Είναι ευρέως αποδεκτό πως η σειρά παιχνιδιών F1 από την Codemasters εστιάζει περισσότερο στην βελτίωση των χαρακτηριστικών που εξασφαλίζουν την επιτυχία του, παρά στην ετήσια προσθήκη νέων ριζοσπαστικών στοιχείων. Δεδομένων των μικρών βελτιώσεων, οφείλουμε να ομολογήσουμε πως μπήκαμε “μουδιασμένοι” στη δοκιμή του F1 25, απλά και μόνο για να διαπιστώσουμε πως κάτω από το αεροδυναμικό κάλυμμα του κινητήρα, υπάρχει πολύ περισσότερο ζουμί από ότι φαινόταν αρχικά.

Για το F1 25 η Codemasters έχει σχεδιάσει εκ νέου τις πίστες σε Bahrain, Miami, Melbourne, Suzuka και στην Imola, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία LiDAR για μέγιστη ακρίβεια στις αποστάσεις, τις κλίσεις του οδοστρώματος, τις υψομετρικές διαφορές αλλά και στα αντικείμενα που μπορεί αυτές να περιέχουν. Από τις οθόνες που βρίσκονται διάσπαρτες απέναντι συνήθως από κερκίδες, μέχρι τους γερανούς που χρησιμοποιούνται σε ατυχήματα, όλα μα όλα βρίσκονται στη πραγματική τους τοποθεσία. Θα θέλαμε αυτήν την τεχνολογία να χρησιμοποιείται σε όλες τις πίστες που περιέχονται, καθώς η διαφορά είναι εμφανής, όμως ακόμα κι έτσι εκτιμούμε το ότι είδαμε βελτιώσεις ακόμα και στις μη-laser scanned πίστες. Για παράδειγμα, επιτέλους τα..θαμνάκια στο Baku έχουν γίνει κανονικά δέντρα, χωρίς βέβαια ακόμα να προσεγγίζουν ούτε λίγο το πραγματικό μέγεθος των δέντρων σε εκείνο το σημείο της πίστας, τα οποία συνήθως στη πραγματική μετάδοση κρύβουν σχεδόν ολοκληρωτικά το φως του ήλιου. Καλή προσπάθεια όμως από την Codemasters που μακάρι να έχει μέλλον. Αξίζει να ξεχωρίσουμε επίσης και τη δυνατότητα να παίξουμε από την αντίθετη φορά

Φέτος έχουμε και την επιστροφή του Braking Point Campaign Mode. Η Konnersport team, που έλαμψε δια της απουσίας της στον προηγούμενο τίτλο της σειράς, επιστρέφει με τα γνώριμα πρόσωπα των Aiden Jackson, Devon Butler και Casper Akkerman πίσω από το τιμόνι. Μετά την απαραίτητη σύνοψη όσων συνέβησαν στις προηγούμενες σεζόν του, αλλά και όσων έγιναν στα ενδιάμεσα στην Formula 1, το Braking Point περιέχει πάνω κάτω ό,τι περιμέναμε, ρίχνοντας τους παίκτες στις πίστες του παιχνιδιού με σκοπό να ολοκληρώσουν συγκεκριμένα objectives σύμφωνα με το σενάριο. Μπορεί οι περισσότεροι διάλογοι στις cutscenes να είναι προβλέψιμοι, όμως ακόμα κι έτσι το Braking Point καταφέρνει να κρατήσει το ενδιαφέρον όποιου ασχοληθεί, ειδικότερα φυσικά αν έχει παίξει και τα δύο προηγούμενα μέρη του συγκεκριμένου campaign. Μιας και έχουμε σταθεί στο campaign mode, πριν αναφερθούμε ξεχωριστά στο ριζικά ανανεωμένο My Team, αξίζει να σας θυμίσουμε πως φέτος αναμένουμε και τη πρεμιέρα της ταινίας F1 στα τέλη Ιουνίου. Η Codemasters λοιπόν προχώρησε στην δημιουργία ενός ξεχωριστού mode εντός του campaign, το οποίο μας φέρνει στα παπούτσια του Sonny Hayes (Brad Pitt) αλλά και στο τιμόνι της Apex GP. Δυστυχώς μέχρι την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές δεν έχουμε ακριβή εικόνα από τις δοκιμασίες που θα μας θέτει αυτό, όμως κατά πάσα πιθανότητα θα ακολουθούν το μοτίβο του Braking Point, με σκηνές από την ταινία και αντίστοιχες δοκιμασίες που θα δούμε και από τους πρωταγωνιστές στην ασημένια οθόνη σε λίγο καιρό.

Η περίπτωση του My Team φέτος χρήζει ξεχωριστής εξέτασης κι αυτό γιατί η Codemasters έχει προχωρήσει σε μεγάλες αλλαγές στο εν λόγω mode. Η πρώτη μεγάλη αλλαγή είναι πως διαχωρίζει τη θέση του προέδρου/παίκτη, από αυτήν του οδηγού και του επιτρέπει να επιλέγει κατά βούληση όποιον από τους δύο οδηγούς της ομάδας επιθυμεί. Έχοντας καταστήσει σαφές πως ο παίκτης έχει τον ρόλο του προέδρου, τα πάντα στο My Team περιστρέφονται γύρω από αυτό, μέσα από τα ανανεωμένα μενού της φετινής έκδοσης. Είναι πιο εύκολο να φτιάξουμε το δικό μας Livery, αλλά και να το επεξεργαστούμε με αρκετή περισσότερη λεπτομέρεια, επιλέγοντας χορηγούς για να τοποθετήσουμε ακόμα και στα winglets του μονοθεσίου. Ακόμα παρακολουθούμε αναλυτικά την πρόοδο του εργοστασίου ως προς τα updated parts,και επιλέγουμε ποιος από τους δύο οδηγούς θα έχει, πάλι κατά περίπτωση, το μονοθεσιο του πιο updated, άρα πιο ευνοημένος. Το My Team εμβαθύνει όσο πρέπει στα περισσότερα κομμάτια της διαχείρισης μιας ομάδας, χωρίς να γίνεται αηδιαστικά λεπτομερές και αναλυτικό όπως το F1 Manager και θεωρούμε πως φέτος έχει κάνει ένα πολύ μεγάλο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση.

Αν σε κάτι η Codemasters έχει βγάλει τον υπογραφοντα ψεύτη, αυτό δεν είναι άλλο από την χρήση της Ego Engine για ακόμα μια φορά. Για την ιστορία, θυμόμαστε να έχουμε την πρώτη μας επαφή με τα ομολογουμένως για το τότε εντυπωσιακό οπτικό της αποτέλεσμα, στο πρώτο Dirt, δεκαοκτώ (18) χρόνια πίσω. Από τότε μέχρι και σήμερα, βλέπουμε την Ego Engine να έχει κάνει άλματα προόδου, προσθέτοντας συνεχώς μοντέρνα χαρακτηριστικά για να παραμένει αποδοτική. Φυσικά για να υπάρχει η απαιτούμενη πρόοδος στη γραφική απεικόνιση, κάποιες θυσίες πρέπει να γίνουν και στη περίπτωση του F1 25, βλέπουμε εκδόσεις μόνο για τα Xbox Series, PlayStation 5 και Microsoft Windows, με την τελευταία να είναι και η πιο τεχνολογικά εξελιγμένη. Όχι ότι το αποτέλεσμα στις άλλες δύο εκδόσεις είναι εμφανώς κατώτερο, ωστόσο η χρήση Path Tracing, το ξεκλείδωτο frame rate και η ανάλυση που έχει μόνο θεωρητικό ταβάνι στα PC, είναι χαρακτηριστικά που κάνουν τη συγκεκριμένη έκδοση να ξεχωρίζει. Όσοι έχετε τη δυνατότητα, τη θέληση αλλά και ένα δυνατό υπολογιστή διαθέσιμο, θα προτείναμε σίγουρα να δοκιμάσετε τον τίτλο σε αυτήν την πλατφόρμα. Το μόνο στοχείο που πραγμάτια προδίδει την ηλικία της μηχανής γραφικών είναι τα πρόσωπα των μηχανικών, αλλά και των οδηγών από κάποια πλάνα τα οποία θα μπορούσαν ίσως να δουλευτούν περισσότερο. Για ακόμα μια φορά συναντάμε το F1 World, το online κομμάτι του τίτλου το οποίο παρέχει πρόσβαση σε online αγώνες, δοκιμασίες live με άλλους παίκτες αλλά και αγώνες υπό συγκεκριμένες συνθήκες μέσω του Invitational Mode. Αδυνατούμε βέβαια να καταλάβουμε με ποια λογική στον σχεδιασμό των μενού,, βρίσκονται μέσα στο F1 World, σχεδόν κρυμμένα, τα “Time Trial” και “Grand Prix” για single player εμπειρία, ή για κάτι γρήγορο σε περίπτωση που κάποιος απλά θέλει να “θυμηθεί” μια πίστα ή να τρέξει έναν γρήγορο αγώνα.

Σε οποιοδήποτε mode και αν αποφασίσετε όμως να τρέξετε, σίγουρα θα σας κάνει εντύπωση το διαφοροποιημένο οδηγικό κομμάτι του F1 25. Τα μονοθέσια ανταποκρίνονται πολύ πιο “κοφτερά” στην είσοδο των στροφών, όμως εκεί η πρόσφυση “σπάει” ευκολότερα όταν το παρακάνετε με το γκάζι. Ευτυχώς δεν θυμίζει το μοντέλο οδήγησης του F1 22, στο οποίο οποιαδήποτε επαφή με τα kerbs μας έστελνε στο απέναντι διάζωμα, μιας και συνηθίζεται, όπως επίσης και ο τρόπος που το γκάζι απαιτεί πιο προοδευτικό πάτημα. Η simcade προσέγγιση της Codemasters κερδίζει πόντους ρεαλισμού ως προς την κίνηση των μονοθεσίων στις πίστες, αφού όπως και τα μονοθέσια των τωρινών κανονισμών, είναι απίστευτα γρήγορα στις ανοιχτές καμπές, βιδωμένα στο έδαφος λόγω του ground effect και ιδιαιτερα αργά και απότομα στο χειρισμό τους στις κλειστές, αργές στροφές. Παρατηρήσαμε επίσης πως φέτος είναι ιδιαίτερα τονισμένο το πλεονέκτημα τελικής ταχύτητας που κερδίζουν οι οδηγοί με τη χρήση του DRS στις ευθείες και στις συνθήκες που αυτό επιτρέπεται.

Παρά τα λεγόμενα της Codemasters όμως, δεν υπάρχει παντού βελτίωση κι ένα ξεκάθαρο τέτοιο παράδειγμα είναι η AI του F1 25, σε όλα τα επίπεδα με τα οποία επιδρούμε μαζί της. Και οι φετινοί μας αντίπαλοι οδηγούν αλλοπρόσαλλα κατά τη διάρκεια των δοκιμών, ενώ στις μάχες ρόδα με ρόδα υποχωρούν περισσότερες φορές από αυτές που θα περιμέναμε, ακόμα κι αν έχουν το πλεονέκτημα στην επερχόμενη στροφή. Ταυτόχρονα, τα δεδομένα που υποτίθεται πως δίνουμε κατά την διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών στους μηχανικούς μας, μάλλον τα κάνουν σαΐτες καθώς καμία προσχεδιασμένη στρατηγική στον μετέπειτα αγώνα δεν βασίζεται στους χρόνους αυτών, ή στα objectives που ολοκληρώσαμε. Ταυτόχρονα, οι εντολές που δίνουμε μέσω του radio παραμένουν οι ίδιες αρκετά χρόνια τώρα, κάτι που στερεί ρεαλισμού αλλά και που θα ήταν μάλλον ιδιαίτερα εύκολο να εμπλουτιστούν με χαρακτηριστικές περιπτώσεις χρήσης τους από το ίδιο το σπορ. Όταν για παράδειγμα βρισκόμαστε 12οι, με 5 γύρους να απομένουν, φρέσκια γόμα και συναντάμε τον teammate μας στη πίστα, θα εκτιμούσαμε την ύπαρξη μιας εντολής που θα του έλεγε να κάνει στην άκρη για να μας δώσει τη θέση χωρίς μάχη. Στο ίδιο παράδειγμα, ο αγώνας μας έχει πάει μάλλον άσχημα και το γνωρίζουμε, άρα δεν βρίσκουμε καμία χρησιμότητα στο να μας ενημερώσει ο μηχανικός αγώνα για την έκβαση του αγώνα έως τώρα.
Κλείνοντας πάντως, μπορούμε να επιβεβαιώσουμε πως το F1 25, παρά τα στραβά του τα οποία είναι κατά κύριο λόγο κληρονομιά από παλαιότερους τίτλους, φέρνει βελτιώσεις που βοηθούν στην πιο ακριβή απεικόνιση του σπορ. Το βελτιωμένο και πιο λεπτομερές μοντέλο χειρισμού, σε συνδυασμό με την ανανεωμένη για ακόμα μια χρονιά Ego Engine και το οπτικό της αποτέλεσμα, κάνουν το F1 25 κάτι παραπάνω από μια απλή, ετήσια προσθήκη στη σειρά. Ταυτόχρονα το σχεδόν πλήρως ανασχεδιασμένο My Team έρχεται να δώσει νέο ενδιαφέρον, δίπλα στα ενδιαφέροντα συνοδευτικά των Braking Point και των challenges από την επερχόμενη ταινία F1.
Συνολικά πρόκειται για μια προσπάθεια άξια του ονόματος και της ιστορίας της Codemasters.




Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity