι αυτοί παρουσιάζονται μέσω illustrations με μέτριους έως και κακογραμμένους διαλόγους με, αρκετές φορές, ανούσιες, αδιάφορες και ρηχές πληροφορίες. Ενδιάμεσα υπάρχουν και μάχες του ενός γύρου όπου στο σύνολο δεν ξεπερνούν τις 3 με 5 ανάλογα με το χαρακτήρα που έχει επιλεγεί από τον παίκτη… Στο εν λόγω mode δεν υπάρχει καμία επιλογή δυσκολίας, οι μάχες ξεκινούν πάντα υπέρ του παίχτη (οι ειδικές μπάρες στο full) και γενικότερα δεν υπάρχει καμία αίσθηση πρόκλησης, πόσο μάλλον ενδιαφέροντος.
Αρκετοί δημοφιλείς και αγαπημένοι χαρακτήρες απουσιάζουν αλλά ήδη έχει ανακοινωθεί από την Capcom ότι θα υπάρξουν κύματα DLC στο άμεσο μέλλον.
Το γεγονός ότι δεν υπάρχει καν Arcade Mode (!) στις offline παροχές του τίτλου και το παράδοξο ότι δεν υπάρχει κανένα offline mode που να περιλαμβάνει παραπάνω από ένα γύρο ενάντια στη CPU με τελικό boss battle, ή γενικότερα κάποιο στοιχείο για την υπόθεση για να γνωρίζουμε προς τι όλος ο ντόρος, καθιστά το Street Fighter V ένα από τα πιο πτωχά πονήματα της Capcom σε offline περιεχόμενο. Αυτό που γνωρίζουμε είναι πως το SFV τοποθετείται χρονολογικά μετά τα γεγονότα του SFIII ενώ το SFIV πριν από αυτά. Μόνο το ενδιαφέρον Survival Mode σώζει κάπως την όλη κατάσταση, το οποίο καινοτομεί αναφορικά με τις επιλογές που δίνει στον παίκτη μετά το τέλος της κάθε μάχης. Συγκεκριμένα, οι πόντοι που κερδίζονται μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να γεμίσει ο παίκτης την επιθυμητή μπάρα ενέργειας, να αυξήσει τα στατιστικά του ή να τα μειώσει προκειμένου να επιτύχει υψηλότερο σκορ στον επόμενο γύρο και πολλά ακόμη. Στον αντίποδα, ακολουθείται ένα συγκεκριμένο μοτίβο 10-12 αντιπάλων που επαναλαμβάνονται με την ίδια σειρά, οπότε καταλήγει μετά από πολλές μάχες να γίνεται γραμμικό κι επαναλαμβανόμενο.


Σχετικά με τον κορμό του σεναρίου, είναι δύσκολο να γραφτεί κάτι αφού ουσιαστικά δεν υπάρχει διαθέσιμο το Story Mode που είχαν αναφέρει οι παραγωγοί του τίτλου.

Το εξαιρετικό training mode με την πληθώρα επιλογών και παραμέτρων για κάθε περίσταση είναι και πάλι εδώ και ολοκληρώνει τον offline κόσμο του Street Fighter V… Βέβαια υπάρχει και το αγαπημένο offline διπλό αλλά ο πυρήνας του τίτλου είναι το online mode το οποίο περιλαμβάνει κάθε πιθανή επιλογή, από casual και ranked matches, δημιουργία lobbies, παρακολούθηση replays, follows σε αγαπημένους παίκτες και συμμετοχή στο online community του Street Fighter. Ενώ το netcode φαίνεται να είναι ισχυρό και λειτουργικό γενικά, κατά την περίοδο που το Enternity τον δοκίμασε, αντιμετώπισε συχνές αποσυνδέσεις και καθυστερήσεις στο matchmaking. Έχουν γίνει προσπάθειες για να μετριαστεί το net lag (η καθυστέρηση δηλαδή μεταξύ εντολής κι εκτέλεσης των κινήσεων σε online περιβάλλον) και να παντρευτεί ο ήδη εξαιρετικός κώδικας που χρησιμοποιήθηκε στο Street Fighter IV με εκείνον του Street Fighter X Tekken, αποδίδοντας εφάμιλλο αποτέλεσμα με τον κώδικα GGPO και περιορίζοντας σημαντικά το lag. Προς το παρόν, βέβαια, δεν μπορούν να κριθούν οι online δυνατότητες του τίτλου καθότι κάθε μέρα που περνά ενδυναμώνουν κι εξελίσσονται.



Ωστόσο αυτό που είναι αναγκαίο να αναφερθεί είναι πως το νέο πόνημα της Capcom αποτελείται εξολοκλήρου από online…DNA κι αυτό επηρεάζει και τη λειτουργία του offline mode. Αυτό σημαίνει ότι αν κάποιος παίζει survival mode κι επιθυμεί να κερδίσει fight money (in-game currency του SFV) θα πρέπει να είναι συνδεδεμένος στους servers της Capcom καθώς και στο PSN, διαφορετικά δε θα μπορεί να αποκτήσει τα χρήματα αυτά. Εντούτοις, ακόμα και να είναι συνδεδεμένος όσο παίζει σε offline περιβάλλον (survival, story), αν οι servers πέσουν, τότε ο παίκτης αποσυνδέεται χάνοντας όλη την πρόοδό του και τα πολύτιμα fight money που έχει αποκτήσει. Διατηρούμε ωστόσο επιφυλάξεις λόγω ενδεχομένου να συμβαίνει λόγω του ότι μόλις κυκλοφόρησε ο τίτλος και οι servers ακόμη δοκιμάζονται. Όπως αναφέρθηκε, το SFV έχει in-game currency ονόματι fight money, τα χρήματα αυτά κερδίζονται τόσο στα offline modes όσο και στα online και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αγορά στολών ή μελλοντικών DLC χαρακτήρων χωρίς να βάλουν τίποτε απολύτως οι παίκτες από την τσέπη τους. Τα fight money όμως που ζητούνται για την απόκτηση των ανωτέρω είναι υπερβολικά πολλά και θα χρειαστούν πολλές ώρες και μάχες για να αποκτηθούν… Η Capcom έχει όμως και ένα δεύτερο νόμισμα, το Zenny, που εξασφαλίζεται με πραγματικά χρήματα και η όλη λογική θυμίζει τα freemium games που δίνουν την αίσθηση ότι μπορούν να αποκτηθούν όλα δωρεάν αλλά στην πραγματικότητα ο χρόνος που χρειάζεται να καταναλωθεί είναι πραγματικά τεράστιος και τα κανονικά χρήματα μοιάζουν γλύκισμα μπροστά στον όλο κόπο και την προσπάθεια… Εν ολίγοις, το Street Fighter V φαντάζει παράδεισος στον online competitive player ο οποίος δεν ασχολείται καθόλου με τα offline modes αλλά στο μέσο παίκτη που επιθυμεί ποικιλία καθώς και σε εκείνον που δεν ενδιαφέρεται καθόλου να συμμετάσχει σε online αναμετρήσεις, η κατάσταση μάλλον χαρακτηρίζεται δυσοίωνη, γεγονός που συμβάλλει και αρνητικά στην αντοχή του τίτλου στο χρόνο.
 
Street Fighter V Review - Σελίδα 2

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!

Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity