Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Avatar: Frontiers of Pandora Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Massive Entertainment

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Ubisoft

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Η Ubisoft φαίνεται να… θυμήθηκε τον παλιό καλό της εαυτό και σε συνεργασία με την Massive Entertainment, έχει δημιουργήσει το πολύ καλό Avatar: Frontiers of Pandora videogame.

Πριν από δέκα χρόνια, η Ubisoft ήταν μια εντελώς διαφορετική εταιρεία. Κάθε τίτλος που λάνσαρε, ήταν ξεχωριστός και επιτυχημένος με τον δικό του τρόπο. Πλέον, φαινόταν για καιρό πως η εταιρεία έχει εγκαταλείψει κάθε είδους καινοτόμο project για να εστιάσει σε επαναληπτικές κυκλοφορίες των Assassin’s Creed και Far Cry, με μηδενικό ρίσκο, γνωστό gameplay και πανομοιότυπη φόρμουλα. Συνεπώς, όταν ακούσαμε πως το Avatar: Frontiers of Pandora θα εκδοθεί από την Ubisoft, είχαμε μια έντονη ανησυχία μέσα μας πως θα δούμε απλά ένα reskin του Far Cry, με τον παραδοσιακό ανοιχτό κόσμο γεμάτο πινέζες και σημεία ενδιαφέροντος, εφαρμόζοντας την ίδια χιλιοπαιγμένη συνταγή. Γρήγορα, η ανησυχία έδωσε χώρο στον ενθουσιασμό, καθώς επιτέλους, ο εκδότης-κολοσσός απομακρύνθηκε από τον… δοκιμασμένο και ασφαλή δρόμο με το Avatar: Frontiers of Pandora να παίρνει νέα ρίσκα και να γίνεται ενδιαφέρον με έναν δικό του, μοναδικό τρόπο.




Είναι ιδιαίτερα αξιοπερίεργο το πως είναι δυνατόν να μην είχαμε νωρίτερα μια κυκλοφορία ΑΑΑ Avatar, καθώς το franchise… ούρλιαζε video game, από την πρώτη στιγμή που o James Cameron το έφερε στην μεγάλη οθόνη. Κάλλιο αργά παρά ποτέ λοιπόν, καθώς σήμερα αναλύουμε το νέο παιχνιδι στο σύμπαν του Avatar και έχουμε να πούμε ωραία πράγματα. Στο Avatar: Frontiers of Pandora, έχουμε τον ρόλο ενός NaVi που απήχθη από ανθρώπους της RDA, κατά την απόβασή τους στην Pandora, τον πλανήτη όπου λαμβάνει χώρα το franchise. Κατά την μάχη στο τέλος της πρώτης ταινίας, ο χαρακτήρας μας δραπετεύει από την RDA και προσπαθεί να ανακαλύψει ποιος είναι, από που κατάγεται και τι είναι η Pandora, για την οποία έχει ακούσει τόσα πολλά αλλά έχει δεί τόσα λίγα. Η ιστορία και η διήγηση τοποθετεί σε πολύ καλό σημείο τον χαρακτήρα για τα γεγονότα που πρόκειται να ακολουθήσουν. Το σκηνικό τοποθετείται σε μια άλλη ήπειρο της Pandora, στην οποία οι ιθαγενείς NaVi, προσπαθούν να πολεμήσουν την RDA (Resources Development Administration) οι οποίοι ήρθαν να κατακτήσουν τον πλανήτη και να κάνουν εξορύξεις. Ο χαρακτήρας μας θα συνεργαστεί με τους ιθαγενείς NaVi της περιοχής, αλλά και με την TAP (The Ambassador Program), μια ομάδα ανθρώπων που επιθυμούν να μάθουν για την Pandora και να ανταλλάξουν γνώσεις με τους NaVi, αντί να τους κατακτήσουν. Συνολικά, η ιστορία δεν είναι κάτι το οποίο θα σας αλλάξει την κοσμοθεωρία, αλλά σίγουρα είναι ευχάριστη και επιλεγμένη έτσι ώστε να εξυπηρετήσει τους μηχανισμούς του παιχνιδιού. Ένα μικρό παράπονο είναι πως υπάρχουν χαρακτήρες που θα σας περάσουν παγερά αδιάφοροι, ή θα τους ξεχάσετε σύντομα. Οι κεντρικές φιγούρες της ιστορίας όμως, έχουν δυνατή παρουσία.



Τα πρώτα λεπτά του παιχνιδιού, ήρθαμε αντιμέτωποι με το απογοητευτικό character creation screen, το οποίο δεν δίνει αρκετές επιλογές παραμετροποίησης του NaVi πρωταγωνιστή. Λόγω της φύσης της φυλής τους, οι NaVi έχουν πάντα πανομοιότυπο χρώμα δέρματος και ίδιο μήκος μαλλιών, με κοτσίδες. Συνεπώς, αναμέναμε κάτι περισσότερο σε τατουάζ, ύψος, πάχος, σχήματα προσώπου, χρώματα μαλλιών και χρώματα ματιών, τα οποία όμως απλά δεν υπάρχουν. Η πρώτη μας έκπληξη ήρθε όταν βγήκαμε από την κλειστή περιοχή της εισαγωγής στον ανοιχτό κόσμο της Pandora. Ο χάρτης είναι ικανοποιητικά μεγάλος και υπερπλούσιος σε χλωρίδα και πανίδα, προσκαλώντας μας να εξερευνήσουμε την κάθε σπιθαμή του δίχως να κουραστούμε ούτε λεπτό. Τα γραφικά του τίτλου είναι εκπληκτικά και δικαιώνουν απόλυτα την απόφαση της Ubisoft να μην λανσάρει τον τίτλο σε PlayStation 4 και Xbox One.



H Massive Entertainment, έχει ακολουθήσει μια πλήρως μινιμαλιστική προσέγγιση στο UI του τίτλου. Στην οθόνη κατά την διάρκεια του gameplay υπάρχει μόνο ένα μικρό health bar στο κάτω μέρος της και μια διακριτική πυξίδα στο πάνω. Η επιλογή αυτή, ενισχύει την αίσθηση της εξερεύνησης, καθώς η οθόνη δεν είναι γεμάτη πινέζες, inventory, stamina και άλλα πράγματα που συνηθίζουμε να βλέπουμε. Για την πλήρη ακρίβεια, κάθε παραμικρή λεπτομέρεια του Avatar: Frontiers of Pandora, είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να ωθεί τον παίκτη να εξερευνήσει τον πανέμορφο χάρτη. Δεν υπάρχει το κλασσικό ατελείωτο loot από μικρά και συνήθως άχρηστα αντικείμενα που βρίσκουμε σε open world games. Δεν υπάρχουν quest markers, σημεία ενδιαφέροντος, minimap ή οτιδήποτε άλλο. Τα βασικά αλλά και τα προαιρετικά quests, έχουν μια περιγραφή τοποθεσίας και μερικές φορές μια κατεύθυνση, όπως για παράδειγμα βορειοανατολικά. Συνεπώς, διαβάζοντας αυτή την περιγραφή, πρέπει να ανοιχτεί ο χάρτης για να εντοπιστούν λεπτομέρειες και να εξερευνηθεί ο κόσμος. Παντού υπάρχει κάτι προς εξερεύνηση και στοιχεία τα οποία βοηθούν στην μετακίνηση, όπως μανιτάρια για ψηλότερη αναπήδηση, ή ρίζες που δίνουν πρόσβαση σε ψηλότερα σημεία. Η Pandora είναι γεμάτη και με κινδύνους, όπως φυτά που ανατινάζονται ή προκαλούν ηλεκτροσόκ αν έρθουν σε επαφή με τον πρωταγωνιστή. Αργότερα στο παιχνίδι, μπορεί να δαμαστεί και Ikran, το οποίο λειτουργεί ως flying mount στον κόσμο του Avatar κάνοντας την μετακίνηση στον κόσμο ακόμη πιο γρήγορη.



Το γεγονός πως ο πρωταγωνιστής είναι NaVi, βοηθά ιδιαιτέρως την εξερεύνηση, καθώς πηδάει πολύ ψηλά, τρέχει γρήγορα και ανταποκρίνεται άψογα στις αλλαγές κατεύθυνσης. Επιπλέον, διαθέτει μια δύναμη που λέγεται «NaVi Vision», η οποία θυμίζει πολύ το eagle vision του Assassin’s Creed, αλλά μόνο σε ένα κεντρικό σημείο της οθόνης, εκεί όπου κοιτάει ο πρωταγωνιστής. Με την χρήση του NaVi Vision, φανερώνονται εχθροί ακόμη και μέσα από εμπόδια, ίχνη από πλάσματα, φυτά που μπορείτε να συλλέξετε, είδη χλωρίδας και πανίδας και πολλά άλλα. Η συγκεκριμένη δύναμη είναι άκρως σημαντική στην εξερεύνηση της πανέμορφης Pandora, αλλά λειτουργεί ως δίκοπο μαχαίρι καθώς υπάρχουν σημεία στα οποία κουράζει. Σε πολλά σημεία είναι απαραίτητο να χρησιμοποιείται συνεχώς, διακόπτοντας τον ρυθμό. Τέτοια σημεία είναι συνήθως quests τα οποία σας στέλνουν να εξερευνήσετε μια μικρή περιοχή, αναγκάζοντάς σας να έχετε συνεχώς ενεργοποιημένο το NaVi Vision προκειμένου να βρίσκετε στοιχεία για το τι συνέβη στην περιοχή. Τα στοιχεία αυτά όμως, συνδέονται τυχαία σε ζευγάρια, κάτι το οποίο απλά θα σας οδηγήσει να επιλέγετε ότι βλέπετε επανειλημμένα, μέχρι να ικανοποιήσετε τις παραμέτρους της αναζήτησης, καθώς δεν σας δίνονται πληροφορίες για το τι ψάχνετε στην περιοχή.



Το Avatar: Frontiers of Pandora, έχει ένα σύστημα μάχης το οποίο με την πρώτη ματιά θυμίζει ελαφρώς το Far Cry, λόγω της προοπτικής πρώτου προσώπου και των όπλων που χρησιμοποιούν οι NaVi, τα οποία έχουν πάρει από τους εισβολείς τους. Ο πρωταγωνιστής μπορεί να χειριστεί πολύ καλά τόξο, αλλά και τα όπλα των ανθρώπων, αφού μεγάλωσε και εκπαιδεύτηκε μαζί τους. Όσο πιο πολύ πολεμούσαμε τους τεχνολογικά εξελιγμένους ανθρώπους, τόσο πιο πολύ εντοπίζαμε διαφοροποιήσεις από την παραδοσιακή φόρμουλα ενός first person shooter. Οι αντίπαλοι είναι εξαιρετικά δύσκολοι αν δεν προσεγγιστούν με προσοχή, λόγω της ακραίας διαφοράς του εξοπλισμού σε σχέση με τον πρωταγωνιστή. Η επιλογή της προσέγγισης είναι άκρως απαραίτητη για να μην σας κατατροπώσουν τα αμέτρητα εφόδια των ανθρώπων.



Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί το σύστημα stealth, το οποίο είναι καλύτερο και από παιχνίδια τα οποία χρησιμοποιούν αποκλειστικά τέτοιες δυνατότητες. Η ΑΙ του τίτλου είναι αρκετά ανεπτυγμένη, και ξεφεύγει κατά πάρα πολύ από τους απλούς μηχανισμούς που μας έχει συνηθίσει η Ubisoft. Όλοι οι εχθροί μπορούν να σας ακούσουν, να ενημερώσουν ο ένας τον άλλο και φυσικά κάθε ένας έχει ένα δικό του αδύναμο σημείο το οποίο μπορείτε να εκμεταλλευτείτε χρησιμοποιώντας τα NaVi Senses. Το σύστημα μάχης λάμπει σε ανοιχτές και μεγάλες περιοχές, όπου ο πρωταγωνιστής μπορεί να ξεδιπλώσει την αθλητικότητα και τα αντανακλαστικά του. Σε ορισμένα σημεία που η μάχη λαμβάνει χώρα σε κλειστούς χώρους, δυσκολευτήκαμε να απολαύσουμε τους μηχανισμούς της.



Ένας άλλος μηχανισμός που έρχεται να προωθήσει ακόμη περισσότερο την εξερεύνηση, αλλά να κολλήσει άψογα και στο σύστημα μάχης, είναι το crafting. Το crafting είναι η κύρια πηγή για να αποκτήσετε καλύτερο εξοπλισμό. Είναι απλό, αλλά ταυτόχρονα εξαιρετικά βαθύ και λειτουργεί εξαιρετικά. Κάθε αντικείμενο που καλείστε να κατασκευάσετε, χρειάζεται μόνο δύο υλικά. Τα υλικά αυτά, μπορεί να είναι είτε φυτά, είτε εξοπλισμός από ανθρώπους, είτε κομμάτια από συγκεκριμένα ζώα που μπορείτε να βρείτε στην Pandora. Η ποιότητα του αντικειμένου προς κατασκευή όμως, εξαρτάται άμεσα από την ποιότητα των στοιχείων που θα χρησιμοποιηθούν. Συνεπώς, θα χρειαστεί να βρείτε καλής ποιότητας υλικά, κάτι το οποίο δεν αφήνεται στην τύχη, αλλά στον τρόπο με τον οποίο θα τα αποκτήσετε. Για παράδειγμα, όταν μαζεύετε φυτά, ή φρούτα από τα δέντρα, λαμβάνει χώρα ένα minigame στο οποίο πρέπει να τραβήξετε με προσοχή τις ρίζες από αυτό που πάτε να ξεριζώσετε. Το ίδιο ισχύει και με τον τρόπο με τον οποίο θα κυνηγήσετε ζώα. Εφόσον η δημιουργία νέου εξοπλισμού βοηθά πάρα πολύ στην μάχη, ο τρόπος με τον οποίο έχει υλοποιηθεί ο μηχανισμός του crafting σας ωθεί συνεχώς να εξερευνήσετε κι άλλο τον μαγευτικό κόσμο της Pandora, για να βρείτε ακόμη καλύτερης ποιότητας υλικά. Το journal που έχετε στην διάθεσή σας, γεμίζει όσο ανακαλύπτετε την Pandora, με πληροφορίες που θα σας βοηθήσουν ιδιαίτερα στον εντοπισμό καλύτερης ποιότητας υλικών.



