Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Styx: Master of Shadows

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Cyanide

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Focus Home Interactive

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
To σύγχρονο stealth έχει την ιδιομορφία να βρίσκεται παντού εκτός από τα καθαρά stealth games. Μια μεγάλη μερίδα τίτλων ενσωματώνει "στοιχεία stealth" στο gameplay αλλά, παραδόξως, οι καθαρόαιμοι τίτλοι του είδους (ενός είδους που κάποτε ήταν από τις ναυαρχίδες της βιομηχανίας) σπανίζουν. Οι πιο γνωστές κυκλοφορίες είναι αναμφίβολα το πολυβραβευμένο Dishonored και το πιο αμφιλεγόμενο Thief, με την indie σκηνή να εκπροσωπείται επάξια από τα Mark of the Ninja, Stealth Inc., Monaco και άλλα. Το Styx: Master of Shadows της Cyanide έρχεται με φόρα να καλύψει το κενό, προσφέροντας μια όχι μόνο ποιοτικότατη αλλά και τολμηρή εναλλακτική. Όλα αρχίζουν και τελειώνουν όμως από τον ίδιο τον Styx, ένα πράσινο, σαρκαστικό, κακάσχημο goblin με φωνή που θα ανήκε στον Tom Waits και σοβαρά προβλήματα μνήμης. Χωρίς να μπορεί να θυμηθεί ακριβώς το λόγο, πρέπει να κλέψει την καρδιά του World Tree. Ο στόχος δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητος, καθώς το World Tree είναι η πηγή του amber, μιας πολύτιμης πλην εθιστικής ουσίας που ενισχύει το χρήστη και μπορεί να συλλεχθεί μόνο από τα ξωτικά, τα οποία και είναι υποτελή στους ανθρώπους. Πιασμένος αιχμάλωτος από τη φρουρά του πύργου του Akenash, ο Styx διηγείται την ιστορία του στους ανακριτές του και παράλληλα αποκαλύπτει ένα σκοτεινό μεσαιωνικό κόσμο με πινελιές  steampunk, κατάμαυρο χιούμορ και πολλές σκιές.



Σε αντίθεση με την πλειονότητα του είδους, η πλοκή δεν είναι καθόλου σχηματική μα πολύ ευχάριστη, ενδιαφέρουσα και κυρίως στηρίζεται σε ελκυστικούς χαρακτήρες. Ειδικά το κεντρικό goblin κερδίζει τις εντυπώσεις από την πρώτη στιγμή με την γκρίνια, τη φωνή και τις ατάκες του και είναι ένας απόλυτα αρεστός, πειστικός ήρωας. Αυτό είναι μόνο ένα από τα σημεία όπου οι developers ξεπερνούν το μέσο όρο του είδους τους, παρέχοντας ένα ουσιαστικό σενάριο που μένει ενδιαφέρον και διασκεδαστικό μέχρι το τέλος. Η ατμόσφαιρα είναι η πρέπουσα. Υπάρχουν διάσπαρτες πινελιές χιούμορ (βίαιου, σκοτεινού και κυνικού χιούμορ) που δένουν με τον αυστηρό, μεσαιωνικό περίγυρο, το αρκετό αίμα και σκοτάδι. Και το gameplay όμως δεν πάει πίσω. Εδώ η κατάσταση είναι καθαρά stealth χωρίς τις συνηθισμένες παραχωρήσεις στο action, και αυτό φαίνεται με πολλούς τρόπους.
Όλα αρχίζουν και τελειώνουν όμως από τον ίδιο τον Styx, ένα πράσινο, σαρκαστικό, κακάσχημο goblin με φωνή που θα ανήκε στον Tom Waits και σοβαρά προβλήματα μνήμης.
Καταρχάς, το ότι ο τίτλος εκτυλίσσεται γύρω και μέσα σε έναν κολοσσιαίο πύργο δίνει την ευκαιρία στους developers να χρησιμοποιήσουν πάρα πολύ κάθετες μετακινήσεις, αιωρήσεις και εναλλακτικές διαδρομές σε συνδυασμό με τις τυπικές σήραγγες, περβάζια και γενικά επιλογές που προσφέρει το έδαφος. Ο παίκτης σύντομα καταλαβαίνει πως θα πρέπει να κοιτά τόσο ψηλά όσο και χαμηλά γιατί οι πιθανές διαδρομές δεν είναι πάντα προφανείς. Επίσης το level design είναι τέτοιο ώστε τέτοιες επιλογές να υπάρχουν διαρκώς, οδηγώντας ταυτόχρονα σε διαρκή εξερεύνηση και ανακάλυψη. Οι ίδιες οι περιοχές έχουν αρκετές εναλλαγές, περνώντας από στενά υπόγεια σε ανοιχτές αλέες και τεράστιες αίθουσες. Η πορεία μέσα από τα πολλά επίπεδα του τίτλου είναι μεν γραμμική αλλά διανθίζεται από δευτερεύοντες στόχους (π.χ. η πρόκληση "ατυχημάτων", η εύρεση κειμηλίων και η κλοπή αντικειμένων) καθιστώντας έτσι δυνατή την προσέγγιση μιας κατάστασης από πάνω, από κάτω αλλά και πλαγίως. Η δομή τους είναι τέτοια που ενώ το speed running είναι δυνατό, ιδιαίτερα διασκεδαστικό (και παρέχει απτές ανταμοιβές), το αργό μεθοδικό παίξιμο κυριαρχεί. Οι φρουροί, ειδικά στα ανώτερα επίπεδα δυσκολίας, θα αντιληφθούν κατευθείαν τον Styx και τις κινήσεις του, θα ερευνήσουν άμεσα και για ώρα ενώ δεν θα διστάσουν να του επιτεθούν.


Η ατμόσφαιρα είναι η πρέπουσα. Υπάρχουν διάσπαρτες πινελιές χιούμορ (βίαιου, σκοτεινού και κυνικού χιούμορ) που δένουν με τον αυστηρό, μεσαιωνικό περίγυρο, το αρκετό αίμα και σκοτάδι.

Το κυριότερο είναι πως αντιδρούν ταχύτατα, μη συγχωρώντας τα λάθη του παίκτη και δίνοντας ελάχιστο χρόνο αντίδρασης. Οι εχθροί έχουν αρκετά ευρύ πεδίο αντίληψης και δεν κάνουν γκάφες, αλλά δεν λείπουν και ορισμένα κλασικά στοιχεία. Ο φρουρός θα ερευνήσει το σημείο όπου είδε τον παίκτη αλλά όχι το διπλανό μπαούλο (αλλά θα τον δει σίγουρα αν περάσει δίπλα του όσο πηχτές κι αν είναι οι σκιές), ενώ πέρα από μια συγκεκριμένη απόσταση απλά δεν βλέπει τίποτα ακόμα και αν ο παίκτης χορεύει στη μέση της πλατείας. Παρόμοιες παιδικές ασθένειες δεν έχουν εξαλειφθεί ακόμα και από μεγαλύτερες παραγωγές και συναντώνται σε κορυφαία παιχνίδια του είδους, οπότε θα ήταν άδικο να ψέξει κανείς το Styx για αυτά, ειδικά από τη στιγμή που το αποτέλεσμα είναι θετικό και χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Δεύτερον, η Cyanide έχει επιλέξει ένα σκληρό τρόπο να στρέψει τον παίκτη στο stealth. Από τη μια ο μηχανισμός της μάχης είναι μεν λειτουργικός και άμεσος μα είναι ολοφάνερα διεκπεραιωτική διαδικασία: όταν ένας φρουρός επιτεθεί στον παίκτη η κάμερα εστιάζει πάνω του και ο Styx μπορεί ή να αποφύγει τις επιθέσεις του με dodge είτε να τις αποκρούσει με αριστερό κλικ, συγχρονίζοντας τις κινήσεις του με τις επιθέσεις του αντιπάλου. Μετά από λίγες αποκρούσεις έχει τη δυνατότητα να τον σκοτώσει με ένα απευθείας χτύπημα. Προς τιμήν τους οι developers δημιούργησαν κάτι παραπάνω από ένα QTE, που απαιτεί κάποιο επίπεδο προσοχής και ικανότητας, μα μετά από ορισμένες επαναλήψεις είναι καθαρό πως ο τίτλος δεν είναι φτιαγμένος να παίζεται έτσι. Με πάνω από δύο εχθρούς η δυσκολία αυξάνεται απότομα ενώ και η ίδια η διαδικασία είναι επαναλαμβανόμενη.



Από την άλλη, οι ικανότητες του Styx είναι εστιασμένες στην εύκολη και γρήγορη κίνηση, στον αποπροσανατολισμό και στη γρήγορη εξόντωση του αντιπάλου. Πέρα από τα λίγο πολύ αναμενόμενα (και ναι, υπάρχει αορατότητα) ο πιο δημιουργικός και φρέσκος μηχανισμός είναι η δημιουργία ενός κλώνου από amber που κατευθύνει ο παίκτης και μπορεί να χρησιμοποιηθεί με διάφορους τρόπους - να πάει σε κρυφές περιοχές, να τραβήξει την προσοχή των φρουρών, να κρυφτεί σε ένα έπιπλο και να σκοτώσει όποιον περάσει από δίπλα ή να πεθάνει για τον αφέντη του. Οι ικανότητες αυτές αναβαθμίζονται μεταξύ των αποστολών στο κρησφύγετο του Styx και για την απόκτησή τους απαιτούνται πόντοι που κερδίζονται με την ολοκλήρωση βασικών και δευτερευουσών αποστολών, τη συλλογή αντικειμένων, την εκπλήρωση συνθηκών όπως να μη γίνει αντιληπτός ο παίκτης, να μη σκοτώσει κανέναν και να μην υπερβεί ένα χρονικό όριο (αλλά όχι να μην αφήσει ρουθούνι). Σε γενικές γραμμές η ειρηνική, αθόρυβη προσέγγιση είναι πιο αποδοτική γιατί έτσι συλλέγονται περισσότεροι πόντοι στο ίδιο playthrough και μπορούν να αγοραστούν περισσότερες ικανότητες, αν και σε κάθε περίπτωση ο τίτλος είναι playable. Υπάρχει λοιπόν ένα ισχυρό και σαφές κίνητρο αλλά όχι μονόδρομος, ενώ ο παίκτης μπορεί να ολοκληρώσει προηγούμενες περιοχές για να εκπληρώσει τις συνθήκες που αμέλησε.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • evergrey
    • Πολυ καλο και λεπτομερεστατο review.Κριμας που δεν εχει βγει και για PS3.

    • costas
    • κυκλοφορει μονο σε ψηφιακη μορφη?

    • alessan
    • Ωραιο και αναλυτικο review! Μια σημειωση μονο καθως το παιζω τωρα και μου αρεσει αρκετα παρα τα προβληματακια του που αναφερονται και στο review, το muffled kill παραγει ηχο απλα λιγοτερο απο το quick kill! ειδικα αμα σκοτωσεις ιπποτη σχετικα κοντα σε καποιον αλλον λογω πανοπλιας τον ακουνε με το που πεθαινει και ακουμπαει στο εδαφος! Τα ξωτικα με τα καπες δεν ακουγονται με το Muffled kill Λογω οτι φορανε ρομπες :) Ειδικα για ΧΟ που ειδα θα το ξαναεχει με εκπτωσει ειναι ευκαιρια για οποιον δεν το εχει να το τσιμπησει με 7-8 Ε! :)

    • alessan
    • εκπτωση οχι εκπτωσει συγνωμη!

    • Tobajaras
    • Kώστα το Styx κυκλοφορεί μόνο ψηφιακά για την ώρα σε Steam, Amazon και Σία, PSN, Xbox Live.

      Alessan γνωρίζω πώς λειτουργεί το muffled kill, απλά θεώρησα αυτονόητο να σε παίρνουν χαμπάρι αν στέκονται ακριβώς δίπλα. Πάντως ακόμα και σε σχετικά μικρή απόσταση (πχ φρουρός μπροστά, φρουρός πίσω στα 2 μέτρα) πάλι δε σε καταλάβαιναν.

    • alessan
    • Συγνωμη για την υποδειξη τοτε :) μπορει απλα επειδη ειναι stealth κ τοεβαλα σε δυσκολια goblin -αφου πχ μαχες δεν θα κανω- να αλλαζει κ απο ππυ ακουνε το muffled kill οποτε σε hard η normal να μην το ακουνε αν δεν ειναι διπλα

    • Altair
    • Μπράβο Tobajaras,εξαιρετικό ρηβιού.Το ΄ψηνω καιρό και με έπεισες.

    • john-data
    • Πάνω που ήθελα να κράξω το ps plus με το διάβασμα του review υπήρξε αλλαγή γνώμης...
      Ωραίο game φαίνεται για να δούμε!

    • Roronoa
    • Δεν υπαρχει σε retail σε καμια εκδοση.

    • Ada23
    • Πολυ ωραιο review.
      Οντως ειναι πολυ προσεγμενο παιχνιδι,χωρις προβληματα με το gameplay (πολυ ευκολα γινονται οι δολοφονιες με stealth ικανοτητες,αλλα ακομα και να σε δουν,εχεις μια ευκαιρια για head to head combat).

      Αλλα αρκετο δυσκολο.Ευτυχως επιτρεπει να σωζεις οπου θες,ωστε να δοκιμαζεις νεους τροπους να τελειωσεις την αποστολη.Χειροτεροι εχθροι: οι κατσαριδες με την οξυμενη ακοη(σε ακουν ακομα και με muffed kills) και τα elves που σε μυριζουν.
      Επισης οι χαρακτηρες εχουν γελιο.Αγαπημενη ατακα εχθρων μολις ακουσουν θορυβο :"Someone is playing with my nerves." :D

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!