Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

F1 Manager 2022 Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Frontier Developments

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Frontier Developments

  • PEGI

    3+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • F1 Manager 2022
    • 3+ pegi 3+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://www.f1manager.com/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • EDITOR’S CHOICE

    8

    ENTERNITY SCORE
*
To F1 Manager 2022 αποδεικνύεται μια ευχάριστη έκπληξη για τους φίλους των racing games και του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Εκτός από ένα άθλημα που κυριαρχεί η ταχύτητα, η Formula 1 είναι ένα πρωτάθλημα στο οποίο επικρατούν πολλά ακόμη δεδομένα, προτού καλά-καλά οι πιλότοι μπουν στα μονοθέσια τους, πατήσουν το γκάζι και κερδίσουν νίκες και πρωταθλήματα υπό τις επευφημίες των χιλιάδων θαυμαστών τους. Κάθε ομάδα αποτελείται από ικανότατους επιστήμονες που σχεδιάζουν τα μέρη του μονοθεσίου, από εξειδικευμένους μηχανικούς που ασχολούνται με κάθε λεπτομέρεια, από την αλλαγή των ελαστικών στα pitstops, μέχρι την κατασκευή των εξαρτημάτων και τέλος από τους επικεφαλής, ή αλλιώς τους αγωνιστικούς διευθυντές, που συνδέουν όλα τα επιμέρους τμήματα για να έχουν την καλύτερη δυνατή απόδοση μέσα στην πίστα. Αυτή τη δουλειά, του αγωνιστικού διευθυντή, αναλαμβάνουν οι παίκτες του νέου τίτλου της Frontier Development, του επίσημου παιχνιδιού στρατηγικής της Formula 1, του F1 Manager 22.




Ξεκάθαρα εμπνευσμένος από αντίστοιχα πονήματα του, δυστυχώς αρκετά μακρινού, παρελθόντος, ο τίτλος είναι από τα πρώτα του λεπτά μία ωδή στα πράγματα που κάνουν την Formula 1 να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα μεγάλα αθλητικά πρωταθλήματα. Αποκόπτοντας πλήρως τον παίκτη από την αγωνιστική δράση και τοποθετώντας στον τα pitwall μίας από τις 10 ομάδες του πρωταθλήματος, τον καλεί να διαχειριστεί τόσο τους οδηγούς και τα μονοθέσια, άρα και τα αποτελέσματα της ομάδας που αναλαμβάνει, όσο και να διαχειριστεί το προσωπικό και την οικονομική βιωσιμότητα της ομάδας, σε μία προσπάθεια να επιτευχθεί η ισορροπία ανάμεσα στα δύο που θα της επιτρέψει να γίνει η πρωταθλήτρια.



Όντας γραμμένο σε δέκα ξεχωριστές ιστορίες, μία για κάθε ομάδα, ο παίκτης αναλαμβάνει τις τύχες της και καλείται μέσω του εναρκτήριου tutorial να συμμετάσχει άμεσα στον πρώτο αγώνα, μέσω του οποίου θα κατανοήσει καλύτερα τις λειτουργίες του παιχνιδιού. Δυστυχώς για τον ίδιο, παρότι οι αγωνιστικές υποχρεώσεις είναι ξεκάθαρα διαφορετικές από τις εξωαγωνιστικές, οι λεπτομέρειες είναι πάρα πολλές και σίγουρα στο ξεκίνημά του, μάλλον θα αποπροσανατολίσουν τον παίκτη. Ο ρεαλισμός είναι βέβαια σε πολύ υψηλό επίπεδο, καθώς μεταξύ άλλων έχοντας τον ρόλο του αγωνιστικού διευθυντή, σημαίνει ότι πρέπει να διαμορφώσει το οδηγικό δίδυμο, να θέσει αρμοδιότητες στους μηχανικούς της ομάδας και να αναλύσει τα προτερήματα και τα ελαττώματα των μονοθεσίων. Βάσει αυτών πρέπει να φέρει νέα εξαρτήματα που θα βελτιώσουν την απόδοση τους, ενώ ταυτόχρονα έχει να φροντίσει πως αυτά θα έρθουν στην ώρα τους και δεν θα κοστίσουν πιο ακριβά απ’ ότι αντέχει το μπάτζετ της ομάδας. Την ίδια στιγμή, πρέπει να επιλέξει ποιος οδηγός θα πάρει το νέο εξάρτημα στο μονοθέσιο του και ταυτόχρονα να μην διαταράξει τις ισορροπίες μεταξύ τους και το κλίμα μέσα στην ομάδα. Κι όλα αυτά πριν καν ξεκινήσει το πρώτο αγωνιστικό τριήμερο, στο οποίο επίσης έχει να βοηθήσει και τους δύο οδηγούς να βρουν το κατάλληλο στήσιμο και την πιο σωστή στρατηγική που θα φέρει ένα καλό αποτέλεσμα κι άρα πιο πλούσιους χορηγούς, περισσότερα έσοδα κ.ο.κ.



Γενικώς, χρειάζεται αρκετή υπομονή στις πρώτες ώρες ενασχόλησης, καθώς τα δεδομένα είναι πάρα πολλά και δεν είναι απίθανο κάποιος να χάσει την μαγεία που κρύβεται πίσω από την διαμόρφωση όλων αυτών των λεπτομερειών στο σωστό χρονικό διάστημα. Σε αντίθεση με το κλασικό παιχνίδι, εδώ το αποτέλεσμα δεν είναι αυτοσκοπός, αλλά εξαρτάται από πολλά περισσότερα από την καλύτερη οδήγηση και το σωστό timing στις αλλαγές ελαστικών. Κάθε εκατοστό του δευτερολέπτου χρειάζεται μόχθο για να κερδηθεί και η εύρεση του θα αποτελέσει μία πολύ ευχάριστη διαδικασία. Η περιήγηση στα διαφορετικά μενού του αγώνα και του γραφείου, οι κινήσεις είναι στην ευχέρεια του παίκτη κι ευτυχώς είναι απόλυτα ευανάγνωστες και σε κάθε περίπτωση το gameplay είναι τόσο προσεγμένο και απλουστευμένο που ωθεί τον παίκτη να ασχοληθεί μαζί του, ξέχωρα από την ομάδα, άρα και την ιστορία που έχει επιλέξει να ακολουθήσει.



Το γεγονός ότι το παιχνίδι είναι επίσημα εξουσιοδοτημένο από την Formula 1 να χρησιμοποιεί τις ομάδες και τους οδηγούς της, φέρνει πολλαπλά κέρδη. Οι οδηγοί κι οι μηχανικοί τους έχουν προσαρμοσμένα team radio, τα οποία ακούγονται κατά τη διάρκεια του αγώνα, τα εργοστάσια είναι ψηφιακές ρέπλικες των πραγματικών, τα ονόματα από τους κορυφαίους οδηγούς, μέχρι και τον μηχανικό του τελευταίου οδηγού είναι τα πραγματικά και γενικώς η δουλειά που έχει γίνει, μυρίζει σαν το πολυαγαπημένο σπορ, σε βαθμό που δεν μπορεί να φτάσει το οποιοδήποτε άλλο παιχνίδι αγώνων. Κι όλα αυτά με την μόνη επιρροή του παίκτη μέσα στην πίστα να είναι όταν ζητάει από τον οδηγό του να κινηθεί ταχύτερα ή να κόψει και να προφυλάξει καύσιμα ή/και ελαστικά.



Εκεί που η δουλειά θα μπορούσε να ήταν πολύ καλύτερη είναι στην μετάδοση που ακούγεται κατά την διάρκεια των επιμέρους διαδικασιών κι αγώνων. Η μετάδοση του David Croft και του Karun Chandhok που κάνουν το σπικάζ και για την βρετανική τηλεόραση είναι βαρετή κι επαναλαμβανόμενη, αφού έχει γίνει προφανώς την τελευταία στιγμή και αποτελείται από συγκεκριμένα μηνύματα για κάθε συμβάν που γίνεται στον αγώνα. Για τα γραφικά και τον ήχο των μονοθεσίων, δεν μπορεί να γίνει κάποια σοβαρή κουβέντα, αφού ο στόχος δεν ήταν η απόλυτα ρεαλιστική απεικόνιση των μονοθεσίων και των πιστών, όπως είναι στο κανονικό παιχνίδι. Σε κάθε περίπτωση πάντως το αποτέλεσμα είναι τουλάχιστον αποδεκτό και σε κάθε περίπτωση πολύ πιο όμορφο σε σχέση με άλλους, κορυφαίους sports management τίτλους, όπως πχ. το Football Manager.



Το πιο σημαντικό όμως είναι πως το F1 Manager 22 επιτρέπει στον παίκτη να επιλέξει τελικά ο ίδιος την προσέγγισή του. Θέλει να διαλέξει μία τοπ ομάδα με απεριόριστο μπάτζετ και να ξοδεύει ασυστόλως προκειμένου να κατακτά νίκες, χωρίς να ασχολείται με πάρα πολλά; Μπορεί. Θέλει να ξεκινήσει από μία πιο άσημη ομάδα με πολλούς περιορισμούς σε χρήματα και προσωπικό και να διαχειριστεί την παραμικρή πτυχή της καθημερινότητάς της; Επίσης μπορεί, όπως είναι δυνατή κι η εύρεση μίας οποιασδήποτε ισορροπίας ανάμεσα σε αυτά τα δύο άκρα, κάτι που κάνει την πρόταση ακόμη πιο ελκυστική, παρά τις όποιες εκατέρωθεν αδυναμίες.



Στην τελική, απλά η ύπαρξη ενός τίτλου σαν το F1 Manager 22 θα αρκούσε, καθώς το κενό που υπήρχε στην αγορά για έναν τίτλο με αυτά τα χαρακτηριστικά ήταν αρκετά μεγάλο. Ακόμη κι έτσι όμως, οι άνθρωποι της Frontier Development κατόρθωσαν με την διάθεση του παιχνιδιού να δώσουν αρκετά παραπάνω. Το αποτέλεσμα είναι must για κάθε φίλο του αθλήματος, αλλά και των sports management και παρότι μάλλον δεν απευθύνεται σε casual κοινό, δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί κι αυτό να ευχαριστηθεί. Η εύρεση αυτής της ιδανικής ισορροπίας είναι σε θέση να ξεπεράσει ακόμη και τα σκόρπια προβλήματα και να δώσει στην αγορά έναν από τους πιο αξιοσημείωτους τίτλους της φετινής χρονιάς. 
EDITOR’S CHOICE

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Πολύ υψηλό επίπεδο ρεαλισμού, με τρομερό βάθος
  • Πάρα πολλές διαφορετικές επιλογές στο gameplay
  • Κλείνει πειστικά ένα κενό δεκαετιών
  • Μεταφέρει άψογα το κλίμα της Formula 1, ακόμη και εκτός πίστας
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Το ξεκίνημα και τα βιαστικά tutorial ίσως τρομάξει αρκετούς
  • Οι επιλογές μετάδοσης που έχουν βγει από τη δεκαετία του 90
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*