Είναι ιδέα μας ή τα τελευταία χρόνια βγαίνουν όλο και περισσότερα beat em’ ups; Και όχι τίποτα άλλο, τα περισσότερα εστιάζουν στη ρετρό αισθητική, στο pixelated artstyle και συνήθως σε γνωστά, πετυχημένα και σίγουρα αγαπημένα franchises. Η Dotemu είναι γνωστή το τελευταίο διάστημα ως trendsetter σε αυτήν την αγορά με αυτό ακριβώς το στυλ, και κάπως έτσι σκέφτηκε να αναθέσει στην Tribute Games το development ενός εντυπωσιακού εγχειρήματος: ένα arcade sidescroller με όλους τους αγαπημένους υπερήρωες της Marvel.

Αυτό ακριβώς πραγματεύεται το Marvel Cosmic Invasion, ένα καθαρό beat em’ up μ’ ένα ρόστερ 15 χαρακτήρων, οι οποίοι όμως δεν είναι όλοι από την αρχή διαθέσιμοι — θα πρέπει να τους ξεκλειδώσουμε σταδιακά μέσω του campaign. Η ιστορία εστιάζει στην κοσμική εισβολή του Annihilus, ο οποίος κυριολεκτικά πλημμυρίζει τα γνωστά settings της Marvel με ορδές εχθρικών πλασμάτων. Ο άρχοντας της Negative Zone εξαπολύει την Annihilation Wave, ένα αδυσώπητο κύμα καταστροφής που σαρώνει τον γαλαξία με αμέτρητες ορδές εντόμων πολεμιστών και αλλόκοτων τεράτων. Το σχέδιο του Annihilus είναι τόσο καταστροφικό που αναγκάζει παλιούς εχθρούς να συνεργαστούν, αποκαλύπτοντας πλευρές του Marvel Universe που σπάνια βλέπουμε σε παιχνίδια και χτίζοντας μια αφήγηση γεμάτη ένταση, χιούμορ και αυθεντικές αναφορές στα κόμικς.

Τα σχέδια στα cutscenes είναι καταπληκτικά, οι διάλογοι και οι ατάκες είναι ακριβώς αυτό που θα θέλαμε να δούμε από το παιχνίδι, με μοναδική παραφωνία το φινάλε, το οποίο δεν είναι κακό — απλώς πέφτει λίγο flat. Η ιστορία είναι από τις καλές της Marvel όταν μιλάμε για μία μεγάλη υπερηρωική μάζωξη, απλώς το τέλος ξεφουσκώνει σχετικά γρήγορα, χωρίς να καταφέρνει να φτάσει τα επικά στάνταρ προηγούμενων σκηνών. Ο Annihilus δεν μπορεί να πιάσει το εμφατικό look ενός supervillain, οπότε μετά από περίπου δυόμιση ώρες που διαρκεί η βασική ιστορία, μας άφησε μ’ ένα μικρό παράπονο.

Βέβαια, αυτό το ξεχάσαμε γρήγορα, γιατί μετά την ολοκλήρωση της ιστορίας θέλαμε να μπούμε απευθείας στο Arcade Mode, να ξαναπαίξουμε δηλαδή τις πίστες με πιο hardcore κανόνες, είτε μόνοι μας, είτε με παρέα. Ο λόγος δεν είναι άλλος από το εθιστικό σύστημα μάχης και τη ροή του gameplay, που ενισχύεται σημαντικά από την επιλογή των devs να δώσουν στον παίκτη τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί δύο χαρακτήρες. Με το πάτημα της αριστερής σκανδάλης, ο παίκτης καλεί τον δεύτερο ήρωα, ενώ υπάρχουν και κινήσεις tag team με συνεργατικές επιθέσεις. Μπορεί η βάση του παιχνιδιού να παραμένει απλοϊκή ώστε να προσφέρει την εθιστική ροή ενός beat em’ up, αλλά όλοι οι χαρακτήρες διαφέρουν αρκετά μεταξύ τους. Κάποιοι μπορούν να κάνουν λαβές και να πετάνε εχθρούς πάνω σε άλλους, κάποιοι έχουν ranged attacks, ενώ κάποιοι άλλοι μπορούν και πετάνε. Όλοι έχουν προφανώς διαφορετικά ultimate moves, τα οποία φορτώνουν με την πάροδο του χρόνου, ενώ μας άρεσε που οι developers προχώρησαν σ’ ένα ωραίο mix and match των κινήσεων των ηρώων.

Για παράδειγμα, ο Venom έχει την bulky επίθεση και άμυνα της She-Hulk, αλλά έχει και δύο γρήγορες κινήσεις που θυμίζουν Spider-Man, δίνοντάς του έναν διαφορετικό ρυθμό συγκριτικά με άλλους χαρακτήρες. Οι ήρωες έχουν μάλιστα και passive abilities, ενώ όσο περισσότερο παίζουμε μ’ έναν χαρακτήρα, τόσο περισσότερα experience points μαζεύουμε, ώστε να ανεβούμε level. Γενικότερα, το ρόστερ και το σύστημα μάχης παρουσιάζουν μία πολύ πλούσια εμπειρία που μας ωθούσε να παίξουμε ξανά τις πίστες μόνο και μόνο για να μάθουμε καλύτερα, π.χ., τον Silver Surfer ή τη Jean Grey των X-Men. Από τη στιγμή μάλιστα που κάποιοι χαρακτήρες κάνουν block ή counter, άλλοι μόνο evade, υπάρχει και διαφορετική αίσθηση όταν προσπαθούμε να συνεχίσουμε το combo meter. Όσο υψηλότερο είναι το combo count, τόσο πιο διασκεδαστική γίνεται η μάχη, αν και πρακτικά τα ρεκόρ χρησιμεύουν κυρίως για το ego μας και για να φλεξάρουμε τα επιτεύγματά μας στους φίλους μας.

Αν συνυπολογίσουμε και το πανέμορφο artstyle, τη μεγάλη γκάμα εχθρών και τα δυνατά boss fights, θεωρούμε πρακτικά αδύνατο να μην περάσει καλά κάποιος που γουστάρει τα beat em’ up όταν ολοκληρώνει τις πίστες για πρώτη φορά. Ειδικά όταν υπάρχει και παρέα, το couch co-op αναβαθμίζει αισθητά την εμπειρία, αν και όταν παίζουν τέσσερις παίκτες μαζί, τα πράγματα γίνονται μερικές φορές χαοτικά. Φυσικά και υπάρχουν πολλές επιλογές για online multiplayer, με τους παίκτες να μπορούν να φτιάξουν το δικό τους room, είτε public, είτε με προσκλήσεις, είτε με passcode. Το cross-platform βοηθάει πάρα πολύ στην ανεύρεση άλλων παικτών, μιας και μπορούσαμε οποιαδήποτε ώρα και στιγμή να βρούμε άλλους χρήστες στο PlayStation 5 μας για να κάνουμε join το ενεργό τους session. Αρκετές φορές μπαίναμε κυριολεκτικά μέσα στον ενεργό αγώνα, βοηθώντας άμεσα και ουσιαστικά κόσμο που ήθελε π.χ. να περάσει τις τελευταίες πιο απαιτητικές πίστες.

Κάτι που αρχίσαμε να νιώθουμε έντονα όσο πλησιάζαμε προς το τέλος του campaign, είναι ότι το παιχνίδι δείχνει καθαρά πως έχει στηθεί με το multiplayer στο μυαλό. Στο single player, ειδικά στις τελευταίες αποστολές, η δυσκολία κάνει ένα απότομο spike: γεμάτες οθόνες, εχθροί με βαριές επιθέσεις, ιπτάμενα targets που δεν σταματούν λεπτό και ένα γενικότερο χάος που μας ανάγκαζε να βασιζόμαστε υπερβολικά στο hero swapping και στα ultimates. Δεν είναι άδικο, αλλά είναι φανερά πιο απαιτητικό όταν παίζεις μόνος. Αντίθετα, στο co-op το παιχνίδι ρολάρει καλύτερα: ο ρυθμός είναι πιο φυσικός και φαίνεται ότι έτσι ήθελαν να το παίξουμε οι developers. Σε γενικές γραμμές, ο βαθμός δυσκολίας είναι ικανοποιητικός με κάποια απαιτητικά σημεία και, όπως ήδη προαναφέραμε, υπάρχει και το Arcade Mode όπου μπορούμε να δυσκολέψουμε τις ζωές μας και να ανεβάσουμε την πρόκληση.

Αν δεν ανήκετε όμως στους enthusiasts αυτού του είδους, το παιχνίδι δεν έχει πάρα πολύ περιεχόμενο για να σας κρατήσει για καιρό. Κάθε πίστα έχει 3 έξτρα challenges αλλά και κρυμμένα Cosmic Cubes, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να ξεκλειδώσουν μοναδικές ανταμοιβές μέσω του Cosmic Matrix. Οι ανταμοιβές προς φέρουν τα γνωστά δωράκια, όπως παλέτες χρωμάτων, μουσικά κομμάτια, πληροφορίες για τους χαρακτήρες και επιλογές ειδικών modifiers του παιχνιδιού για το arcade mode. Κάποια challenges είναι απαιτητικά, ενώ τα χρώματα των στολών των ηρώων προσφέρουν πανέμορφες εναλλακτικές και θεωρούμε ότι, μαζί με τα modifiers, αποτελούν τα καλύτερα δωράκια. Οπότε το κοινό που έχει συνηθίσει σε αυτά τα παιχνίδια θα βρει το περιεχόμενο που υπολόγιζε εξαρχής, ενώ οι υπόλοιποι ενδεχομένως να ήθελαν λίγο περισσότερο υλικό.

Το μεγαλύτερό μας πρόβλημα ήταν όμως κάποια bugs που κυριολεκτικά μας ακύρωσαν κάποια sessions και τα οποία, για έναν πολύ περίεργο λόγο, τα συναντήσαμε μόνο στο online. Προσοχή: δεν είχε να κάνει με κακή σύνδεση ή υψηλό ping — μιλάμε για bugs τύπου να εξαφανίζεται ένα boss εν ώρα μάχης, να λέει τις κλασικές του ατάκες, αλλά να μην είναι πουθενά. Το κακό της υπόθεσης σε αυτές τις περιπτώσεις ήταν ότι έπρεπε να κάνουμε quit την αποστολή και να ξεκινήσουμε μία νέα από την αρχή, το οποίο σε online περιβάλλον ισούται με το να χαθεί η ομάδα που είχαμε βρει. Προφανώς και αυτό δεν αποτελεί κάποια καταστροφή, μιας και τα levels έχουν μικρή διάρκεια, απλώς μας κάνει εντύπωση για έναν τίτλο που ούτε απαιτητικός είναι από άποψη γραφικών, ούτε unpolished δείχνει στο μεγαλύτερό του μέρος.
Αυτό αποτελεί ίσως τη μοναδική πραγματικά ενοχλητική παραφωνία, μιας και το Marvel Cosmic Invasion είναι ένα ιδιαίτερα διασκεδαστικό παιχνίδι. Με την κατάλληλη παρέα δεν το συζητάμε, αποτελεί ίσως την πιο fun εμπειρία, ειδικά αν οι φίλοι σας είναι και fans της Marvel. Για τους υπόλοιπους, η μικρή διάρκεια και το περιορισμένο content μπορεί να τους ωθήσει να περιμένουν κάποια προσφορά ή επιπρόσθετο περιεχόμενο, το οποίο θεωρούμε πως δεν θα αργήσει να κάνει την εμφάνισή του. Ο τίτλος έχει βάλει σαν αφετηρία μία πανέξυπνη και γεμάτη βάση, πάνω στην οποία οι developers μπορούν να χτίσουν εύκολα DLCs με νέους χαρακτήρες και καινούργιες περιοχές. Άλλωστε, όταν έχεις δημιουργήσει ένα τόσο στιβαρό gameplay σαν studio και έχεις και ένα τόσο πλούσιο ρόστερ για να φτιάξεις κάτι καλό, το μόνο που χρειάζεσαι είναι μεράκι γι’ αυτό που κάνεις. Και κρίνοντας από το νέο αυτό εγχείρημα, οι άνθρωποι της Tribute Games έχουν σίγουρα μπόλικο από αυτό και ξέρουν να το αναμίξουν με την τεχνογνωσία που έχουν στα beat em’ ups.
Έφτασαν τα νέας γενιάς χειριστήρια DualSense με σημαντικές αλλαγές, πως θα τα ξεχωρίζετε (photos)




Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity