Θα είναι ευκολότερο να ξεκινήσουμε από τα στοιχεία που παρέμειναν ίδια. Και πάλι χειρίζεστε την μοτοσυκλέτα και την κλίση του σώματος του αναβάτη, σε πίστες γεμάτες με εμπόδια. Το gameplay διαδραματίζεται σε δύο διαστάσεις, όμως τα μοντέλα και τα backgrounds είναι τρισδιάστατα. Σκοπός είναι να φτάσετε στο τέλος της πίστας όσο πιο γρήγορα γίνεται, γεγονός που σημαίνει ότι στην ουσία συνδυάζονται μηχανισμοί και φιλοσοφίες των κατηγοριών platform και racing. Τα checkpoints είναι πολλά και το πλήκτρο επαναφοράς στο εκάστοτε πιο πρόσφατο από αυτά θα το πατάτε πιο συχνά και από το γκάζι, αφού η χαρακτηριστική δυσκολία της σειράς συνεχίζει να υφίσταται. Αυτούσια από το Trials Evolution επιστρέφει η μηχανή φυσικής που αποτελεί τον κυριότερο παράγοντα της ποιότητας και της επιτυχίας της σειράς, δίνοντας, σε συνδυασμό με τον απλό και άμεσο χειρισμό, την αίσθηση του ελέγχου ενός φυσικού αντικειμένου επί της οθόνης όσο πιο πειστικά γίνεται. Παρόμοια παραμένει και η δομή του career mode, στο πλαίσιο του οποίου η απόδοση στις πίστες αποφέρει τα ανάλογα μετάλλια, που χρησιμοποιούνται ως συνάλλαγμα για να ξεκλειδώνετε τα επόμενα επίπεδα. Αυτό σημαίνει ότι προς τα τελευταία επίπεδα θα πρέπει να τελειοποιείτε τις επιδόσεις σας σε προηγούμενες πίστες, ώστε να συμπληρώνετε τον ανάλογο αριθμό μεταλλίων.
Επιστρέφει και ο πολύ σημαντικός Editor, που επιτρέπει τον παίκτη να φτιάξει τις δικές του πίστες, προσφέροντας πλέον ακόμη περισσότερες δυνατότητες, με άμεση συνέπεια την επιμήκυνση της διάρκειας ζωής του παιχνιδιού σε τεράστιο βαθμό, όπως είχε συμβεί και στο Evolution. Εκεί που γίνεται ένα βήμα πίσω είναι στο multiplayer mode, αφού υποστηρίζεται μόνο σε τοπικό επίπεδο, με υποστήριξη τεσσάρων παικτών και παρόμοιο τρόπο λειτουργίας με το prequel. Δεν υπάρχει πλέον δυνατότητα online αναμετρήσεων, ούτε και δυνατότητα να τρέξετε live ενάντια στο ghost ενός άλλου παίκτη σε single-player πίστες. Μπορεί να μην ήταν από τα πιο δημοφιλή modes, αλλά το «κούρεμα» περιεχομένου σπάνια μπορεί να εκληφθεί ως θετικό στοιχείο. Πάντως η RedLynx έχει υποσχεθεί την μελλοντική εμφάνιση ενός νέου online multiplayer mode που θα διατεθεί δωρεάν, οπότε η διάθεση μικρότερου αριθμού modes σε σχέση με τον προκάτοχο μπορεί να θεωρηθεί ως προσωρινή. Σε ό,τι αφορά αλλαγές και προσθήκες, η λίστα είναι μικρότερη, αλλά δεν στερείται ενδιαφέροντος. Τα skill games έχουν ενσωματωθεί στην κανονική ροή του career mode και οι δοκιμασίες που διατίθενται είναι πιο κοντά στο πνεύμα του παιχνιδιού. Επίσης, έχει γίνει απόπειρα ενσωμάτωσης ενός υποτυπώδους σεναρίου μέσω των διαλόγων ανάμεσα σε δύο ΑΙ, θυμίζοντας την προσέγγιση του Portal. Το αποτέλεσμα όμως δεν είναι το ίδιο εμπνευσμένο και η συνεχής χρήση restarts σημαίνει ότι η επιλογή “mute” θα ενεργοποιηθεί από πολλούς αργά ή γρήγορα. Έχει προστεθεί και μία «γουρούνα», η οποία είναι διαθέσιμη σε συγκεκριμένες πίστες και δίνει έμφαση στην ταχύτητα και όχι στην ευελιξία, γεγονός που την καθιστά ιδανική για αρχάριους χρήστες και overpowered στο multiplayer mode.
Η αντοχή στο χρόνο ενισχύεται και από την ύπαρξη των challenges, δοκιμασιών που αντιστοιχούν σε κάθε πίστα και αλλάζουν τον ρυθμό του gameplay σημαντικά. Για παράδειγμα, μπορεί να σας ζητηθεί να φτάσετε όσο πιο μακριά μπορείτε χωρίς να αφήσετε καθόλου το γκάζι, να σταματήσετε σε ένα σημείο της πίστας (που θα πρέπει να εντοπίσετε εσείς βασισμένοι στην περιγραφή του challenge) για να ενεργοποιήσετε ένα αστείο cutscene ή να πατήσετε έναν διακόπτη που αλλάζει εντελώς την πίστα. Υπάρχουν 120 challenges, οπότε καταλαβαίνετε ότι θα περάσει καιρός μέχρι να τα ανακαλύψετε και να τα ολοκληρώσετε όλα. Η πιο σημαντική νέα προσθήκη είναι το FMX trick system, η δυνατότητα δηλαδή εκτέλεσης διαφόρων «ακροβατικών» με απλή χρήση του δεξιού μοχλού. Χρησιμοποιείται και εδώ η μηχανή φυσικής του παιχνιδιού, με αποτέλεσμα να μην σπάει η trademark οργανική αίσθηση του Trials. Η πληθώρα όμως των παραγόντων που θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας για την εκτέλεση του επιθυμητού κόλπου είναι αρκετά μεγάλη ώστε πολλές φορές να μην πραγματοποιείτε αυτό που θέλετε, ακόμη και μετά από αρκετές προσπάθειες. Δε μιλάμε απλώς για υψηλή δυσκολία, αλλά, σε πολλές περιπτώσεις, για μειωμένη ακρίβεια στον τομέα του ελέγχου, κάτι που θα διαπιστώσετε ειδικά όταν σας ζητείται η εκτέλεση συγκεκριμένων κόλπων. Εξακολουθούμε πάντως να μην θεωρούμε την εισαγωγή trick system αποτυχημένη, ειδικά στη διάρκεια των τυπικών πιστών, όπου η εκτέλεση κόλπων είναι προαιρετική. Η ικανοποίηση που προκύπτει μετά από καλή προσγείωση της οποίας έχει προηγηθεί η εκτέλεση πολλών ακροβατικών είναι πραγματικά μεγάλη.
Η έκδοση δοκιμής ήταν το PlayStation 4 και το οπτικό αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό, παρά την δισδιάστατη φύση του gameplay. Τα τρισδιάστατα backgrounds χαρακτηρίζονται από πολύπλοκη (σε σχέση με το Evolution) γεωμετρία και τεράστιο draw distance, ενώ η χρήση «καθαρής» φουτουριστικής αισθητικής με ζωντανά χρώματα δίνει έναν ασυναίσθητο next-gen αέρα στο παιχνίδι. Αυτό που δεν είναι και τόσο “next-gen” είναι το καθυστερημένο φόρτωμα των textures στην αρχή των πιστών και το περιστασιακό pop-in σε κάποια checkpoints, που οφείλονται στο, παρόμοιο με το Rage, Virtual Texturing σύστημα που επηρεάζεται αρκετά από την ταχύτητα του σκληρού δίσκου του συστήματος. Όπως γνωρίζουμε, οι νέες κονσόλες δεν φρόντισαν να ξεφύγουν από τη μάστιγα των 5400rpm, γι’αυτό και θα δείτε βελτιώσεις στον συγκεκριμένο τομέα αν αντικαταστήσετε τον default σκληρό του PS4 με έναν SSD. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι διατηρούνται σταθερά τα 60fps, βασικός παράγοντας για την επίτευξη της ενστικτώδους αίσθησης ελέγχου του παιχνιδιού, ενώ η ανάλυση κυμαίνεται στα 1080p, τουλάχιστον στην κονσόλα της Sony.
Εν τέλει, η RedLynx καταφέρνει να προσφέρει ένα εμπλουτισμένο sequel, το οποίο πλέον διαθέτει σχεδόν μηδαμινά περιθώρια επέκτασης, χωρίς όμως να λείπουν και κάποια περιθώρια βελτίωσης. Το γεγονός παραμένει ότι πρόκειται για μία από τις πιο εθιστικές εμπειρίες που μπορεί να συναντήσει κανείς στο gaming, οπότε, όπως και δύο χρόνια πριν, δεν έχουμε παρά να προτείνουμε ανεπιφύλακτα την εισαγωγή -ή την επιστροφή- σας στον απαιτητικό κόσμο του Trials.
"Spot on" το review!
είναι free?