Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

The Last of Us Remastered

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Naughty Dog

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Sony (SIE)

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Sony

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που γράφαμε για τον βαθμό αρτιότητας με τον οποίο η Naughty Dog συνδύασε το gameplay με την αφήγηση στο The Last of Us. Η εξελιγμένη μηχανή γραφικών του παιχνιδιού, παρά τα εντυπωσιακά αποτελέσματα που απέφερε, έδειχνε να "στενεύεται" από το hardware του ηλικιωμένου PS3, οπότε η ανακοίνωση του remaster του παιχνιδιού για το PS4 δεν προκάλεσε έκπληξη σε κανέναν. Σε μία εποχή όπου οι κυκλοφορίες ανανεωμένων εκδόσεων τίτλων της προηγούμενης γενιάς τείνουν να γίνουν κανόνας, η προσπάθεια της Naughty Dog αποκτά άλλη σημασία και δύναται, λόγω του υψηλού status του πρωτότυπου, να καθορίσει το πλαίσιο ποιότητας και την γενική κατεύθυνση των μελλοντικών ports.

The Last of Us Remastered Image 01

Δύο είναι τα βασικά σημεία διαφοροποίησης του The Last of Us Remastered σε σχέση με το πρωτότυπο: βελτίωση του frame rate και αύξηση της ανάλυσης. Υπάρχουν πολλοί χρήστες που υποτιμούν τη διαφορά ανάμεσα στα 30 και στα 60 frames, όμως δύσκολα θα εξακολουθήσουν να το κάνουν αν δουν πόσο πιο ομαλή καθίσταται η όλη εμπειρία στη δεύτερη περίπτωση. Λόγω και της επιτυχημένης εφαρμογής του v-sync, τα πάντα κινούνται ομαλότερα, η εικόνα είναι καθαρότερη και η απόκριση του χειριστηρίου είναι γρηγορότερη και ακριβέστερη, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό όταν το gameplay περιλαμβάνει πυροβολισμούς
Το σημαντικό είναι ότι δεν μιλάμε για απλό upscale, αλλά για αύξηση της ανάλυσης και της λεπτομέρειας σε όλα σχεδόν τα assets
Η Naughty Dog πρόσθεσε την σπάνια για κονσόλα επιλογή για κλείδωμα στα 30 frames, η οποία αρχικά προκάλεσε αμφιβολίες για τον βαθμό κλειδώματος των 60, που όμως ευτυχώς αποδεικνύονται αβάσιμοι. Κάποιες φορές θα δείτε μικρές πτώσεις, όμως σε καμία περίπτωση δεν έχουμε φαινόμενα Tomb Raider, όπου τα 60 ήταν απλώς ένας στόχος που επιτυγχανόταν περιστασιακά. Έτσι, η επιλογή των 30 καρέ χρησιμεύει περισσότερο ως εργαλείο σύγκρισης με τον ρυθμό ανανέωσης της αρχικής έκδοσης και μάλλον δύσκολα θα επιστρέψει κανείς σε αυτά όταν βιώσει την ομαλότητα των 60. Το μοναδικό πλεονέκτημα που θα βρει κανείς στα 30, πέρα από το πλήρες «κλείδωμα», εντοπίζεται στις σκιές, οι οποίες είναι πιο λεπτομερείς σε αυτή την περίπτωση, όμως δεν θεωρούμε ότι κάτι τέτοιο είναι αρκετό για να αντισταθμίσει τα πλεονεκτήματα των 60 καρέ. Η επιλογή πάντως υπάρχει και θα ήταν επιθυμητό να συναντάται συχνότερα στους τίτλους των νέων συστημάτων.

The Last of Us Remastered Image 02
Η ποιότητα των υποτίτλων παραμένει σε υψηλά επίπεδα
Η ποιότητα των υποτίτλων παραμένει σε υψηλά επίπεδα

Σε ό,τι αφορά την ανάλυση, τα 1080p ήταν μονόδρομος και ο αντίκτυπος τους στο οπτικό αποτέλεσμα είναι αναμενόμενα θετικός. Το σημαντικό είναι ότι δεν μιλάμε για απλό upscale, αλλά για αύξηση της ανάλυσης και της λεπτομέρειας σε όλα σχεδόν τα assets. Τα μοντέλα χαρακτήρων είναι εκείνα που χρησιμοποιούνταν στις κινηματογραφικές σκηνές του πρωτότυπου, ενώ τα texture maps  του εδάφους και του περιβάλλοντος γενικότερα διαθέτουν, σύμφωνα με την Naughty Dog, τετραπλάσια ανάλυση. Βελτιώσεις εντοπίζονται επίσης στον φωτισμό, τις σκιές, το draw distance και γενικά σε κάθε οπτικό ερέθισμα που θα προσκρούσει στον αμφιβληστροειδή σας. Συνολικά η βελτίωση σε σχέση με το πρωτότυπο είναι οφθαλμοφανέστατη και σε πολλά σημεία τέτοια ώστε να καθιστά τον τίτλο εξαιρετικό ακόμη και για τα ισχύοντα δεδομένα του PS4.

The Last of Us Remastered Image 03

Υπάρχουν όμως και κάποιες περιστάσεις παραμελημένων textures, όπου έχει γίνει, υποθέτουμε, χρήση upscaled assets του PS3, τα οποία πολλές φορές βρίσκονται τοποθετημένα δίπλα από πραγματικά βελτιωμένα textures, τονίζοντας έτσι την παρουσία τους. Η βλάστηση, επίσης, αν και έχει επωφεληθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό από την αύξηση της ανάλυσης και την μείωση του shimmering (το γνωστό «τρεμόπαιγμα» των γραφικών), παραμένει “last-gen” από άποψης γεωμετρίας. Δεν εντοπίστηκαν επίσης βελτιώσεις στην τεχνητή νοημοσύνη των φιλικών NPC, που εξακολουθούν να έχουν ενίοτε την τάση να κινούνται επιπόλαια κατά την παρουσία εχθρών. Πρόκειται πάντως για ατέλειες που δύσκολα θα εντοπίσει κάποιος που παίζει το παιχνίδι για να το ευχαριστηθεί και όχι για να εξετάσει εξονυχιστικά την ποιότητα του port.
Περισσότερο ευνοημένες από το upgrade είναι οι τεχνητές επιφάνειες, όπως οι εξωτερικές πλευρές των κτιρίων, αλλά και η υλοποίηση του νερού, που έμοιαζε φυσικό ακόμη και στο PS3, πόσο μάλλον τώρα, ενώ τα διάφορα χαρτιά που βρίσκονται στους τοίχους είναι πλέον ευκρινή και ευανάγνωστα. Οι εξωτερικοί χώροι είναι επίσης έντονα βελτιωμένοι, λόγω και του αυξημένου draw distance. Η γενική αίσθηση είναι ότι πρόκειται για εξαιρετική δουλειά, αλλά όχι για έναν τίτλο που μπορεί να θεωρηθεί πλήρως next-gen από οπτικής άποψης, αν και είναι πολλές οι φορές που πλησιάζει σε τέτοια επίπεδα.

The Last of Us Remastered Image 04
Οι μηχανισμοί shooting επωφελούνται από την αύξηση του frame rate
Οι μηχανισμοί shooting επωφελούνται από την αύξηση του frame rate

