Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Maglam Lord Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Felistella

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    D3Publisher

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Zegetron

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Maglam Lord
    • 12+ pegi 12+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://pqube.co.uk/maglam-lord/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 6.5

    ENTERNITY SCORE
*
Στο Maglam Lord, πολλές ιδέες συνδυάζονται και δοκιμάζονται, με διάφορα ποσοστά επιτυχίας. Ο τελευταίος δαίμονας της φυλής του βρίσκεται σε έναν άγνωστο κόσμο και προσπαθεί να επιβιώσει… όμως καταφέρνει να κρατήσει το ενδιαφέρον του παίκτη σε όλο το ταξίδι;

Δεν είναι πολλές οι φορές που ένα παιχνίδι βάζει σε πρωταγωνιστικό ρόλο έναν δαίμονα της Κόλασης, όμως γενικά, το Maglam Lord δεν είναι ένα τυπικό παιχνίδι. Συνδυάζει πολλά είδη σε ένα πακέτο που φαίνεται ενδιαφέρον και, αν μη τι άλλο, θα τραβήξει τα βλέμματα του κοινού λόγω της ιδιαιτερότητάς του. Συνδυάζει, σχεδόν σε ίσες δόσεις, στοιχεία από visual novels, RPG, action, dungeon crawlers και dating simulators, δημιουργώντας ένα σύνολο που μπορεί να φαντάζει «παραφουσκωμένο» όμως στην πράξη λειτουργεί παραδόξως καλά.




Αρχικά, η πλοκή. Ο/Η Killzerk (ο παίκτης επιλέγει το φύλο του/της πρωταγωνιστή/πρωταγωνίστριας, οπότε μιας και στην προκειμένη επιλέχθηκε η αρσενική εκδοχή θα αναφέρεται ως «ο Killzerk» στο εξής) έρχεται αντιμέτωπος με ανείπωτη καταστροφή μόλις στις πρώτες σκηνές, που καταλήγουν με τον ίδιο εξουθενωμένο να κοιμάται για αμέτρητα χρόνια στον κόσμο του Eusdeal. Όταν ξυπνά, πολλά από όσα ήξερε έχουν αλλάξει: η μαγεία δε ρέει άφθονη παντού, οι δυνάμεις του τον έχουν εγκαταλείψει και το χειρότερο, είναι ο τελευταίος του είδους του. Ο μοναχικός Demon Lord θέτει ως σκοπό της ζωής του να επαναφέρει το είδος του στη ζωή, να επανακτήσει τις δυνάμεις του και… να βρει τον έρωτα της ζωής του. Από πολύ νωρίς, το Maglam Lord δείχνει τη διάθεσή του, έχοντας μακροσκελείς διαλόγους μεταξύ χαρακτήρων και του πρωταγωνιστή, κατά τους οποίους ο παίκτης μπορεί αρκετά συχνά να επιλέξει μια απάντηση, η οποία δεν επηρεάζει μεν την έκβαση της ιστορίας αλλά βοηθάει στον χαρακτηρισμό τού Demon Lord όπως τον οραματίζεται ο παίκτης. Δηλαδή, μπορεί να είναι αστείος, απειλητικός, σοβαρός ή κάτι άλλο, βάσει των απαντήσεών του, το οποίο επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο τον αντιλαμβάνονται και του συμπεριφέρονται οι γύρω.



Κατά συνέπεια, μπορεί να «χτίσει» πάνω σε αυτές τις σχέσεις με τους άλλους και να βγει σε ραντεβού, με απώτερο σκοπό τη διαιώνιση του είδους του αλλά -υπό προϋποθέσεις- ίσως και απλά την αγάπη, την ανάγκη για σύντροφο. Γενικά, το Maglam Lord θέτει μόνο λίγα όρια στον τομέα αυτό, φέρνοντάς το αρκετά κοντά σε ένα διασκεδαστικό dating sim με μπόλικες επιλογές και κυρίως, ενδιαφέροντες χαρακτήρες των οποίων την καρδιά θέλει να «κατακτήσει». Στον πυρήνα όλου αυτού, είναι το χιούμορ. Μπορεί (σχεδόν) όλα τα παραπάνω να ακούγονται σκοτεινά και τρομερά, όμως δεν χρειάζεται παρά λίγα λεπτά για να καταλάβει κανείς ότι το χιούμορ είναι το κυριότερο στοιχείο του παιχνιδιού. Οι διάλογοι, οι καταστάσεις και ο τρόπος με τον οποίο τις χειρίζονται όλοι είναι κωμικός αλλά όχι γελοίος, βγάζοντας γέλιο χωρίς να είναι επιτηδευμένα υπερβολικά όλα. Είναι ένα καλογραμμένο παιχνίδι που, αν κυκλοφορούσε ως visual novel/dating sim χωρίς όλα τα υπόλοιπα, θα ήταν αξιοπρόσεκτο. Ίσως πιο αξιοπρόσεκτο, μάλιστα. Όταν οι διάλογοι τελειώσουν και τα ραντεβού… στερέψουν, το κομμάτι “action RPG” έρχεται στο προσκήνιο. Ο παίκτης δέχεται διάφορες αποστολές, βασικές και μη, οι οποίες προχωρούν την ιστορία εμπρός ή προσφέρουν πολύτιμα λάφυρα που θα βοηθήσουν τον παίκτη να εξελιχθεί. Οι αποστολές εξερεύνησης και μάχης (διαχωρίζονται από αυτές που είναι απλώς διαλόγου) τοποθετούν τον παίκτη σε έναν χάρτη με πολλαπλά τμήματα, στα οποία θα βρει τον εκάστοτε στόχο του – ένα αντικείμενο, έναν εχθρό ή κάτι παρεμφερές. Έπειτα, θα πρέπει να συλλέξει τα αντικείμενα ή να εμπλακεί σε μάχες (ή και τα δύο), όπου θα χρησιμοποιήσει τον Killzerk ως όπλο.



Ναι, ο πρωταγωνιστής μετατρέπεται σε ξίφος, τσεκούρι ή δόρυ, με τον παίκτη να μπορεί να εξοπλιστεί με οποιονδήποτε συνδυασμό περιλαμβάνει τρία όπλα από τους παραπάνω τύπους. Όμως ποιος τα χειρίζεται; Κατά τη διάρκεια της περιπέτειάς του, ο Killzerk θα γνωρίσει κόσμο που μπορεί να γίνει σύμμαχός του, οπότε σε κάθε αποστολή ένας τέτοιος σύμμαχος ξεχύνεται στις πεδιάδες και τα κάστρα, ενόσω ο Demon Lord γίνεται -κυριολεκτικά- το όπλο του. Οι διαφορές από χαρακτήρα σε χαρακτήρα έχουν να κάνουν με τις ικανότητές του (π.χ. ξόρκι Heal ή defence buff) και τα στατιστικά αλλά πέραν αυτών, ο χειρισμός παραμένει ολόιδιος – δηλαδή μοιράζονται τα ίδια combos, έχουν ίδια πρόσβαση σε όπλα κλπ. Μαζεύοντας πόντους εμπειρίας από τις αποστολές, οι χαρακτήρες ανεβαίνουν level και δυναμώνουν. Παράλληλα, ο παίκτης μαζεύει υλικά για να κατασκευάσει (πάρα πολλά) ισχυρότερα όπλα με διάφορους βαθμούς ποιότητας ή αξεσουάρ για τα υπάρχοντα, που αλλάζουν ελαφρώς τις ιδιότητές τους. Επίσης, αν ο Killzerk ασχολείται με έναν φίλο αρκετά και επενδύσει στη σχέση τους, θα λάβουν σημαντικές βελτιώσεις στατιστικών. Δεδομένου ότι σε πολλές αποστολές ο παίκτης επιλέγει ποιον χαρακτήρα θα χειριστεί, μπορεί ξεκάθαρα να διαλέξει ποιους θέλει να είναι οι «αγαπημένοι» του και να ασχοληθεί με αυτούς. Η ποικιλία που προσφέρεται δεν είναι αμελητέα, όμως στη διάρκεια μιας μάχης, τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι αρκετά καλύτερα.



Τα combos είναι τα ίδια, τα όπλα είναι τα ίδια, οι εχθροί πολύ συχνά είναι οι ίδιοι. Η ποικιλία εχθρών δεν είναι τεράστια ενώ τα bosses είναι συχνά γιγαντιαίοι βασικοί εχθροί, με επιπλέον ικανότητες ή κινήσεις αλλά οπτικά πανομοιότυποι ή ολόιδιοι με κοινά adds. Οι μάχες διεξάγονται σε δύο διαστάσεις, εκεί που τα dungeons επιτρέπουν εξερεύνηση σε τρεις διαστάσεις με ισομετρική προοπτική κάμερας, και πέρα από τα βασικά combos, τη δυνατότητα άλματος και τις έξτρα ικανότητες που μπορεί να διδαχθεί ένας χαρακτήρας, δεν προσφέρει πολλά περισσότερα από ένα τυπικό brawler. Αν ο παίκτης πηδάει αριστερά και δεξιά πατώντας το πλήκτρο της επίθεσης, κατά πάσα πιθανότητα θα περάσει πολλές πίστες χωρίς κόπο. Δεν υπάρχει καν δυνατότητα άμυνας ή dodge, πέραν φυσικά του άλματος. Οπότε οι μάχες όχι μόνο δεν ανεβάζουν τους παλμούς, αλλά ρίχνουν κάπως τη διασκέδαση που δημιουργούν οι διάλογοι και τα συναφή κομμάτια. Όταν γεμίσει η μπάρα του Demon Lord, τότε ο παίκτης με ένα πλήκτρο μεταμορφώνεται και εξαπολύει πολύ δυνατότερες επιθέσεις, όμως σε ένα παιχνίδι με πρωταγωνιστή που λέγεται “Killzerk” (θα μπορούσε να είναι μπάντα death metal), έχει να κάνει με δαίμονες της Κόλασης και γιγαντιαία τέρατα, θα περίμενε κανείς περισσότερες ευκαιρίες να νιώσει δυνατός.



Χωρισμένο σε 9 κεφάλαια, το Maglam Lord διαρκεί περίπου 10-12 ώρες, αλλά αρκετές περισσότερες αν κάποιος αποφασίσει να επιδοθεί σε grinding για να κατασκευάσει δυνατότερα όπλα, να αποκτήσει πολλά αξεσουάρ, να εξερευνήσει τις επιλογές φιλικής ή ρομαντικής σχέσης με κάποιον ή κάποια (ανεξαρτήτως φύλου πρωταγωνιστή) από το καστ. Από τα πολύ δυνατά του στοιχεία είναι ο οπτικοακουστικός τομέας, με έναν αστερίσκο. Αισθητικά, είναι πανέμορφα σχεδιασμένο. Οι χαρακτήρες, οι γκριμάτσες, τα μενού, τα animations, είναι όλα εξαιρετικά και συμπληρώνονται από (Ιάπωνες) ηθοποιούς που δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό. Για όσους λατρεύουν τα anime τους με ιαπωνικό dub, το Maglam Lord θα ξεχωρίσει αναμφίβολα, αν και όσοι θέλουν αγγλικό ήχο θα μείνουν με το παράπονο αφού δεν προσφέρεται (φυσικά, έχει πλήρως αγγλικό μενού και υπότιτλους).



Ο αστερίσκος έχει να κάνει με τα γραφικά εντός μάχης και κατά την εξερεύνηση. Τα τρισδιάστατα περιβάλλοντα και μοντέλα χαρακτήρων είναι ξεπερασμένα, όχι λόγω του chibi στυλ τους, αλλά γιατί οι υφές είναι κάπως θολές, τα μοντέλα όχι τόσο λεπτομερή, τα animations ικανοποιητικά και ο κόσμος τόσο βασικός που μετά τις πρώτες ώρες, η εξερεύνηση θα γίνει κουραστική στο μάτι αν όχι και ως διαδικασία.



Τελικά, το μίγμα του Maglam Lord είναι κάπως ισομοιρασμένο, με θετικά στοιχεία στο καλλιτεχνικό κομμάτι, το σύστημα dating, τους διαλόγους, το χιούμορ, το σενάριο, τους χαρακτήρες και τις επιλογές παραμετροποίησης εντός κι εκτός μάχης. Αλλά, η εξερεύνηση, η μάχη, η ποικιλία εχθρών και η ποικιλία στόχων σε αποστολές δεν έλαβαν την ίδια προσοχή και παρότι δεν είναι τεράστιο (σε διάρκεια) παιχνίδι, ίσως κουράσει λόγω αυτών. Με πολύ καλή βάση στα χέρια της, οι Felistella και D3 Publisher μπορούν να φτιάξουν κάτι πραγματικά διασκεδαστικό και ενδιαφέρον σε μια επόμενη προσπάθεια, αυτή τη φορά δίνοντας λίγη περισσότερη φροντίδα στο “action RPG” κομμάτι του τίτλου. 

6.5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Χιουμοριστικό, «τόσο-όσο» από την πλοκή έως τους χαρακτήρες
  • Ενδιαφέρον σύστημα dating που «δένει» καλά με το action gameplay
  • Αισθητικά όμορφο, ποιοτικό ιαπωνικό dub, θα στεκόταν ως ένα άριστο visual novel
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Οι μάχες γίνονται πολύ μονότονες, πολύ γρήγορα
  • Η ποικιλία εχθρών είναι μικρή, τα bosses δεν εντυπωσιάζουν
  • Δεν προσφέρονται πολλοί τρόποι να νιώσει κάποιος πράγματι “Demon Lord”
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*