
Η πρόοδος είναι πιο ομαλή, με έξυπνα σχεδιασμένα questlines που ξεκλειδώνουν σταδιακά abilities χωρίς να σε πετάνε στα βαθιά. Ενώ στο πρώτο Grounded έπρεπε να ψάχνεις μόνος σου τα πάντα, εδώ έχεις story missions, side quests, ακόμη και dynamic world events που σίγουρα δίνουν έξτρα flavor στο παιχνίδι. Η μεγάλη διαφορά του Grounded 2 είναι το τεράστιο νέο map, το Brookhollow Park. Από απλά παρτέρια και την μικρή αυλή που είχαμε στο 1, ο κόσμος έχει επεκταθεί σε παιδικές χαρές, παλιούς σωλήνες, εργαστήρια κάτω από το έδαφος και ακόμα και μια λίμνη με ένα υποβρύχιο. To verticality παίζει τεράστιο ρόλο – πλέον δεν εξερευνείς μόνο οριζόντια αλλά ανεβαίνεις σε ψηλά φυτά, περπατάς πάνω σε καλώδια, “σερφάρεις” πάνω σε φύλλα. Tα secret areas είναι άφθονα: μυστικά logs, riddle-based κουτιά, συνταγές, mutations, κλειδωμένες περιοχές κ.α.

Σε σημεία, παρατηρήθηκαν μικρά bugs, τα οποία είχαν να κάνουν με το pathfinding και την γεωμετρία του κόσμου, όχι αρκετά μεγάλα για να χαλάσουν την εμπειρία, αλλά σίγουρα ενοχλητικά. Για τους παίκτες που δεν θέλουν να ανησυχούν για την επιβίωσή τους και θέλουν απλά να απολαύσουν τον κόσμο του παιχνιδιού, υπάρχει το creative mode, το οποίο αφαιρεί πλήρως την δίψα και την πείνα από τους χαρακτήρες. Παρόλα αυτά, δεν κάνει πολλά παραπάνω, μάλιστα έχει λιγότερες δυνατότητες από αυτό του πρώτου παιχνιδιού της σειράς. Φαίνεται πως απομένει ακόμη ανάπτυξη σε αυτό το κομμάτι, καθώς δεν είναι καθόλου Optimised και σίγουρα δεν είναι ο καλύτερος τρόπος να απολαύσει κανείς το παιχνίδι. Το creative mode, περιέχει μάλιστα και πράγματα τα οποία δεν είναι στο survival ,που είναι και το κανονικό mode του τίτλου. Το crafting είναι ίσως η πιο βελτιωμένη πτυχή του παιχνιδιού. Όχι μόνο έχεις πολλαπλές κατηγορίες υλικών, αλλά κάθε εργαλείο μπορεί να τροποποιηθεί ανάλογα με το playstyle σου. Θέλεις poison spear ή fire club; Θέλεις ranged setup ή tanky build;

Η βάση σου πλέον μπορεί να έχει power grid, traps, automated defenses και μέχρι και κάμερες παρακολούθησης. Το υλικό και η τοποθεσία της βάσης επηρεάζουν το gameplay: αν είσαι κοντά σε έντομα με acid attacks, πρέπει να χτίσεις με ανθεκτικά υλικά, που ειναι immune. Αν είσαι σε ψηλό σημείο, έχεις πλεονέκτημα σε ορατότητα αλλά κινδυνεύεις από πτώσεις. Και φυσικά το Grounded 2 λάμπει στη μάχη. Το AI των εντόμων δεν είναι πλέον γραμμικό. Τα μυρμήγκια έχουν αναπτυγμένα nest mechanics, ειδοποιούν άλλα, “πενθούν” όταν πεθαίνει η βασίλισσά τους, και αντιδρούν ανάλογα με τις κινήσεις σου στον χάρτη. Το combat system πλέον έχει stamina, dodge, block timing, critical hits και resistance systems. Οι νέοι εχθροί – όπως hornets, trapdoor spiders, mantis warriors – απαιτούν εντελώς διαφορετικές στρατηγικές. Τα boss fights έχουν φάσεις, patterns και mechanics που θυμίζουν Soulslike, χωρίς όμως να γίνονται άδικα.

Το Grounded 2 σχεδιάστηκε εξαρχής με γνώμονα το co-op. Υποστηρίζει έως και 4 παίκτες, με shared inventory, shared quests και world progression. Η νέα λειτουργία "Shared Cloud World" σου επιτρέπει να αφήσεις τον κόσμο σου σε άλλον παίκτη για να συνεχίσει – ιδανικό για πραγματική συνεργασία. Ο ρυθμός του co-op scaling είναι σωστός: αυξάνεται η δυσκολία, αλλά ταυτόχρονα ανταμείβεσαι με καλύτερα drops, πιο γρήγορο progression και δυνατότητα για συνδυαστικά builds. Το Omni-Tool είναι η μεγαλύτερη προσθήκη στο σύστημα εργαλείων. Αντί για δεκάδες ξεχωριστά tools, έχεις ένα εργαλείο που αναβαθμίζεται με modules (drill, cutter, scanner, shield, shocker). Αυτό μειώνει το χάος αντικειμένων και αυξάνει την ευελιξία και την ταχύτητα του παίκτη στην εξερεύνηση και διαμόρφωση του κόσμου του. Τα mutations παίζουν τον ρόλο του skill tree. Ανάλογα με τον τρόπο παιχνιδιού σου, “ξεκλειδώνεις” perks (π.χ. spider hunter, night vision, glider boost) και μπορείς να ενεργοποιήσεις μέχρι 4 ταυτόχρονα. Οι επιλογές σου έχουν βάρος, και δεν είναι πάντα εύκολο να αλλάξεις build.

Tο UI χρειάζεται fine-tuning: κάποια panels (π.χ. mutation ή inventory) είναι δύσχρηστα και “βαριά”. Ιδιαίτερα με controller, η εύρεση αντικειμένων στα inventory, γίνεται λίγο ενοχλητική. Η πρώτη έκδοση του Grounded είχε μια ιδέα ιστορίας, αλλά ήταν αρκετά περιορισμένη. Το sequel βελτιώνει αισθητά την κατάσταση. Μέσα από audio logs, NPCs, environmental storytelling και scripted cutscenes, μαθαίνουμε για το πείραμα SHRINK, το ρόλο του επιστήμονα Wendell, και τους λόγους που οι χαρακτήρες βρέθηκαν στο πάρκο. Η ιστορία αποκτά συναισθηματικό βάθος, με θεματικές για φιλία, προδοσία, απώλεια και επιλογές. Σίγουρα έχει πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τον προκάτοχό του.
Οπτικά, το Grounded 2 είναι πανέμορφο. Η λεπτομέρεια στα textures (στοιβάδες σκόνης πάνω σε φύλλα, αντανακλάσεις σε σταγόνες νερού, κίνηση φυτών στον άνεμο) είναι εντυπωσιακή. Το φωτιστικό σύστημα έχει βελτιωθεί, με HDR υποστήριξη και dynamic shadows. Ωστόσο, στο playthrough μας σε PC με AMD 9800x3D και Nvidia RTX 3080 παρατηρούνται πτώσεις στα frames, ιδιαίτερα σε μάχες με πολλά έντομα. Το optimization δεν είναι ακόμα τέλειο. Το Grounded 2, σίγουρα δεν ξαναανακαλύπτει τον τροχό, αλλά είναι ένας survival τίτλος με αρκετά καλές δυνατότητες αυτή τη στιγμή. Με εξαιρετικό σχεδιασμό κόσμου, εθιστικό gameplay loop, στιβαρό crafting και μια αφήγηση που σε κάνει να επενδύσεις, πρόκειται για μια εμπειρία που αξίζει να ζήσεις – ειδικά με φίλους.




Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity