Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Fort Solis Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Fallen Leaf

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Dear Villagers

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Η αλήθεια είναι πως στα χαρτιά, το Fort Solis θα έπρεπε να «δουλεύει». Τα γραφικά είναι πραγματικά εντυπωσιακά, το cast κάτι παραπάνω από καλό, ενώ το όλο σκηνικό με το sci-fi horror «φοριέται» πολύ τελευταία. Όταν δε μιλάμε για τίτλο που ανήκει στην κατηγορία των “walking simulators”, τι άλλο θα μπορούσε να χρειάζεται άραγε; Όπως φαίνεται, πολύ περισσότερα από όσο περίμενε η ομάδα της Falling Leaf.



Χωρίς ιδιαίτερη εισαγωγή, γνωρίζουμε τον Jack και την Jessica, δύο μηχανικούς στον πλανήτη Άρη. Το έτος είναι 2080 και η ανθρωπότητα έχει φτάσει στον κόκκινο πλανήτη, όπως φαίνεται σε μια προσπάθεια να βρει λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζει στη Γη. Σε μια συνηθισμένη βάρδια, εκεί που όλα δείχνουν πως η τελευταία μέρα του Jack πριν την άδειά του θα είναι το ίδιο βαρετή όσο όλες οι προηγούμενες, λαμβάνουν ένα σήμα κινδύνου από την κοντινή βάση του Fort Solis. Περιμένοντας κάποια βλάβη από τις καταιγίδες στην επιφάνεια του πλανήτη, δεδομένου κιόλας ότι πρόκειται για μία από της πρώτες βάσεις στην επιφάνεια του Άρη, ο Jack αποφασίζει να ελέγξει το σήμα και να τελειώσει επιτέλους την βάρδια, σηματοδοτώντας με αυτόν τον τρόπο την αρχή από τις διακοπές του.



Για κακή του τύχη, ο σταθμός φαίνεται εγκαταλειμμένος, αν και πολύ γρήγορα αρχίζουν να κάνουν την εμφάνισή τους πράγματα που μαρτυρούν πως κάτι έχει πάει πολύ στραβά στο Fort Solis. Ο Jack θα πρέπει να περιηγηθεί στους χώρους της βάσης και να βρει στοιχεία που θα τον βοηθήσουν να δημιουργήσει μια εικόνα του τι ακριβώς συνέβη και γιατί δόθηκε το σήμα κινδύνου. Στην πορεία του θα περάσει από όλες τις πτέρυγες του Fort Solis, θα σχολιάσει τα τυχαία (και όχι) αντικείμενα που θα βρει με την Jessica, και να πιει και μια μπύρα – γιατί όχι; Το κακό είναι ότι όλα αυτά θα τα κάνει με απελπιστικά αργό ρυθμό, αυστηρά και μόνο περπατώντας, με πολλά, πολλά cutscenes και ομολογουμένως πολύ κακό ρυθμό στην ιστορία μετά τα πρώτα 10 λεπτά. Ακόμα και μετά τα μισά που οι παίκτες αναλαμβάνουν τον ρόλο της Jessica, τα πράγματα δεν αλλάζουν. Περπάτημα στους διαδρόμους της βάσης και την επιφάνεια του πλανήτη, αντικείμενα που πρέπει να εξεταστούν αλλά εμφανίζονται μόνο αν εξεταστούν άλλα προηγουμένως, και στο ενδιάμεσο ελάχιστες λεπτομέρειες και πληροφορίες του τι ακριβώς συμβαίνει και γιατί.



Σε κάποια στιγμή γνωρίζουμε και τον Wyatt, και πρακτικά ολοκληρώνεται το καστ των πρωταγωνιστών. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία, ο Wyatt είναι ο «κακός» της ιστορίας και αυτό γίνεται γνωστό από πολύ νωρίς, αλλά το πως και το γιατί παραμένει ένα μυστήριο. Ο τίτλος κάνει τόσο κακή δουλειά στο να παρουσιάσει το τι ακριβώς συμβαίνει και τις πιο φίνες λεπτομέρειες της ιστορίας, που τα περισσότερα χάνονται στην πορεία, όσα έχει καταφέρει τέλος πάντων κάποιος να καταλάβει. Υπάρχει μια γενική ιδέα που ακολουθείται και μπορεί ο παίκτης να ακολουθήσει το νήμα μέχρι ενός σημείου, αλλά μετά τα άλματα που γίνονται είναι τεράστια και δεν παρουσιάζονται με τρόπο που γίνεται κατανοητός, αν παρουσιάζονται καν. Ακόμα και τα logs/emails/videos, που θα μπορούσαν να ρίξουν λίγο φως στην υπόθεση, εμφανίζονται μέσα από το laptop που τα διαβάζει ο πρωταγωνιστής ή το pda στο χέρι του, απλά και μόνο για να δυσκολέψουν την ανάγνωση.



Δε βοηθάει και το γεγονός ότι μετά τα μισά (των συνολικά 5 ωρών που χρειάζεται ένα playthrough με χαλαρό και άνετο ρυθμό) ο τίτλος αρχίζει και «ξεφορτώνει» τα πάντα όσο πιο γρήγορα γίνεται. Πληροφορίες, access levels, QTEs από το πουθενά, είναι σαν να προσπαθεί να μαζέψει την ιστορία γιατί τελείωσε ο χρόνος. Τουλάχιστον οι ερμηνείες είναι εξαιρετικές, με τους Jessica Brown, Roger Clark και Troy Baker να μην απογοητεύουν σε καμία περίπτωση, αλλά δεν μπορούν να κάνουν την ιστορία αυτή καθ’αυτή καλύτερη, ή πιο ενδιαφέρουσα. Το ίδιο ισχύει και για τα γραφικά, τα οποία εκμεταλλεύονται την Unreal Engine 5, αν και γενικότερα ακόμα και σε Performance Mode τα καρέ κάνουν βουτιά αρκετά συχνά (για τις ανάγκες του κειμένου χρησιμοποιήθηκε η έκδοση για PlayStation 5).



Σε γενικές γραμμές αυτή είναι η εντύπωση που μένει μετά το τέλος. Σε πρώτη φάση μια ελαφριά ανακούφιση που όλα τελείωσαν και στη συνέχεια πως γίνεται το περιτύλιγμα να είναι τόσο όμορφο και ευπαρουσίαστο, και ο πυρήνας να είναι παντελώς αδιάφορος. Και είναι κρίμα, γιατί με έναν τέτοιο οπτικό τομέα και cast, αν είχε δοθεί η ανάλογη προσοχή στο gameplay και το pacing, τότε τα πράγματα θα ήταν πολύ, πολύ καλύτερα. Ίσως την επόμενη φορά; 

3

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Γραφικά
  • Ερμηνείες
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Βαρετή ιστορία/δράση
  • QTEs χωρίς ιδιαίτερη σημασία
  • Πολύ. Αργή. Κίνηση. (Χωρίς κάποια δυνατότητα sprint)
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*