Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Bayonetta 3 Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    PlatinumGames

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Nintendo

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Χρόνια περιμέναμε το Bayonetta 3, όμως το συνολικό αποτέλεσμα δεν κρίνεται ως επαρκώς ικανοποιητικό. Περισσότερα στο review του Νικήτα Καβουκλή.

Πολλές φορές θέλεις να κάνεις τη δουλειά σου δίχως περιττούς περιορισμούς, αλλά οι καταστάσεις δεν στο επιτρέπουν. Δυστυχώς, όσο περνάει ο καιρός, τα reviews για αποκλειστικότητες του Nintendo Switch γίνονται όλο και πιο βασανιστικά. Η αλήθεια είναι ότι περιμέναμε πως και πως το Bayonetta 3 και όταν διαβάσαμε το τι δεν επιτρέπεται να αναφέρουμε στο review, μείναμε με μια μεγάλη απορία, που μεγάλωσε ακόμα περισσότερο όταν ολοκληρώσαμε το παιχνίδι. Προηγουμένως, είχαμε διαβάσει το τι απαγορεύεται σε περίπτωση που θέλαμε να γράψουμε και preview, όπου το σοκ και η απογοήτευση ήταν ακόμα μεγαλύτερα. Τη στιγμή λοιπόν που γράφουμε το παρόν κείμενο, είμαστε με τις οδηγίες τις Nintendo στο χέρι, προσέχοντας όχι μόνο το σε τι μπορούμε να αναφερθούμε, αλλά έχοντας στο μυαλό και τις εικόνες που επιτρέπεται να χρησιμοποιήσουμε, μην τυχόν και υποπέσουμε σε κάποιο σφάλμα και πέσει καμπάνα στο κεφάλι μας.


@enternitygr Οι εντυπώσεις μας για το Bayonetta 3! #tiktokgaming #nintendoswitch #bayonetta #fyp #videogames #review ♬ original sound - Enternity GR


Μακρύς ο πρόλογός μας, ας περάσουμε και στην ουσία. Ο κόσμος της Bayonetta έχει πλέον περάσει στην λογική ενός Multiverse. Μάλιστα σε μία από τις διαστάσεις, η πρωταγωνίστρια γίνεται χίλια κομμάτια, έχοντας πέσει στα χέρια ενός τρομερού κτήνους. Όμως σε μία άλλη διάσταση, η Bayonetta είναι ολοζώντανη και μαζί με τη Jeanne (είναι τόσο κακός ο σχεδιασμός του προσώπου της, που πολλές φορές θα νομίζετε πως είναι ο Jean), έχοντας τελειώσει μια δύσκολη μάχη, επισκέπτονται το Gates of Hell, το γνωστό μπαρ του Rodin, στο οποίο μπορείτε να βρείτε και άλλα χρήσιμα αντικείμενα, εκτός από ποτά. Τη στιγμή που ο Enzo μουρμουράει πάνω από το κινητό του, κάνει την εμφάνισή της η Viola, εκπαιδευμένη Umbra Witch από άλλη διάσταση. Το punk look της φανερώνει από την αρχή το πόσο ζόρικη είναι. Όμως, βρίσκεται σε ανάγκη για επείγουσα βοήθεια. Εξηγεί αρχικά στους παραβρισκόμενους ότι τα Homunculi, βιολογικά όπλα που δημιουργήθηκαν από ανθρώπινο χέρι και μια μυστηριώδης οντότητα με το όνομα Singularity, έχουν ήδη καταστρέψει ένα μεγάλο κομμάτι του Multiverse και απειλούν να αφανίσουν όλο το γνωστό σύμπαν. Ήταν μάρτυρας του θανάτου της Bayonetta που ανήκε στον δικό της κόσμο. Τώρα, βρίσκεται σε έναν άλλο και ζητάει από τη Jeanne να ψάξει να βρει τον Dr. Sigurd και από τη Bayonetta να τη βοηθήσει να βρουν τα Chaos Gears. Εφόσον πραγματοποιηθούν αυτά, τότε υπάρχει ελπίδα να σωθεί ένα κομμάτι του σύμπαντος.



Έχουν περάσει πολλά χρόνια από τη στιγμή που είχαμε ασχοληθεί με τα δύο πρώτα Bayonetta στο Wii U. Ένα πράγμα δεν έφυγε ποτέ από το μυαλό μας. Το βάθος του συστήματος μάχης και ο μεγάλος αριθμός των διαφορετικών combos. Ήταν στο στοιχείο που έκανε τους τίτλους της σειράς να ξεχωρίζουν από άλλους του ίδιου είδους. Από την ίδια λογική δεν θα ήταν δυνατό να ξεφύγει το Bayonetta 3, με ορισμένες όμως ενδιαφέρουσες προσθήκες. Κυριότερη όλων, τα λεγόμενα Infernal Demons, όπως μεταξύ άλλων, το Gomorrah, η Madama Butterfly, το Wartrain Gouon και το Phantasmaraneae. Όπως πάντα, η Bayonetta θα κληθεί να αντιμετωπίσει εχθρούς κατά πολύ μεγαλύτερους από το δικό της μέγεθος, όμως οι δυνάμεις της είναι τέτοιες, που δεν την τρομάζει η οποιαδήποτε απειλή. Ανά πάσα στιγμή, εφόσον ο μετρητής μαγείας της έχει απόθεμα, μπορεί να καλέσει στη μάχη έναν από τους δαίμονες- τρεις είναι διαθέσιμοι ανά πάσα στιγμή- όχι απλά για να της δώσουν ένα χεράκι, αλλά προκειμένου να "καθαρίσουν" για λογαριασμό της. Τα πλάσματα αυτά δεν είναι ανίκητα, εάν απέναντί τους βρουν ένα πολύ δυνατό εχθρό μπορεί να βγουν εκτός μάχης και να χρειαστεί ένα συγκεκριμένο διάστημα μέχρι να μπορέσουν να επανέλθουν. Τα Infernal Demons θα φανούν ιδιαίτερα χρήσιμα για την πρωταγωνίστρια και σε άλλες περιπτώσεις. Άλλες φορές θα την κουβαλήσουν στην πλάτη τους και άλλες θα τη βοηθήσουν να ανοίξει πόρτες, λύνοντας γρίφους, για τους οποίους όμως τα στοιχεία είναι σχεδόν ανύπαρκτα και δεν αποκλείεται να κολλήσετε, σπάζοντας το κεφάλι σας για το τι θα πρέπει να κάνετε. Οι γρίφοι αυτοί είναι κατά τη γνώμη μας κάτι που θα μπορούσε άνετα να έχει παραληφθεί.



Εκτός από τα παραπάνω, η Bayonetta έχει στην κατοχή της μια σειρά από όπλα, όπως τα πανίσχυρα handguns με την ονομασία "Color My World", ένα σετ από τέσσερα γιο-γιο το "Ignis Araneae Yo-Yo", ένα τεράστιο τουφέκι, το "G-Pillar" και άλλα. Κάθε φορά μπορείτε να έχετε άμεσα διαθέσιμα δύο όπλα και ανάλογα με αυτό που είναι εξοπλισμένη η ηρωίδα, αλλάζει το είδος των κινήσεων που μπορεί να εκτελέσει. Με τον τρόπο αυτό, το ήδη πλούσιο σύστημα μάχης, διαφοροποιείται ακόμα περισσότερο. Και μην ξεχνάμε τον δημοφιλέστερο μηχανισμό όλων, το Witch Time. Ένα τέλειο dodge αρκεί για να δώσει στην ηρωίδα τον απαραίτητο χρόνο να εξαπολύσει σφοδρή επίθεση εναντίον όσων έχει απέναντί τους, τη στιγμή που ο χρόνος έχει παγώσει και αυτούς και δεν δύνανται να πραγματοποιήσουν την οποιαδήποτε κίνηση. Δεν λείπουν, προφανώς, και τα εμβληματικά finishing moves, που στέλνουν τον οποιονδήποτε, όσο δυνατός και αν είναι να συναντήσει τον πλάστη του.



Τον δικό τους ξεχωριστό ρόλο έχουν η Viola και η Jeanne. Και οι δύο θα πρωταγωνιστήσουν σε ενότητες του παιχνιδιού, με τις αποστολές τους να διαφέρουν. Η πρώτη συνεργάζεται με τη Bayonetta. Έχει τις δικές της κινήσεις και το δικό της Infernal Demon, το Cheshire. Αυτό που μας προβλημάτισε είναι το γιατί η PlatinumGames επέλεξε να τοποθετήσει το dodge της σε διαφορετικό σημείο του συστήματος χειρισμού, δυσκολεύοντας κατά πολύ την εκτέλεσή του την κατάλληλη στιγμή. Από την άλλη, η Jeanne αναζητά τον Dr. Sigurd, όπως αναφέραμε προηγουμένως. Από πλευράς της, η δράση διαδραματίζεται σε επίπεδα 2D, με πολλά ασανσέρ, μηχανισμούς stealth και αρκετό πιστολίδι σε περίπτωση που χρειαστεί. Υπάρχουν και μια σειρά από collectibles, που θα αφήσουμε σε εσάς τους ίδιους να κρίνετε το κατά πόσο έχουν σχέση με το παιχνίδι ή όχι. Πάντως, τα επίπεδα της Jeanne είναι τόσο αταίριαστα με την όλη φιλοσοφία του gameplay, που δυστυχώς ξεχωρίζουν με την κακή έννοια της λέξης.



Κάτι ακόμα που μας έκανε αλγεινή εντύπωση είναι ο οπτικός τομέας. Σε handheld mode η κατάσταση παραπέμπει πολλές φορές σε καταστάσεις του παίζεις για να στραβωθείς. Άλλοτε το μοντέλο του χαρακτήρα που ελέγχετε είναι τόσο μικρό που κυριολεκτικά ψάχνει κανείς να το βρει στην οθόνη, άλλες φορές χάνεται ανάμεσα στα σώματα των τεράστιων αντιπάλων, το aliasing ακόμα και σε πλάνα της ίδιας σκηνής είναι άλλοτε πολύ έντονο και άλλοτε ανύπαρκτο, το sceen tearing ζει και βασιλεύει, αλλά όχι πάντοτε. Στον αντίποδα, ο εξαιρετικός σχεδιασμός των μοντέλων των χαρακτήρων. Είναι κάτι παραπάνω από φανερό πως είτε χρειαζόταν ακόμα περισσότερη δουλειά αλλά προτιμήθηκε η οδός του κυκλοφόρησέ το να σταματήσει η γκρίνια των fans ή το hardware του Nintendo Switch δείχνει για μια ακόμα φορά τα όριά του και την ηλικία του.



Το περιβάλλον, άδειο τελείως. Όχι απλά κινείται σε δωρικό ρυθμό, αλλά η PlatinumGames φαίνεται ότι βάλθηκε να δημιουργήσει τη δική της τεχνοτροπία. Η λιτότητα είναι τέτοια που χάνεται η δίψα για εξερεύνηση. Να τελειώνουμε, να φύγουμε από αυτό το σημείο, μήπως και παρακάτω δούμε κάτι καλύτερο. Αυτή η σκέψη θα κατασκηνώσει στο μυαλό των παικτών. Κι έτσι, πολλά σημαντικά αντικείμενα απλά θα παραμείνουν στην αρχική τους θέση. Μέχρι, αν γίνει αυτό, να συμβιβαστείτε με την κατάσταση και να επιστρέψετε στο ίδιο μέρος, με το επιπλέον κίνητρο της βελτίωσης των επιδόσεών σας, στο κυνήγι της πλατίνας για κάθε ενότητα. Την ώρα της περιήγησης θα βρεθείτε σε blocks, η ενεργοποίηση των οποίων θα έχει ως αποτέλεσμα κάτι σαν αγώνα δρόμου για να περάσετε από συγκεκριμένα σημεία. Αν το κατορθώσετε, θα λάβετε ένα αρκετά χρήσιμο δώρο. Όμως, η προσπάθεια είναι καταδικασμένη σχεδόν από την αρχή. Με το που θα σπριντάρετε, η πρωταγωνίστρια θα φαλτσάρει είτε προς τα δεξιά, είτε προς τα αριστερά, με αποτέλεσμα να χαθεί όχι μόνο ο προσανατολισμός, αλλά και πολύτιμος χρόνος.



Όμως, η μουσική επένδυση, που κινείται σε γνωστές παρτιτούρες είναι εκπληκτική. Το ίδιο συμβαίνει και με το voice acting, που μας κάνει να ξεχνάμε την παρουσία της Helena Taylor, το όνομα της οποίας βρίσκεται διαρκώς στο επίκεντρο της δημοσιότητας το τελευταίο διάστημα.



Το Bayonetta 3 μας άφησε ανάμικτα συναισθήματα. Από τη μία το όπως πάντα εκπληκτικό σύστημα μάχης σε συνδυασμό με ένα ενδιαφέρον σενάριο, από την εξέλιξη του οποίου όμως αν σας ξεφύγει κάτι τότε μπορεί και να χάσετε τον μπούσουλα, από την άλλη, αστοχίες όπως τα επίπεδα της Jeanne και το χάλι στον οπτικό τομέα, είναι στοιχεία που σίγουρα δεν είναι δυνατό να περάσουν απαρατήρητα. Τα αφήσαμε για το τέλος, η Bayonetta συνεχίζει να καταναλώνει lollipops για να αναπληρώσει και να ενισχύσει τις δυνάμεις της, εσείς, μετά από αυτά που διαβάσατε, θα την ακολουθήσετε στην νέα της περιπέτεια; 

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Σύστημα μάχης με πολύ βάθος
  • Ενδιαφέρον σενάριο
  • Οι προσθήκες των Infernal Demons
  • Εκπληκτική μουσική υπόκρουση
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Οπτικός τομέας με τεχνικά προβλήματα ιδιαίτερα σε handheld mode
  • Τα επίπεδα της Jeanne
  • Άδειο περιβάλλον
  • Σε κρίσιμες στιγμές, ο χαρακτήρας φαλτσάρει πριν σπριντάρει
  • Οι γρίφοι
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
13 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • joehok
    • Κάκιστο review ,,,,ίσως φταίει ο περιορισμός που μπήκε από εκδότη αλλά πραγματικά παραμένει ένα από τα χειρότερα κείμενα σε πληροφορία όσο αναφορά το σάιτ .

      • nkav64
      • Τι παραπάνω θα ήθελες να διαβάσεις;

        • joehok
        • Η κριτική καλό κάνει κακό δεν κάνει . Μπορώ να να αναφερθώ σε δεκάδες ελλείψεις όπως διάρκεια replay ability etc αλλά σε γενικές γραμμές ας πούμε ότι πληροφορίες για τους οπαδούς και μη της σειράς το κείμενο είναι τουλάχιστον ανεπαρκής

      • nkav64
      • Όλα κάνουν καλό αρκεί να ξέρουμε πως να τα χρησιμοποιούμε. Η διάρκεια δεν είναι στοιχείο που επηρεάζει την ποιότητα, άρα μένει άνετα εκτός κριτικής. Για το replayability υπάρχει αναφορά στο κείμενο. Διάβασέ το καλύτερα και θα καταλάβεις. Από εκεί και πέρα, όπως και στο FIFA για παράδειγμα, δεν θα γράφουμε κάθε φορά ότι κλωτσάς τη μπάλα, κάνεις ντρίπλες και σέντρες.

    • nkav64
    • @DrSleep ανάλογα με το ποσο σοβαρά είναι τα αρνητικά για τον εκάστοτε reviewer. Το κάθε τι έχει διαφορρετική βαρύτητα. Άλλη βαρύτητα έχει για παράδειγμα το σενάριο σε ένα platform game όπως το Sackboy και άλλη στο A Plague Tale: Requiem. Από εκεί και πέρα, είναι το θέμα τι επιτρέπεται και τι δεν επιτρέπεται να αναφέρεις σε κάθε review. Μιας και τελείωσε το embargo, ένα παράδειγμα από το Bayonetta, μας απαγόρευσαν την οποιαδήποτε ονομαστική αναφορά στο Σινικό Τοίχος και στο Umeda Sky Building που είναι ένας ουρανοξύστης στην Οσάκα. Και οι δύο πληροφορίες σε κεφάλαια που υποτίθεται ότι βρισκονταν στα 5 από τα 9 που μπορούσαμε να καλύψουμε. Δεν μας άφησαν να πούμε τι συμβαίνει μετά το τέλος του παιχνιδιού. Ούτε καν το Gallery που σιγά την πληροφορία. Με αυτά και με πολλά άλλα, εσυ θεωρείς ότι μπορεις να προσφέρεις όσες πληροφορίες θέλεις; ΟΧΙ. Και δεν συνηθίζω να χρησιμοποιώ κεφαλαία. Δεν υπήρχαν αυτά όταν έκανα το review των δυο πρώτων παιχνιδιών στο Switch.

      • joehok
      • Ότι δεν δώσαμε παραδείγματα. Ότι δεν μετρά η ποσότητα σε ποιότητα. λοιπόν διαβάσαμε κιαλλα ελληνικά άρθρα και όντως ήταν καλύτερα γραμμένα. Αντιεπαγγελματικη συμπεριφορά. Λέμε τα καλά λεμε και τα κακα. Τέλος ιστορίας

        • nkav64
        • Δεν τελείωσε τίποτα. Όσο για τα περι επαγγελματισμού, ΔΕΝ ΣΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΩ. ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ; Την άλλη φορά που θα θελησεις να γραψεις κάτι για εμένα, πρώτα κοιτάξουν στον καθρέφτη και μετά πλύνε τα χέρια σου μη με λερώσεις.

      • joehok
      • Τουλάχιστον αυτογκόλ η συγκεκριμένη συμπεριφορά που ξεφεύγει ξανά από επαγγελματικό επίπεδο . Έδωσα και επεξήγηση έδωσα και περιθώριο λάθους αλλά επιλέξατε λάθος δρόμο . Αν δεν θέλετε να γράφουν με εμπεριστατωμένο λόγο κάτι για σας ,,προτείνω την ολική σας αποχώρηση από το μέσο . Ψεγάδια φίμωσης και ναζο-διαστρέβλωσης δεν έχουν καμία θέση .

    • ehnikaras
    • @joehok, έχει από προχθες που του εχεις σπασει τα ούμπαλα του ανθρώπου με τις μικρότητές σου. Αν δεν σου αρέσει μην διαβάζεις. Μια χαρά τα γράφει ο άνθρωπος και μια χαρά στα εξηγεί. Αλλά μου φαίνεται πρέπει να είσαι από εκείνους που οι γονείς τους τους κλείνουν ακόμα στο υπόγει για τιμωρία. Δεν εξηγείται αλλιώς αυτή η στάση. Σιγουρα άμα έβλεπες κανένα πιο μεγάλο βαθμό δεν θα έλεγες τίποτα. Χαλάρωσε και βρες τίποτα σημαντικό να κανεις στη ζωούλα σου. Μία την έχεις.

    • ehnikaras
    • @joehok ρε συ τζον λεμονάδα άδικα πας να υποβαθμίσεις κάποιον που μας ενημερώνει τόσα χρόνια. Η δική μου πρόταση είναι να αποχωρήσεις εσύ. Τσάμπα χτυπιεσαι στα σχολια του enternity. Άντε να γίνεις τίποτα stand up comedian να βγάζεις και κανένα φραγκακι.

      • joehok
      • Με βάση τις πιθανότητες σκέφτεσαι ότι εγώ τώρα το διαβάζω αυτό τώρα και λεω ας αποχωρήσω να πάω να γίνω περφορμερ. Τουλάχιστον άτοπος σε κάθε επίπεδο.

        • ehnikaras
        • Όχι με βάση τις πιθανότητες. Είναι ξεκάθαρο το ότι έχεις ταλέντο

*