Περνώντας στα χαρακτηριστικά του DualSense, οφείλουμε να πούμε πως δεν εκπλαγήκαμε. Δεν γίνεται κάποια ουσιαστική χρήση των haptics του χειριστηρίου, ούτε του μικρού μεγαφώνου που αναπαράγει δευτερεύοντες ήχους. Τα adaptive triggers έχουν πανομοιότυπη λειτουργία σε ότι όπλο και να χρησιμοποιήσετε. Η ποιότητα του ήχου του παιχνιδιού από την άλλη, είναι εξαιρετική. Η Pandora αναβλύζει ζωή και ο ήχος αναπαράγεται ρεαλιστικά από τα βήματά σας, στα φυτά τα οποία διασχίζει ο πρωταγωνιστής, τους πυροβολισμούς, τους ήχους των ζώων, τα κύματα στις παραλίες, τα διάφορα έντομα στην βλάστηση και πολλά άλλα στοιχεία στο γύρω περιβάλλον. Υπάρχουν δύο επιλογές γραφικών, “Favor Quality” και “Favor Performance”. Το Quality mode, κρατάει σταθερά τα 30FPS και αυξάνει την ποιότητα και την ανάλυση, αλλά εξακολουθούμε να επιλέγουμε το Performance mode, για τον στόχο των 60FPS. Σε αυτό, υπήρξαν σημεία στα οποία η πτώση στα frames ήταν εμφανής, αλλά όχι αρκετή για να χαλάσει την εμπειρία μας. Συνήθως, ο ρυθμός ανανέωσης ήταν πάνω από 55FPS, αλλά υπήρχαν σημεία στα οποία έπεφτε αρκετά η ανάλυση για να επιτευχθεί ο στόχος. Ενδεχομένως να χρειάζεται περισσότερη βελτιστοποίηση..



Εν κατακλείδι, η Ubisoft φαίνεται να… θυμήθηκε τον παλιό καλό της εαυτό και σε συνεργασία με την Massive Entertainment, έχει δημιουργήσει ένα πάρα πολύ καλό παιχνίδι, το οποίο μας αφήνει να ανυπομονούμε για τα μελλοντικά της project, αλλά και για το επόμενο Avatar. Το μεγαλύτερο θετικό είναι η έμφαση στην εξερεύνηση, καθώς οι δύο ταινίες του James Cameron άφησαν πολλά στην φαντασία μας για τον απίστευτο κόσμο της Pandora, για τον οποίο έχουμε επιτέλους την δυνατότητα να μάθουμε πολύ περισσότερα! Ο τίτλος συστήνεται ανεπιφύλακτα για fans του franchise, αλλά κάνει εξαιρετικά καλή δουλειά και στο να καλωσορίσει παίκτες που είτε τους πέρασαν απαρατήρητες οι ταινίες, είτε δεν τις έχουν δει. 
EDITOR’S CHOICE

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Άπταιστο σύστημα εξερεύνησης, παράδειγμα προς μίμηση
  • Πολύ καλή ιστορία
  • Εξαιρετικά αποτελεσματικό και απλό σύστημα crafting
  • Σύστημα stealth αντάξιο των stealth games
  • Η μάχη έχει εξαιρετική ροή σε ανοιχτές περιοχές
  • Η Pandora είναι υπέροχη
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Τα NaVi senses θα μπορούσαν να έχουν λιγότερο πρωταγωνιστικό ρόλο
  • Ελαφριά frame drops στο performance mode
  • Το σύστημα μάχης δεν λειτουργεί καλά σε κλειστές περιοχές
  • «Φτωχό» Character creation screen
  • Αρκετοί NaVi NPCs ξεχνιούνται γρήγορα, ή μοιάζουν πολύ μεταξύ τους
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*