Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Tales of Arise Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Bandai Namco

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Bandai Namco Entertainment

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    BNE Hellas

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Το Tales of Arise είναι ένα πολύ σίγουρο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση για τη σειρά. Το γιατί, διαβάστε το στο αναλυτικό review του Παναγιώτη Πετρόπουλου.

Ένα JRPG franchise της Bandai Namco Entertainment, το Tales έχει τεράστιο κοινό στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου δίχως να ταράζει τα νερά με τις κυκλοφορίες του στη Δύση.  Το 5ο παιχνίδι της σειράς κατάφερε να αγγίξει τους περισσότερους παίκτες στην Ευρώπη και τις Η.Π.Α., επανακυκλοφορώντας υπό την ταμπέλα Player’s Choice (την τωρινή Nintendo Selects) για το Nintendo GameCube το καλοκαίρι του 2004, όμως παρόλα αυτά συνεχίζει να διατηρεί μια πολύ συγκεκριμένη μερίδα κόσμου εκτός Ασίας. Για δυόμιση πλέον δεκαετίες συνεχίζει αδιάκοπα τη γέννηση αυτοτελών τίτλων φαντασίας έχοντας ξεπεράσει σε πωλήσεις τα 23 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως και φέτος επιστρέφει ύστερα από το μεγαλύτερο χρονικό κενό της μέχρι και σήμερα (5 χρόνια) με το Tales of Arise. Μια ιστορία δύο πολύ διαφορετικών πολιτισμών. Ο ένας είναι τεχνολογικά ανεπτυγμένος και χειραγωγεί τη μαγεία και ο άλλος είναι καταπιεσμένος στον πρώτο, παραμένοντας εγκλωβισμένος σε έναν δικό του μεσαίωνα. Ύστερα όμως από τρεις αιώνες στασιμότητας, ήρθε η ώρα για μια νέα τάξη πραγμάτων.




Το Tales of Arise φέρνει τη μεγαλύτερη διαφοροποίηση στη φόρμουλα της σειράς. Η προαναφερθείσα χρονική απόσταση της κυκλοφορίας του από τον προκάτοχό του είναι απόρροια της δουλειάς Bandai Namco Studios Inc. στο να εμφυσήσει μια αναγκαία ανανέωση στο franchise. Το Tales of Berseria, ο προηγούμενος τίτλος του, κυκλοφόρησε στο PlayStation 4, αλλά και στο PlayStation 3 όντας τίτλος από την εποχή της μετάβασης από την 7η γενιά κονσόλων στην 8η. Έχουμε πλέον μπει στην 9η γενιά οικιακών συστημάτων και το Tales of Arise είναι εδώ με τη χρήση του Unreal Engine 4, ενώ στην ομάδα ανάπτυξής του βρέθηκαν παλιοί βετεράνοι της σειράς, αλλά και νέοι, διψασμένοι developers που μπόλιασαν το project με καινούργιες ιδέες. Το αποτέλεσμα μιλά από μόνο του. Τα πρώτα λεπτά ενασχόλησης με τον τίτλο δημιουργούν τις καλύτερες εντυπώσεις για τον οπτικό του τομέα και το επικό soundtrack δημιουργεί μια ιδανική ατμόσφαιρα για μια γλυκόπικρη ιστορία φαντασίας.



Ξεκινάμε ως Iron Mask, ένας χαρακτήρας με απώλεια μνήμης, δίχως καν την ικανότητα να δούμε το πραγματικό μας πρόσωπο. Ο ήρωας του παιχνιδιού είναι ένας σκλάβος στην υποταγμένη στην τυραννία Dahna, γεμάτος αγανάκτηση για το χαμένο στη λήθη παρελθόν του και για την υποδούλωση των ανθρώπων του από τον κόσμο της Rena, έναν πλανήτη με πανίσχυρη τεχνολογία. Ώσπου εμφανίζεται στη ζωή του η Shionne, μια μυστηριώδης κοπέλα από τον Rena, την οποία σώζει από την αιχμαλωσία μαζί με στρατιώτες της αντίστασης. Η Shionne καταδιώκεται από τους δικούς της και καταλήγει σύμμαχος του Iron Mask στην επιχείρηση της εξολόθρευσης των… ιεραρχών που δημιουργούν το χάσμα μεταξύ των δύο πλανητών. Έτσι ξεκινά μια μεγάλη Οδύσσεια με την αφήγηση να χωρίζεται σε cutscenes, κινούμενα κάδρα που θυμίζουν comic book (ή, καταλληλότερα, manga) και διαρκείς διαλόγους εν ώρα δράσης που λίγο λίγο λειτουργούν ως ξεχωριστές ψηφίδες που συμπληρώνουν τον πίνακα της ιστορίας. Εδώ κι εκεί υπάρχουν πλεονασμοί, αλλά και αχρείαστες πληροφορίες, όμως το υπάρχον υπόβαθρο της πλοκής δεν αφήνει περιθώρια απογοήτευσης. Καθώς ανακαλύπτουμε την πραγματική ταυτότητα του Iron Mask ενόσω ο ίδιος ανακαλύπτει με τη σειρά του το ίδιο του το παρελθόν βρίσκουμε όλο και περισσότερους λόγους να επενδύσουμε στον κόσμο του παιχνιδιού. Σύντομα αντιλαμβανόμαστε πως έχουμε παραπάνω από μια ιστορία να εξερευνήσουμε, γεγονός που προφανώς αρμόζει σε ένα παιχνίδι της σειράς Tales.



Το Linear Motion Battle System που χαρακτηρίζει το franchise έρχεται αναβαθμισμένο να κάνει τη δράση αρκετά πιο έντονη και ενδιαφέρουσα. Στη διάθεσή μας έχουμε 4 διαφορετικά πλήκτρα επιθέσεων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και συνδυαστικά για την εκτέλεση combos, αλλά και τη δυνατότητα να κάνουμε αποφυγή εχθρικής επίθεσης (dodge). Η αποφυγή χτυπημάτων απαιτεί τη σωστή εκμετάλλευση των αντανακλαστικών μας, μα και της κρίσης μας σχετικά με τις κινήσεις του κάθε αντιπάλου που αντιμετωπίζουμε καθώς μια απροσεξία μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα το θάνατο του χαρακτήρα μας. Υπάρχουν σαφώς και special επιθέσεις που μπορούν να πραγματοποιηθούν όταν γεμίζει η σχετική μπάρα του κάθε χαρακτήρα (μπορούμε να δώσουμε εντολή στους εκάστοτε συντρόφους μας στη μάχη να εκτελέσουν ένα συγκεκριμένο super χτύπημα), αλλά και οι εντυπωσιακές “τελειωτικές” επιθέσεις που εκτελούνται συνδυαστικά (από δύο ήρωες μαζί) λίγο πριν από την εξόντωση του εχθρού. Η κάθε αρένα όπου πραγματοποιούνται οι μάχες είναι σχεδιασμένες έτσι ώστε να δίνουν την εντύπωση της πλήρους ελευθερίας κινήσεων, αν και στην πραγματικότητα υπάρχει ένα όριο στον χώρο στον οποίο μπορούμε να κινηθούμε.



Το Tales of Arise μας δίνει τον πλήρη έλεγχο για το πώς μπορούν να εξελιχθούν τα πράγματα στη μάχη. Εμείς ορίζουμε τα combos που δημιουργούνται με κάθε ένα από τα πλήκτρα επίθεσης, τις σούπερ επιθέσεις που εκτελούνται από τους χαρακτήρες καθώς και τη γενικότερη στρατηγική που ακολουθείται από όσους μας βοηθούν στη μάχη επιλέγοντας μεταξύ κυρίως αμυντικής στάσης, άκρως επιθετικής και αυτής που εστιάζει στο healing (γέμισμα της ζωής όποτε είναι δυνατό καθώς και επαναφορά νεκρού χαρακτήρα). Υπάρχουν αρκετές δυνατότητες πειραματισμού και αντικείμενα που ωφελούν διαφορετικά στατιστικά ανάλογα την περίσταση, η οποία ορίζεται συνήθως από την περιοχή στην οποία βρισκόμαστε. Μεταξύ των περιοχών και των διαφορετικών εχθρών που θα συναντήσουμε σε κάθε μια από αυτές διατηρείται μια ισορροπία στην αντίσταση με την οποία ερχόμαστε αντιμέτωποι κι αυτό σημαίνει πως θα χρειαστεί αρκετές φορές να αναθεωρήσουμε την στρατηγική μας αναπροσαρμόζοντας τη. Όμως η πλειοψηφία των εχθρών που δεν αποτελούν ένα σημαντικό για την ιστορία boss έχει μέτριες απαιτήσεις και η σωστή χρήση των πόρων που έχουμε στα χέρια μας κάνει την κατάσταση σχεδόν τυπική διαδικασία. Τις περισσότερες φορές είναι εύκολη η αποφυγή αυτών των – ενίοτε – ανιαρών μαχών, όμως η συνεχής παράκαμψή τους μπορεί να μας τιμωρήσει σκληρά σε μετέπειτα στάδια του παιχνιδιού.



Ο χάρτης βρίθει ποικιλομορφίας και διαθέτει πολλά σταυροδρόμια και αδιεξόδους σε κάθε περιοχή του που σχεδόν πάντα κρύβουν ένα χρήσιμο loot για χρήση στη δημιουργία και την αναβάθμιση όπλων. Είναι σχεδιασμένος για όσους λατρεύουν την εξερεύνηση χωρίς να δυσκολεύει τη μετάβαση από το ένα σημείο στο άλλο. Ακόμα και αν τίθεται θέμα κούρασης της διέλευσης από σημεία που έχουμε ξαναπεράσει, κάθε περιοχή έχει το δικό της σημείο fast-travel απαλλάσσοντάς μας από τον περιττό κόπο. Η ομάδα ανάπτυξης δούλεψε έξυπνα για να δημιουργήσει το αίσθημα του ενθουσιασμού για κάποιον κρυμμένο θησαυρό κοντά μας ανά πάσα στιγμή κι αλήθεια είναι πως μετά τα πρώτα φανταχτερά κομμάτια από τα πανέμορφα outfits που θα πέσουν στα χέρια μας πετυχαίνει το σκοπό της. Το customization της εμφάνισης των χαρακτήρων είναι πλούσιο με πανέμορφες επιλογές, πιστές στο ύφος των κλασικών JRPGs, είτε μιλάμε για ρούχα μιας πιο παραδοσιακής εποχής, είτε για περισσότερο φουτουριστικά. Πρόσβαση σε επιπλέον loot αποκτάμε ολοκληρώνοντας δευτερεύουσες αποστολές που, ως είθισται (δυστυχώς) μας υποβάλλουν σε αγγαρείες, αλλά και σε ορισμένες ενδιαφέρουσες αποστολές μέσα από τις οποίες παίρνουμε χρήσιμες πληροφορίες για το lore των δύο πλανητών του τίτλου.



Η μετάβαση αυτή της σειράς Tale είναι ένα πολύ σίγουρο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Το Tales of Arise είναι αδιαμφισβήτητα το ομορφότερο της σειράς, μην αφήνοντας τεχνικά προβλήματα να βλάψουν ούτε στο ελάχιστο την εμπειρία του παίκτη. Η ιστορία του είναι δυνατή με όμορφο χτίσιμο των χαρακτήρων του και τα bosses που συναντάμε έχουν και αυτά τον δικό τους σημαντικό αντίκτυπο. Με ένα εξαιρετικό και κυρίως ευλύγιστο σύστημα μάχης καταφέρνει να ξεχωρίσει από τους προκατόχους του και βάζει ισχυρή υποψηφιότητα για ένα από τα πιο αξιοπρόσεκτα JRPGs του 2021. 

8.5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Πανέμορφος και πιστευτός κόσμος και δυνατά γραφικά δίχως τεχνικά προβλήματα
  • Ανανεωμένο σύστημα μάχης με πολλές δυνατότητες
  • Από τις καλύτερες ιστορίες της σειράς που δημιουργεί μεγάλο ενδιαφέρον για τους χαρακτήρες του
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Με τη χρήση της κατάλληλης στρατηγικής γίνεται αρκετά εύκολο σε ορισμένες μάχες
  • Μερικές αποστολές ρίχνουν απότομα τους ρυθμούς και μας γυρνούν σε μέρη που έχουμε εξαντλήσει
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
4 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • bahamut zero
    • Τελείωσα το παιχνίδι χθες και σήμερα πήρα το platinum, το οποίο λέει πολλά για το πόσο μου άρεσε το arise, μιας και δεν ασχολούμαι με trophies.
      Εξαιρετικός jrpg τίτλος, ο οποίος μπορεί να βγάλει τη σειρά "tales" από το niche genre που βρίσκεται εδώ και τόσα χρόνια. Σύγχρονος οπτικός τομέας, εξαιρετικό combat system (όλοι οι χαρακτήρες είναι fun to play-σημαντικό για tales τίτλο), ωραίο story και χαρακτήες, σύγχρονα qol features. Έβαλα στο καπάκι να παίξω tales of berseria και στη σύγκριση φαίνεται αρχαϊκό.
      Μόνα μείον για μένα:
      - ποικιλία εχθρών
      - pacing issues στο part 2
      Δε μειώνουν τη συνολική αξία του τίτλου, ειδικά αν λάβει κανείς υπόψιν τα άλματα που έκανε το studio σε όλους τους υπόλοιπους τομείς, αλλά αν είχε δοθεί λίγη παραπάνω προσοχή (ειδικά στο pacing) το παιχνίδι θα ήταν perfect 10 για μένα.

      • sdragon
      • Ειδικά στο θέμα της ιστορίας διαφωνώ. Ειδικά από τη μέση και μετά είναι πολύ forced. Ντε και καλά να γίνει ότι γίνεται πάντα σε παιχνίδια της σειράς. Συμφωνώ ότι έχει καλό gameplay αλλά η κακή ιστορία με έκανε να το παρατήσω πριν το τέλος. Τίμια προσπάθεια αλλά όχι αρκετά καλή εκεί όπου έχει σημασία.

        • bahamut zero
        • τα γούστα στα jrpg και κυρίως στα stories τους είναι τελείως υποκειμενικά. εμένα το story σαν κεντρική ιδέα μου άρεσε. ήθελε απλά λίγο παραπάνω fleshing out στο part 2 και κάπως λιγότερο exposition. Εμένα τουλάχιστον εκεί έγκειται η κριτική μου. Στην υλοποίηση της ιδέας. Ίσως έμειναν από budget; Ίσως έπρεπε να το βγάλουν στην αγορά; Το part 2 είναι κάπως rushed αντικειμενικά (σύνδρομο από το οποίο πάσχουν πολλά jrpg) αλλά από το arise κρατάω κυρίως τον τρόπο με τον οποίο βγάζει τη σειρά tales από το τέλμα, η οποία για μένα είναι εξαιρετικά αγαπημένη από εποχές symphonia στο gamecube.

      • sdragon
      • Όταν το φινάλε τους είναι σχεδόν copy paste τότε καταντάει λίγο κουραστικό. Περισσότερο φάνηκε σαν μην ήξεραν πού θέλουν να πάει το story παρά το αντίθετο. Σαν να είπαν εντάξει φτάνει μεγάλο βγήκε. Πρέπει να κόψουμε. Ωραίο μεν το gameplay αν και αρχίζει να μοιάζει με τα final fantasy πλέον. Βέβαια ο πήχης εις πέσει ήδη πολύ οπότε δεν περίμενες και κάτι καλύτερο.

*