Aν χρησιμοποιούσαμε ένα πιο πλακατζίδικο και ιντερνετικό λεξιλόγιο, τους παίκτες που είχαν παίξει το Kirby Air Ride στο GameCube το 2003 θα τους χαρακτηρίζαμε ως “μύστες”. Κακά τα ψέματα, πρόκειται για ένα πολύ ψαγμένο παιχνίδι εκείνης της εποχής, με περιορισμένο κοινό και μία niche οπτική γύρω από τα kart racers. Που και αυτός ο όρος δεν είναι απόλυτα σωστός, μιας και πρόκειται για έναν πράγματι ιδιαίτερο τίτλο που αναβιώνει 22 χρόνια μετά με το Kirby Air Riders στο Nintendo Switch 2.

H κυκλοφορία του εν λόγω παιχνιδιού στο lineup της Nintendo έχει ενδιαφέρον και δεν είναι λίγοι εκείνοι που αναρωτήθηκαν για το αν θα κανιβαλίσει τα sales του Mario Kart World ή το αντίστροφο, δηλαδή ο πετυχημένος launch τίτλος του Nintendo Switch 2 να χαντακώσει κατά κάποιον τρόπο τις νέες περιπέτειες του Kirby. Έχοντας επενδύσει αρκετές ώρες στο Kirby Air Riders μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι αυτά τα σενάρια ισχύουν μονάχα στα χαρτιά, γιατί ανάμεσα στο Mario Kart World και το Air Riders υπάρχουν τρομακτικά μεγάλες διαφορές. Οι οποίες όντως φάνηκαν με το global trial event του παιχνιδιού, αλλά όχι πάντα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Όσοι ασχολήθηκαν τα δύο περασμένα Σαββατοκύριακα με το online trial event του παιχνιδιού, θα γνωρίζουν ήδη τι εστί City Trial. Πρόκειται για ένα χαοτικό αλλά ευφυές mode, στο οποίο ο παίκτης συμμετέχει με τον χαρακτήρα και το όχημα της επιλογής του και έρχεται αντιμέτωπος με άλλους παίκτες ή το AI. Σε μία μεγάλη πόλη, η οποία είναι γεμάτη από αντικείμενα, έξτρα οχήματα και power-ups, οι παίκτες καλούνται να συλλέξουν όσο το δυνατόν περισσότερα Power Ups σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Με το που τελειώσει ο χρόνος, το παιχνίδι “κλειδώνει” τα στατιστικά που μαζέψαμε και μας ρίχνει σε ένα τυχαίο mini game – τον τελικό αγώνα. Ποιος θα συλλέξει τα πιο πολλά φαγητά, ποιος θα πετάξει τον άλλον από την αρένα, ποιος θα κερδίσει τους πιο πολλούς εχθρούς ή ποιος θα βγει νικητής σ’ έναν ειδικά διαμορφωμένο αγώνα δρόμου. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, είναι τόσο διαφορετικά μεταξύ τους τα αγωνίσματα/mini games, που τα power-ups που μαζεύουμε στην πόλη καθορίζουν σε τεράστιο βαθμό το πόσο “ταιριαστοί” θα είμαστε στο τελικό event. Αν έχουμε συλλέξει Power Ups για Attack και Defence και όχι ιδιαίτερα πολλά σχετικά με ταχύτητα και boost, όταν ολοκληρωθεί το City Trial, θα ψηφίσουμε υπέρ ενός αγωνίσματος που θα στηρίζεται στη δύναμη και όχι τόσο στη ταχύτητα. Μέσα από αυτό το mode κατανοούμε σίγουρα καλύτερα τον όρο vehicle action game που χρησιμοποιεί η ίδια η Nintendo για να περιγράψει τον τίτλο.

