Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Mario vs. Donkey Kong Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Nintendo

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Nintendo

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    3+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
To Mario Vs. Donkey Kong θα προσφέρει πολλές ώρες ψυχαγωγίας, αρκεί να χρησιμοποιήσετε το μυαλό σας. Περισσότερα στο review του Νικήτα Καβουκλή.

Η κόντρα ανάμεσα στον Mario και τον Donkey Kong κρατάει εδώ και πολλές δεκαετίες. Δεν είναι μόνο ο Bowser αντίζηλος του διάσημου υδραυλικού, αλλά και ο "γενικά συμπαθητικός', αλλά παντοδύναμος κάτοικος της ζούγκλας. Μια μέρα, εκεί που καθόταν αμέριμνος, παρέα με τις μπανάνες του και έκανε zapping, ο Donkey Kong πέφτει σε μια διαφήμιση των Mario Toys. Το μάτι του γύρισε, στο μυαλό του μπήκαν σκοτεινές σκέψεις. Η επόμενη κίνησή του είναι να εισβάλει στο εργοστάσιο παραγωγής τους. Εκεί, δεν βρίσκει παρά τα άμοιρα Toads, που μόλις τον αντικρύζουν πανικοβάλλονται και το βάζουν στα πόδια. Του αφήνουν λοιπόν όλο τον χώρο ελεύθερο για να γεμίσει τον σάκο του με Mario Toys. Κι όταν δε χωράει άλλο, αποφασίζει να "τραβήξει" προς άγνωστη κατεύθυνση. Βγαίνοντας από την πόρτα του εργοστασίου πέφτει μπροστά στον ανυποψίαστο ως τη στιγμή εκείνη Mario. Του ρίχνει μια ματιά όλο νόημα και με τον γεμάτο σάκο στην πλάτη, εξαφανίζεται.




Το μόνο βέβαιο είναι ότι έχετε καταλάβει ποια θα είναι συνέχεια. Ο υδραυλικός με τα μπλε ξεκινάει για μια ακόμα περιπέτεια, όπου θα κληθεί να σώσει όσα πιο πολλά Mario Toys μπορεί από τις ορέξεις του Donkey Kong. Το παιχνίδι είναι χωρισμένο σε θεματικούς κόσμους και αυτοί με τη σειρά τους σε επίπεδα. Σε κάθε κόσμο, ο Mario μπορεί να σώσει το μέγιστο έξι Toys, μια διαδικασία που περνάει από τρεις διαφορετικές φάσεις. Σε κάθε κόσμο υπάρχουν έξι επίπεδα όπου ο Donkey Kong έχει σκορπίσει σφαίρες με τα Mario Toys, μια σε κάθε ένα. Με τη σειρά τους, τα επίπεδα αποτελούνται από δύο τμήματα. Στο πρώτο ο Mario θα πρέπει πάρει στα χέρια του το κλειδί για να ανοίξει την πόρτα που θα του επιτρέψει να συνεχίσει παρακάτω. Στο δεύτερο, αποστολή του είναι να φτάσει στο Mario Toy για να το απελευθερώσει. Ίσως ακούγονται λίγο πολύπλοκα αυτά, ίσως θυμίζουν την ιστορία με την τσάντα και το μικρότερο τσαντάκι, όμως συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Στην επόμενη φάση, ο Mario θα πρέπει να καθοδηγήσει όλες τις φιγούρες που έσωσε στο κουτί τους, αφότου πρώτα συλλέξουν τα τρία γράμματα της λέξης TOY. Απλό σαν ιδέα, όμως σε πολλές περιπτώσεις δύσκολο ως εκτέλεση, σε βαθμό που μπορεί να οδηγήσει σε ταλαιπωρία και εκνευρισμό, μιας και απαιτείται απόλυτος συντονισμός και ακρίβεια. Ιδιαίτερα σε προχωρημένους κόσμους. Στην εξίσωση προστίθεται και ο παράγοντας χρόνος, που λειτουργεί στην πλειοψηφία των περιπτώσεων ως πέλεκυς που αιωρείται συνεχώς πάνω από τα κεφάλια των παικτών. Τουλάχιστον, η ομάδα ανάπτυξης σκέφτεται τους πάντες και όποιος νομίζει ότι το ρολόι τον αγχώνει περισσότερο από όσο μπορεί να αντέξει, ανά πάσα στιγμή έχει τη δυνατότητα να το γυρίσει στο Casual Mode, για μια εμπειρία πολύ πιο χαλαρωτική. Απλά θα θέλαμε να σημειώσουμε ότι η αντίστροφη μέτρηση θα οδηγήσει σε πολλές συναρπαστικές καταστάσεις, σε στιγμές που η καρδιά θα αρχίσει να χτυπάει δυνατά και η αδρεναλίνη θα χτυπήσει κόκκινο, για το πολύ απλό λόγο ότι η το άνοιγμα της πόρτας ή η απελευθέρωση ενός toy θα γίνει συχνά πυκνά κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή πριν μηδενιστεί το ρολόι.



Δεν είναι απαραίτητο να σωθούν όλα τα Toys για να υπάρξει πρόοδος στην περιπέτεια. Κάποιες φορές, ορισμένα πιθανό να πέσουν θύματα των διάσπαρτων παγίδων κατά την προσπάθεια να μπούνε στο κουτί τους. Όποιος έχει τον χρόνο, τη διάθεση μπορεί να επαναλάβει την προσπάθεια όσες φορές θέλει, μέχρι να επιτύχει το τέλειο. Υπάρχει απόλυτη ελευθερία κινήσεων και όποιος θέλει να πετύχει την τελειότητα πρέπει να ιδρώσουν τα χέρια του στο χειριστήριο. Κι ακόμα δεν έχει τελειώσει η διαδικασία για να γίνει η μεταφορά στον επόμενο κόσμο. Όχι πριν νικηθεί, μια από τις πολλές φορές, ο Donkey Kong. Αυτός εκτοξεύει ό,τι βρίσκει κάθε φορά εναντίον του Mario, που θα πρέπει να εκμεταλλευτεί τα "δώρα" που του δίνονται και τα στοιχεία του περιβάλλοντος, ώστε να τα επιστρέψει στο κεφάλι του αντιπάλου του. Αν χτυπηθεί, σβήνεται από τον λογαριασμό του ένα toy, άρα οι έρμες οι μικρές φιγούρες έχουν ακόμα έναν σημαντικό ρόλο να διαδραματίσουν πριν όλες μαζί απολαύσουν τον αέρα της ελευθερίας.



Μέχρι να φτάσει κάποιος στο- σε γενικές γραμμές ενδιαφέρον- boss fight κάθε κόσμου, το μυαλό του θα πρέπει να παίρνει πολλές στροφές. Το ξεκλείδωμα κάθε πόρτας και η σωτηρία κάθε toy, είναι ένας “έξυπνος” γρίφος άλλοτε απλός και άλλοτε για δυνατούς λύτες. Ακόμα και με απεριόριστο χρόνο, θα διαπιστώσετε γρήγορα ότι το ρολόι είναι μόνο ένας από τους πονοκεφάλους. Ξεκινώντας από απλούς μηχανισμούς, η γκάμα τους εμπλουτίζεται συνεχώς όσο προχωράει η περιπέτεια και δυσκολεύουν οι καταστάσεις. Ο Mario θα πρέπει να αποδείξει την εξυπνάδα και την ευστροφία του, για να δαμάσει τα στοιχεία της φύσης σε κάθε επίπεδο και να εκμεταλλευτεί τις αδυναμίες, τα χαρακτηριστικά και τις ικανότητες των αντιπάλων του. Για παράδειγμα, μπορεί να πιαστεί από ουρές μαϊμούδων για να αποφύγει να πέσει σε έναν λάκκο με καρφιά, να ανέβει στο κεφάλι εχθρών για να φτάσει σε υψηλότερο επίπεδο, να πάρει την κατάλληλη στάση για να τον σπρώξουν να περάσει κάτω από μικρά κενά και πολλά άλλα. Πλατφόρμες που ανεβοκατεβαίνουν, σκάλες που ενεργοποιούνται και απενεργοποιούνται, πάγος που γλιστράει άλλοτε επικίνδυνα και άλλοτε προς όφελος του πρωταγωνιστή, ελατήρια για να εκτοξεύεται πολύ ψηλά, είναι επίσης μερικά από τα στοιχεία που συνθέτουν το ευχάριστο puzzle του gameplay. Που μπορεί να μην είναι αυτό που λέμε ανεπανάληπτο, αλλά δεν απογοητεύει κιόλας σε καμία περίπτωση. Και για να μην ξεχάσουμε. Η τελειότητα δεν προϋποθέτει μόνο να σωθούν όλα τα toys σε κάθε κόσμο. Αλλά να συγκεντρωθούν σε κάθε ένα από τα πρώτα έξι αρχικά τους επίπεδα, τα τρία κουτιά δώρων. Επιπλέον γρίφος για το πως θα φτάσει κανείς σε αυτά, αλλά και ένας λόγος για επιστροφή σε περίπτωση που ξέφυγε κάποιο. Φαινόμενο συχνό όσο περνάει ο χρόνος.



Ναι μεν ο Mario δεν είναι εφτάψυχος, όμως μικρό το κακό να χαθούν όλα τα κανονάκια του, όπως λέγαμε στις εποχές των ουφάδικων. Το πολύ πολύ να ξεκινήσει την προσπάθειά του λίγο πριν από το σημείο που είχε φτάσει, δηλαδή αν βρισκόταν στο δεύτερο τμήμα ενός επιπέδου, να πρέπει να επαναλάβει το πρώτο. Πράσινα μανιτάρια υπάρχουν, όχι πολλά, αλλά έχουν φυτευτεί σε καίρια σημεία, για δίνεται μια ακόμα ανάσα στον πρωταγωνιστή, μια ακόμα ελπίδα ότι όπως και να 'χει θα μπορέσει να βγάλει την πίστα χωρίς να μειώσει τον λογαριασμό του σε ζωές. Επιπλέον,  δεν είναι μόνο το single player mode, μιας και το Mario vs Donkey Kong υποστηρίζει local co-op με τη συμμετοχή δεύτερου παίκτη που είναι ο Toad. To δίδυμο έχει μεγαλύτερη ευελιξία στην επίλυση των γρίφων- πάντοτε τα δύο μυαλά είναι προτιμότερα από το ένα- όπως επίσης μια εξτρά δοκιμασία πριν ξεκλειδώσει η πόρτα του πρώτου τμήματος, καθώς απαιτούνται δύο κλειδιά και όχι ένα, όπως όταν "παλεύει" μόνος του ο Mario. Κι όσο νομίζει κανείς ότι έχει γίνει εξπέρ, να που εμφανίζονται τα Plus και Expert Levels, που ανεβάζουν το ενδιαφέρον ακόμα πιο ψηλά, ταυτόχρονα με τον πήχη της πρόκλησης.



Τεχνικά, το Mario vs Donkey Kong φωνάζει πως είναι ένα παιχνίδι της Nintendo. Εξαιρετικός οπτικός τομέας, απόλυτα ομαλά animations, μηχανισμοί platforming που λειτουργούν άψογα και εμπλουτίζονται συνεχώς, άμεση απόκριση στις εντολές του χειρισμού και μουσικές συνθέσεις από εκείνες που οι νότες τους προσπαθούν να σε χαλαρώσουν, την ώρα που απολαμβάνεις το ποτό σου σε ένα μπαρ με χαμηλό φωτισμό. Προβλήματα μηδέν, μοντέλα χαρακτήρων που θα ζήλευαν κορυφαίοι καλλιτέχνες- όχι πως δεν βρίσκεται σε τέτοιο επίπεδο το προσωπικό της ιαπωνικής εταιρείας- μεγάλη ποικιλία εχθρών- όχι για το θεαθήναι αλλά με διαφορετικές ικανότητες- και κυρίως, δράση με τις ελάχιστες δυνατές διακοπές για cutscenes.

Ένα ακόμα παιχνίδι του Nintendo Switch που σας γνέφει να το προσθέσετε στη συλλογή σας. 
EDITOR’S CHOICE

8.5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ευχάριστο gameplay
  • Επιπλέον περιεχόμενο που αυξάνει το ενδιαφέρον
  • «Έξυπνοι» γρίφοι
  • Εξαιρετικός τεχνικός τομέας
  • Replayability
  • Το Casual Mode «ανοίγει» την πρόσβαση για όλους
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Τα χρονικά περιθώρια μπορούν να προκαλέσουν άγχος
  • Δύσκολος ο συντονισμός με τα Mario Toys
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*