Σε αυτές τις περιστάσεις θα εκτιμήσετε ιδιαίτερα τη δυνατότητα λήψης -και στοιχειώδους επεξεργασίας- φωτογραφιών ανά πάσα στιγμή μέσα στο παιχνίδι, η οποία ταιριάζει ιδιαίτερα στην συγκεκριμένη περίπτωση λόγω της υψηλής ποιότητας του art direction και θα κάνει τους παίκτες να σκέφτονται κάθε σκηνή από την οπτική του φωτογράφου. Ειδικά όσοι έχουν τερματίσει από πριν το παιχνίδι και παίζουν χαλαρά, χωρίς την προσμονή της εξέλιξης της ιστορίας, θα ψάχνουν κυριολεκτικά παντού ευκαιρίες για ενδιαφέρουσες λήψεις. Από άποψης περιεχομένου, το The Last of Us Remastered είναι γενναιόδωρο, αφού παρέχει υλικό που θα περίμενε κανείς από μία GOTY edition συν κάποιες προσθήκες που αφορούν στην προσαρμογή του τίτλου στο νέο σύστημα που το φιλοξενεί. Πιο συγκεκριμένα, περιλαμβάνεται το εκπληκτικό story DLC του παιχνιδιού, το Left Behind, όπως και όλα τα multiplayer maps που έχουν κυκλοφορήσει έως σήμερα, ενώ υπάρχει δυνατότητα ακρόασης σχολιασμού των cutscenes από τους συντελεστές του παιχνιδιού και εκτεταμένες επιλογές σε ό,τι αφορά την αναπαραγωγή του ήχου.
Το τελικό αποτέλεσμα λοιπόν δεν είναι το τέλειο remaster, όμως είναι ένα remaster που συγκαταλέγεται στα καλύτερα που έχουν γίνει και αναμφίβολα δεν αποτελεί «αρπαχτή», κάνοντας κάθε προσπάθεια για να δικαιολογήσει την αγορά του
Σε ό,τι αφορά την προσαρμογή στο DualShock 4, τα triggers του PS4 μπορούν πλέον να χρησιμοποιηθούν για στόχευση και πυροβολισμό, ενώ γίνεται χρήση του touch pad για άνοιγμα του σακιδίου του Joel. Επιπλέον, το light bar αλλάζει χρώμα ανάλογα με την ζημιά που δέχεται ο χαρακτήρας, ενώ το ηχείο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αναπαράγει τα ηχητικά εφέ του φακού και των κασετών. Από τα παραπάνω πιο σημαντική είναι η δυνατότητα χρήσης των L2 και R2 για τον σκοπό που προαναφέραμε, διότι η βελτιωμένη κατασκευή τους σε σχέση με τα αντίστοιχα triggers του DualShock 3 βελτιώνει ουσιαστικά τον τομέα του χειρισμού, όπως συμβαίνει και με τους αναλογικούς μοχλούς. Έτσι, το The Last of Us Remastered, όχι μόνο δείχνει ομορφότερο, αλλά παίζεται και καλύτερα, λόγω του συνδυασμού του υψηλότερου frame rate με το βελτιωμένο χειριστήριο. Αυτό θα βοηθήσει πολύ στο επίπεδο δυσκολίας “Grounded”, το οποίο είχε προστεθεί στο πρωτότυπο ως μέρος ενός downloadable πακέτου και εδώ είναι διαθέσιμο εξαρχής, χωρίς να χρειάζεται πρώτα να ολοκληρώσετε την ιστορία του παιχνιδιού.

The Last of Us Remastered Image 05

Το multiplayer τμήμα του The Last of Us Remastered στέκεται εξαιρετικά και επωφελείται ιδιαίτερα από τις βελτιώσεις στο frame rate, στην ανάλυση και στον χειρισμό. Δεδομένου ότι δεν έχει γίνει μεταφορά των παλαιών rankings, παλαιοί και νέοι παίκτες έχουν την ευκαιρία να επιδοθούν εξαρχής σε νέες αναμετρήσεις μεταξύ των factions του παιχνιδιού,
The Last of Us Remastered Image 06
Ο φακός χρησιμοποιείται για τα σκοτεινά σημεία των επιπέδων και ανάβει άμεσα με το R3
σε εμπλουτισμένη γκάμα χαρτών. Ο βασικός λόγος που το multiplayer του The Last of Us αποφεύγει την παγίδα της ανούσιας προσθήκης είναι η έμφαση που δίνει στο stealth και στην στρατηγική, η οποία προσδίδει έναν ξεχωριστό χαρακτήρα στις μάχες. Το τελικό αποτέλεσμα λοιπόν δεν είναι το τέλειο remaster, όμως είναι ένα remaster που συγκαταλέγεται στα καλύτερα που έχουν γίνει και αναμφίβολα δεν αποτελεί «αρπαχτή», αφού κάνει κάθε προσπάθεια για να δικαιολογήσει την αγορά του. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι οι μεταφορές αποκλειστικών τίτλων του PS3 στο διαφορετικής αρχιτεκτονικής PS4 δεν είναι τόσο απλή υπόθεση όσο φαίνεται, λόγω της έλλειψης έτοιμης PC βάσης κώδικα (μία πολυτέλεια που είχε το Tomb Raider), οπότε οποιαδήποτε παραπάνω ενασχόληση ενδέχεται να απέβαινε σε βάρος των νέων projects της αμερικανικής εταιρείας.



Αν δεν έχετε παίξει το The Last of Us στο PS3, δεν χρειάζεται να διαβάσετε κάποιο review για να αποφασίσετε, αφού ο τίτλος δεν έχει προλάβει να χάσει την αίγλη του, εξακολουθώντας να προσφέρει έναν άρτιο συνδυασμό survival horror/stealth/action/shooting με υψηλού επιπέδου ιστορία, ανάπτυξη χαρακτήρων και ερμηνείες. Αν, από την άλλη, το έχετε παίξει/τερματίσει και πριν, η πρόταση αγοράς είναι πιο υποκειμενική υπόθεση και δεν μπορεί να γίνει το ίδιο εύκολα. Σε κάθε περίπτωση όμως, θεωρούμε ότι η κλίμακα των υφιστάμενων βελτιώσεων καθιστά το ανανεωμένο αριστούργημα της Naughty Dog απαραίτητη προσθήκη στη συλλογή κάθε κατόχου PS4.


 
EDITOR’S CHOICE

9.5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ουσιαστική αναβάθμιση των γραφικών
  • Ενσωμάτωση του Left Behind DLC
  • Ταιριαστό Photo mode
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Κάποια textures παραμελήθηκαν
  • Τα 60 fps δεν είναι «κλειδωμένα»
  • Σχετικά χαμηλής ανάλυσης σκιές στα 60 fps
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
17 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • alex4444
    • Που να αρχισει τους τιτλους αποκλειστικα για Ps4 αυτο το στουντιο τι εχει να γινει... Μπραβο τους!

    • TomTom
    • Αφού το έπαιξα στο PS3 (όχι το DLC) σήμερα το πήρα και στο PS4 να το ξαναπαίξω.

      Είχα πάθει πλάκα με το παιχνίδι στο PS3 απ' όλες τις απόψεις. Υπέροχα γραφικά, φοβερή ιστορία (μπορεί να έτρεξε και ένα δάκρυ την ώρα που .... (δεν κάνω άλλο spoiler :-) :-) ) ) !!!

      Εάν κάποιος δεν το είχε παίξει σε PS3 και έχει PS4 είναι ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ (βαριά κουβέντα το ξέρω αλλά θέλω να δώσω την μεγαλύτερη δυνατή έμφαση) να το αγοράσει και να το παίξει.

      Εάν τώρα κάποιος το είχε παίξει στο PS3 επειδή αυτόν τον καιρό δεν έχει κάτι άλλο αξιόλογο να παίξεις πιστεύω πως είναι μια ευκαιρεία να το ξαναπαίξει εφόσον έχει την οικονομική δυνατότητα, εφόσον το είχε παίξει όταν είχε βγει, διότι αν το τερμάατισε πριν 1 μήνα για παράδειγμα, δεν αξίζει μόνο για να δεις το πόσο καλύτερα είναι τα γραφικά του γιατί εδώ που τα λέμε δεν είναι λίγα 40-50 € για παιχνίδι που έχεις παίξει και ειδικά πρόσφατα.

      Αν και πιστεύω πως σε οποιαδήποτε μορφή τέχνης (παιχνίδια, ταινίες, μουσική, ζωγραφική, ....) δεν υπάρχει τέλειο, το συγκεκριμένο παιχνίδι αγγίζει την τελειότητα (όπως θα έλεγε και ο Τόκος :-) :-) :-) ) !!!!

      PS : @ stefoukos & @ torico Είναι πραγματικά κρίμα να ξεκινήσει κόντρα σε Review παιχνιδιού !!!!

      PS 1 : Πολλοί είστε κατά των Remastered και καλά κάνετε. Λέτε γιατί να πάρω ένα παιχνίδι που το έχω ήδη ξαναπαίξει. Δεν διαφωνώ. ΑΛΛΑ (γιατί πάντα υπάρχει ένα αλλά) ... Παιχνίδι από παιχνίδι διαφέρει.
      Εγώ για παράδειγμα δεν θα πάρω πάλι το GTA V, εκτός αν μιλάμε για υπερπροσφορά και δεν υπάρχει κάτι άλλο να παίξω κάποια περίοδο, αν και από Σεπτέμβριο που αρχίζουν σιγά σιγά να βγαίνουν δεν νομίζω πως θα υπάρξει κάποια τέτοια περίοδος.
      Δεν θα συμβεί όμως και το ίδιο αν βγει GTA : San Andreas Remastered. Εκεί θα πέσουν τα τοίχοι !!! :-) :-)
      Αυτό εννοώ πως παιχνίδι από παιχνίδι διαφέρει και βέβαια πάντα με τις προτιμήσεις του καθενώς.

    • NatosReEkei
    • Δεν μπορώ να καταλάβω για ποιον λόγο πουλάει το ps4 με 0 exclusives. Είναι το marketing ΤΟΣΟ ισχυρο όπλο?
      Για άτομα που δεν ξεκινησαν το gaming στιν 7η γενιά, θα βγάλει τίποτα αξιόλογο η θα είναι όλα Casual/Dudebro games και multiplats?

    • bill_dep
    • Το απολυτο 10 στο επος. 4η φορα το παιζω (3 ps3 πρωτη εδω) και δεν εχω λογια.. Μακαρι να βγαλουν στο 4 και τα 3 souls και δεν αγοραζω παιχνιδι μεχρι το uncharted 4 και bloodborne !!!

    • Alex4
    • ΕΠΟΣ. Δεν ειναι απλα ενα παιχνιδι, ειναι πραγματικα μια εμπειρια που αξιζει να τη θυμαται κανεις για πολλα χρονια.
      Πολυ ωραια ιστορια και καταπληκτικη εξελιξη των χαρακτηρων αλλα και της σχεσης Joel-Ellie απο την αρχη μεχρι το τελος του παιχνιδιου. Η Ellie σιγουρα ειναι στο TOP 5 χαρακτηρων ολων των εποχων, αν οχι πρωτη...

    • AmonEreb
    • Δε μπορώ να καταλάβω γιατι έχει τόσο υψηλές βαθμολογίες το συγκεκριμένο remastered.Το έχω στο ps4 μαζί με το left behind.Λόγω δουλειάς remastered η λόγω gameplay?Μη μου πείτε λόγω ιστορίας γιατι καμια μέρα θα δούμε πραγματικούς infected στους δρόμους και δε θα δώσουμε καμία σημασία.Επίσης η Εllie ένας απο τους πιο ιστορικούς χαρακτήρες?Οπα ρε παιδιά πολύ ευκολόπιστοι δε γίναμε?Με σεβασμό σε όλους τους gamer εκφράζω την άποψή μου χωρίς να θέλω να προκαλέσω.Εμενα το game μου φάνηκε αδιάφορο με πολυφορεμενο σενάριο,που έχει πάρει λίγο απόδω λίγο απόκεικαι λιγοστό gameplay αλλα περισσότερα cut scenes για να σε λουσουν με διαφορα συναισθήματα την ώρα που και καλά κάνεις explore για να βρεις κάνα κωλόχαρτο να κάνεις upgrade το όπλο..Επαναλαμβάνω ταπεινή μου άποψη ολα αυτά μη με φάτε ζωντανό ε?Εύχομαι καλό gaming σε όλους και να βρούμε όλοι την μαγεία που ψάχνουμε στα games με οποιονδήποτε τρόπο και τίτλο.(fireflies?)

*