Το γεγονός ότι η πόλη του City Trial έχει ύψος, βάθος, δεκάδες αντικείμενα, power-ups αλλά και events όπως π.χ. μεγάλα Boss Fights, κάνει την όλη διαδικασία στην αρχή να μοιάζει μ’ ένα μεγάλο μπέρδεμα. Γιατί σε όλα αυτά, πρέπει να συνυπολογίσουμε ότι το Kirby Air Riders σαν (kart) racing game είναι αρκετά πιο γρήγορο από το Mario Kart World. Οπότε σ’ έναν παίκτη που δεν θα κοιτάξει πρώτα να ασχοληθεί με τα πιο τυπικά modes που θα συζητήσουμε αργότερα, το City Trial μπορεί να μοιάζει βουνό στην αρχή, γιατί έρχεται αντιμέτωπος με collectibles, γρήγορη οδήγηση, επιθέσεις άλλων παικτών και πάρα πολλά άλλα πράγματα που προαναφέραμε. Γενικότερα είναι ένα πολύ ιδιαίτερο mode, όπου μετά από κάθε γύρο δεν ξέραμε τι μας περιμένει και σίγουρα η μεγάλη γκάμα από mini games βοηθάει ώστε να κρατήσει το ενδιαφέρον ζωντανό. Το χαοτικό του ύφος μπορεί να κουράσει μετά από αρκετή ώρα και σίγουρα δεν υπάρχει μία συγκεκριμένη τακτική που θα φέρει την επιτυχία σε κάθε αγώνα, εξαιτίας αυτής της άναρχης κατάστασης.

Η αίσθηση θυμίζει Super Smash Bros, όχι από πλευράς μενού ή ηχητικού ντυσίματος, αλλά ως προς το γενικότερο “όμορφο χάος” που επικρατεί. Ο Sakurai προσπάθησε να εμπλουτίσει το concept του Kirby Air Rider με σημαντικά στοιχεία — και το κατάφερε — αλλά εξαιτίας του learning curve που απαιτείται, εμείς προσωπικά δεν θα το βάζαμε σαν βασική εισαγωγή ενός global test event. Το City Trial θέλει 7-8 runs μέχρι να “κάτσει” στο κεφάλι του χρήστη, ειδικά άμα δεν είχε ποτέ επαφή με το πρωταρχικό υλικό. Για να μπορέσει κάποιος να εκτιμήσει ομαλά και σε μεγαλύτερο βαθμό το όμορφο χάος του εν λόγω gaming mode, καλό είναι να ξεκινήσει με το πατροπαράδοτο Air Ride. To Air Ride είναι ένα κλασικό Kart Racing mode, το οποίο θα λέγαμε ότι είναι και το μοναδικό σημείο όπου αξίζει να συγκριθεί με το Mario Kart World. Ο παίκτης έρχεται αντιμέτωπος με άλλους πέντε παίκτες, σε πανέμορφες και με πλούσια backgrounds πίστες. Στροφές, τίναγμα με hyper jumps και εχθροί που μπορούμε να τους καταπιούμε και είτε να τους εκσφενδονίσουμε σε αντιπάλους, είτε να αντιγράψουμε τη δύναμή τους και να την χρησιμοποιήσουμε ως όπλο. Ουσιαστικά πρόκειται για το γνωστό copycat ability των παιχνιδιών Kirby. Σημαντικό στοιχείο είναι και το νέο Special Attack move: αφού ολοκληρωθεί η φόρτισή του ανάλογα με το damage που προκαλούμε στους υπόλοιπους, ο εκάστοτε χαρακτήρας μπορεί να εξαπολύσει ένα ultimate move που διαφέρει από χαρακτήρα σε χαρακτήρα.

Όλοι οι ήρωες έχουν διαφορετικά skills και abilities, ενώ την ακόμη μεγαλύτερη διαφορά την κάνει το όχημα. Υπάρχουν μεγάλες διαφορές όχι μόνο στην ταχύτητά τους, αλλά και στη γενικότερη αίσθηση και λειτουργία τους. Κάποιο όχημα μπορεί να έχει πολύ υψηλά attack attributes που βοηθούν στο να πετάξουμε τους παίκτες από την αρένα, κάποιο άλλο αναπτύσσει μεγάλες ταχύτητες αλλά σαν οδήγηση και από άποψη smoothness μπορεί χωλαίνει. Το εύρος των στατιστικών σε gameplay είναι πραγματικά εντυπωσιακό και κάποια κρύβουν μέσα τους και ειδικά skills, όπως π.χ. να μεταμορφώνεται το όχημα με το πάτημα ενός κουμπιού σε κάτι άλλο, με διαφορετική αίσθηση στην οδήγηση. Ο χειρισμός του Kirby Air Riders είναι στα χαρτιά πολύ απλός, αλλά στην πράξη και με τις τόσο μεγάλες διαφορές μεταξύ των οχημάτων και των game modes, απαιτείται αρκετός χρόνος ενασχόλησης για να αφομοιώσει κανείς εξ ολοκλήρου το concept του τίτλου. Ο χρήστης δεν πρέπει να κρατάει πατημένο το γκάζι, μιας και τα οχήματα αναπτύσσουν από μόνα τους ταχύτητα. Ουσιαστικά έχουμε τον μοχλό για την κίνηση δεξιά-αριστερά, ή και μπρος-πίσω όταν κάνουμε glide στον αέρα, και από εκεί και πέρα είναι κυριολεκτικά δύο κουμπιά το παιχνίδι.

Το Β το κρατάμε πατημένο για να φορτώσουμε τη μηχανή μας και να το αφήσουμε ώστε να φύγει το όχημά μας με ορμή από ένα boost, όπου την ώρα της φόρτισης το όχημα οριακά φρενάρει. H χρήση του boost είναι απαραίτητη για drifting — σε μία κοφτή στροφή κόβουμε ταχύτητα μέσω του boost και με το άφημα του κουμπιού εκτοξευόμαστε στην ευθεία. Στην αρχή μας φάνηκε περίεργο το πόσο απότομα κόβει το όχημα για να φορτίσει, αλλά στην πορεία αποκτά τη δική του ροή. Τα υπόλοιπα κουμπιά έχουν την λειτουργία του να καταπιούμε έναν αντίπαλο και, ανάλογα με το ability που κάναμε copy, να εκτοξεύουμε projectiles. Την μοναδική κίνηση που δεν μπορέσαμε να αγαπήσουμε όσο τις υπόλοιπες ήταν το spin attack, το οποίο επιτυγχάνεται όταν κουνήσουμε τον μοχλό κίνησης γρήγορα δεξιά και αριστερά. Δεν είναι ότι δεν λειτουργεί, λειτουργεί άμεσα. Είναι ότι σε racing περιβάλλον δεν είναι τόσο βολικό στην εκτέλεση. Αντίθετα σε εντελώς διαφορετικά modes όπου σκοπός είναι να χτυπήσουμε τον αντίπαλο και να προκαλέσουμε damage, εκεί λειτουργεί πολύ καλύτερα. Προσέξαμε ότι ακόμα και σε υψηλό βαθμό δυσκολίας, προτιμήσαμε σε Air Ride και Top Ride να μη το χρησιμοποιούμε τόσο συχνά, γιατί αν δεν πετύχει χάνουμε περισσότερα απ’ όσα κερδίζουμε.

„Τι είναι το Top Ride;” θα αναφωνήσει κάποιος και δεν σας κακολογούμε. Το Kirby Air Riders προσφέρει γενικότερα πάμπολλα modes και mini games. Το Top Ride ρίχνει τους παίκτες σε πίστες μικρής κλίμακας και διάρκειας, με top-down κάμερα. Οι πίστες βασίζονται καλλιτεχνικά στις πίστες του Air Ride, μόνο που η λογική είναι διαφορετική. Είναι ουσιαστικά το “μικρό αδερφάκι” του Air Ride, γρήγορο, χαριτωμένο και κατάλληλο για μικρά, εκρηκτικά sessions. Οι developers δίνουν και εδώ απόλυτη ελευθερία παραμετροποίησης: αριθμός παικτών (2 έως 8), ποια items θέλουμε να υπάρχουν, εάν θέλουμε τα περιβαλλοντολογικά gimmicks που επηρεάζουν τον αγώνα ή να ανεβάσουμε την διάρκεια μέχρι και σε 99 laps (!). Η διαφορά του Top Ride με το Air Ride βρίσκεται κυρίως στην αίσθηση του ελέγχου του οχήματος. Συνυπολογίστε Time Attack και Free Run, και γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι υπάρχει αρκετό υλικό για τους λάτρεις των kart racing games. Οι γύροι και ο σχεδιασμός του Top Ride είναι όντως μικρότεροι και οι παίκτες το νιώθουν ότι πρόκειται για ένα διασκεδαστικό έξτρα mode που πλαισιώνει τον μεγάλο του αδερφό.

Το μόνο ψεγάδι είναι ότι μιλάμε για 18 πίστες στο Air Ride. Συγκριτικά με το παιχνίδι του 2003 (που είχε μόνο 9), ο διπλασιασμός είναι σημαντικός. Αλλά αν το βάλουμε δίπλα στα Sonic Racing: CrossWorlds και Mario Kart World, το υλικό είναι σχεδόν το μισό — αν εστιάσουμε αποκλειστικά στο kart κομμάτι του Kirby Air Riders. Επίσης, παρ’ ότι η πίστες είναι φτιαγμένες για πολύ λιγότερους παίκτες συγκριτικά με τα υπόλοιπα φετινά kart racers, ενδεχομένως αυτό να ξενίσει λίγο στους βετεράνους του είδους. Αυτή η σύγκριση όμως μπορεί να γίνει μονάχα με τα καθαρά αγωνιστικά modes ταχύτητας, μιας και το υπόλοιπο πακέτο διαφέρει πάρα πολύ με αυτό που προσφέρουν οι ανταγωνιστές του είδους. Γιατί η αλήθεια είναι ότι το Kirby Air Riders προσφέρει παραπάνω πράγματα από ένα καθαρόαιμο kart racing συναίσθημα, άλλωστε επαναλαμβάνουμε ότι μιλάμε για ένα action game με οχήματα . H ποικιλία του τίτλου προσφέρεται μέσα από το καθαρό gameplay και όχι απλά μέσω του περιεχομένου των πιστών. To παιχνίδι κρύβει μέσα του δύο χαρακτήρες: από τη μία τα καθαρά racing modes (2 έως 6 ή 8 παίκτες) και από την άλλη το “Mario Kart meets Smash Bros meets Twisted Metal meets Mario Party” mode με τίτλο City Trial, όπου εκεί συμμετέχουν μέχρι και 16 παίκτες σε μία αρένα με χάος και ξύλο.

Αυτή η διπλή φύση του τίτλου φαίνεται και στο τέταρτο μεγάλο mode: το Road Trip. Πρόκειται για single-player story mode όπου ο χρήστης επιλέγει χαρακτήρα και ταξιδεύει σε μια πορεία γεμάτη stops που λειτουργούν σαν πίστες. Στο κάθε stop επιλέγουμε το mini game ή racing event, ώστε να μας δοθεί το power-up που επιθυμούμε. Στο τέλος κάθε περιοχής υπάρχει ένα boss fight που μπορεί να είναι ένας αγώνας δρόμου ή ένα πιο επιθετικό event. Υπάρχουν επίσης shops για αναβαθμίσεις με τα χρήματα που συλλέγουμε, ενώ τα διαφορετικά paths αυξάνουν σημαντικά το replay value. Αν συνυπολογίσουμε ότι χαρακτήρες και οχήματα ξεκλειδώνονται μέσα από progress στα διαφορετικά game modes, ότι υπάρχουν in-game shops για cosmetics, paints κ.λπ., γίνεται αντιληπτό ότι μιλάμε για παιχνίδι με μπόλικο single-player content. Το shared progression δένει όλα τα modes μεταξύ τους, αφού κάποια πράγματα που ξεκλειδώνουμε σε ένα μέρος του παιχνιδιού μεταφέρονται παντού, κάνοντας κάθε γύρο σε οποιοδήποτε mode να μοιάζει με βήμα προόδου για όλο το παιχνίδι. Υπάρχουν cosmetics για τους χαρακτήρες, πάρα πολλά μπιχλιμπίδια και χρώματα για τα οχήματα, ενώ οι παίκτες θα βρουν και άλλους τρόπους να σπαταλήσουν το in-game currency (αναβάθμιση γκαραζ, αγορά τραγουδιών στο music player κτλ.). Είναι ξεκάθαρη η Smash φιλοσοφία του Sakurai στο σύστημα προόδου. Η όλη λογική μας πήγε πίσω σε εποχές όπου ξεκλειδώναμε το κρυφό περιεχόμενο μέσα από παιχνίδι και όχι μέσω DLCs.

To online mode του Kirby Air Riders προσφέρει και εδώ πολλές επιλογές, ενώ η κατάσταση των servers θα λέγαμε ότι είναι σχεδόν αψεγάδιαστη. Όπως και στο Local Multiplayer, μπορούμε να παίξουμε Air Ride, Top Ride ή City Trial με άλλους παίκτες μέσω διαδικτύου. Σε όποιο mode και αν μπήκαμε για online αγώνες, δεν αντιμετωπίσαμε κανένα θέμα με lag ούτε κάποια αποσύνδεση, τα πάντα κυλούσαν χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Προσέξαμε ότι το Top Ride δεν είχε την ίδια ευκολία στη δημιουργία αγώνων, μιας και φαίνεται ότι αυτή τη στιγμή πρέπει να ’ναι το mode με τη μικρότερη συμμετοχή του κόσμου. Το matchmaking σε γενικές γραμμές είναι θετικό — μερικές φορές έπρεπε να περιμένουμε λίγο περισσότερη ώρα μέχρι να βρεθούν οι αντίπαλοί μας, αλλά ποτέ δεν ξεπεράσαμε τα 5 λεπτά αναμονής. Υπάρχει και το Paddock, ένα online λόμπι όπου οι παίκτες μπορούν να κινούνται ως ο αναβάτης που έχουν επιλέξει. Είναι ουσιαστικά ο χώρος όπου οι παίκτες μπορούν να δουν άλλους παίκτες και ακόμη και να οργανώσουν αγώνες μαζί τους! Ο Sakurai και η ομάδα του έχουν ενσωματώσει το online στο υπόλοιπο παιχνίδι με ξεκάθαρη συνοχή και την λογική του shared progression που αναφέραμε νωρίτερα: για να ξεκλειδώσουμε όλα τα stickers/achievements κάθε mode, πρέπει να ασχοληθούμε και με το online. Αυτό δίνει ένα έξτρα κίνητρο συμμετοχής και κάνει τον κόσμο του Kirby να δείχνει πραγματικά “ζωντανός”. Φυσικά, όσοι έχουν ήδη ξεκλειδώσει χαρακτήρες και οχήματα έχουν ένα μικρό προβάδισμα απέναντι στους rookies, αλλά η γρήγορη και χαοτική φύση του παιχνιδιού επιτρέπει εκπλήξεις και ανατροπές.

Υπάρχουν 7 Ranks τα οποία δεν απαιτούν σε καμία περίπτωση υπέρμετρο grind και το πλούσιο customization κάνει, ειδικά στο online περιβάλλον, μεγάλη διαφορά, αφού με την πάροδο των ημερών βλέπαμε όλο και περισσότερο κόσμο να εμφανίζεται με τα δικά του τρελά looks. Μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα license — είναι ουσιαστικά το προφίλ μας και αποτελεί τον κύριο τρόπο με τον οποίο οι άλλοι παίκτες θα μπορούν να τσεκάρουν το όνομά μας, το Global Win Power και φυσικά το Rank μας. Η άδεια δημιουργείται αυτόματα και από εκεί και πέρα μπορούμε να αλλάξουμε theme, να την διακοσμήσουμε μ’ ένα κάρο stickers και φυσικά να προσθέσουμε έναν τίτλο δίπλα από το όνομά μας. Η προσφορά σε επιλογές και modes δεν σταματάει εδώ, μιας και μπορούμε να αγοράσουμε τα custom designs των οχημάτων άλλων παικτών στo in-game market με το in-game currency miles, επιτρέποντάς μας να χρησιμοποιήσουμε το σχέδιό τους για το δικό μας όχημα! Η τιμή ενός σχεδίου αυξάνεται όσο περισσότεροι άνθρωποι το αγοράζουν και φυσικά μπορούμε και εμείς να καταχωρίσουμε τα δικά μας design. Σημαντική υποσημείωση: εφόσον πουλήσουμε το vehicle design μας, αυτό δεν σημαίνει ότι το χάνουμε από το inventory μας, ενώ δεν κερδίζουμε miles από τις πωλήσεις, κάτι που καλό είναι να γνωρίζει ο παίκτης. Η μόνη αξιοσημείωτη απουσία είναι το Local Online Play, όπως το έχουμε δει στα Smash Bros. και Mario Kart. Θα ταίριαζε πολύ σε ένα παιχνίδι με τόσο έντονο multiplayer χαρακτήρα να μπορούμε να μπούμε online σε split-screen με έναν φίλο, ειδικά από τη στιγμή που το παιχνίδι συνδυάζει Nintendo φιλοσοφία, Smash-like χάος και Mario Kart διασκέδαση.
To local co-op (έως 4 παίκτες) πάντως λειτουργούσε άψογα στο offline περιβάλλον του. Σχετικά με την απόδοση, το παιχνίδι τρέχει εξαιρετικά τόσο σε docked όσο και σε portable mode. Το 60fps είναι καρφωμένο και κάνει μπαμ ότι μιλάμε για υψηλού επιπέδου παραγωγή. Πανέμορφα χρώματα, ωραίες μουσικές — παλιές και νέες — συνθέτουν ένα πολύχρωμο και τρελό ταξίδι στον κόσμο του Kirby. Θεωρούμε ότι ήδη διαβάζετε τόσο πίσω όσο και μπροστά από τις λέξεις, ότι το παιχνίδι μας έχει αφήσει ιδιαίτερα θετικές εντυπώσεις σε αρκετά σημεία. Σίγουρα, η φύση του τίτλου δεν είναι τόσο ξεκάθαρη όταν προσπαθεί να γίνει ένα Kart Racer και μερικές φορές χάνεται η απλότητα που επιζητούν οι fans του είδους μέσα σε φορτωμένα arena modes. Το χάος μπορεί να ζορίσει τους παίκτες στο να έχουν μια πλήρη επίβλεψη όσων διαδραματίζονται γύρω τους και γενικότερα πρόκειται για ένα παιχνίδι που προσφέρει πολλά και διάσπαρτα, χάνοντας ίσως μερικές φορές το focus του. Εμείς πάντως ανήκουμε στην κατηγορία που περισσότερες φορές απολαύσαμε αυτό το όμορφο χάος, παρά μας δυσκόλεψε. Γενικότερα είναι καλό στοιχείο ότι το Kirby Air Riders διαφοροποιείται τόσο πολύ από το Mario Kart World ώστε να εμπλουτίσει πραγματικά τη βιβλιοθήκη του Nintendo Switch 2. Το Kirby Air Riders υπογραμμίζει την ενδιαφέρουσα απόφαση της Nintendo να μην ποντάρει μόνο στα heavy hitters, αλλά να στηριχθεί και σε concepts που είχε παραμελήσει για χρόνια.
Αντί για Mario Odyssey 2 είδαμε ένα νέο 3D platformer με τον Donkey Kong μετά από δεκαετίες, η Samus επιστρέφει με το Metroid Prime μετά από 18 χρόνια και ο Sakurai αναβίωσε μια ξεχασμένη ιδέα με τον Kirby μετά από 22 χρόνια. Όλα αυτά συμβάλλουν στο γεγονός ότι η Nintendo εκμεταλλεύεται το νέο της hardware για να παρουσιάσει διαφορετικά πράγματα και concepts, κάτι που μας αφήνει ιδιαίτερα θετικές σκέψεις για το μέλλον. Και αν κάτι δείχνει το Kirby Air Riders, είναι ότι ακόμη και οι πιο παράξενες, πειραματικές ιδέες της Nintendo μπορούν να επιστρέψουν όχι μόνο ζωντανές — αλλά και καλύτερες από ποτέ.




Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity