Super Mario Run Review

Μάνος Βέζος Μάνος Βέζος Enternity.gr Editor In Chief 
20/01/2017 | 11:59
Δράμα. Συγκίνηση. Ιστορικές στιγμές. Όλα τα έχει το Super Mario Run. Φυσικά και η εμφάνιση του αγαπητού υδραυλικού σε tablets και smartphones αποτελεί σημείο καμπής για την Nintendo. Η οποία, τεχνικώς, ξεκίνησε πέρυσι να διαθέτει εφαρμογές για τέτοιες πλατφόρμες, αλλά το Super Mario Run είναι ο πρώτος τίτλος που αναπτύσσει εξ ολοκλήρου η ίδια, και ο πρώτος τίτλος Mario από την εποχή του Super Mario Galaxy που αναπτύχθηκε υπό το βλέμμα του Shigeru Miyamoto. Η όλη ιδέα ενός τίτλου Mario σε smartphone ήταν ανέκδοτο πριν λίγα χρόνια, προσβολή λίγο αργότερα και, πλέον, πραγματικότητα. Και η Nintendo προσπάθησε να παρουσιάσει ένα ιδιότυπο απόσταγμα που να τιμά το franchise αλλά να προσαρμόζεται και στην ιδιαιτερότητα του mobile gaming.



Και τα αποτελέσματα είναι…ανάμικτα. Αφού ο Bowser απαγάγει την Princess Peach (τι άλλο;) και ισοπεδώσει το Mushroom Kingdom, ο Mario αποφασίσει να σώσει την κατάσταση για πολλοστή φορά και μάλιστα πριν από τον παίκτη. Η εφαρμογή διατίθεται δωρεάν και ο καθένας μπορεί να παίξει τα τρία πρώτα επίπεδα και ένα boss fight, καθώς και να δοκιμάσει και άλλες παράπλευρες δραστηριότητες. Ύστερα, αν θέλει να αποκτήσει πρόσβαση σε ολόκληρο το παιχνίδι, καλείται να πληρώσει 10 ευρώ. Πολύς ο λόγος για το “εξωπραγματικό” της τιμής για τα δεδομένα του mobile gaming, αλλά, αφού δεν πρόκειται έτσι κι αλλιώς να παίξει ρόλο η τιμή στη βαθμολογία και τη γενικότερη αξιολόγηση, ας πούμε τουλάχιστον ότι το άξιο του τιμήματος εξαρτάται, υποτίθεται, από την ποιότητα και τη θελκτικότητα της δουλειάς, όχι από τις παραδόσεις μιας αγοράς που καταποντίζοντας με μανία τις τιμές έχει καταλήξει να δημιουργεί πρόβλημα επιβίωσης σε developers με καλά προϊόντα. Η μία και μοναδική χρέωση λοιπόν εξασφαλίζει πρόσβαση και στα 24 βασικά επίπεδα του λεγόμενου Tour Mode, σε κάμποσα νομίσματα και Rally Tickets.
Το Super Mario Run είναι ο πρώτος τίτλος που αναπτύσσει εξ ολοκλήρου η ίδια, και ο πρώτος τίτλος Mario από την εποχή του Super Mario Galaxy που αναπτύχθηκε υπό το βλέμμα του Shigeru Miyamoto.
Όλα είναι χρήσιμα, αλλά καθετί με τη σειρά του. Το Tour Mode είναι το πιο κλασικό μέρος του παιχνιδιού. Το Super Mario Run, όντας runner game, βάζει τον Mario να τρέχει πανικόβλητος σε κάθε επίπεδο και τον παίκτη να ελέγχει κυρίως τα άλματά του με απλά αγγίγματα στην οθόνη αφής. Υπάρχει μια αναλογική σχέση μεταξύ πατήματος και άλματος. Η μεγαλύτερη διάρκεια της πίεσης σημαίνει και μεγαλύτερο άλμα, ενώ με ένα ακόμη γρήγορο πάτημα ο Mario μπορεί να κάνει τη γνωστή πιρουέτα στον αέρα για να κερδίσει λίγο χρόνο παραπάνω στους αιθέρες. Σε κάθε επίπεδο συναντούμε πλακίδια που κάνουν τον Mario να σταματήσει. Ο ρόλος τους είναι πολύτιμος αφού ο παίκτης μπορεί να πάρει μια ανάσα και να σχεδιάσει τα αμέσως επόμενα βήματά του. Παράλληλα κάποιοι γνωστοί μηχανισμοί αλλάζουν, αφού ναι μεν οι εχθροί αντιμετωπίζονται με προσγειώσεις κατακέφαλα, όταν όμως ο πρωταγωνιστής βρεθεί μπροστά στους κοντύτερους από τους εχθρούς, εκτελεί αυτόματο άλμα για τους υπερπηδήσει. Εκεί χρειάζεται πάτημα του παίκτη ώστε, κατά το άλμα, να προσγειωθεί ο Mario στον εχθρό που βρίσκεται από κάτω του και να τον βγάλει από τη μέση. Είναι μια πτυχή που θέλει συνήθεια διότι είναι αρκετά ξένη σε σχέση με τις νόρμες δεκαετιών που έχει πιθανότητα αφομοιώσει ο μέσος παίκτης.


Η εφαρμογή διατίθεται δωρεάν και ο καθένας μπορεί να παίξει τα τρία πρώτα επίπεδα και ένα boss fight, καθώς και να δοκιμάσει και άλλες παράπλευρες δραστηριότητες.

Μια μικρή αλλά εν δυνάμει σημαντική αλλαγή ακόμη είναι η δυνατότητα του Mario να πιάνεται από την άκρη μιας πλατφόρμας όταν την φτάνει οριακά, αλλά όχι αρκετά ώστε να καταλήξει πάνω της. Με ένα άλμα ακόμη ανεβαίνει αλλά με κόντρα άλμα μπορεί να κινηθεί και προς την αντίθετη από την αυτόματη κατεύθυνση. Επιπλέον, ζωές δεν υφίστανται, power ups πλην μανιταριού δεν υπάρχουν, ενώ καλή επίδοση εξασφαλίζει την ενεργοποίηση του coin rush για συγκέντρωση ακόμη περισσοτέρων νομισμάτων. Το coin rush είναι και μια ευτυχής παρενέργεια του αστεριού πάντως. Αφού δεν υπάρχουν ζωές, τι συμβαίνει όταν “χάνει” κάποιος. Περικλείεται από μια φούσκα και αιωρείται, κινούμενος ανάποδα στο επίπεδο. Με ένα άγγιγμα η φούσκα σπάει, ο Mario πέφτει και συνεχίζει. Δυο φορές υπάρχει αυτό το περιθώριο βέβαια. Το τρίτο πλήγμα γυρνά τον παίκτη στην αρχή του επιπέδου. Αλλαγές σαν αυτές δείχνουν τη θέληση της ομάδας ανάπτυξης να φέρει όντως την κλασική συνταγή στα μέτρα μιας συσκευής που προτάσσει μια μόνο οθόνη αφής στον παίκτη και τίποτα άλλο. Ο σχεδιασμός των επιπέδων από την άλλη υπογραμμίζει τη θέληση της Nintendo να μη χαθεί ο χαρακτήρας της σειράς. Σε αντίθεση με άλλα runner games, τα επίπεδα δεν είναι σχεδιασμένα στην τύχη, γεγονός που εξηγεί και το συγκριτικά μικρό αριθμό τους, ο οποίος, είναι και κάπως παραπλανητικός. Όπως συμβαίνει με κάθε τίτλο Mario, κάτι που γνωρίζουν όσοι έθεσαν ως στόχο ζωής τη συλλογή και του τελευταίου αστεριού, το μόνο εύκολο είναι να φτάσει κάποιος στο τέλος ενός επιπέδου. Όσοι δεν κάνουν κάτι παραπάνω αυτό σε τίτλους της σειράς, τότε είναι δεδομένο ότι θα ξεμείνουν πολύ σύντομα από επίπεδα στο Tour Mode.
Super Mario Run Review - Σελίδα 2

Copyright © 2011-2017. All rights reserved.

powered by 9

Γίνε μέλος στο Enternity.gr

Είστε ήδη μέλος στο Enternity.gr? Login

close

Επιλέξτε σωστά. Το username δεν μπορεί να αλλάξει.

Γυναίκα Άντρας
click refresh to show captcha code reload code

Δέχομαι να λαμβάνω το Newsletter του Enternity.gr

Έχω διαβάσει και συμφωνώ με τους Όρους Χρήσης του Enternity.gr

Σύνδεση στο Enternity.gr close login

Αυτόματη είσοδος

*Πατήστε εδώ εάν ξεχάσατε τον κωδικό σας

Υπενθύμιση κωδικού Enternity.gr close remind password
click refresh to show captcha code reload code
*