Τα extraction shooters δεν είναι κάτι καινούριο, παρά το γεγονός ότι τον τελευταίο καιρό μπορούν να χαρακτηριστούν και ως «μόδα», κάτι που σημαίνει ότι γενικότερα μιλώντας, έχει υπάρξει περιεχόμενο και προηγούμενο για να μπορέσει μια παραγωγή όχι μόνο να σταθεί, αλλά και να συναγωνιστεί αντίστοιχες προσπάθειες. Στην λίστα αυτή, λοιπόν, έρχεται να προστεθεί το Arc Raiders, ένας τίτλος που ενώ αρχικά σχεδιάστηκε (και παρουσιάστηκε) ως κάτι διαφορετικό, στην πορεία μετατράπηκε σε ένα PvPvE extraction shooter, στο ίδιο στυλ με αρκετές προτάσεις του είδους. Η αναπόφευκτη ερώτηση είναι «τι ακριβώς όμως κάνει η Embark Studios για να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό»; Και η απάντηση είναι κάπως πιο περίπλοκη από μια και μοναδική πρόταση. Ας δούμε όμως μαζί αν αυτή η περιπέτεια είναι πράγματι αντάξια των προσδοκιών, ή αν θα ήταν καλύτερα να πάρουμε τα κουβαδάκια μας και να δοκιμάσουμε να loot-άρουμε μια άλλη παραλία (ή post-apocalyptic dystopia).

Όπως προαναφέρθηκε, το Arc Raiders είναι ένα PvPvE looter shooter, τρίτου προσώπου, που λαμβάνει χώρα σε μια φανταστική πραγματικότητα όπου τα ARC, ρομποτικές μορφές ζωής κυριάρχησαν στον πλανήτη Γη και το αποτύπωμα την ανθρωπότητας με τα χρόνια εξαφανίζεται όχι μόνο από τα ρομπότ, αλλά και από τα στοιχεία της φύσης. Ένας μικρός θύλακας αντίστασης καταφέρνει να επιζήσει κάτω από την επιφάνεια, χτίζοντας μια ολόκληρη κοινωνία προσαρμοσμένη στην νέα πραγματικότητα – και όλα αυτά είναι δυνατά μέσα από τις προσπάθειες των Raiders, αυτών που είναι αρκετά τολμηροί να ανέβουν στην επιφάνεια και να συλλέξουν οτιδήποτε έχει παραμείνει από τον «παλιό κόσμο» ή τα απομεινάρια των κατεστραμμένων εχθρών, και να φέρουν την λεία τους πίσω στην Speranza. Ένας από αυτούς τους Raiders είναι και ο κάθε παίκτης, που θα αναλάβει να χτίσει τον θρύλο του τόσο απέναντι στα ARC, όσο και απέναντι στους άλλους ανθρώπους που δεν «παίζουν» και τόσο καλά με τους άλλους. Στην επιφάνεια, εξάλλου, δεν υπάρχουν πια κανόνες και ο καθένας φροντίζει για τον εαυτό του.

Αυτό πρακτικά μεταφράζεται σε έναν ικανοποιητικό μηχανισμό gameplay, όπου οι χρήστες ανεβαίνουν στην επιφάνεια σε μία από τις 4 (αρχικά) διαθέσιμες τοποθεσίες, συλλέγουν loot και πολεμούν ARCs, και στην πορεία επιστρέφουν στην βάση μέσα σε ένα προκαθορισμένο χρονικό παράθυρο. Αν κάτι συμβεί και ο χαρακτήρας πεθάνει, τότε οτιδήποτε βρισκόταν επάνω του χάνεται επίσης, με εξαίρεση οτιδήποτε βρισκόταν στο safe pocket – αν υπάρχει κάτι τέτοιο διαθέσιμο στο εκάστοτε setup. Και αυτό από μόνο του είναι αρκετό να κάνει τις εξορμήσεις στην επιφάνεια τόσο πιο συναρπαστικές, αφού πέρα από τα φονικά ARC, πάντα υπάρχει ο κίνδυνος οι παίκτες να συναντηθούν με άλλους παίκτες, όπου και κανείς δεν εγγυάται ότι το μόνο που θα συμβεί είναι η ανταλλαγή χαιρετισμών και ένα φιλικό χτύπημα στην πλάτη.

Σίγουρα, αυτό εξαρτάται από τον κάθε παίκτη/ομάδα και το τι ο καθένας ζητάει εκείνη την στιγμή από το gameplay, αλλά σε γενικές γραμμές οι κοινότητα του ARC Raiders χαρακτηρίζεται ως μάλλον «φιλική», αφού δεν είναι λίγες οι φορές που συναντήσεις με άλλες ομάδες είναι φιλικές, και μάλιστα διαφορετικές ομάδες συνεργάζονται για να εξοντώσουν μεγαλύτερα ARCs, κάτι πραγματικά σπάνιο στο είδος. Έχοντας αναφέρει αυτό, βέβαια, θα πρέπει να σημειωθεί πως δεν έχουμε να κάνουμε με κανονικό κολλέγιο, αφού δεν είναι λίγοι αυτοί που πρώτα πυροβολούν και μετά κάνουν ερωτήσεις, ανεξαρτήτως κατηγορίας πιθανού αντιπάλου, ενώ πολλοί δεν είναι υπεράνω του να ζητούν φιλική προσέγγιση μέχρι να έρθουν τα υπόλοιπα μέρη της ομάδας και να ανοίξουν πυρ απροειδοποίητα. Ή να camp-άρουν στο extraction point και να περιμένουν να σκοτώσουν οποιονδήποτε τυχαίνει να χρησιμοποιήσει το μέρος για να επιστρέψει στην Speranza με το loot που κατάφερε να εξασφαλίσει.

Είναι ακόμα πολύ νωρίς για να χαρακτηριστεί ένα community, αλλά δεν είναι υπερβολή για κάποιον να πει ότι το community του ARC Raiders είναι ένα από τα πλέον φιλικά αυτή τη στιγμή online, σε τίτλο που δεν είναι αυστηρά συνεργατικός. Από την άλλη, βέβαια, δεν είναι τυχαίο και το γεγονός ότι η ίδια η ομάδα ανάπτυξης έχει φροντίσει να δίνει διακριτικά κίνητρα για να στρέψει τους παίκτες προς αυτήν την κατεύθυνση, όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι οι ARC δίνουν χαρακτηριστικά περισσότερο xp απ’ότι οι Raiders ανά την εξόντωσή τους, ή το πως ορισμένοι από τους μεγαλύτερους εχθρούς είναι σαφώς σχεδιασμένοι για να αντιμετωπίζονται από περισσότερες από μια ομάδα των τριών ατόμων. Από την άλλη, βέβαια, υπάρχουν challenges και activities που αναπόφευκτα υποχρεώνουν την αναμέτρηση με άλλους παίκτες, κάτι που σίγουρα επίσης χρειάζεται για να κρατάει τα πράγματα ενδιαφέροντα, και το κάθε run να έχει μια απτή αίσθηση κινδύνου, πως ανά πάσα στιγμή τα πάντα μπορεί να χαθούν.

Και η αλήθεια είναι πως γενικότερα ο τίτλος τα καταφέρνει αρκετά καλά σε αυτόν τον τομέα, όχι μόνο με τα όμορφα σχεδιασμένα επίπεδα και το πως τα high value loot areas αναπόφευκτα θα συγκεντρώσουν περισσότερες ομάδες, αλλά και στην γενικότερη παρουσίαση της όλης εμπειρίας. Κάποιος μπορεί να κάνει skip όλα τα cutscenes και να μην ακούσει κανέναν διάλογο και πιθανότατα δε θα χάσει τίποτα, αλλά αξίζει να σημειωθεί πως έχει γίνει σημαντική προσπάθεια για να παρουσιαστεί όλο το lore και το περιβάλλον με έναν τέτοιο τρόπο που να προκαλεί ενδιαφέρον. Από τα έντονα χρώματα και τις synthwave συνθέσεις που παραπέμπουν σε b-movies της δεκαετίας του ’80, μέχρι την ίδια την αισθητική και τον σχεδιασμό του κόσμου, όλα δίνουν την εντύπωση ενός κόσμου που πραγματικά υπήρξε, κάτι που θα μπορούσε κανείς κάποτε να επισκεφτεί, ή έστω να φανταστεί με λεπτομέρεια πως ήταν η καθημερινή ζωή εκεί. Βοηθάει και ο τεχνικός τομέας, με όμορφα γραφικά και ήχο υψηλής πιστότητας, αλλά αυτό το «μη-απτό» συναίσθημα είναι που δένει τέλεια και δίνει στο σύνολο μια ξεχωριστή και ιδιαίτερη ταυτότητα.
Το πως θα εξελιχθεί όλο αυτό είναι κάτι που σίγουρα δεν μπορεί να προκαθοριστεί από τόσο νωρίς, δεδομένης μάλιστα και της GaaS φύσης του. Από την άλλη, βέβαια, μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κάποιο εξωφρενικό monetization και όλα είναι cosmetics, ενώ η ομάδα ανάπτυξης φροντίζει να προσθέτει events με modifiers στον κάθε χάρτη σε σταθερό rotation, κάτι που κάνει ακόμα πιο εύκολη την επιστροφή στις ίδιες τοποθεσίες, με twists όπως ηλεκτρικές καταιγίδες, night raids, και άλλα πολλά. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, όπως είναι μέχρι στιγμής, πρόκειται για έναν τίτλο που σίγουρα θα προσφέρει πολλές ώρες διασκέδασης σε φίλους όχι μόνο του είδους, αλλά και του online gaming γενικότερα. Αν μη τι άλλο, είναι σίγουρα ο πιο προσβάσιμος της κατηγορίας.
Τρεις μήνες με το Huawei Watch GT6 Pro: το gadget που άλλαξε τις συνήθειές μου




Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity