Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Typoman Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Brainseed Factory

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Headup Games

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Nortec Multimedia

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Typoman
    • 12+ pegi 12+
      • 6 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (2)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://www.typoman.net/ FOLLOWERS 1 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 6

    ENTERNITY SCORE
*
Δεν είμαστε σίγουροι ότι έχετε δει το πρώτο trailer του Typoman που εμφανίστηκε πριν πέντε περίπου μήνες. Είναι σίγουρα πιο πιθανό να είδατε το launch trailer στο πιο πρόσφατο Nintendo Direct και αν είστε όσο μυστήριοι τύποι είμαστε και εμείς, θα σας κέντρισε την περιέργεια. Όσα trailers και αν έχετε δει τελικά το Typoman είναι στην ουσία αυτό που περιμένετε βλέποντάς τα. Ο συνδυασμός γραμμάτων για τη δημιουργία λέξεων κυριαρχεί ώστε να ολοκληρωθούν συγκεκριμένες ενέργειες και να προχωρήσετε παρακάτω. Αυτό που δεν μπορείτε να αντιληφθείτε χωρίς να πιάσετε GamePad στα χέρια είναι το πως τελικά δουλεύουν οι μηχανισμοί του και το πόσο ξεφτέρια είστε στα σταυρόλεξα.


Ο συνδυασμός γραμμάτων για τη δημιουργία λέξεων κυριαρχεί ώστε να ολοκληρωθούν συγκεκριμένες ενέργειες και να προχωρήσετε παρακάτω.

Πριν διαπιστώσετε όλα τα παραπάνω θα δείτε πως ο κόσμος του Typoman έχει ελάχιστους ήχους, κυρίως απειλητικούς, και εκατοντάδες γράμματα. Αυτά είτε είναι διακοσμητικά στοιχεία του επιπέδου, είτε δομικά στοιχεία του gameplay. Ο μόνος που ισορροπεί κάπου ανάμεσα σε αυτές τις δυο έννοιες είναι ο μικρός ήρωας που χειρίζεστε. Ονομάζεται Hero και όλο του το σώμα είναι φτιαγμένο από αυτά τα τέσσερα γράμματα. Ο ίδιος ξεκινά τη ζωή του ως ένα “Ο” που κατρακυλώντας βρίσκει τα υπόλοιπα γράμματα που θα τον κάνουν “Hero” και ξεκινά το ταξίδι του, στο οποίο ποτέ δεν μαθαίνουμε πραγματικά γιατί συμβαίνουν όσα συμβαίνουν. Η σκοτεινή ατμόσφαιρά του και το αίσθημα απόλυτης μοναξιάς που προσφέρει πάντως αρκούν για να επισκιάσουν αυτήν την ανάγκη. Το Typoman είναι στην ουσία ένα καμουφλαρισμένο puzzle game οπότε και η εγκεφαλική λειτουργία είναι απαραίτητη για την ολοκλήρωσή του. Σχεδόν σε κάθε σας βήμα συναντάτε σκόρπια γράμματα τα οποία πρέπει να μπουν σε σειρά για να δημιουργήσετε μια ή περισσότερες λέξεις. Άλλες φορές θα έχετε όλα τα γράμματα άμεσα διαθέσιμα ή θα πρέπει να σκεφτείτε ποια μπορείτε να κάνετε generate από συγκεκριμένα σημεία στο χώρο που το επιτρέπουν. Το να τα βάλετε στη σωστή σειρά είναι αρκετά απλό μιας και μπορείτε είτε να τα κουβαλήσετε/σπρώξετε με τον Hero, είτε να κάνετε την κατάλληλη τοποθέτηση χρησιμοποιώντας την οθόνη του GamePad. Ο δεύτερος τρόπος είναι σίγουρα προτιμότερος μιας και κερδίζετε σε ταχύτητα και ευκολία. Όλα τα στοιχεία απεικονίζονται αρκετά μεγάλα και ξεκάθαρα στην οθόνη του GamePad ώστε να μπορείτε να κάνετε δουλειά δίχως stylus χωρίς κανένα πρόβλημα.



Ωραία όλα αυτά αλλά στην ουσία τι ακριβώς συμβαίνει; Πώς μπορεί ο παίκτης να εκμεταλλευτεί τα L, T, F, I που βρίσκει σκόρπια στο δρόμο του για να προχωρήσει; Αν τους αλλάξετε τη σειρά θα σχηματίσετε τη λέξη “LIFT” και αυτή θα ενεργοποιήσει με τη σειρά της μια πλατφόρμα που θα κινηθεί προς τα επάνω για να προχωρήσετε στο επίπεδο. Αν ένα σύννεφο βροχής που γράφει “RAIN” σας εμποδίζει γιατί δημιουργεί μπροστά σας τεράστια λίμνη που δεν μπορείτε να προσπεράσετε, του προσθέτετε στην αρχή ένα “D” ώστε το “DRAIN” να αναγκάσει το έδαφος να απορροφήσει το νερό της λακκούβας. Είναι η μεταλλική πλατφόρμα που θέλετε να διασχίσετε πολύ ψηλά; Σχηματίστε τη λέξη “HEAVY” με τα γράμματα που βρίσκονται επάνω της και αυτή θα χαμηλώσει αρκετά για να περάσετε. Αν συναντήσετε τη λέξη “PART” λίγο πριν φτάσετε δίπλα της αυτή θα κάνει αυτόματο αναγραμματισμό σε “TRAP” και θα σας σκοτώσει.
Ο μόνος που ισορροπεί κάπου ανάμεσα στα στοιχεία του επιπέδου και το gameplay είναι ο μικρός ήρωας που χειρίζεστε. Ονομάζεται Hero και όλο του το σώμα είναι φτιαγμένο από αυτά τα τέσσερα γράμματα.
Αν όμως έχετε μαζί σας ένα “S” που βρίσκεται λίγο πριν, η μετατροπή σε “TRAP” θα φέρει και δεύτερη αλλαγή σε “STRAP”, παγιδεύοντας όλα τα γράμματα σε μια “ζώνη” και αφήνοντας για εσάς το πεδίο ελεύθερο. Αυτά είναι λίγα μόνο από τα παραδείγματα γρίφων που θα βρείτε στο Typoman, με τη συνολική ποιότητα και ευστροφία αυτών να είναι μια ευχάριστη έκπληξη. Η πλειοψηφία των γρίφων σχετίζεται με τα ίδια τα γράμματα αν και μερικές φορές θα πρέπει να καταφέρετε να τα φέρετε όλα στο ίδιο σημείο του επιπέδου πριν σχηματίσετε τις κατάλληλες λέξεις. Για όσες φορές χρειαστείτε βοήθεια υπάρχει και hint system μέσω του GamePad όπου ακουμπώντας το ερωτηματικό που βλέπετε στην touchscreen εμφανίζεται μια φράση που λειτουργεί ως hint για το γρίφο στον οποίο βρίσκεστε. Αν και πάλι δεν βρίσκετε τη λύση, ένα δεύτερο άγγιγμα στο ερωτηματικό θα σας δείξει ξεκάθαρα ποια λέξη πρέπει να σχηματίσετε. Αν λοιπόν δεν έχετε διάθεση για σκέψη, η λύση (ή μάλλον μέρος αυτής) είναι πάντα μόλις δύο taps μακριά. Ποιο και το νόημα όμως του να παίξετε το Typoman αν δεν θέλετε να παιδευτείτε λίγο;


Στο Typoman δεν έχετε πάντα άνεση χρόνου για να δημιουργήσετε τις αναγκαίες λέξεις, κυρίως γιατί στο μουντό του κόσμο υπάρχουν απειλές που δεν περιμένουν να τελειώσετε.

Αν πάντως όλα τα παραπάνω σας θυμίζουν κάτι από Scribblenauts, καλό είναι να μην συνδέετε τους δύο τίτλους. Στο Typoman δεν έχετε πάντα άνεση χρόνου για να δημιουργήσετε τις αναγκαίες λέξεις, κυρίως γιατί στο μουντό του κόσμο υπάρχουν απειλές που δεν περιμένουν να τελειώσετε. Είτε μιλάμε για λιγοστές παγίδες που αποτελούν κομμάτι του επιπέδου, είτε για αντιπάλους που σας κυνηγούν και ένα μόνο τους hit σας βγάζει εκτός μάχης. Η πλειονότητα των αντιπάλων σχηματίζονται επίσης από γράμματα και λέξεις, πάντα αρνητικά φορτισμένες (HATE, DIE, DOOM κ.λπ.). Όσες φορές υπάρχει ελπίδα για οποιουδήποτε είδους άμυνα και όχι απλή αποφυγή, τα γράμματα είναι και πάλι σύμμαχός σας. Σχηματίζοντας λέξεις με ουσιαστικά αντίθετη έννοια από αυτές που δημιουργούν τους εχθρούς σας (HOPE, LIFE, LIVE κ.λπ.) δημιουργείται ένα τεράστιο φωτεινό bubble γύρω από την λέξη που όσο βρίσκεστε μέσα του δεν μπορεί κανείς να σας αγγίξει. Το όλο ζήτημα δεν βρίσκεται στο πως θα σχηματίσετε αυτές τις λέξεις, τα απαραίτητα γράμματα είναι πάντα εκεί, αλλά στο αν θα προλάβετε. Δεν είναι πολλές οι στιγμές που πρέπει να φτιάξετε μια λέξη πριν ο αντίπαλος φτάσει δίπλα σας, είναι όμως αρκετές για να θυμάστε πόσο δύσκολα εντάσσονται στο όλο σύνολο μιας και το Typoman τα πάει πολύ καλά στους γρίφους αλλά όχι και στο “action”. Οι ιδιαίτερα βασικοί μηχανισμοί του σε platforming και η πλήρης αδυναμία του χαρακτήρα σας να αμυνθεί αν δεν υπάρχουν γράμματα στα πέριξ, κάνει οτιδήποτε άλλο πέραν των γρίφων δύστροπο. Μάλιστα το platforming παίρνει αρκετές φορές πιο πρωταγωνιστικό ρόλο απ' όσο πρέπει εκθέτοντας τον εαυτό του μιας και ο μικρός Hero απλά δεν μπορεί να το υποστηρίξει. Είτε γιατί το άλμα δεν είναι αρκετά σαφές, είτε γιατί δεν ξέρετε πότε θα καταφέρετε να πιαστείτε από ένα ledge και πότε όχι κ.ο.κ. Αυτή η αλλαγή προσανατολισμού κάνει πολλά μπρος-πίσω κατά τη διάρκεια του τίτλου, χαλώντας αρκετά το ρυθμό. Θα μας θυμηθείτε σίγουρα για αυτό στο τελικό boss. Το καλό είναι πως υπάρχουν πολύ συχνά checkpoints που κάπως μαλακώνουν τον όλο μπελά.



Πάνω λοιπόν που έχετε εξοικειωθεί με τους μηχανισμούς και τα πάτε και κάπως καλύτερα στο platforming, βλέπετε τα credits και μένετε με την απορία. Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως το Typoman μπορεί να ολοκληρωθεί σε ένα μόνο session λίγων ωρών και αυτή η διάρκεια δεν αφήνει την ιδέα των puzzles να λάμψει. Πόσο μάλλον όταν όλα αυτά διακόπτονται από το αρκετά άχαρο και όχι ιδιαίτερα χρήσιμο platforming ή τα σημεία “δράσης”. Το Typoman τα πάει πάρα πολύ καλά με τις λέξεις, όχι μόνο στον τομέα των γρίφων, αλλά ακόμα και με την επιλογή της γραμματοσειράς που και δεν κουράζει και ταιριάζει με το περιβάλλον όταν χρησιμοποιείται ως εικαστικό εργαλείο. Ο τίτλος της Brainseed Factory θα ήταν καλύτερο να έχει μείνει αυστηρά στο κομμάτι των γραμματικών γρίφων που ακόμα και σε αυτό το αρκετά σύντομο δείγμα φαίνεται ότι μπορεί να μας εκπλήξει, παρόλο που το σύνολό τους δεν “υποστηρίζει” πολλαπλές λύσεις. Έτσι δεν υπάρχει και ουσιαστικός λόγος για δεύτερο playthrough. Κάτι που για πολλούς μπορεί να σημαίνει αφαίρεση του “th”, καταλήγοντας με ένα “PLAY ROUGH”.


Έφτασαν τα νέας γενιάς χειριστήρια DualSense με σημαντικές αλλαγές, πως θα τα ξεχωρίζετε (photos)

 

6

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Σωστή ενσωμάτωση της κεντρικής ιδέας
  • Έξυπνα puzzles που δεν στερούνται ποικιλίας
  • Τεχνικά λειτουργικό
  • Εικαστικά “σπιρτόζικο” και καθόλου κουραστικό
  • Σωστή και αναγκαία χρήση του GamePad
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Μπερδεμένος ρυθμός και προσανατολισμός λόγω αχρείαστου platforming και “action”
  • Πολύ μικρή διάρκεια
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
1 ΣΧΟΛΙΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
*