Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Jagged Alliance 3 Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Haemimont Games

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    THQ Nordic

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Enarxis

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Jagged Alliance 3
    • 18+ pegi 18+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://jaggedalliance3.thqnordic.com/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 8

    ENTERNITY SCORE
*
Σε γενικές γραμμές το Jagged Alliance 3 είναι -επιτέλους- η επιστροφή της σειράς που όλοι οι fans περίμεναν.

Το Jagged Alliance είναι μια πονεμένη ιστορία για το μικρό, αλλά αφοσιωμένο κοινό του. Μετά το εξαιρετικό για την εποχή Jagged Alliance 2, το μακρινό 1999, οι όποιες προσπάθειες έγιναν για να συνεχιστεί η σειρά ήταν μέτριες στην καλύτερη των περιπτώσεων. Θα έπρεπε να περάσουν πάνω από 23 χρόνια για να έρθει το επόμενο αριθμημένο κεφάλαιο της σειράς – και ίσως για καλύτερα. Με τη Haemimont Games πίσω από το τιμόνι, το Jagged Alliance 3 είναι γεγονός – με κυκλοφορία σε PC και συστήματα οικιακής ψυχαγωγίας. Το αν είναι ένας άξιος συνεχιστής του ονόματος αναμένεται να το ανακαλύψουμε μαζί παρακάτω.




Η ιστορία του JA3 είναι απλή και ταυτόχρονα οικεία για όποιον έχει ασχοληθεί με τη σειρά στο παρελθόν. Μια μικρή χώρα, εν προκειμένω το Grand Chien, βρίσκεται στα πρώτα στάδια ενός εμφυλίου πολέμου και η κόρη του απαχθέντος προέδρου προσλαμβάνει μια ομάδα μισθοφόρων για να τον φέρει πίσω και να αποτρέψει την γενικευμένη σύγκρουση. Το πως θα γίνει αυτό είναι ξεκάθαρα στη διακριτική τους ευχέρεια, ενώ δεν υπάρχει μέσο χρηματοδότησης που είναι εκτός συζήτησης. Στις περίπου 55-60 ώρες που θα χρειαστεί το πρώτο playthrough το μενού τα έχει όλα. Δράση, μάχες, προδοσία, αλλά και πολλές ιστορίες που δημιουργούνται μέσα από καταστάσεις που βιώνει ένας λαός όταν βρίσκεται σε μια τέτοια κατάσταση. Οι παίκτες διαλέγουν αν θα θελήσουν να δημιουργήσουν τον δικό τους χαρακτήρα ή όχι, και επιλέγουν ανάμεσα από μια γκάμα μισθοφόρων για να δημιουργήσουν την δική τους (πρώτη, για αρχή ομάδα. Επειδή ακριβώς μιλάμε για μισθοφόρους, όλα, μα όλα μετριούνται με δολάρια, και έτσι στην αρχή είμαστε αναγκασμένοι να βρούμε μια ισορροπία στη σύνθεση της ομάδας, δεδομένου του αρχικού budget. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος χρηματοδότησης, και αυτό στον μεγαλύτερο βαθμό καλύπτεται από τα αδαμαντορυχεία που είναι διάσπαρτα στη χώρα και προσφέρουν σταθερό ημερήσιο εισόδημα.



Η δράση χωρίζεται σε δύο διαφορετικές φάσεις, το sat view και το tactical view. Στο πρώτο έχουμε μια δορυφορική εικόνα ολόκληρης της χώρας χωρισμένη σε grids και πάνω σε αυτά κινούνται οι ομάδες των παικτών αλλά και του ΑΙ. Αυτό γίνεται σε πραγματικό χρόνο με δυνατότητα παύσης ανά πάσα στιγμή, ενώ στο κάτω μέρος της οθόνης η πάντα χρήσιμη μπάρα ενημερώνει για γεγονότα που θα λάβουν χώρα στο προσεχές μέλλον. Σε κάθε κομμάτι του grid η ομάδα μας θα μπορεί να εκτελέσει μια σειρά από actions, πάντα δεδομένης της τοποθεσίας και του τι υπάρχει διαθέσιμο εκεί (όπως για παράδειγμα νοσηλεία σε νοσοκομείο), ενώ ταυτόχρονα μπορεί να κάνει αναγνώριση σε γειτονικές περιοχές και να ανακαλύψει μυστικά ή να προσφέρει λεπτομερείς πληροφορίες για το πεδίο της μάχης σε μια ενδεχόμενη αναμέτρηση σε περιοχές που έχουν καταληφθεί από εχθρούς. Εδώ είναι που μπαίνουμε στο Tactical View, όπου έχουμε μια λεπτομερή εικόνα/αναπαράσταση της περιοχής που βρισκόμαστε στο grid. Κατά κύριο λόγο το tactical view χρησιμοποιείται όταν έρχεται η ώρα της μάχης, με τις ομάδες να εισέρχονται στον χώρο ανάλογα με τον προσανατολισμό της εισόδου στον χάρτη, ενώ η δράση παραμένει σε πραγματικό χρόνο μέχρι τη στιγμή που είτε η ομάδα γίνεται αντιληπτή από τον εχθρό, ή διαλέξει να ξεκινήσει τη σύγκρουση, όπου και σύστημα γίνεται turn based, με τους χαρακτήρες να κινούνται σε σειρές και να χρησιμοποιούν action points για την κίνηση στον χώρο και τη χρήση οπλισμού και gadgets. Τα action points (ή αλλιώς AP) καθορίζονται από τα stats, όπως και κάθε άλλη ικανότητα/δυνατότητα σαν τη στόχευση, τη φυσική δύναμη, τον χειρισμό εκρηκτικών κ.α. Όπως είναι αναμενόμενο, στην αρχή οι περισσότεροι χρησιμοποιούν «απλά» πιστόλια και σπανίως τουφέκια ή αυτόματα, ενώ όσο προχωράμε στην ιστορία και τον χάρτη, ολοένα και πιο εξελιγμένος οπλισμός γίνεται διαθέσιμος, με τους μισθοφόρους της ομάδας να κερδίζουν και οι ίδιοι xp και να αναβαθμίζουν τα στατιστικά και τις ικανότητες τους. Δεδομένου πάντα ότι πληρώνονται στην ώρα τους και τα συμβόλαιά τους δεν έχουν λήξει.



Η δράση και ο γενικότερος χειρισμός έχει δεχθεί την απαραίτητη επεξεργασία για να μπορέσει να συμβαδίσει με τα σύγχρονα πρότυπα, ενώ αρκετά καλή δουλεία έχει γίνει και στη μεταφορά των εντολών στο gamepad (για τις ανάγκες του κειμένου αυτού χρησιμοποιήθηκε η έκδοση του τίτλου για Xbox Series X|S). Bugs υπάρχουν και τα περισσότερα έχουν διορθωθεί μέσα σε αυτές τις πρώτες μέρες της κυκλοφορίας του τίτλου, αν και ορισμένα από αυτά παραμένουν και είναι αρκετά ενοχλητικά, αλλά δεν είναι αρκετά για να χαλάσουν την γενικότερη εμπειρία – εκτός ίσως από ένα πολύ ενοχλητικό όσο κανείς πλησιάζει το τέλος της ιστορίας, με την εφαρμογή να «παγώνει» σχεδόν κάθε 20-30 λεπτά και να χρειάζεται restart (ευτυχώς του app και όχι του συστήματος).



Σε γενικές γραμμές το Jagged Alliance είναι -επιτέλους- η επιστροφή της σειράς που όλοι οι fans περίμεναν. Το cast επιστρέφει από τα παλιά με τις ίδιες φιλίες και έχθρες, το χιούμορ είναι αντίστοιχο της εποχής (υποτίθεται ότι τα γεγονότα του JA3 λαμβάνουν χώρα στις αρχές των 00’s), ενώ από πλευράς gameplay είναι με διαφορά η καλύτερη υλοποίηση των μηχανισμών που έχουμε δει να φέρει το όνομα της σειράς, και ίσως ο καλύτερος τρόπος με τον οποίο το Jagged Alliance θα μπορούσε να συνεχίσει χωρίς να αλλάξει τελείως τον χαρακτήρα του. Είναι δύσκολο (στην αρχή τουλάχιστον), δε συγχωρεί λάθη, και κατά πάσα πιθανότητα το πρώτο playthrough θα έχει το χειρότερο δυνατό αποτέλεσμα για τη φτωχή χώρα του Grand Chien. Αλλά όταν όλα κάνουν «κλικ», η όλη μανιέρα γίνεται εξαιρετικά εθιστική και το «ακόμα ένα γύρο» γίνεται πραγματικότητα, με τις ώρες να στοιβάζονται χωρίς να το καταλάβει κανείς. 

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Πιστό στον χαρακτήρα της σειράς
  • Έξυπνος εκμοντερνισμός των χαρακτηριστικών
  • Εθιστικός «κύκλος» gameplay
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Υψηλή καμπύλη εκμάθησης
  • Απευθύνεται σε ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό
  • Πολλά bugs
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*