Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Eiyuden Chronicle: Rising Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Natsume

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    505 Games

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    AVE

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Το Eiyuden Chronicle: Rising αποτελεί το «ορεκτικό» πριν το Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes που θα ακολουθήσει αργότερα. Πρόκειται για ένα συνοδευτικό παιχνίδι που έχει σκοπό να εισάγει τον παίκτη στον όμορφο κόσμο του, εστιάζοντας σε χαρακτήρες-κλειδιά. Όμως, αξίζει τον κόπο ή… καλύτερα η αναμονή για το «κυρίως πιάτο»; Ο Χρήστος Χατζησάββας γράφει για την εμπειρία του με το παιχνίδι.

Εκεί που οι εταιρείες κάνουν πίσω, το Kickstarter κάνει ένα βήμα μπροστά (καμιά φορά). Αρνείται η Konami να φτιάξει ένα νέο Suikoden; Τότε μερικοί από τους ανθρώπους που δούλεψαν στο πρωτότυπο, θα φτιάξουν το Eiyuden Chronicle – ένα μοντέρνο Suikoden, με τον δημιουργό και συγγραφέα της σειράς να ηγείται της προσπάθειας. Προτού κυκλοφορήσει το Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes, όμως, σειρά πήρε το Eiyuden Chronicle: Rising. Πρόκειται για ένα prequel που ανήκει σε διαφορετικό είδος από το επερχόμενο Hundred Heroes, όμως μοιράζεται τον κόσμο του Allraan, χαρακτήρες, γεγονότα και φυσικά, την αισθητική. Με λίγα λόγια, είναι μια πρώτη «γεύση» του τι έπεται. Παραμένει όμως, μια απλή «γεύση» κι όχι κάτι επιπλέον, κυρίως λόγω της διαφοράς σε είδος. Το Rising είναι ένα side-scrolling action RPG, ενώ το Hundred Heroes θα είναι ένα παραδοσιακό JRPG.




Στο Eiyuden Chronicle: Rising, το ταξίδι ξεκινάει με την CJ, μια νεαρή που συνεχίζει την οικογενειακή παράδοση αναζητώντας χρήσιμα αντικείμενα για πούλημα (ή όχι) μέσα σε αρχαία ερείπια και γενικότερα, εκεί που παραμονεύει ο κίνδυνος. Βρίσκεται στην μικρή πόλη του New Nevaeh, μια τοποθεσία κοντά στα ορυχεία, όπου οι κάτοικοι κάνουν τα πάντα για να επιβιώσουν όμως ζουν μια τίμια ζωή. Όταν ένας μεγάλος σεισμός αποκαλύπτει σπηλιές και περάσματα που κανείς δε γνώριζε, αρκετοί έρχονται στην New Nevaeh αναζητώντας χρήματα και δόξα. Εξαιτίας του σεισμού, βέβαια, η New Nevaeh μετράει πληγές και πολλά κτήρια πρέπει να χτιστούν ξανά. Κάπου εκεί έρχεται ένα από τα βασικά κομμάτια του παιχνιδιού: το town building. Ο παίκτης, κάνοντας αποστολές για τους κατοίκους της περιοχής, θα ενισχύει τη σχέση του μαζί τους και σιγά-σιγά νέα καταστήματα θα εμφανίζονται στην πόλη, από τα οποία θα μπορεί να προμηθευτεί νέο εξοπλισμό κι αντικείμενα ή να ενισχύσει όσα έχει. Τα καταστήματα, επίσης, μπορούν να βελτιωθούν όταν ολοκληρώνονται ορισμένες αποστολές (βασικές και μη) αλλάζοντας τόσο σε όψη όσο και σε επίπεδο καταλόγου αντικειμένων προς πώληση ή αναβαθμίσεις.



Γενικά μιλώντας, ο μηχανισμός της αναβάθμισης θα φανεί αρκετά όμορφος στην αρχή, όπου κτήρια θα ξεπηδούν αριστερά και δεξιά, δίνοντας νέα πνοή στη ρημαγμένη πόλη. Η δουλειά που κάνει για τους κατοίκους είναι εμφανέστατη και μαζί με τον παίκτη, εξελίσσεται και η (μέχρι πριν λίγο καιρό) παρατημένη πόλη. Κάπως γρήγορα όμως, ο παίκτης θα έχει δει όσα έχει να προσφέρει, καθώς δεν υπάρχει οποιαδήποτε αλληλεπίδραση με τα καταστήματα πέραν της πελατειακής σχέσης. Τι είδους αποστολές θα πρέπει να φέρει εις πέρας ο παίκτης, όμως; Τις πρώτες λίγες ώρες, θα έχει στον έλεγχό του τη CJ, η οποία προκειμένου να πάρει δίπλωμα κυνηγού από τη δήμαρχο της πόλης, θα πρέπει να βοηθάει τους κατοίκους εξοντώνοντας τέρατα, εξερευνώντας ερείπια, αναζητώντας αντικείμενα και εξερευνώντας τον κόσμο. Όλα αυτά μπορεί να ακούγονται μεγαλεπήβολα, αλλά σύντομα καταλήγουν αρκετά μονότονα και βαρετά, αφού ο παίκτης επισκέπτεται τις ίδιες και τις ίδιες τοποθεσίες, απλώς με διαφορετικό σκοπό κάθε φόρα.



Η μονοτονία αρχίζει να «σπάει» λίγο, όταν ο Garoo -ένα μονόφθαλμο καγκουρό με ξίφος που θα ζήλευε ο Cloud Strife- ενώνει τις δυνάμεις του με τη CJ. Καταρχάς, αυτό ανοίγει το δρόμο για διαλόγους που αποκαλύπτουν πράγματα για τους χαρακτήρες και τον κόσμο, κάτι που έως τότε δεν υπάρχει σε πληθώρα. Έπειτα, δίνει λίγη μεγαλύτερη ποικιλία στη μάχη, η οποία πραγματικά τη χρειάζεται. Ως action RPG, θα περίμενε κανείς λίγο πιο ενεργή μάχη, ένα πιο πολύπλοκο σύστημα ή τέλος πάντων, κάτι πιο σύνθετο από ένα πλήκτρο. Κι όμως, το Eiyuden Chronicle: Rising στηρίζεται σε ένα πλήκτρο για τις πρώτες ώρες, με τη CJ να επιτίθεται κάνοντας το ίδιο σύντομο combo κάθε φορά. Μπορεί να εκτελεί άλματα και με τη δεξιά σκανδάλη, κινήσεις αποφυγής, κάτι που μόνο εκείνη μπορεί να κάνει. Όταν ο Garoo μπαίνει στην ομάδα, ένα άλλο πλήκτρο χρησιμοποιείται για τις επιθέσεις του, οπότε πρακτικά πλήκτρο ίσον χαρακτήρας. Η ειδική ικανότητά του είναι να βάζει το τεράστιο ξίφος του μπροστά και να αμύνεται, κάνοντας πολύ δυνατές αντεπιθέσεις.



Συνδυάζοντας τα δύο πλήκτρα στη μάχη, ο παίκτης εκτελεί αλυσιδωτές επιθέσεις που δίνουν αρκετή ζωντάνια στις αναμετρήσεις, ενώ αργότερα κι ένας τρίτος χαρακτήρας μπαίνει στην ομάδα και προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη ποικιλία. Οι τρεις χαρακτήρες ακολουθούν τα κλασικά αρχέτυπα του tank, rogue και mage, με τους Garoo, CJ και Isha αντίστοιχα να υιοθετούν τους ρόλους. Όταν και οι τρεις χαρακτήρες είναι στην ομάδα, οι μάχες έχουν ωραίο ρυθμό κι ο παίκτης πρέπει να έχει κατά νου το πώς ξεκινάει και τελειώνει combos γιατί ίσως βρεθεί σε μειονεκτική θέση. Για παράδειγμα, ο Garoo κινείται πιο αργά από τη CJ, οπότε αν ένα combo τελειώνει με επίθεση του Garoo τότε ο παίκτης θα χειρίζεται εκείνον, τουλάχιστον μέχρι να κάνει επίθεση με άλλον χαρακτήρα. Αυτό μπορεί να τον εκθέσει στην επίθεση ενός εχθρού, οπότε το ασταμάτητο πάτημα πλήκτρων δεν είναι η λύση σε οτιδήποτε πέραν των βασικών αντιπάλων. Τα bosses του παιχνιδιού έχουν ένα βαθμό δυσκολίας, απαιτώντας καλό συνδυασμό αποφυγής, επίθεσης και άμυνας από κάθε κατεύθυνση. Ακόμη και με ορισμένους απλούς εχθρούς, μια λάθος κίνηση μπορεί να κοστίσει, οπότε εξερευνώντας ο παίκτης θα πρέπει να έχει το νου του στο περιβάλλον.



Εξοντώνοντας τους εχθρούς και ολοκληρώνοντας αποστολές, οι χαρακτήρες ανεβαίνουν σε level και ενισχύονται τα χαρακτηριστικά τους, ενώ μπορούν να εξοπλιστούν με ισχυρότερα αντικείμενα ή να ενισχύσουν όσα έχουν, πάντοτε μέσα από τα καταστήματα. Τα χρήματα δεν αρκούν για κάτι τέτοιο, αφού η συλλογή υλικών από εχθρούς και το περιβάλλον είναι πολύ βασικό στοιχείο της προόδου, οπότε είναι σχεδόν απαραίτητο να εξερευνά κανείς τα πάντα σε κάθε πέρασμα. Ο παίκτης μπορεί να πάει από περιοχή σε περιοχή εύκολα, μέσω ενός έξυπνου συστήματος fast travel που μηδενίζει τις αποστάσεις και τον «νεκρό» χρόνο. Μπορεί να φτάσει στην είσοδο των dungeons, σε ορισμένα σημεία λίγο πιο βαθιά σε αυτά ή να τηλεμεταφερθεί στα διάφορα σημεία της πόλης για ευκολία, πάντα με το πάτημα ενός πλήκτρου. Πέρα από τα όσα προσφέρει στη μάχη, η Isha δίνει σημαντική ώθηση στην πλοκή. Μέχρι να μπει στην ομάδα, οι παίκτες θα έχουν δει κάποια μαγικά στοιχεία του κόσμου όμως δεν έχουν ακόμη πλήρη εικόνα για όλα αυτά – η CJ έρχεται από μακριά και έχει τόσες απορίες όσες κι ο παίκτης. Όταν το «κουβάρι» ξετυλίγεται, το ενδιαφέρον αυξάνεται, αφού ο παίκτης θα μαθαίνει σταδιακά περισσότερα για τη μαγεία και την ιστορία που κρύβει ο τόπος όπως και για την αυτοκρατορία που δυσκόλευε τη ζωή των κατοίκων για τόσα χρόνια. Βέβαια, για να τα δει όλα αυτά θα πρέπει να μην έχει χάσει το ενδιαφέρον του ως τότε. Η μονοτονία των quests, που πάρα πολύ συχνά περιορίζονται σε «έι CJ, πήγαινε φέρε μου το Χ», δεν βοηθάει ενώ η μάχη είναι πάρα πολύ βασική για τις πρώτες ώρες κι η εξερεύνηση λίγο περιορισμένη.



Για τις περίπου 20 ώρες που διαρκεί το παιχνίδι, ο ρυθμός είναι απελπιστικά αργός για σχεδόν το πρώτο τρίτο, ενώ αργότερα βελτιώνεται μεν, αλλά χωρίς άλματα προόδου. Ξεκλειδώνοντας -κυριολεκτικά- ένα επιπλέον δωμάτιο τη φορά, σε μια σπηλιά που έχει εξερευνηθεί σπιθαμή προς σπιθαμή τόσες φορές, είναι κάπως αποκαρδιωτικό και «μαρτυρά» πως το παιχνίδι μάλλον θα έπρεπε να είναι πιο σύντομο για να μη χάσει ακόμη και στα δυνατά του σημεία. Ένα από τα οποία είναι ο οπτικοακουστικός τομέας. Η μουσική είναι εξαιρετική και καλύπτει άψογα την απουσία φωνής στους διαλόγους, κάτι που ουδέποτε ενόχλησε. Ναι, το διάβασμα είναι πολύ, όμως η μουσική τόσο όμορφη που τραβούσε την προσοχή μακριά από αυτό. Τα γραφικά είναι ακόμη καλύτερα, με πανέμορφα τρισδιάστατα περιβάλλοντα που δίνουν την αίσθηση του βάθους σε κάθε σκηνή. Ο κόσμος εκτείνεται στο παρασκήνιο, τα κτήρια δεν είναι πάντα σε σειρά στα «πόδια» της πρωταγωνίστριας κι είναι ορισμένες φορές άναρχα τοποθετημένα. Τα δάση, οι σπηλιές και όλα τα υπόλοιπα περιβάλλοντα έχουν επίσης όμορφη διαρρύθμιση, φωτισμό και προσοχή στις λεπτομέρειες, με τα διάφορα «δωμάτια» τους να μη μοιάζουν τόσο πολύ μεταξύ τους. Και μέσα σε όλα αυτά, οι χαρακτήρες είναι δισδιάστατοι και ζωγραφισμένοι στο χέρι, με υπέροχα animations και εφέ, δείχνοντας πολύ όμορφοι στα τρισδιάστατα περιβάλλοντα.



Παίζοντας σε gaming laptop (Intel Core i7-8750H, NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB, 32GB DDR4 RAM) και Steam Deck, το παιχνίδι εύκολα διατηρούσε τα 60fps στις υψηλότερες ρυθμίσεις γραφικών (1080p στο laptop, 800p στο Steam Deck) – με ελάχιστες φορές όπου υπήρξαν στιγμιαίες πτώσεις. Μάλιστα, λίγο μετά την κυκλοφορία του έγινε και Steam Deck verified, ωστόσο έχοντας παίξει αρκετές βδομάδες πριν το γεγονός αυτό, δεν εντοπίστηκαν προβλήματα – μάλλον απλώς επισημοποιήθηκε η κατάστασή του. Το Eiyuden Chronicle: Rising είναι μια καλή πρώτη επαφή με τον νέο κόσμο που έχει στα σκαριά η Rabbit and Bear Studios, γεμάτος μαγεία, ενδιαφέροντες χαρακτήρες και μια καλή βάση όπου μπορεί να χτίσει με το επερχόμενο Hundred Heroes. Η μάχη, μετά τις πρώτες, δύσκολες ώρες, παρουσιάζει ένα ωραίο βάθος και ισορροπία, ενώ το κυνήγι των levels και του καλύτερου εξοπλισμού παραμένει ζωντανό από την αρχή ως το τέλος.



Κάποια σημεία που ξεκάθαρα χρήζουν βελτίωσης είναι η ποικιλία αποστολών, οι μονότονες (από κάθε άποψη) πρώτες ώρες και η μεγάλη διάρκεια του τίτλου που φάνηκε να λειτουργεί κατά του. Ίσως τα πανέμορφα γραφικά και η μουσική του -αλλά και η χαμηλή τιμή- είναι τα σημεία που κάνουν τη διαφορά και το ζύγι γέρνει περισσότερο προς το «αξίζει τον κόπο». 

6

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ενδιαφέροντες βασικοί χαρακτήρες και μάχη, όταν συμπληρωθεί η τριάδα
  • Πανέμορφα γραφικά που συνδυάζουν χαρακτήρες 2D και περιβάλλοντα 3D
  • Η πόλη εξελίσσεται παρέα με τον παίκτη, είναι ορατά τα αποτελέσματα της δουλειάς του
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Πολύ μονότονες και απλές αποστολές καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού
  • Αργό ξεκίνημα, απλή μάχη, κουραστική επανάληψη τοπίων τις πρώτες ώρες
  • Η μεγάλη διάρκεια «σκοτώνει» το ρυθμό
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*