Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Like a Dragon: Ishin! Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Ryu ga Gotoku Studios

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    SEGA

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Zegetron

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Like a Dragon: Ishin!
    • 18+ pegi 18+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://ishin.sega.com/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • EDITOR’S CHOICE

    8.5

    ENTERNITY SCORE
*
Η ιστορία του Ryoma επιτέλους περνάει τα ιαπωνικά σύνορα, με το Like a Dragon: Ishin! να αποτελεί remake του δημοφιλούς τίτλου. Πρόκειται για μια ιδιαίτερη ιστορία, μακριά από τις σύγχρονες συμμορίες Γιακούζα, αντ’ αυτού εστιάζοντας σε ένα δράμα εποχής με έντονη «γεύση» σαμουράι.

Πριν τα arcades, τους βρώμικους δρόμους του Kamurocho και τις πινακίδες νέον, υπήρχε η εποχή των σαμουράι. Πολύ πριν, για την ακρίβεια: λίγες δεκαετίες πριν το τέλος του 19ου αιώνα, στο τέλος της περιόδου Edo. Το Like a Dragon: Ishin! αποτελεί remake ενός παιχνιδιού που κυκλοφόρησε αρχικά το 2014, όμως ποτέ δεν διατέθηκε σε αγορές πέραν της Ιαπωνικής. Όχι μόνο διατίθεται πλέον στην Ευρώπη, αλλά κυκλοφορεί για PlayStation, Xbox και PC, ενώ αρχικά ήταν αποκλειστικότητα του PlayStation 3, δίνοντας την δυνατότητα σε ακόμη περισσότερους παίκτες να ταξιδέψουν στον χρόνο με τον Ryoma Sakamoto.




Ο Ryoma είναι ο πρωταγωνιστής του παιχνιδιού, βασισμένος στον Kiryu Kazuma των παιχνιδιών Yakuza, τόσο οπτικά όσο και από πλευράς φωνής. Βέβαια, με ενδυμασία, χτένισμα και ομιλία που αρμόζει στην εποχή. Το ίδιο ισχύει και για μεγάλο μέρος του καστ, με την Ryo Ga Gotoku Studio να «στρατολογεί» ακόμη και ηθοποιούς που δεν υπήρχαν στο πρωτότυπο παιχνίδι αλλά στα επόμενα, για να έχει συνοχή με τα πιο πρόσφατα παιχνίδια. Υπάρχουν παραλληλισμοί μεταξύ των χαρακτήρων του Ishin και των άλλων τίτλων, οπότε οι βετεράνοι της σειράς θα καταλάβουν νωρίτερα ή ευκολότερα τον ρόλο π.χ. του Okita Soji, ο οποίος βασίζεται στον αξέχαστο Goro Majima. Η βασική ιστορία δεν ξεφεύγει πολύ από τα πρότυπα της σειράς. Ο Ryoma κατηγορείται για έναν φόνο που δεν διέπραξε, ατιμάζεται και βρίσκεται κυνηγημένος, ενώ το πολιτικό σκηνικό της Ιαπωνίας του 19ου αιώνα είναι χτισμένο σε θεμέλια που «τρίζουν». Σύντομα, οι παίκτες και ο Ryoma ανακαλύπτουν πως η δολοφονία για την οποία κατηγορείται ο πρωταγωνιστής, αποσκοπούσε στην αποσταθεροποίηση της Ιαπωνίας και κοσμογονικές αλλαγές είναι προ των πυλών.



Για τους λάτρεις της ιστορίας, των έργων εποχής ή της ιαπωνικής κουλτούρας, το Ishin είναι αριστουργηματικά φτιαγμένο. Η πόλη του Kyo, που αργότερα θα μετατραπεί στο μοντέρνο Kyoto, έχει απίθανες λεπτομέρειες στα κτήρια, τους κήπους, τα λουτρά και τα καταστήματα. Στους δρόμους της κυκλοφορούν πρωί και βράδυ πολλοί κάτοικοι, με ενδυμασίες της εποχής, δίνοντας ζωή στην πόλη. Όμως το βασικότερο βρίσκεται στο σενάριο και είναι η προσοχή στις λεπτομέρειες που χαρακτηρίζουν την εποχή. Το Ishin παίρνει κάποιες ώρες προτού πιάσει ρυθμό (περίπου 3-4 από τις περίπου 25 που διαρκεί), όμως δεν πρόκειται για χαμένο χρόνο, αφού φροντίζει να εξηγήσει πάρα πολλά πράγματα που, για τον μέσο παίκτη, μάλλον θα είναι άγνωστα. Πώς λειτουργούν τα σογκουνάτα; Τι είναι οι Shinsengumi; Η πλοκή βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα -με μια γενναία δόση υπερβολής, προφανώς- κι είναι εκπληκτικό το πόσα μπορεί να μάθει κανείς απλώς παίζοντας το παιχνίδι.



Πρόκειται για την εποχή που η Ιαπωνία άρχισε να αποκτά μεγαλύτερη επαφή με τα πιο εξελιγμένα πυροβόλα όπλα της Δύσης, κάτι που αποτυπώνεται και στο gameplay. Ο Ryoma πολεμάει χρησιμοποιώντας τέσσερα στυλ: Brawler (γροθιές κλπ), Swordsman (ξιφομαχία με κατάνα), Gunman (πυροβόλα όπλα) και Wild Dancer (μίγμα ξίφους και πυροβόλου όπλου). Κάθε στυλ ανταποκρίνεται καλύτερα σε διαφορετικές περιστάσεις. Για παράδειγμα, το Wild Dancer είναι ιδανικό για μάχες με πολλούς εχθρούς, καλύπτοντας μεγάλες αποστάσεις γρήγορα και κάνοντας ασταμάτητες επιθέσεις. Το Swordsman, από την άλλη, είναι πιο αργό και δυσκίνητο, όμως διαλύει ευκολότερα μεμονωμένους εχθρούς. Στη διάρκεια μιας μάχης, όλα τα στυλ μπορεί να χρειαστούν και ο παίκτης που αφιερώνεται μόνο σε ένα θα δυσκολευτεί σε ορισμένες μάχες ακόμη κι αν δεν πρόκειται για boss. Δεν είναι λίγες οι φορές που μια ομάδα σαμουράι θα προσπαθήσουν να στριμώξουν τον Ryoma, οπότε οι ευκαιρίες για μάχη δεν είναι καθόλου σπάνιες. Για να προετοιμαστεί καλύτερα ο παίκτης, θα πρέπει να εξοπλίσει με πανοπλία και όπλα τον Ryoma, όπως και να επενδύσει στο Skill Tree του κάθε στυλ μάχης. Συλλέγοντας πόντους με τη χρήση του κάθε στυλ ή μέσω διάφορων αποστολών, ο Ryoma αποκτά πόντους που ξοδεύει για την ανάπτυξη του κάθε Skill Tree, ώστε να αποκτήσει π.χ. περισσότερο HP ή να ξεκλειδώσει ολοκαίνουρια abilities.



Η ελευθερία που προσφέρεται στον συγκεκριμένο τομέα επιτρέπει στον παίκτη να παίζει με όποιο στυλ προτιμά, ακόμη κι αν δεν είναι το ιδανικό σε κάθε περίσταση, απλώς εστιάζοντας στην ανάπτυξη του αντίστοιχου Skill Tree. Για παράδειγμα, το Wild Dancer δεν είναι το πιο ισχυρό ή αποτελεσματικό για μάχες ένας με έναν, όπως στα bosses, όμως αναπτύσσοντάς το γρήγορα έγινε ακόμη πιο διασκεδαστικό και εν τέλει, αναντικατάστατο. Σε λίγες περιπτώσεις ήταν όντως αναγκαίο να χρησιμοποιηθεί κάποιο άλλο στυλ, οπότε το παιχνίδι δεν μπαίνει εμπόδιο στη διασκέδαση. Το αποκορύφωμα κάθε στυλ είναι τα Heat Actions, κάτι που αναγνωρίζουν εύκολα όλοι οι παίκτες Yakuza. Πρόκειται για καταστροφικές επιθέσεις που γίνονται εφικτές όταν το Heat Gauge γεμίσει από τις επιθέσεις του Ryoma και ο αντίπαλος σε ένα συγκεκριμένο σημείο ή ζαλισμένος κλπ. Ακόμη κι αν δεν αποτελειώσουν με ένα χτύπημα τον εχθρό, τα Heat Actions κάνουν τρομερή ζημιά και δείχνουν τόσο εντυπωσιακά όσο πάντοτε, αν όχι λίγο πιο προσγειωμένα και ρεαλιστικά.



Μια καινούρια προσθήκη συγκριτικά με τα παιχνίδια Yakuza, είναι τα Trooper Cards. Ο παίκτης μπορεί να δημιουργήσει τετράδες καρτών, μία τετράδα για κάθε στυλ μάχης, οι οποίες χρησιμεύουν στις μάχες. Κάθε κάρτα-στρατιώτης έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά, είδος, δυνατότητες και ισχύ, οπότε μια τετράδα πρέπει να έχει ισορροπία στις κλάσεις ώστε ο παίκτης να συμπληρώνει το στυλ μάχης. Για παράδειγμα, ένας στρατιώτης Medical προσφέρει δυνάμεις που αναπληρώνουν HP, ενώ ένας Offense είτε κάνει επιθέσεις είτε ενισχύει τις επιθέσεις του Ryoma. Όλα χρειάζονται κι είναι στο χέρι του παίκτη να αποφασίσει πώς θα τα αξιοποιήσει. Ο όλος μηχανισμός των Trooper Cards είναι σαν mini game από μόνος του, αφού οι κάρτες ανεβαίνουν σε level, βελτιώνονται τα χαρακτηριστικά τους, μπορούν ακόμη και να συνδυαστούν μεταξύ τους για να ενισχυθεί λίγο πιο γρήγορα μια αγαπημένη κάρτα. Με περισσότερες από 400 κάρτες, οι επιλογές συνδυασμών σε τετράδες είναι αμέτρητες. Ένα σημαντικό θετικό εδώ είναι η επέκταση του μηχανισμού σε όλο το παιχνίδι, κάτι που στην αρχική κυκλοφορία δεν ίσχυε και οι Trooper Cards μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν μόνο μέσα στα Battle Dungeons (που αναφέρονται παρακάτω).



Πέραν της βασικής ιστορίας, υπάρχουν πολλά side quests και φυσικά, δραστηριότητες κάθε είδους. Το «κάθε είδους» τονίζεται, αφού πέρα από βραδιές καραόκε, ψάρεμα και επισκέψεις σε λουτρά, υπάρχει ακόμη και αγώνας δρόμου για κότες με στοιχήματα. Στα Battle Dungeons, οι παίκτες πολεμούν ασταμάτητα σε μια πίστα κι όταν βγουν, κερδίζουν έπαθλα όπως Trooper Cards.Από ποικιλία άλλο τίποτα, σε όλους τους τομείς: υπάρχουν τόσα πολλά σοβαρά (και συγκινητικά) side quests όσο και πιο αστεία ή εξωπραγματικά. Και δεν είναι απαραίτητο για τον παίκτη να «οργώνει» τον χάρτη για να εντοπίσει τέτοια quests – πολύ συχνά, έρχονται αυτά στον δρόμο του, με τη μορφή ενός περαστικού ή κάτι παρεμφερούς. Ωστόσο η επέκταση των side quests σε διάφορα σημεία του Kyo κάνει την πόλη να μοιάζει πολύ πιο ζωντανή από ότι στο μέσο παιχνίδι. Κάθε NPC που δεν υπάρχει απλώς για να χαιρετάει τον Ryoma, μπορεί να έχει έναν βασικό ρόλο (π.χ. να πουλάει αντικείμενα) αλλά έχει κι έναν δευτερεύων, προσφέροντας ένα side quest μικρής ή μεγάλης διάρκειας. Έτσι, ο παίκτης μπορεί να επισκέπτεται τον έμπορο για να αγοράσει κάτι μεν, αλλά παράλληλα έχει την ευκαιρία να χτίσει μια πιο προσωπική σχέση μαζί του. Δεν είναι συχνό οι NPCs ενός παιχνιδιού (που δεν είναι ξεκάθαρο παιχνίδι ρόλων) να λειτουργούν με τέτοιο οργανικό τρόπο.



Το θέμα εδώ είναι η ισορροπία. Είναι θετικό που υπάρχουν τόσα side quests, καθώς είναι πιθανότερο για κάποιον να ανακαλύψει αυτά που τον ενδιαφέρουν περισσότερο ή τα έπαθλα που δίνουν να είναι πιο κοντά στους στόχους του, όμως τα τυχαία side quests μπορούν να αποσπάσουν την προσοχή σε στιγμές που δεν πρέπει. Η ιστορία κινείται ανεξάρτητα από τα side quests, οπότε ένα σημαντικό γεγονός που εκτυλίσσεται στο παρασκήνιο, μπορεί να μπει σε δεύτερη μοίρα για λίγο, επειδή ένα side quest που ίσως ενδιαφέρει τον παίκτη ξαφνικά βρέθηκε στον δρόμο του. Ναι, δεν είναι απαραίτητα οπότε δεν πρόκειται για ένα τεράστιο μείον, όμως ο μέσος παίκτης σίγουρα θα μπει στον πειρασμό να ολοκληρώσει μερικά και ίσως ο ρυθμός της βασικής ιστορίας να υποφέρει λίγο, δεδομένης και της κάπως αργής εκκίνησής της. Όλα αυτά για ένα remake, όμως, και προκύπτει η ερώτηση: κατά πόσο δικαιολογείται η επανακυκλοφορία; Αρχικά, μόνο και μόνο που κυκλοφορεί επιτέλους εκτός Ιαπωνίας, άξιζε τον κόπο. Στα τεχνικά, επιλέχθηκε η Unreal Engine 4 και όχι η Dragon Engine (Yakuza 6, Yakuza: Like a Dragon, Lost Judgment κλπ). Σε στατικές εικόνες, το αποτέλεσμα κυμαίνεται από «μια χαρά» έως «εντυπωσιακά όμορφο», ιδίως σε σκοτεινές σκηνές όπου ο φωτισμός «παίζει» με τα πρόσωπα, τα ρούχα κλπ. Τα μοντέλα χαρακτήρων είναι πολύ ποιοτικά και λεπτομερή, εμφανώς αναβαθμισμένα συγκριτικά με την κυκλοφορία του PlayStation 3. Αυτό που δεν άλλαξε είναι τα animations, οπότε η κίνηση, οι μάχες, τα cutscenes κλπ δεν δείχνουν να ανήκουν σε παιχνίδι της τρέχουσας γενιάς. Δεν είναι άσχημα σε καμία περίπτωση, απλώς δεν είναι και τα πλέον σύγχρονα.



Κατά τα άλλα, η μουσική δεν είναι αποκλειστικά παραδοσιακή, σε αντίθεση με την γενική αισθητική του τίτλου. Είναι πιο κοντά στα πρότυπα των υπόλοιπων Yakuza, με ηλεκτρονική και drum-n-bass να παίζει συνήθως στις πιο σημαντικές σκηνές. Όπως και στα υπόλοιπα παιχνίδια της σειράς, έτσι κι εδώ η μουσική είναι άψογη, με τραγούδια όπως το “Soar” να μένουν στη μνήμη. Η ηθοποιία είναι επίσης «από το επάνω ράφι», αφού οι ταλαντούχοι και ταλαντούχες ηθοποιοί που αγαπήθηκαν από φίλους της σειράς, επιστρέφουν και δανείζουν πάλι τη φωνή τους.



Για όλους όσοι αγάπησαν τα Yakuza, το Like a Dragon: Ishin! αποτελεί σίγουρη αγορά. Ένα ολόφρεσκο σκηνικό, ενδιαφέροντες χαρακτήρες και πλοκή, πλούσιο σύστημα μάχης (ακόμη κι αν εξαιρεθούν τα πολύ χρήσιμα Trooper Cards), εξαιρετική μουσική και κόσμος – δεν είναι λίγα τα θετικά. Τα αρνητικά, από την άλλη, είναι λίγα όμως γίνονται αντιληπτά εύκολα. Το πλήθος και η τυχαιότητα των side quests δεν βοηθούν μια ήδη αργή πλοκή, ενώ τα animations θα μπορούσαν να είχαν λάβει λίγη περισσότερη αγάπη. Σε κάθε περίπτωση, είναι ένας υπέρ-πλήρης, ποιοτικός τίτλος με θέμα τους σαμουράι κι αυτό από μόνο του αρκεί. 
EDITOR’S CHOICE

8.5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ένα δράμα εποχής που θα λατρέψουν άτομα που αγαπούν την ιστορία κι όχι μόνο
  • Πολύ καλή ροή στις μάχες, με τέσσερα πολύ διαφορετικά και εξίσου χρήσιμα στυλ
  • Πλήθος από side quests κάθε είδους και σοβαρότητας
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Η ιστορία θέλει μερικές ώρες για να πιάσει ρυθμό
  • Πολλά (τυχαία) side quests ρίχνουν τον ρυθμό της ιστορίας
  • Τα animations δεν βελτιώθηκαν συγκριτικά με το πρωτότυπο παιχνίδι
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*