Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Valkyria Chronicles 4 Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    SEGA

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    SEGA

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Zegetron

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Valkyria Chronicles 4
    • 16+ pegi 16+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://valkyria.sega.com/ FOLLOWERS 1 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 8

    ENTERNITY SCORE
*
Η επιστροφή της σειράς Valkyria Chronicles στις οικιακές κονσόλες αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη, αφού μετά το πρώτο παιχνίδι της σειράς, αυτή συνεχίστηκε σε φορητές κονσόλες πριν μείνει για τα καλά στην αγορά της Ιαπωνίας. Με το Valkyria Chronicles 4 η SEGA επιστρέφει για τα καλά στη σειρά, αλλά πόσο διαφέρει αυτό από το πρώτο παιχνίδι είναι ένα θέμα όπου χωράει αρκετή συζήτηση. Η ιστορία του Valkyria Chronicles 4 κυλάει παράλληλα με αυτήν του πρώτου παιχνιδιού. Βρισκόμαστε κάπου στη μέση του Second European War, οπότε πραγματοποιείται η σύγκρουση ανάμεσα στο Atlantic Federation και το Imperial Alliance. Εσείς παίρνετε το ρόλο του Squad E, που αποτελεί μέρος μιας τεράστιας επιχείρησης, μέσω της οποίας πρέπει να κατακτηθεί η πρωτεύουσα του Imperial Alliance, ώστε να σταματήσει ο πόλεμος. Στην πορεία θα ζήσετε από κοντά την ιστορία του Squad E και του αρχηγού του, Claude Wallace, καθώς στο παιχνίδι οι μάχες δεν είναι το παν.



Κάθε μέλος του Squad E είναι ξεχωριστό. Έχει τους φόβους του, τις αδυναμίες του και φυσικά διάφορες ιδιαιτερότητες ως χαρακτήρας. Αυτά φαίνονται και μέσα από μικρές ιστορίες, που γίνονται διαθέσιμες όσο χρησιμοποιείτε συγκεκριμένους χαρακτήρες συχνά. Αυτά δίνουν ένα βάθος στο Squad E, που δεν έχει να κάνει μόνο με τον Claude και τους άλλους πρωταγωνιστές. Βέβαια, η μεγαλύτερη διαφορά στην ιστορία σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι δεν βρίσκεται εκεί. Το παιχνίδι δεν κάνει εισαγωγή με τις χαρούμενες στιγμές των πρωταγωνιστών, με τον πόλεμο να τα αλλάζει όλα από τη μια στιγμή στην άλλη.
Η ιστορία αποτελεί σημαντικό κομμάτι του και παρουσιάζει τις ζωές των ανθρώπων που κυλούν παράλληλα με τον πόλεμο.
Αυτό που συμβαίνει είναι το παιχνίδι να ξεκινάει με μια τυπική μέρα για το Squad E, καθώς ορμάει στο πεδίο της μάχης με τις ενδιάμεσες ανάπαυλες να χρησιμοποιούνται για την αφήγηση της ιστορίας των κεντρικών χαρακτήρων. Για ακόμα μια φορά το γραφικό περιβάλλον που συνοδεύει την ιστορία και το gameplay είναι πανέμορφο και μοιάζει να είναι ζωγραφισμένο στο χέρι. Δεν έχει μεγάλες διαφορές από το remaster του πρώτου Valkyria Chronicles, αλλά αποτελεί ένα από τα κομμάτια της σειράς στα οποία δεν χωρούσε μεγάλη βελτίωση. Η μουσική καταφέρνει να εκφράσει την ατμόσφαιρα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και η ύπαρξη voice over σε όλους τους διαλόγους του παιχνιδιού μαρτυράει τo μεράκι που έχει πέσει στον τίτλο, ακόμα και στις αγγλικές φωνές.



Με μια πρώτη ματιά στο gameplay, φαίνεται πως και εδώ δεν υπάρχουν τρομερές αλλαγές. Ο πυρήνας του gameplay δεν διαφέρει καθόλου σε σχέση με το πρώτο Valkyria Chronicles, αφού σε κάθε γύρο έχετε συγκεκριμένο αριθμό κινήσεων, που θα πρέπει να αξιοποιήσετε με σωστό τρόπο ώστε να φέρετε εις πέρας την αποστολή. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, αφού μιλάμε για ένα tactical RPG με αρκετά σωστή δομή, που βέβαια έχει τα προβλήματά του σε σημεία. Όπως ήδη αναφέραμε, οι μάχες χωρίζονται σε γύρους και σε κάθε έναν από αυτούς ο παίκτης έχει συγκεκριμένο αριθμό κινήσεων. Με αυτές μπορεί να μετακινήσει μια μονάδα, που με τη σειρά της μπορεί να επιτεθεί ή να κάνει μια ενέργεια που θα βοηθήσει κάποιον άλλον. Το trial and error παραμένει, με την ύπαρξη save και load στη μέση κάθε γύρου, κάτι που μπορεί να αξιοποιηθεί μέχρι να βρεθεί μια σωστή προσέγγιση. Η προσέγγιση όμως αυτή έχει αλλάξει αρκετά στο Valkyria Chronicles 4 λόγω της χρησιμότητας της εκάστοτε κλάσης. Κάθε κλάση έχει διαφορετικές ιδιότητες και μπορεί να διανύσει συγκεκριμένες αποστάσεις. Από τον προηγούμενο τίτλο ξέραμε πως με, σωστή χρήση, ένας scout μπορεί να ολοκληρώσει μια αποστολή από τον πρώτο γύρο. Ωστόσο αυτό δεν ισχύει πλέον, αφού η δομή κάθε χάρτη είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να χρειάζεται λίγη σκέψη παραπάνω τις περισσότερες φορές. Πλέον είναι πιο ασφαλές να δουλεύει κάποιος με Shocktroopers που αντέχουν περισσότερα χτυπήματα, παρά με τους Scouts, που με το παραμικρό λάθος μπορούν να μας αφήσουν για τον άλλο κόσμο. Στις κλάσεις έχουμε και μια αρκετά σημαντική προσθήκη, αυτή των grenadiers.



Οι συγκεκριμένοι κουβαλάνε ένα ειδικό mortar και, ενώ δεν αποτελούν την πιο ευκίνητη μονάδα, στο πεδίο της μάχης, είναι αρκετά καταστροφικοί. Μπορεί να μην έχουν το βεληνεκές που έχουν οι snipers, αλλά μπορούν να εκτελέσουν έναν scout με μια μόνο βολή, η οποία θα φτάσει από το πουθενά. Αποτελούν και αυτοί με τη σειρά τους ένα λόγο που οι scouts δεν είναι πλέον οι απόλυτοι στρατιώτες. Η εκμετάλλευση των scouts όμως για γρήγορες αποστολές δεν αποτελεί παρελθόν. Στα skirmishes που προσφέρονται γενικά για συγκέντρωση experience και χρημάτων, γίνεται με ένα μόλις unit και τα κατάλληλα orders, να ολοκληρώνει την αποστολή ξανά και ξανά.
Το gameplay δίνει πολλά περιθώρια για πειραματισμό, αλλά με αυτό τον τρόπο μπορούν να εκμεταλλευτούν και ορισμένοι μηχανισμοί για διευκόλυνση.
Με αυτόν τον τρόπο ο παίκτης μπορεί από νωρίς να ανεβάσει το επίπεδο των στρατιωτών και να τους αγοράζει καλύτερο εξοπλισμό, χωρίς μεγάλη δυσκολία, κάνοντας τις κεντρικές αποστολές πιο εύκολες. Αυτό όμως που έχει τη μεγαλύτερη σημασία με το levelling των κλάσεων είναι η διαθεσιμότητα νέων orders, που για ακόμα μια φορά μπορούν να φέρουν τα πάνω κάτω σε μια μάχη. Στην ουσία αποτελούν buffs που ενισχύουν πάρα πολύ τους στρατιώτες. Μπορούν να δώσουν αρκετή δύναμη σε έναν shock trooper, ώστε να καταστρέψει ένα tank, καθιστώντας άχρηστους τους lancers, που είναι η κύρια ιδιότητά τους.



Τα tanks με τη σειρά τους μπορούν πολύ εύκολα να κατατροπώσουν τους περισσότερους εχθρούς, αλλά ακόμα και εδώ μια λάθος τοποθέτηση μπορεί να αποβεί μοιραία. Τα διαφορετικά όπλα που έχουν πάνω τα οχήματα μπορούν να δώσουν διάφορες λύσεις και στην πορεία με περισσότερα upgrades μπορούν να γίνουν και πιο ανθεκτικά. Ακόμα, η προσθήκη ενός νέου επιβατικού οχήματος μπορεί να αλλάξει ακόμα περισσότερο το σκεπτικό στις μάχες, αφού οχήματα αυτού του τύπου μπορούν να μεταφέρουν διάφορες μονάδες στο πεδίο της μάχης. Με αυτόν τον τρόπο, στρατιώτες που δεν μπορούν να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις μπορούν να φτάσουν σύντομα στον στόχο τους.



Το Valkyria Chronicles 4 δεν είναι από τα sequel με τις τεράστιες αλλαγές που μπορεί να δει ο καθένας. Αντιθέτως, οι προσθήκες του και οι αλλαγές στη δομή των αποστολών είναι τα βασικά που το κάνουν να ξεχωρίζει από το πρώτο. Η αρχική συνταγή φαίνεται πως κάνει σωστά τη δουλειά της για ακόμα μια φορά και σίγουρα δεν επηρεάζει αρνητικά την εμπειρία. Αυτό είναι κάτι που θα εκτιμήσουν όσοι αγάπησαν το παιχνίδι στις αρχές του, ενώ οι νέοι μπορούν να ξεκινήσουν απευθείας από εδώ. 

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Το σύστημα μάχης δίνει ελευθερία για πειραματισμό
  • Υπέροχη μουσική και voice overs
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Είναι πολύ εύκολο να εκμεταλλευτεί κάποιος ορισμένους μηχανισμούς και να ολοκληρώσει ανορθόδοξα αποστολές
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*