Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
ΚΑΝΕ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR >>
* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

In Sound Mind Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    We Create Stuff

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Maximum Games

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Το In Sound Mind έρχεται με την υπόσχεση να σας βυθίσει σε έναν τρομακτικό, σουρεαλιστικό κόσμο. Η απάντηση για το αν αξίζει να του αφιερώσετε τον χρόνο σας, στο review του Νικήτα Καβουκλή.

Μετά το Nightmare House 2, η developer We Create Stuff αποφάσισε να αφήσει το σύμπαν του Half Life 2 και να δημιουργήσει έναν νέο, γεμάτο μυστήρια κόσμο, αυτόν του In Sound Mind. Πρωταγωνιστής είναι ο ψυχαναλυτής Desmond Wales, που θα βυθιστεί σε μια περιπέτεια όπου κυριαρχεί η παράνοια και αποστολή του θα είναι να βοηθήσει πρώην ασθενείς του να βρούνε επιτέλους πνευματική λύτρωση. Κανείς δεν γνωρίζει το πως εγκλωβίστηκε το μυαλό του σε ένα παράξενο ταξίδι και κανένας δεν μπορεί να τον βοηθήσει. Η πορεία που θα διαγράψει με όσα τον στοιχειώνουν είναι περίπου μοναχική και όλα ξεκινούν από το υπόγειο ενός κτιρίου.




Εφόσον κατορθώσει να κάνει το ασανσέρ θα δουλέψει, θα αποκτήσει σταδιακά πρόσβαση και στους άλλους δύο ορόφους, που κατά κάποιον τρόπο λειτουργούν ως το κέντρο πρόσβασης στα κεφάλαια που είναι χωρισμένο το παιχνίδι. Αρχικά δεν κουβαλάει τίποτα. Έχει την αγωνία να καταλάβει τι του συμβαίνει. Πότε, πότε τη σιωπή σπάει το κουδούνισμα ενός τηλεφώνου. Ένας "άγνωστος" τον τοποθετεί στον ρόλο του θύτη, τον ενοχοποιεί, συχνά τον απειλεί. Άραγε είναι πραγματικό πρόσωπο ή δημιούργημα της φαντασίας. Το ίδιο ισχύει και με μια γάτα που μιλάει. Κατρακύλα στον παραλογισμό; Τρέλα λόγω απόγνωσης;



Το κουβάρι των αναμνήσεων θα αρχίσει να ξετυλίγεται όταν ο Desmond βρει την κασέτα που αντιστοιχεί στον πρώτο ασθενή του. Βάζοντάς τη στο δημοσιογραφικό κασετόφωνο που θα βρει στο γραφείο του, ανοίγει η πύλη των αναμνήσεων και ταυτόχρονα ένα αναπόφευκτο σωματικό και ψυχολογικό βασανιστήριο που ο ήρωας εύχεται να τον οδηγήσει σε απαντήσεις. Κάθε ασθενής έχει τη δική του ξεχωριστή προσωπικότητα, το δικό του "μοναδικό" πρόβλημα. Το ίδιο ξεχωριστές είναι και οι περιοχές που θα επισκεφτείτε και αποτελούν κομμάτι της ζωής κάθε πελάτη του ψυχαναλυτή. Το πως θα φτάσει σε σημείο να τους απελευθερώσει από τα πνευματικά δεσμά τους είναι ένας τεράστιος γρίφος. Ένα σταδιακό ξεκλείδωμα περιοχών που οδηγεί στον τελικό στόχο.



Για να ολοκληρωθεί κάθε κασέτα χρειάζεται αρκετή προσπάθεια. Ευτυχώς, η ομάδα ανάπτυξης έχει κάνει εξαιρετική δουλειά στο κομμάτι των γρίφων και έτσι, παρόλη την έκταση, την πολυπλοκότητα αλλά και τον αριθμό των ενεργειών που πρέπει να ολοκληρωθούν σε κάθε περιοχή, η αγωνία για το τι έπεται διατηρείται συνεχώς σε υψηλό επίπεδο. Επιπλέον, σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να αγνοείτε τις σημειώσεις που βρίσκονται διάσπαρτες σε τοίχους, καρέκλες και άλλα αντικείμενα. Μάλιστα, πολύ σύντομα θα αναγνωρίσετε την αξία τους.  Η προσεκτική εξερεύνηση των πάντων είναι σύμμαχος για την αποφυγή καθυστερήσεων, που δεν αποκλείεται να αποδειχτούν μοιραίες. Όσο περνάει η ώρα, τόσο περισσότερα χρήσιμα αντικείμενα θα έρχονται στα χέρια σας, που θα ανοίγουν δρόμους για νέες περιοχές. Αν κάπου κολλήσετε μην βάλετε στο μυαλό σας την πιθανή ύπαρξη game breaking bug. Απλά βάλτε το να δουλέψει.



Η αδρεναλίνη θα ανέβει πολλές φορές στα ύψη και θα πιέσει ακόμα και σε σημείο να υπερβεί τα όρια, όταν την ερημιά σπάσουν κάτι μονόφθαλμα πλάσματα που ρουφάνε την ενέργεια του Desmond, παλεύοντας να διακόψουν, έστω και προσωρινά την προσπάθειά του. Οι αναμετρήσεις μαζί τους μόνο εύκολες δεν είναι. Τουλάχιστο, όσο προχωράει το παιχνίδι, τόσο περισσότερο αποτελεσματικά όπλα έρχονται στην κατοχή σας. Κι όταν ξεμείνετε από σφαίρες (προφανώς επειδή πυροβολούσατε άσκοπα ή σας λείπει η υπομονή να αναζητήσετε μέρος από τις περιορισμένες προμήθειες), υπάρχει πάντοτε στην τσέπη ένα θραύσμα από καθρέφτη. Φονικό όπλο και ταυτόχρονα εργαλείο αποκάλυψης μυστικών. Είναι μόνο ένας από τους πολλούς, κατά βάση, καλοστημένους μηχανισμούς που υπάρχουν στο In Sound Mind.



Από ένα παιχνίδι horror περιμένει κάποιος το stealth να δουλεύει άψογα. Αυτό όμως δυστυχώς δεν συμβαίνει σε καμία περίπτωση. Οι αντίπαλοι σας αντιλαμβάνονται από δεκάδες μέτρα μακριά, δίχως ιδιαίτερη προσπάθεια, ακόμα και αν έχετε προσπαθήσει να κρυφτείτε. Λες και είναι εξοπλισμένοι με το τεχνολογικά ανώτερο σόναρ, κατάσταση που καταντάει ιδιαίτερα εκνευριστική όταν γνωρίζετε πως έχετε ρίξει τον βαθμό δυσκολίας στο χαμηλότερο επίπεδο. Όσο και αν έχετε αναβαθμίσει την ικανότητά σας να κινείστε αθόρυβα- υπάρχουν αρκετά χάπια για την αύξηση των ικανοτήτων του Desmond- στις περισσότερες περιπτώσεις θα θυμηθείτε τη φράση τρεχάτε ποδαράκια μου. Θα αποδειχτεί αποτελεσματική μόνο αν έχετε φροντίσει να αυξήσετε το δείκτη του stamina, διαφορετικά, οι διαφορές θα λυθούν "σώμα με σώμα". Υπάρχει όμως και η λύση να προσελκύσετε ό,τι σας καταδιώκει κοντά σε βαρέλια με εύφλεκτες ουσίες, οπότε με μία και μόνο σφαίρα θα απαλλαγείτε μια και καλή από αυτούς.



Τεχνικά δεν αντιμετωπίσαμε το παραμικρό πρόβλημα, στις κάτι παραπάνω από δέκα ώρες που αφιερώσαμε ως την ολοκλήρωση του παιχνιδιού. Τα γραφικά δεν χαρακτηρίζονται ως εξαιρετικά, αλλά σε συνδυασμό με την εκπληκτική μουσική υπόκρουση που έχουν επιμεληθεί οι The Living Tombstone (όνομα που ταιριάζει απόλυτα με το ύφος του τίτλου), δημιουργούν μια αίσθηση ερήμωσης και απόγνωσης. Σα να βρίσκεται κανείς σε ένα σκοτεινό τούνελ και όσο κι αν τρέχει αδυνατεί να δει το φως που σηματοδοτεί την έξοδο. Η εμπειρία θα μπορούσε να ήταν ακόμα πιο ποιοτική αν η  We Create Stuff είχε χρησιμοποιήσει την τεχνολογία της δόνησης, που δυστυχώς λάμπει δια της απουσίας της. Το κενό που υπάρχει είναι τεράστιο. Όχι γιατί μεγαλώσαμε παίζοντας horror games που η δόνηση ήταν αναπόσπαστο κομμάτι του gameplay, αλλά γιατί πλέον έτσι έχουμε συνηθίσει.



Το In Sound Mind κατόρθωσε να διαψεύσει τις αρχικές μας εντυπώσεις και τελικά αποδείχτηκε ένα παιχνίδι που αξίζει κάποιος να αφιερώσει μερικές από τις βραδιές του, πάντοτε σε σκοτεινό δωμάτιο, με τη συνοδεία ακουστικών για να απομονώνεται πλήρως από τον πραγματικό κόσμο. Ναι μεν υπάρχουν παιδικές ασθένειες όπως η αλληλεπίδραση με αντικείμενα που δουλεύει με διαφορετικό τρόπο από τον συμβατικό και μια τάση προς τη αντιστροφή της παροιμίας ουκ εν τω πολλω το ευ, όμως σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζουν αρνητικά την όλη εικόνα. Σίγουρα δεν θα επιστρέψει κανείς για δεύτερο playthrough, παρόλα αυτά, το μεράκι της ομάδας ανάπτυξης ξεχειλίζει από την αρχή ως το τέλος. Πραγματικά, κατόρθωσαν να πάρουν ένα σύνηθες πλαίσιο και να το μεταμορφώσουν σε ένα άξιο λόγου δημιούργημα. 

7.5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Σχεδιασμός περιοχών
  • Γρίφοι που συντηρούν το ενδιαφέρον
  • Ατμόσφαιρα
  • Καλοστημένοι μηχανισμοί
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Stealth; Μα ποιο Stealth;
  • H απουσία δόνησης
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!