Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ! ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR >>
** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

The Dark Pictures Anthology: Man Of Medan Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Supermassive Games

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Bandai Namco Entertainment

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    BNE Hellas

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
O μεγαλύτερος τρόμος στο The Dark Pictures Anthology: Man Of Medan είναι ο παίκτης. Διαβάστε το γιατί στο αναλυτικό μας review.

Το Man Of Medan δεν έχει ούτε ένα γρίφο σε όλη του τη διάρκεια. Επιπλέον, δεν έχει collectibles. Ναι, έχει 50 «μυστικά» που δεν είναι άλλο παρά επιστολές, τηλεγραφήματα, σημειώσεις και αντικείμενα που προσθέτουν έμμεσα σε ατμόσφαιρα και αφήγηση. Δεν είναι όμως αντικείμενα ως metagame. Δεν έχει καν συγκεκριμένο πρωταγωνιστή. Έχει χαρακτήρες που ταιριάζουν σε συγκεκριμένα αρχέτυπα του horror και όχι μόνο, αλλά το ποιος θα καταλήξει να είναι πιο σημαντικός είναι σχετικό όσο και ανούσιο μιας και, γενικά, οι ισορροπίες διατηρούνται. Έτσι κι αλλιώς το gameplay χωρίζεται μεταξύ όλων των διαθέσιμων χαρακτήρων και δεν θα βοηθούσε κάποιοι να παρουσιάζονται ως ασήμαντοι και κάποιοι άλλοι ως πρωτεύοντες. Επιπλέον, δεν υπάρχουν bosses, δεν υπάρχουν καν μηχανισμοί μάχης. Οπότε, τελικά, τι υποτίθεται πως είναι το Man Of Medan αλλά και η ανθολογία The Dark Pictures της Supermassive Games;



Για αρχή, είναι μια σύντομη ιστορία τρόμου. Σύντομη κατά τα χαρακτηριστικά του αντίστοιχου λογοτεχνικού ορισμού αλλά και σύντομη για τα δεδομένα του gaming. Το Man Of Medan ολοκληρώνεται, την πρώτη φορά τουλάχιστον, σε 4 περίπου ώρες. Το αυτοτελές αυτό επεισόδιο της ανθολογίας βασίζεται στον υπαρκτό θρύλο του Ourang Medan, ενός πλοίου που ποτέ δεν βρέθηκε στην πραγματικότητα, αποτέλεσε όμως πρόσφορο έδαφος για διάφορες θεωρίες, μεταφυσικού και μη χαρακτήρα. Κανείς στο παιχνίδι δεν ξεκινά να βρει το ολλανδικών συμφερόντων πλοίο βέβαια, αλλά ένα βυθισμένο βομβαρδιστικό του Β’ Παγκοσμίου. Πράγματα πάνε στραβά, εμφανίζονται σύγχρονοι πειρατές, πράγματα πάνε ακόμη πιο στραβά και, τυχαία, βρίσκονται όλοι μαζί στο πλοίο φάντασμα. Η κατάσταση ομηρίας από τη μία, το παράξενα φαινόμενα από την άλλη συνθέτουν μαζί ένα σχετικά ρεαλιστικό σενάριο με δόσεις τρόμου. Για να γίνει αντιληπτό ότι στόχος δεν είναι η υπερβολή, τα jump scares του παιχνιδιού, που κρατούν λογικές αποστάσεις μεταξύ τους, εξηγούνται σε ρεαλιστική βάση, μέσα στο πλαίσιο του παιχνιδιού. Τα υπόλοιπα είναι ελαφρά εξερεύνηση, κατά βάση στατικές, «πνιγμένες» γωνίες λήψης, βαριά κίνηση χαρακτήρων, συστηματική ώθηση του παίκτη προς την προφανή σωστή κατεύθυνση και μερικά QTE που, για τα δεδομένα των QTE, δεν αστειεύονται. Σε κάποιες περιπτώσεις τα χρονικά περιθώρια είναι σίγουρα πιο σφιχτά από το σύνηθες στα games. Προετοιμαστείτε αναλόγως, διότι δεν χωρά αφηρημάδα ούτε σε cut-scenes.



Υπάρχει κάτι που να καθιστά το Man Of Medan ξεχωριστό με κάποιο τρόπο; Υπάρχει. Είναι η Supermassive Games και η ξεκάθαρα ειδική της σχέση με τον τρόμο ως είδος και ξεκάθαρη εμμονή με το τι είναι εφικτό στα videogames για αυτό το είδος. Πιο συγκεκριμένα, το Man Of Medan είναι σχεδιασμένο ξεκάθαρα όπως άλλες σύντομες ιστορίες ανθολογιών τρόμου που έχουν ιστορία αιώνων. Αυτές τείνουν να κάνουν το απλό να αναστατώνει, πολλές φορές να αγνοούν κάθε ευκαιρία για ολοκληρωτική κάθαρση κ.ά. Η Supermassive Games, λοιπόν, διάλεξε κάτι που της άρεσε και αναρωτήθηκε πώς μπορεί να το εκφράσει με τρόπο που να είναι εφικτός μόνο σε video game. Και κάπως έτσι φτάνουμε στις διακλαδώσεις. Η ιστορία η ίδια, ο πυρήνας της δηλαδή, δεν διακλαδώνεται πραγματικά. Καθετί που συνδέει τα βήματα που οδηγούν στο τέλος της είναι διαπραγματεύσιμο όμως. Πριν δυο μήνες περίπου είχαμε παίξει την αρχή του παιχνιδιού και τα πράγματα είχαν κινηθεί με ορισμένο τρόπο. Στη διαδικασία της δοκιμής για το review, μέσα στην ίδια πρώτη ώρα, χωρίς να στοχεύουμε σε κάτι συγκεκριμένο, καταφέραμε να δούμε μεγάλες αλλαγές στα διαδικαστικά της ιστορίας, ακόμη και τον πρώτο θάνατο χαρακτήρα, κάτι που είχαμε γλιτώσει την προηγούμενη φορά. Ο γράφων την έχει βγάλει «καθαρή», χωρίς καμία απώλεια, στο Detroit: Become Human, οπότε το να βλέπει μικρές αλλαγές σε απλές επιλογές να οδηγούν σε τόσο διαφορετικές εξελίξεις, δεν είναι κάτι που θεωρεί μέρος του… προγράμματος. Και δεν χωρά πισωγύρισμα αν κάτι δεν πάει κατ’ ευχήν, αφού με το που γίνει οποιαδήποτε επιλογή, αυτή αποθηκεύεται και δεν έχει καμία σημασία αν ήταν σύντομο QTE στη μέση ενός cut-scene.



Οι διακλαδώσεις βασίζονται σε πολύπλοκο σύστημα πάντως, οπότε πιστεύουμε πλέον την πεποίθηση του Tom Heaton ότι το εγχείρημα ήταν δύσκολο και δεν πρόκειται να βρει μιμητές από τη μια στιγμή στην άλλη. Κατά διαστήματα ο παίκτης ελέγχει και διαφορετικό χαρακτήρα ενώ καλείται να κάνει επιλογές ως προς τη στάση που θα κρατήσει σε μια συζήτηση, την επόμενή του κίνηση σε σκηνή δράσης κ.λπ. Οι επιλογές αυτές καθορίζουν εννοείται το επόμενο βήμα και έχουν επιπτώσεις και αργότερα ενίοτε, χωρίς να προϊδεάζεται ο παίκτης. Αυτό το τελευταίο είναι επιτυχία από μόνο του, αλλά κάπου βασίζεται. Οι επιλογές, λοιπόν, επηρεάζουν σταδιακά τη σχέση μεταξύ των χαρακτήρων αλλά και την εξέλιξη της προσωπικότητας του καθενός. Με τη σειρά τους αυτά οδηγούν σε μικρές και μεγάλες διαφορές, κάποιες διαφορετικές σκηνές, νέες, διαφορετικές επιλογές και, τελικά, όλα δένουν και φροντίζουν να διατηρείται το απρόβλεπτο της διαδικασίας. Οι διακλαδώσεις λοιπόν λειτουργούν και λειτουργούν καλά. Είναι κατόρθωμα για μια μετρίου αναστήματος παραγωγή όπως το Man Of Medan, ήταν έκπληξη σε μεγάλες παραγωγές τύπου Detroit και σχεδόν απάτη σε πληθώρα τίτλων της άτυχης Telltale. Το εγχείρημα πετυχαίνει βέβαια διότι το μυστήριο δεν αλλάζει, όσο κι αν αλλάξουν οι χαρακτήρες. Όπως και να ‘χει, τέτοιες διακλαδώσεις είναι όντως εφικτές μόνο σε video game.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!