Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Elden Ring Nightreign Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    From Software

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Bandai Namco Entertainment

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    BNE Hellas

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Με το Elden Ring Nightreign, η From Software πειραματίζεται ξανά πάνω στην κλασσική συνταγή, αυτή τη φορά με περισσότερη ελευθερία.

Από ένα σημείο και μετά οι εισαγωγές είναι μάλλον περιττές, και όποιος δεν γνωρίζει τι συμβαίνει και βρέθηκε τυχαία σε αυτό το review, μπορεί να ανατρέξει σε αυτό του Elden Ring για να εξοικειωθεί κάπως με το τι έχουμε να κάνουμε εν προκειμένω. Σε μια μάλλον αναμενόμενη From Software κίνηση πλέον, το επόμενο κεφάλαιο στο Elden Ring δεν είναι το sequel, αλλά το Nightreign. Τώρα, από μόνο του το όνομα δεν σημαίνει κάτι, αλλά αναφέρεται ξεχωριστά γιατί δεν έχουμε να κάνουμε με μια κανονική συνέχεια, αλλά μια rogue-like προσέγγιση στο όλο θέμα – κατά κάποιο τρόπο, τουλάχιστον. Το κατά πόσο αυτές οι νέες κατευθύνσεις δένουν αρμονικά με την φιλοσοφία και την φόρμουλα της From που έχουμε μάθει με τα χρόνια, είναι μια διαφορετική συζήτηση. Γι’ αυτό και γράφονται αυτές οι γραμμές, για την ακρίβεια.




Elden Ring Nightreign, λοιπόν, και για να μην χαλάσει τίποτα από το αναπόφευκτο sequel, η δράση λαμβάνει χώρα σε μια πραγματικότητα διαφορετική, ξεχωριστή, και παράλληλη με αυτή του αρχικού τίτλου. Οι όποιες ομοιότητες και κοινά σημεία κυρίως επικεντρώνονται στο “The Shattering”, κάτι που ξεκινάει και τα γεγονότα του ER. Η αφήγηση επικεντρώνεται περισσότερο στους 8 Nightfarers, τους πρωταγωνιστές ουσιαστικά, με τον καθένα από αυτούς να διαθέτει διαφορετικά στατιστικά και ικανότητες. Αυτό, σε όρους gameplay μεταφράζεται σε 8 «αρχέτυπα» κλάσεων, με όλους τους συνήθεις υπόπτους, από τα τυπικά builds αλλά πιο… buff-αρισμένα, bows, μαγεία, αν και θα πρέπει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει ιδιαίτερη ευελιξία – αφού τo leveling γίνεται αυτόματα, χωρίς επιλογή στο distribution των skill/ability points.



Πώς όμως γίνεται αυτό; Αν και είχαμε την δυνατότητα να έχουμε μια πρώτη γεύση ως προς το περί τίνος ακριβώς πρόκειται στο network test νωρίτερα φέτος, αξίζει να κάνουμε μια ελαφριά επανάληψη. Οι παίκτες λοιπόν ξεκινούν σε ένα hub που θυμίζει το Roundtable Hold, αλλά όχι ακριβώς, και από εκεί, αφότου περιηγηθούν και εξοικειωθούν με τον χώρο, μπορούν να ξεκινήσουν με την πρώτη αποστολή, για την οποία θα πρέπει να διαλέξουν τον χαρακτήρα τους. Δεν υπάρχει περιορισμός, κάτι που σημαίνει ότι η επιλογή ενός χαρακτήρα δεν αποκλείει την επιλογή και για τους υπόλοιπους. Ο πληθυντικός υποδηλώνει αριθμό μεγαλύτερο του ενός, αλλά όχι τόσο πολύ, αφού η κάθε αποστολή είναι υπόθεση τριών ατόμων. Σε πρώτη φάση αυτό σημαίνει αυτόματα ότι μια ομάδα που έχει έναν συνδυασμό χαρακτήρων που δουλεύουν συμπληρωματικά ο ένας με τον άλλον, έχει αυτόματα περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας.



Σε τι; Στην αποστολή, φυσικά, η οποία διαρκεί τρεις μέρες και ξεκινάει με την τριάδα να προσγειώνεται στον χώρο, με ολόκληρο τον χάρτη διαθέσιμο προς εξερεύνηση. Τα συνηθισμένα μέρη ενδιαφέροντος αναγράφονται για γρήγορη πλοήγηση και σχεδίαση του run – αφού εδώ τα πράγματα λειτουργούν διαφορετικά. Το Limveld, λοιπόν, θυμίζει πάρα πολύ το Limgrave σε πολλά σημεία, αλλά ταυτόχρονα αλλάζει και «χαρακτήρα» μετά από συγκεκριμένα γεγονότα, όπως για παράδειγμα ρήγματα που αλλάζουν την μορφολογία του εδάφους και αποκαλύπτουν καινούριες τοποθεσίες για εξερεύνηση (και bosses, και loot, προφανώς). Ίσως χρειαστούν κάποια runs για να βρει κανείς τα πατήματά του στον χώρο και να συνηθίσει τις αλλαγές στους βασικούς μηχανισμούς, όπως για παράδειγμα την αυξημένη ταχύτητα και το γεγονός ότι δεν υπάρχει drop damage, μεταξύ άλλων – αλλά σε κάθε περίπτωση αρκετά σύντομα γίνεται σαφές ότι η πλέον αποτελεσματική στρατηγική είναι η γρηγορότερη συγκομιδή πόντων στο μικρότερο δυνατό χρονικό διάστημα. Αυτό γιατί στο Limveld, όσο πλησιάζει η νύχτα, ο διαθέσιμος χώρος μικραίνει – κάτι σαν την ζώνη στο PUBG, αλλά με γεύση Elden Ring.



Αυτό σημαίνει ότι πολλές τοποθεσίες αξιολογούνται όχι μόνο ως προς το πιθανό loot, αλλά και την δυσκολία που μπορεί να μην αξίζει τον κόπο. Αυτό το τελευταίο μπορεί να σημαίνει ότι το souls/xp gain είναι μικρό για τη δυσκολία, ότι μπορεί ένας χαρακτήρας να «πέσει» και να μη μπορεί να προσφερθεί revive εγκαίρως – κάτι που σημαίνει απώλεια level. Ναι, αν γυρίσει ο ίδιος χαρακτήρας μετά το respawn μπορεί να πάρει το xp πίσω (και αυτό του level που έχασε), αλλά θα παραμείνει ένα level λιγότερο, μέχρι το επόμενο site of grace. Τα τελευταία αν και δεν είναι σπάνια, δεν είναι και τόσο άμεσα διαθέσιμα, κάτι που μπορεί να σημαίνει κακά νέα – ιδιαίτερα αν τελειώνει η μέρα και έχει κλείσει ο «κύκλος», κάτι που σημαίνει ότι έρχεται boss fight με τον χαρακτήρα μας να βρίσκεται -τουλάχιστον- ένα level λιγότερο από τους άλλους δύο της ομάδας. Αυτά, πέρα από διασκορπισμένα σε όλο τον χάρτη, έχουν και τα ιδιαίτερα που συμβαίνουν στο τέλος της πρώτης και δεύτερης ημέρας. Η τρίτη μέρα είναι αφιερωμένη ολόκληρο στο τελικό boss, για το οποίο έχουν μια πρώτη ιδέα από το μενού οι παίκτες ως προς τι έχουν να αντιμετωπίσουν.



Τώρα, boss fights αναφέρθηκαν και ένα μεγάλο κομμάτι του fanbase απασχολείται ιδιαίτερα από αυτό το κομμάτι του τίτλου. Δικαιολογημένα κιόλας, αφού η From έχει φροντίσει να μας παρουσιάσει κάποια πραγματικά αξιομνημόνευτα bosses και boss fights, όχι μόνο από τη δική της βιβλιοθήκη, αλλά και γενικότερα μιλώντας. Χωρίς να αναφέρουμε πολλά, μπορούμε να πούμε ότι με όσα είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε μέχρι τις στιγμές που γράφονται αυτές οι γραμμές, τα πράγματα είναι ικανοποιητικά. Έχοντας αναφέρει αυτό, το Endgame Boss δεν είναι και εύκολη υπόθεση για να φτάσει κανείς, και όποιος αποφασίσει να βυθιστεί στον κόσμο του Nightreign, μπορεί να είναι σίγουρος ότι υπάρχουν αρκετές, αρκετές ώρες μπροστά του.



Προφανώς γιατί υπάρχει το θέμα των χαρακτήρων και η όλη rogue-like προσέγγιση που ενθαρρύνει πολλαπλά runs στα ίδια missions. Κάποια rewards μένουν μόνιμα και μπορούν να αναβαθμίσουν ελαφρώς κάποια χαρακτηριστικά των χαρακτήρων, για παράδειγμα, κάτι που δίνει ακόμα περισσότερο καύσιμο σε αυτούς που ψάχνουν το απόλυτο build και πως να απομυζήσουν κάθε ίχνος bonus γιατί το Nightreign μπορεί να κοστίζει ένα συγκεκριμένο αριθμό χρημάτων, αλλά το να είσαι op είναι ανεκτίμητο. Όχι ότι η From αυτή τη φορά θα το κάνει εύκολο, αλλά σε λίγες μόνο μέρες το community θα έχει σίγουρα βρει όλα τα ιδανικά builds (έτοιμα μεν, αλλά και τον εξοπλισμό που χρειάζονται) για κάθε τελικό boss της τρίτης μέρας. Σε κάθε περίπτωση είναι μια εμπειρία που προσκαλεί την επανάληψη, κάτι αναμενόμενο αν αναλογιστεί κανείς τα μεγέθη και την φιλοσοφία που εισάγεται σε αυτό το νέο κεφάλαιο.



Από την άλλη, το θέμα που δεν έχει ακόμα απαντηθεί, είναι κατά πόσο αυτή η νέα προσέγγιση ή αλλαγή στην φόρμουλα εν τέλει ταιριάζει ή όχι, και αν το αποτέλεσμα που δημιουργείται είναι αρμονικό ή όχι. Η απάντηση δεν είναι τόσο εύκολη όσο ένα απόλυτο ναι ή όχι. Αν έπρεπε να υπάρξει οπωσδήποτε απάντηση είναι «ως επί το πλείστο, ναι». Σε πρώτη φάση είναι πράγματι περίεργο, γιατί ο χαρακτήρας κινείται με χαρακτηριστική ταχύτητα στον χώρο, κάτι που μετά από αρκετές ώρες γίνεται προφανές γιατί χρειάζεται, αφού με λίγες εξαιρέσεις, η μετακίνηση στον χώρο γίνεται με τα πόδια, οπότε θα ήταν κάτι περισσότερο από άβολο αν έπρεπε κανείς να πηγαίνει από το ένα άκρο του χάρτη στο άλλο overencumbered. Απλά δεν θα μπορούσε να εξυπηρετήσει και το ίδιο το gameplay, που σε μεγάλο βαθμό στηρίζεται στο γεγονός ότι η ομάδα παραμένει συγκροτημένη και με τα μέλη της σε μικρή απόσταση μεταξύ τους. Γι’αυτό και γίνονται επιλογές που δεν μπορούν να αλλάξουν, για να καλύψουν με αυτόν τον τρόπο το gameplay και κάποιους θεμελιώδεις μηχανισμούς.



Σε γενικές γραμμές δεν είναι μια δύσκολη μετάβαση, τις περισσότερες φορές θυμίζει Elden Ring on steroids, και είναι αδιαμφισβήτητα διασκεδαστικό – αν και μετά από μεγάλα sessions έρχεται μια μικρή κούραση από την ταχύτητα που πρέπει να γίνουν όλα και το γεγονός ότι εν τέλει είναι οικεία περιβάλλοντα και χαρακτήρες στην ουσία του. Και η αλήθεια είναι ότι μετά από κάποιες ώρες Nightreign, είναι πολύ εύκολο για κάποιον να θέλει να επιστρέψει σε κάτι πιο αργό, πιο χαλαρά δομημένο, πιο… Elden Ring. Και θα ήταν απόλυτα δικαιολογημένο. Λέει αυτό κάτι για το αν το Nighreign είναι ένας αξιόλογος τίτλος και μια ικανοποιητική προσθήκη στο ip; Όχι, καθόλου. Τώρα, κατά πόσο θα εξεταζόταν με το ίδιο πρίσμα αν δεν είχε το όνομα Elden Ring στον τίτλο, αυτό είναι μια διαφορετική ιστορία. Ως έχει όμως, το Nightreign μπορεί να σταθεί, και είναι μια αξιόλογη προσπάθεια. Ναι, είναι εφικτό να κάνει κανείς μια προσεκτική τομή σε κάθε πτυχή του τίτλου και να μπορέσει να βρει πολλά πράγματα που θα δυσαρεστήσουν ή πιθανώς να μπορούσαν να γίνουν διαφορετικά.



Αλλά εν τέλει αυτό που πιθανότητα συμβαίνει δεν είναι τίποτε άλλο από την From Software να πειραματίζεται για ακόμα μια φορά πάνω στην κλασσική συνταγή, αυτή τη φορά με περισσότερη ελευθερία. Και ίσως γι’ αυτό λανσάρεται και με αυτόν τον τρόπο. Και εν τέλει αν είναι κάτι που μάθαμε από την ενασχόλησή μας με τους τίτλους της From Software, είναι να αφήνουμε τις ερωτήσεις στην άκρη, και να ελπίζουμε ότι κάπως, με κάποιο τρόπο θα απαντηθούν όταν έρθει η ώρα τους. Αλλά ακόμα και αν δεν συμβεί αυτό, θα έχουμε μάθει κάτι άλλο. Σε κάθε περίπτωση ο κόπος δεν πάει ποτέ χαμένος.

Σχηματισμός σε ιστό αράχνης στον Άρη προβληματίζει τους επιστήμονες

 

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ατμόσφαιρα – Μια διαφορετική πτυχή στον κόσμο του ER
  • Ενδιαφέρουσες ιδέες και αλλαγές στην φόρμα
  • Η μάχη παραμένει συναρπαστική
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Ορισμένες αλλαγές νιώθουν λίγο «με το ζόρι»
  • Η ταχύτητα και η συνεχής εγρήγορση μπορεί να κουράσουν
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*