Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Helldivers 2 Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Arrowhead Game Studios

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Sony (SIE)

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Sony

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Τι εντυπώσεις αφήνει το Helldivers 2; Ο Κωνσταντίνος Καλκάνης έπαιξε και καταγράφει την άποψή του.

Το Helldivers ήταν ένας τίτλος που αρκετοί προσπέρασαν, χωρίς ίσως να το γνωρίζουν τις περισσότερες φορές. 9 χρόνια μετά, το sequel έρχεται για να το διορθώσει αυτό, με την ομάδα ανάπτυξης να κάνει ριζικές τομές και να δημιουργεί έναν τίτλο που μπορεί να μοιράζεται το όνομα και τη θεματολογία, αλλά είναι πολύ διαφορετικός από τον προκάτοχό του στο gameplay. Εγκαταλείποντας την top-down προοπτική για αυτήν του τρίτου προσώπου, πιο κοντά στα standards των shooters της κατηγορίας, αλλάζει ο χαρακτήρας αλλά και η ίδια η αντίληψη της μάχης – κάτι που όπως αποδεικνύεται ήταν αυτό ακριβώς που χρειαζόταν. Ας δούμε όμως λίγο πιο αναλυτικά τι ακριβώς συμβαίνει με το Helldivers 2 και γιατί συζητιέται τόσο πολύ από τη πρώτη κιόλας μέρα.




Ξεκάθαρα για τη δημιουργία της όποιας «συνέχειας» και σκηνικού, η ανθρωπότητα στο μέλλον αντιμετωπίζει ορδές εξωγήινων και ρομπότ σε δύο διαφορετικά μέτωπα. Παλεύοντας για να διατηρήσουν τον τρόπο ζωής τους, επιτίθενται στους πλανήτες που βρίσκονται υπό τον έλεγχό τους – ή προσπαθούν να αμυνθούν σε άλλους, αντίστοιχα. Το αντικείμενο μπορεί να είναι τετριμμένο, η παρουσίαση όμως είναι εμπνευσμένη και αντλεί ξεκάθαρα από το Starship Troopers του Paul Verhoeven, με την υπερβολή να ανεβαίνει στο «11», κάτι που δίνει τον τόνο κυριολεκτικά σε όλη την εμπειρία. Είναι πραγματικά αστείο ο χαρακτήρας να φωνάζει “Have a taste of democracy” όταν μια χειροβομβίδα εξοντώνει πολλούς εχθρούς ταυτόχρονα, κάτι που από μόνο του σε πολλές φάσεις είναι αρκετά να εκτονώσει την κατάσταση.



Το τελευταίο θα χρειαστεί αρκετά, γιατί σε καμία περίπτωση τα πράγματα στο πεδίο της μάχης δεν είναι εύκολα. Όπως γίνεται πολύ γρήγορα αντιληπτό, οι Helldivers είναι αναλώσιμοι και θα πεθάνουν αρκετοί από αυτούς μέχρι το εκάστοτε objective να ολοκληρωθεί. Για να πιάσουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, οι παίκτες ξεκινώντας και μετά το tutorial όπου και εξοικειώνονται με τον βασικό χειρισμό και τα objectives, αναλαμβάνουν υπό τον έλεγχό τους ένα σκάφος, το οποίο και θα χρησιμοποιούν για να μεταφέρονται στον εκάστοτε πλανήτη της επιλογής του. Από εκεί θα «πέφτουν» με τα ειδικά pods, με το σκάφος να προσφέρει υποστήριξη από τροχιά. Στην επιφάνεια του κάθε πλανήτη, οι Helldivers έχουν να αντιμετωπίσουν διαφορετικές συνθήκες εδάφους αλλά και καιρικές, κάτι που αλλάζει μια σειρά από παραμέτρους, όπως για παράδειγμα την ορατότητα ή την ταχύτητα της πλοήγησης, και όχι μόνο. Οι ομάδες διαλέγουν από πριν σημείο εισόδου στον χάρτη, και από εκεί θα πρέπει να σχεδιάσουν τη διαδρομή τους για την επιτυχή εκπλήρωση των objectives. Στα πρώτα επίπεδα δυσκολίας (και είναι 9) οι περισσότερες ομάδες μπορούν να φέρουν σε πέρας τις περισσότερες αποστολές χωρίς ιδιαίτερη συνεργασία, όσο όμως το επίπεδο ανεβαίνει, η συνεννόηση μεταξύ των παικτών και η επιλογή setups που λειτουργούν συμπληρωματικά είναι κλειδί για την επιτυχία, γιατί όπως αναφέρθηκε και πιο πριν, η μάχη για τη δημοκρατία δεν είναι εύκολη υπόθεση.



Ο κάθε χαρακτήρας από μόνος του είναι εξαιρετικά «εύθραυστος» απέναντι στους εχθρούς, και αυτό εξισορροπείται από δύο παράγοντες. Το ένα είναι ο εξοπλισμός και το άλλο είναι οι άλλοι παίκτες. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να σημειωθεί ότι κάθε αποστολή είναι απόλυτα εφικτή με έναν παίκτη, αλλά πέρα από τον παράγοντα «δυσκολία» που από ένα σημείο και μετά δεν μπορεί να αγνοηθεί, η εμπειρία με συμπαίκτες είναι πολλαπλάσια πιο διασκεδαστική και εκεί είναι ουσιαστικά που ο τίτλος δείχνει τον πλήρη χαρακτήρα του. Οι παίκτες μπορούν να δημιουργήσουν lobbies/ομάδες των τεσσάρων (4) και να αντιμετωπίσουν μαζί όλες τις αποστολές που είναι διαθέσιμες. Η κάθε ομάδα προσθέτει το (πολύ μικρό) ποσοστό της στην απελευθέρωση/άμυνα του κάθε πλανήτη, και όλες οι ομάδες πρακτικά δουλεύουν συνεργατικά για να εκπληρώσουν τα objectives που δίνονται με προθεσμία κάποιων ημερών κάθε φορά – με ένα δεύτερο objective να δίνεται σε καθημερινή βάση για το απαραίτητο grind.



Το τελευταίο είναι αναπόσπαστο κομμάτι της όλης εμπειρίας, και εκεί είναι ουσιαστικά ο κύκλος του gameplay. Με κάθε επιτυχή αποστολή (ανεξαρτήτως αν οι helldivers επιβιώσουν ή όχι), κερδίζονται xp, currency και μετάλλια. Με το πρώτο ο χαρακτήρας μας ανεβαίνει level και ξεκλειδώνει με αυτόν τον τρόπο πιο προηγμένο εξοπλισμό. Αυτός ποικίλλει από αεροπορική υποστήριξη και drops από turrets, μέχρι orbital strikes που ισοπεδώνουν οικοδομικά τετράγωνα. Ο κάθε χαρακτήρας μπορεί να επιλέξει 4 από αυτά, και τα ξεκλειδώνει με το currency που κερδίζεται από τις αποστολές. Τα μετάλλια από την άλλη, χρησιμοποιούνται για να ξεκλειδώσουν κομμάτια από τα μόνιμα battle passes που προσφέρουν όχι μόνο cosmetics, αλλά και όπλα, διαφορετικές πανοπλίες και upgrades. Θα πρέπει να αναφερθεί ότι υπάρχει και premium currency το οποίο χρησιμοποιείται για να ξεκλειδώσει ειδικές πανοπλίες και κράνη. Το συγκεκριμένο premium currency κερδίζεται μέσα από τα battle pass, αλλά υπάρχει και η επιλογή αγοράς τους με πραγματικά χρήματα, για όσους δεν μπορούν να περιμένουν.



Όσο οι παίκτες παίζουν εξοικειώνονται με τα διαφορετικά objectives και σταδιακά και με τους διαφορετικούς τύπους εχθρών, το ποια όπλα λειτουργούν καλύτερα σε ποια ήδη εχθρών και τι είδος εξοπλισμού χρειάζεται για την κάθε περίσταση και τύπο αποστολής. Το τελευταίο κομμάτι του παζλ που έρχεται να συμπληρώσει το σύνολο είναι το friendly fire, το οποίο είναι και αυτό με το μεγαλύτερο αντίκτυπο. Με αυτόν τον τρόπο οι παίκτες αναγκάζονται να σκεφτούν πριν πατήσουν τη σκανδάλη ή καλέσουν κάποιο strike – αλλά και ταυτόχρονα μαθαίνουν να τοποθετούνται καλύτερα στον χάρτη και να λειτουργούν σαν μέλος μιας ομάδας, ακόμα και αν δεν μιλάει κανείς καθ’όλη τη διάρκεια της αποστολής. Από τις πρώτες κιόλας μέρες άρχισε να δημιουργείται ήδη το “etiquette” και το griefing είναι εξαιρετικά περιορισμένο, κάτι που βοηθάει πολύ στις αποστολές που μπορούν να κρατήσουν μέχρι και 40 λεπτά. Όταν όλα δουλεύουν, η εμπειρία είναι πραγματικά απολαυστική. Η εύρεση ενός session είναι κυριολεκτικά θέμα δευτερολέπτων και οι μάχες πραγματικά εντυπωσιακές όταν όλοι στην ομάδα συνεργάζονται αρμονικά. Και η συνεργασία είναι κάτι που λύνεται εύκολα με φίλους, οι servers του τίτλου έχουν άλλη γνώμη, αφού κατά την πρώτη εβδομάδα της κυκλοφορίας του τα προβλήματα είναι πάρα πολλά. Η αλήθεια είναι ότι η ομάδα ανάπτυξης ανταποκρίνεται άμεσα, αλλά ακόμα και μετά από τουλάχιστον 2 updates, το matchmaking έχει πολλά προβλήματα με μεγάλη μερίδα παικτών να μην μπορούν sessions, ενώ ταυτόχρονα οι servers είναι πλήρεις και σε πολλές περιπτώσεις υπάρχει χρόνος αναμονής ακόμα και για το log-in.



Αυτά είναι θέματα που λογικά θα λυθούν μέσα στις επόμενες εβδομάδες – το μεγαλύτερο όμως ερωτηματικό για το μέλλον του Helldivers 2 είναι η αντοχή του στον χρόνο και τι ακριβώς κάνει η Arrowhead για αυτό. Μέχρι στιγμής τα πράγματα είναι αρκετά ενδιαφέροντα και οι δύο διαφορετικοί τύποι εχθρών είναι αρκετοί, σύντομα όμως θα πρέπει να αλλάξει αυτό και να προστεθεί μεγαλύτερη ποικιλία τόσο στους εχθρούς, όσο και στις αποστολές/χάρτες και τους τύπους αυτών, δεδομένου ότι σε αντίθεση με τον προκάτοχό του, το Helldivers 2 δεν έχει οχήματα. Ταυτόχρονα, ίσως θα ήταν καλύτερο μακροχρόνια, αν και θα ήθελε εκτενή επανασχεδιασμό σε βασικό επίπεδο, αν οι χαρακτήρες με το xp δε ξεκλείδωναν απλά νέο εξοπλισμό, αλλά ταυτόχρονα είχαν κάποια αναβάθμιση στα βασικά τους χαρακτηριστικά, όπως η ταχύτητα ή το damage. Βέβαια, κάτι τέτοιο επιτυγχάνεται σε ένα βαθμό με τα διαφορετικά armors και όπλα που υπάρχουν στα Battle Pass, αλλά κάτι τέτοιο εν τέλει «θυσιάζεται» για να προσφερθεί μέσα από το grind.



Ανεξαρτήτως των όποιων τεχνικών προβλημάτων αντιμετωπίζει κατά τις πρώτες μέρες της κυκλοφορίας του, το Helldivers 2 αξίζει όλη τη συζήτηση που γίνεται γύρω από αυτό. Είναι αστείο, είναι πέρα για πέρα διασκεδαστικό, και προσφέρει μια πολύ δυνατή ένεση αδρεναλίνης σε μικρές δόσεις, ακόμα και για αυτούς που δεν έχουν πάρα πολύ χρόνο για να θυσιάσουν στο grind. Κάποιες επιλογές ίσως να χρειάζονται περισσότερο χρόνο, όπως ισχύει το ίδιο και για το περιεχόμενο, αλλά ακόμα και έτσι, δεν αλλάζει ο χαρακτήρας και εν τέλει η διασκέδαση που προσφέρει. Σίγουρα, πάντως, θα χρειαστούν προσθήκες στο προσεχές μέλλον αν είναι να διατηρηθεί το ενδιαφέρον της κοινότητας για περισσότερο από λίγες εβδομάδες. 

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Χιούμορ, ατμόσφαιρα
  • Διασκεδαστικό gameplay
  • Συναρπαστικές μάχες
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Τεχνικά προβλήματα
  • Λίγο περιεχόμενο για μακροχρόνιο engagement
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*