Μετά από μια δεκαετία γεμάτη θεαματικές στιγμές αλλά και δύσκολες περιόδους, η Bungie έριξε την αυλαία του Light and Dark Saga στο Destiny 2, χαρίζοντας στους παίκτες εμπειρίες που θα θυμούνται για χρόνια. Ήταν μια από τις πιο απαιτητικές φάσεις στην ιστορία της εταιρείας, με το κλίμα αβεβαιότητας να είναι διάχυτο, εξαιτίας συνεχόμενων στραβοπατημάτων και της αμφιλεγόμενης ανάπτυξης του Marathon, που έχει δεχτεί σφοδρή κριτική. Παρά τη σχέση αγάπης και μίσους με την κοινότητα, το Destiny 2 παραμένει η “χήνα με τα χρυσά αυγά” για τη Bungie, η οποία συνεχίζει να αφοσιώνεται στο σύμπαν, προσφέροντας συνεχώς νέο περιεχόμενο.

Το Year of Prophecy φέρνει έναν φρέσκο αέρα στο σύμπαν του Destiny 2, με τη Bungie να υπόσχεται περιπέτειες που ξεπερνούν τα γνώριμα όρια και να επιχειρεί έναν ουσιαστικό επαναπροσδιορισμό του τίτλου, με στόχο την εξέλιξή του σε MMO — ένα όραμα που καλλιεργείται εδώ και χρόνια. Η νέα αυτή εποχή, γνωστή ως Fate Saga, ξεκινά με το expansion The Edge of Fate και αναμένεται να κορυφωθεί με το Renegades. Το The Edge of Fate φέρνει τους Guardians αντιμέτωπους με νέες, πρωτόγνωρες προκλήσεις στα άκρα του Ηλιακού Συστήματος. Η Emissary απελευθερώνεται από τα δεσμά των The Nine και καλεί τους Guardians να ανταποκριθούν σε ένα μυστηριώδες κάλεσμα που τους οδηγεί στον άγνωστο πλανήτη Kepler. Εκεί, έρχονται σε επαφή με τους Aionians — μια απομονωμένη φυλή ανθρώπων που ζει μακριά από τα βλέμματα του σύμπαντος. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει ο Lodi, ένας νέος χαρακτήρας με περισσότερα μυστικά απ’ όσα φαίνονται αρχικά. Μαζί με την Ikora Rey, οι Guardians ενώνουν τις δυνάμεις τους με την Emissary και τον μυστηριώδη Lodi, ξεκινώντας μια αποστολή που τους φέρνει πιο κοντά από ποτέ στα καλά κρυμμένα μυστικά των The Nine — οντότητες που παραμένουν ένα από τα μεγαλύτερα αινίγματα του Destiny. Η ιστορία του The Edge of Fate εστιάζει ακριβώς σε αυτούς και στους αινιγματικούς σκοπούς τους, που φαίνεται να υφαίνουν το μέλλον ολόκληρου του σύμπαντος. Καθώς οι Guardians ξετυλίγουν το κουβάρι των αποκαλύψεων, θα βρεθούν αντιμέτωποι όχι μόνο με την αλήθεια πίσω από τους The Nine, αλλά και με πανίσχυρους εχθρούς: τις ασταμάτητες δυνάμεις των Vex και το House of Exile των Fallen, που διεκδικούν τον ίδιο σκοπό.

Ο πλανήτης Kepler έχει σχεδιαστεί από τη Bungie με τη φιλοσοφία ενός metroidvania περιβάλλοντος, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην εξερεύνηση, την ελευθερία κινήσεων και την ανακάλυψη μυστικών. Για να εμπλουτιστεί η εμπειρία ενός metroidvania, η Bungie έχει προσθέσει νέες ικανότητες για την επίλυση των γρίφων κατά την εξερεύνηση και τις αναμετρήσεις με τους εχθρούς. Τα νέα abilities που εισάγει το The Edge of Fate ονομάζονται Matterspark, Mattermorph και Relocator και αποτελούν κύρια features του expansion. Το Matterspark μετατρέπει τους Guardians σε μια μάζα ενέργειας, παρέχοντας τη δυνατότητα να κινούνται ελεύθερα στο περιβάλλον, να ενεργοποιούν αντικείμενα και να αφοπλίζουν εχθρούς ακόμα και ενώ δέχονται χτυπήματα. Το Mattermorph επιτρέπει τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος μέσω της δημιουργίας δομών που διευκολύνουν την εξερεύνηση και προσθέτουν βάθος στα jumping puzzles. Το Relocator είναι κανόνι, δημιουργώντας σε συγκεκριμένα σημεία portals που επιτρέπουν την τηλεμεταφορά των Guardians.

Παρά την καινοτομία που φέρνουν, οι ικανότητες αυτές δεν αποτελούν νέα subclasses, αλλά λειτουργούν ως περιβαλλοντικά εργαλεία περιορισμένα αποκλειστικά στον πλανήτη Kepler. Η χρήση απαιτείται συχνά στις βασικές αποστολές του campaign, με αποτέλεσμα να γίνονται γρήγορα τετριμμένες, ιδιαίτερα τα Matterspark και Relocator, ενώ το Mattermorph παραμένει σχετικά αόρατο στο μεγαλύτερο μέρος του campaign. Η συνεχής εξάρτηση από τα ίδια mechanics υπονομεύει την ποικιλία, οδηγώντας σε μια μονοτονία που έρχεται σε αντίθεση με την υποσχόμενη ελευθερία και φρεσκάδα του metroidvania σχεδιασμού, καθιστώντας τις ικανότητες περισσότερο gimmicks παρά ουσιαστικές προσθήκες. Αυτό γίνεται σαφές από τη δομή των story missions, που ακολουθούν ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο χωρίς ουσιαστική ποικιλία. Οι Guardians μετακινούνται από το σημείο Α στο σημείο Β, αντιμετωπίζουν κύματα εχθρών και υποχρεώνονται να χρησιμοποιήσουν τα Matterspark και Relocator για να προχωρήσουν. Η ίδια λούπα επαναλαμβάνεται συνεχώς, σε περιοχές που συχνά επαναχρησιμοποιούνται χωρίς σημαντικές διαφοροποιήσεις, ενώ ακόμα και οι μάχες με τα τελικά bosses και τα αντίστοιχα puzzles διατηρούν παρόμοια δομή.

Το αποτέλεσμα είναι μια εμπειρία που καταλήγει προβλέψιμη και μονοδιάστατη, παρά τις αρχικές υποσχέσεις για καινοτομία. Εκτός από το βασικό campaign, ο Kepler προσφέρει πληθώρα αποστολών μέσω διαφόρων NPC, καθώς και κρυμμένα μυστικά προς ανακάλυψη. Αυτές οι δραστηριότητες δεν περιορίζονται μόνο στην εξερεύνηση, αλλά προσθέτουν και σημαντικά αφηγηματικά στοιχεία, προσφέροντας απαντήσεις σε ερωτήματα που είχαν παραμείνει ανοιχτά από προηγούμενα expansions και σεζόν. Το πιο σημαντικό στοιχείο, που συχνά καθορίζει την πορεία της Bungie σε κάθε νέο expansion, είναι οι αλλαγές στο sandbox και το νέο Raid. Το The Desert Perpetual ξεχωρίζει για τον έντονα νοσταλγικό χαρακτήρα, καθώς πρόκειται για το πρώτο non-linear raid από την εποχή του Leviathan. Κάθε ομάδα αντιμετωπίζει τέσσερα διαφορετικά encounters με όποια σειρά επιθυμεί, με τους Vex να αποτελούν τη βασική απειλή. Κάθε encounter συνοδεύεται από ξεχωριστό boss fight, βασισμένο σε μοναδικούς μηχανισμούς που απαιτούν συνεχή επικοινωνία και συνεργασία, προσφέροντας έντονη πρόκληση και ανταμείβοντας με οπτικά εντυπωσιακό loot, από όπλα και πανοπλίες.

Σχετικά με τις αλλαγές στο sandbox, η Bungie είναι διατεθειμένη να πάρει ρίσκα, εισάγοντας σημαντικές τροποποιήσεις που στη θεωρία μοιάζουν ευνοϊκές και υποσχόμενες. Ωστόσο, η εφαρμογή αποτυπώνει μια διαφορετική πραγματικότητα. Η πρώτη και πιο καθοριστική αλλαγή, που φέρνει το Destiny ακόμη πιο κοντά στη φιλοσοφία ενός MMO, είναι η ριζική αναδιαμόρφωση του armor system. Το νέο Armor 3.0 εισάγει ένα σύστημα με Tiers, δίνοντας νέα βαρύτητα στα στατιστικά κάθε εξοπλισμού. Αντί να εστιάζει αποκλειστικά στην ωμή δύναμη, το σύστημα προωθεί το synergy μεταξύ στατιστικών και ικανοτήτων, ενθαρρύνοντας τον πειραματισμό και τη δημιουργία νέων builds. Κάθε στατιστικό, ανάλογα με το ποσοστό, δίνει επιπλέον bonus σε διάφορες ικανότητες, subclasses και όπλα. Παράλληλα, οι ικανότητες ενισχύονται επιπλέον από τα νέα armor sets και το artifact της σεζόν. Οι πανοπλίες προσφέρουν επιπρόσθετα bonuses ανάλογα τον αριθμό των κομματιών που έχουν τοποθετηθεί στο loadout, ενώ το artifact ενισχύει κάθε συνδυασμό ανάλογα με το εξοπλισμό που χρησιμοποιείται. Το νέο σύστημα προσφέρει ουσιαστική ελευθερία, καθώς δεν επιβάλλει πλέον υποχρεωτικούς συμβιβασμούς σε στατιστικά, όπως συνέβαινε σε προηγούμενα expansions.

Τα όπλα ακολουθούν παρόμοια λογική, καθώς πλέον διαθέτουν Tiers που προσφέρουν βελτιωμένα perks σε όλα τα διαθέσιμα columns. Αυτή η αλλαγή φέρνει δύο σημαντικά ζητήματα: Το νέο σύστημα tiering θυμίζει σε κάποια σημεία το παλιό σύστημα sunsetting, αν και εφαρμόζεται με πιο ευέλικτο τρόπο σε σχέση με το Beyond Light. Πλέον, κάθε όπλο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και να φτάσει το power level της εκάστοτε σεζόν. Παρόλα αυτά, λόγω της φιλοσοφίας του featured gear και των μοναδικών χαρακτηριστικών που αυτό προσφέρει, προς το παρόν δεν υπάρχουν πολλές επιλογές που να δίνουν πραγματικά “νέα πνοή” σε παλαιότερο εξοπλισμό. Το δεύτερο - και ίσως πιο καθοριστικό για το μέλλον του Destiny 2 - αφορά το grind για την επίτευξη του pinnacle cap. Με το The Edge of Fate, το παλιό power system επανέρχεται πλήρως από την αρχή, με τους παίκτες να ξεκινούν από 10 power και να στοχεύουν στο νέο pinnacle cap των 450 power. Η πορεία μέχρι το soft cap παραμένει σχετικά απλή, όμως όσο το power αυξάνεται, η διαδικασία γίνεται πιο αργή και καταλήγει να μοιάζει περισσότερο με αγγαρεία, παρά με το είδος του engagement που επιδιώκει να προωθήσει η Bungie. Το υψηλότερου power gear καθίσταται απαραίτητη προϋπόθεση για την πρόοδο, με πολλές δραστηριότητες να παραμένουν κλειδωμένες λόγω των απαιτήσεων σε συγκεκριμένο power level, περιορίζοντας σημαντικά το εύρος του grind.

Ακόμα και όταν οι παίκτες φτάσουν στο pinnacle cap, αντιμετωπίζουν το economy system, το οποίο, πέρα από τα γνωστά enhancement cores, απαιτεί και ένα νέο νόμισμα, τα unstable cores απαραίτητα για την αύξηση του power μετά το soft cap, με περιορισμένο ρυθμό απόκτησης. Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα είναι ότι το power είναι προσωρινό. Με την κυκλοφορία του επόμενου expansion, η διαδικασία πρέπει να ξεκινήσει ξανά από την αρχή, απαιτώντας εκ νέου εστίαση σε νέο featured gear και grind για power, ένα γεγονός που θα αποθαρρύνει την ενασχόληση με το παιχνίδι. Σχετικά με το engagement στις δραστηριότητες, με το The Edge of Fate η Bungie αφήνει πίσω τα ritual activities και εστιάζει σε ένα νέο σύστημα PvE και PvP, το Portal. Το Portal συγκεντρώνει νέες και κλασικές αποστολές, δίνοντας στους παίκτες πολλές επιλογές για να αποκτήσουν νέο gear. Μπορούν να διαλέξουν τις αποστολές που προτιμούν, να ρυθμίσουν τη δυσκολία και να προσθέσουν modifiers που διαμορφώνουν την πρόκληση, αλλά και τις ανταμοιβές πιο πλούσιες, ανάλογα με τα loot drops κάθε αποστολής. Μαζί με το Portal, το παλιό σύστημα reputation από τους vendors καταργείται και αντικαθίσταται από ένα εβδομαδιαίο σύστημα προόδου, που βασίζεται σε συγκεκριμένα ημερήσια και εβδομαδιαία objectives. Οι παίκτες ολοκληρώνουν αυτά τα objectives για να κερδίσουν rewards, όπως resources, επιπλέον loot drops και tokens, τα οποία μπορούν να εξαργυρώσουν στον Zavala για να αποκτήσουν όπλα και πανοπλίες.

Παρόμοια λογική εφαρμόζεται πλέον και στα events όπως τα Arms Week και Solstice, που δεν απατούν πλέον απόκτηση από cosmetics επί πληρωμή, με ένα premium pass αλλά κάθε reward μπορεί να αποκτηθεί εντελώς δωρεάν. Η φιλοσοφία του Portal και των modifiers (ή feats στο The Desert Perpetual) αποτελεί αναμφίβολα θετική προσέγγιση, παρέχοντας μια εμπειρία κομμένη και ραμμένη για κάθε παίκτη, ωστόσο η ίδια φροντίδα δεν έχει παρθεί σε άλλες δραστηριότητες του endgame αφήνοντας πίσω σημαντικό εξοπλισμό και πιθανούς συνδυασμούς.
Η θεωρία πίσω από το The Edge of Fate δείχνει ιδανική: ένα βήμα προς το όραμα ενός πραγματικού MMO, με έμφαση στην ελευθερία, τον πειραματισμό και τη συνεχή ανανέωση. Στην πράξη, ωστόσο μοιάζει περισσότερο με επιφανειακό πειραματισμό παρά με ουσιαστική εξέλιξη. Οι νέες ιδέες, όσο καλοδεχούμενες κι αν είναι, σκοντάφτουν σε επαναλαμβανόμενα μοτίβα, περιορισμούς και μηχανισμούς που γρήγορα χάνουν το ενδιαφέρον. Το αποτέλεσμα είναι ένα expansion με στιβαρές βάσεις και ξεκάθαρο όραμα, που αφήνει ωστόσο μεγάλο περιθώριο βελτίωσης.




Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity