Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Metroid Prime 4: Beyond Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Retro Studios

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Nintendo

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
To Metroid Prime 4: Beyond προσφέρει ένα ταξίδι που θα ανταμείψει εκείνους που το περίμεναν για σχεδόν δύο δεκαετίες και θα ιντριγκάρει τον κόσμο που τυχαίνει να μην γνωρίζει τον θρύλο της Samus Aran.

Η πρώτη έκρηξη, το σκοτάδι, ο πλανήτης Viewros - και ξαφνικά καταλαβαίνεις: αυτό δεν είναι απλώς ένα sequel, είναι η επιστροφή. Μοιάζει απίστευτο και όμως αληθινό: το Metroid Prime είναι εδώ μετά από 18 ολόκληρα χρόνια. Η αγαπημένη Samus Aran επιστρέφει σε first-person οπτική, έχοντας στην πλάτη της ήδη μία πετυχημένη επανεμφάνιση σε μία πιο παραδοσιακή 2D περιπέτεια με το Metroid Dread σχετικά πρόσφατα. Είναι δύσκολο να εξηγήσει κανείς τον “θρύλο” που δημιούργησε το πρώτο Metroid Prime το μακρινό 2002 στο GameCube, και ακόμη πιο δύσκολη ήταν η αναμονή για τους fans της σειράς, μιας και το ολοκαίνουριο Metroid Prime 4: Beyond είχε περάσει από χίλια κύματα. Πρώτη φορά είδαμε το banner της ανακοίνωσης το 2017 και από τότε μεσολάβησαν ακυρώσεις, ανάθεση του project στη Retro Studios, ανησυχίες, καθυστερήσεις και πολλά άλλα.




Μέσα σε όλα αυτά, υπήρχαν και οι ανησυχίες του κόσμου σχετικά με την κατεύθυνση του τίτλου, μιας και μιλάμε για ένα cross-gen release σε Nintendo Switch 1 και 2, φέρνοντας στο μυαλό του κόσμου το παράδειγμα μίας άλλης κυκλοφορίας που λειτούργησε σαν γέφυρα μεταξύ νέου και παλιού hardware: του The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Θα παρουσίαζαν οι developers κάτι πραγματικά καινούργιο και ανατρεπτικό ή θα ακολουθούσαν τα γνώριμα, πατροπαράδοτα και μοναχικά μονοπάτια της σειράς Prime;  Για να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, η αλήθεια είναι ότι το “4” στον τίτλο είναι λίγο παραπλανητικό, μιας και το παιχνίδι στέκεται άνετα μόνο του σεναριακά. Το Metroid Prime 4: Beyond παρουσιάζει μια ολοκαίνουρια ιστορία, η σύνδεσή του με τα προηγούμενα Prime είναι ξεκάθαρη για τους hardcore fans, αλλά αυτό δεν αποτελεί προαπαιτούμενο για νέους χρήστες. Αν κάποιος δεν έχει εμπειρία από τη σειρά Metroid -και συγκεκριμένα από τα Prime- δεν θα νιώσει ποτέ χαμένος σχετικά με την κατανόηση του lore. Το παιχνίδι έχει κάποιους συσχετισμούς με τα προηγούμενα τρία Prime, ενώ υπάρχουν και γενικότερες πληροφορίες που μπορεί να φανούν χρήσιμες, χωρίς όμως να κρίνονται απαραίτητες. Μοιάζει λίγο αστείο, αλλά αν εξαιρέσουμε την εμφάνιση του μαχητικού Delano 7 στο Metroid Prime 3: Corruption, το αμφιλεγόμενο Metroid Prime: Federation Force θα μπορούσε χαριτολογώντας να χαρακτηριστεί ως πραγματικό prequel, μιας και εκεί είδαμε τελευταία φορά τον φετινό main villain.



Η δράση τοποθετείται στο γνώριμο κομμάτι του timeline ανάμεσα στα πρώτα, “ρετρό” Metroid, εκεί όπου η Samus βρίσκεται σταθερά αντιμέτωπη με εξωγήινες ανωμαλίες, μυστήριες τεχνολογίες και τα διαχρονικά σχέδια των Space Pirates. Το Beyond λειτουργεί σαν ένα νέο κεφάλαιο στο ίδιο σύμπαν, πατώντας περισσότερο στην ατμόσφαιρα και την ιδιοσυγκρασία των Metroid Prime, παρά στο να αποτελέσει direct sequel του Prime 3. Οι σεναριογράφοι έκαναν μια ιδιαίτερα ώριμη δουλειά, χτίζοντας πάνω σε όλα όσα έχουν διαμορφώσει την ταυτότητα της σειράς, χωρίς να δημιουργούν σε νέους παίκτες περισσότερα ερωτηματικά από όσα πρέπει. Το Metroid Prime 4 λειτουργεί περισσότερο σαν soft continuation παρά σαν soft reboot, και φαίνεται πως έχει στόχο να ανοίξει τα φτερά μιας νέας υπο-σειράς, χωρίς όμως να αποκοπεί πλήρως από το παρελθόν της. Οι μόνες σημαντικές πληροφορίες που χρειάζεται κάποιος να γνωρίζει αφορούν τη σχέση της Samus με την Galactic Federation και τον φρέσκο villain, τον Sylux, ο οποίος τους σιχαίνεται και τους δύο. Τα συναισθήματα αυτά φαίνονται από την πρώτη στιγμή, αφού το παιχνίδι ανοίγει με μία έντονη action sequence όπου η Samus μάχεται τον Sylux, ο οποίος εμφανίζεται παρέα με μερικά Metroid. Μέσα στον χαμό, μια περίεργη έκρηξη εκτοξεύει τη Samus στον μυστηριώδη πλανήτη Viewros, όπου προσπαθεί να ανακαλύψει τι ακριβώς συμβαίνει σε αυτό το άγνωστο και επικίνδυνο μέρος. 



Στην πορεία συναντά συνοδοιπόρους που επίσης κατέληξαν μπλεγμένοι και εγκλωβισμένοι στον πλανήτη, ενώ η επαφή με έναν ιδιαίτερο εξωγήινο πολιτισμό της αποκαλύπτει μυστήρια, απρόσμενες τεχνολογίες, ένα σκοτεινό παρελθόν και νέες psychic δυνάμεις που της προσφέρουν πρωτόγνωρες δυνατότητες. Η ιστορία και το setting δένουν εξαιρετικά μεταξύ τους – ειδικά όσο προχωρούσαμε στο παιχνίδι. Μετά το έντονο opening sequence, ακολουθεί μια πολύχρωμη, ζωντανή και επικίνδυνη ζούγκλα, με το Volt Forge να μας μεταφέρει για πρώτη φορά το έντονο Prime-συναίσθημα: σκοτάδι, απομόνωση, παγίδες, όλα σε ισορροπία. Το Metroid Prime 4 προσπαθεί να δώσει ποικιλία στους κόσμους του: μια αχανή έρημο, μια παγωμένη σπηλιά, τα έγκατα ενός ηφαιστείου, όλα συνθέτουν ένα πολύπλευρο πλανήτη. Η καλλιτεχνική προσέγγιση μας άρεσε πάρα πολύ, υπάρχουν όμορφα περιβάλλοντα, έξυπνοι γρίφοι, εχθροί και bosses που δίνουν το κάτι παραπάνω. Σε όλο αυτό έρχεται και δένει ο πραγματικά εξαιρετικός ηχητικός τομέας και ένα soundtrack που επενδύει πολύ στο μυστήριο, σε άλλοτε ήπιες και άλλοτε πιο έντονες μελωδίες, ακροβατώντας συχνά ανάμεσα στον άγνωστο και τον εντυπωσιακό κίνδυνο με μαεστρία. Εκρήξεις, κραυγές και ικανοποιητικό voice acting από τους NPCs που συναντάμε εμπλουτίζουν το οπτικοακουστικό αποτέλεσμα όπως θα θέλαμε από έναν τίτλο που διαδραματίζεται σε έναν άγνωστο πλανήτη με άγνωστες απειλές.



Η αναβαθμισμένη έκδοση του Metroid Prime 4: Beyond «έτρεχε» στο Nintendo Switch 2 χωρίς κανένα πρόβλημα και η απλή έκδοση του παιχνιδιού για το πρώτο Nintendo Switch ήταν επίσης απροβλημάτιστη στη νέα κονσόλα της Nintendo. Ο λόγος, θεωρούμε, βρίσκεται στο γεγονός ότι το παιχνίδι δείχνει σε κάποιες πτυχές του και σε κάποιες λεπτομέρειες ότι μιλάμε περισσότερο για ένα Nintendo Switch παιχνίδι με upgrade pack και όχι για έναν τίτλο που φτιάχτηκε αποκλειστικά για το Switch 2. Από τη μία, μας φάνηκε άκρως εντυπωσιακό το τι θα βλέπουν οι χρήστες του πρώτου Switch με την απλή έκδοση - έναν άκρως εντυπωσιακό τίτλο για portable hardware του 2017. Από την άλλη, η Switch 2 Edition επενδύει περισσότερο στην καθαρότερη εικόνα, το HDR και τα ιδιαίτερα υψηλά frames, κάτι που κατά την άποψή μας είναι must για έναν FPS τίτλο.

Συγκεκριμένα, η έκδοση Nintendo Switch 2 παρουσιάζει τα εξής modes:: 
• Switch 2 ανάλυση and Frame Rate
Docked
o Quality mode (4K στα 60fps)
o Performance mode (1080p στα 120fps)

Handheld
o Quality mode (1080p στα 60fps)
o Performance mode (720p στα 120fps)

Το παιχνίδι προσφέρει και πλούσιες επιλογές στα θέματα του χειρισμού, από το απλό χειριστήριο με τις δύο σκανδάλες και gyro control εφόσον το επιθυμεί ο παίκτης, μέχρι τρεις διαφορετικούς χειρισμούς μέσω των Joy-Con. Το Dual Stick Fusion χρησιμοποιεί τις δύο σκανδάλες, την αριστερή για το movement και τη δεξιά για τη στόχευση, ενώ το Pointer Fusion κάνει χρήση των motion controls για τη στόχευση.



Και στις δύο περιπτώσεις μπορούμε άμεσα να αλλάξουμε σε mouse mode, ενώ υπάρχουν αρκετές παραμετροποιήσεις γύρω από το sensitivity. Αφού προχωρήσαμε σε κάποιες αλλαγές για να το φέρουμε πιο κοντά στα γούστα μας, όλοι οι χειρισμοί λειτούργησαν πολύ καλά, με το mouse mode να κάνει τη διαφορά, εφόσον υπάρχει το κατάλληλο setup για να απολαύσει κάποιος το παιχνίδι με μία πιο PC-like εμπειρία. Με εξαίρεση ένα πολύ συγκεκριμένο σημείο ενός boss fight, το motion-control aiming δεν κάνει κάποια τρελή διαφορά και εμείς τερματίσαμε το παιχνίδι κυρίως με το πλέον πατροπαράδοτο, “κονσολάδικο” χειρισμό ενός Pro Controller. Το lock-on με την αριστερή σκανδάλη κάνει τεράστια δουλειά, ειδικά σε σημεία όπου πρέπει συχνά να χρησιμοποιούμε το γρήγορο dash ώστε να αποφεύγουμε τα πυρά και τις επιθέσεις των αντιπάλων μας. Όσοι έχουν παίξει παλαιότερα Metroid Prime δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα με τον χειρισμό του χαρακτήρα, είτε στην κανονική του μορφή είτε σε Morph Ball. Ο χειρισμός της νέας μοτοσυκλέτας Vi-0-La είναι εξαιρετικά απλός και άμεσος, με τους παίκτες να έχουν τη δεξιά σκανδάλη για το γκάζι, το B για ένα ειδικό boost που συνδυαστικά μπορεί να κάνει και ένα ειδικό χτύπημα, ενώ με το A εξαπολύουμε φυσικά projectiles.



Τη δύναμη της μηχανής την νιώθουμε από την πρώτη στιγμή, χάρη στα ισχυρά της projectiles, και με εξαίρεση ένα τύπου boss fight που μας δυσκόλεψε λίγο επειδή έπρεπε να κάνουμε κάποιες γρήγορες κινήσεις, η μηχανή ταιριάζει στο Metroid Prime τόσο εμφανισιακά όσο και λειτουργικά. Η μοτοσυκλέτα λειτουργεί ως ο βασικός τρόπος γρήγορου traversal, επιτρέποντας στη Samus να ψάχνει το overworld για collectibles και να μετακινείται από το ένα σημείο στο άλλο. Προσφέρει την ψευδαίσθηση ενός semi–open world και, από τη στιγμή που το παιχνίδι δεν προσφέρει fast travel, αποτελεί ουσιαστικά τον μονόδρομο για τη μετακίνησή μας ανάμεσα στα points of interest. Ο κόσμος είναι χωρισμένος στο Fury Green, όπου βρίσκεται η νέα μας μικρή βάση, και στο Soul Valley, που φιλοξενεί τις σημαντικές περιοχές που λειτουργούν σαν dungeons. Η έρημος του Soul Valley κρύβει διάφορα μικρά μυστικά και τύπου mini shrines αλά The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Η Retro Studios φαίνεται να έχει υπολογίσει πολύ καλά τις αποστάσεις, ώστε να μην απαιτούνται fast travel points, ενώ παράλληλα να υπάρχει αυτή η αίσθηση του ψαξίματος εκτός της βασικής περιπέτειας και των κύριων missions.



Δεν παρουσιάζει κάτι καινοτόμο ο μηχανισμός της μηχανής, απλώς εμπλουτίζει έξυπνα το Metroid Prime με κάτι που όντως χρειαζόταν ώστε να φρεσκαριστεί ο ρυθμός της σειράς. Έχοντας παίξει πρόσφατα το remaster του πρώτου Metroid Prime, η αργή κίνηση της Samus και το backtracking μας είχε ζορίσει εν έτει 2024, οπότε το γεγονός ότι τώρα έχουμε έναν πιο γρήγορο τρόπο να εξερευνούμε έκανε πραγματική διαφορά. Η Vi-0-La φρεσκάρει τον ρυθμό με την ταχύτητά της, σε έναν κόσμο που θα θέλαμε να είναι λίγο πιο γεμάτος - αν και, προφανώς, μιλάμε για μια έρημο.Το Metroid Prime 4: Beyond αποφεύγει στο μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού το backtracking, μιας και στα περισσότερα μέρη που λειτουργούν σαν ένα είδος dungeon επιστρέφουμε μόνο εφόσον θέλουμε να ανακαλύψουμε collectibles που θα μας αναβαθμίσουν κυρίως τα όπλα και τις δυνάμεις. Ουσιαστικά το μόνο «πέρα–δώθε» που έπρεπε να κάνουμε είναι από την έρημο και τα dungeons να μεταφερόμαστε στη βάση των companions μας για να προχωρήσουμε σε αναβαθμίσεις των επιπρόσθετων δυνατοτήτων μας ή να παραδώσουμε κάποια collectibles. Ουσιαστικά το παιχνίδι μας αφήνει πάνω μας πόσο πολύ θέλουμε να επενδύσουμε σε backtracking και αναζήτηση αναβαθμίσεων και collectibles, αν και σίγουρα τα upgrades μάς διευκόλυναν σε μεγάλο βαθμό στις πιο δύσκολες στιγμές προς το τέλος του τίτλου.



Ο Myles McKenzie, ένας engineer του Galactic Federation, μας αναβαθμίζει μέσω των chip τις δυνάμεις μας, ώστε πέρα από τα κλασικά laser και missiles, να μπορούμε να παγώνουμε, να καίμε ή και να ηλεκτρίζουμε τους εχθρούς και το περιβάλλον. Προφανώς και αυτές οι δυνάμεις προσφέρουν έξτρα δυνατότητες για τη λύση περιβαλλοντικών γρίφων, οι οποίοι κρίνονται ιδιαίτερα ικανοποιητικοί αν συνυπολογίσουμε και τα νέα psych powers της Samus. Πέρα, λοιπόν, από τα κλασικά arm cannon/missiles, το γνωστό Scan Visor για να σκανάρουμε τα πάντα γύρω μας και το morph ball ability, η ηρωίδα καταφεύγει σε νέα psychic powers με τα οποία μπορούμε να αλληλεπιδράσουμε με άγνωστους εξωγήινους μηχανισμούς, να εμφανίζουμε από το πουθενά πηγές ενέργειας για να χρησιμοποιήσουμε π.χ. ένα είδος psychic λάσο, αλλά και σε κάποια boss fights. Ουσιαστικά εμπλουτίζονται ακόμη περισσότερο οι γρίφοι -ένα κύριο χαρακτηριστικό της σειράς Metroid- και το αποτέλεσμα σε αυτόν τον τομέα κρίνεται άκρως θετικό. Ο ελέφαντας στο δωμάτιο όμως δεν είναι άλλος από τους νέους συνοδοιπόρους μας και το κατά πόσο η παρουσία τους θα χαλάσει την πατροπαράδοτη εικόνα της μοναχικής ηρωίδας. Σε αυτό το σημείο πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι η Retro Studios φαίνεται πως ήθελε να εξελίξει τη φόρμουλα του narration, χωρίς όμως να χαθεί η μαγεία της μοναχικής Samus σε αφιλόξενα μέρη. Η προσθήκη των έξτρα χαρακτήρων λειτούργησε ξεκάθαρα υπέρ του παιχνιδιού, γιατί οι developers κατέφυγαν σε δύο πολύ βασικές και έξυπνες κινήσεις.



Καταρχάς, ο πολυσχολιασμένος Myles McKenzie μάς ακολουθεί σε μία συνοδευτική αποστολή στην αρχή και, μετά από έναν γενικότερο χαμό, το όλο εγχείρημα διαρκεί το πολύ 15 λεπτά. Μετά μένει στη βάση, επικοινωνεί μαζί μας σχετικά σπάνια και τα hints που δίνει βοηθούν όσο πρέπει. Έχουμε την επιλογή να επικοινωνήσουμε εμείς μαζί του όποτε θέλουμε, οπότε οι όποιες cringe ατάκες είναι ελάχιστες και κυρίως στο 20λεπτο όπου πολεμάμε μαζί του στην αρχή. Η δεύτερη κίνηση που έκανε τη διαφορά είναι το γεγονός ότι όταν βρισκόμαστε στα βάθη μίας περιοχής όπου πρέπει να ανακτήσουμε ένα από τα κλειδιά που απαιτούνται για τη βασική αποστολή, δεν υπάρχει τρόπος επικοινωνίας με τον έξω κόσμο εξαιτίας παρεμβολών. Αυτό κρατάει στα σημαντικά σημεία την αίσθηση της απομόνωσης, ενώ όταν βγαίνουμε στον έξω κόσμο υπάρχει και πάλι αυτή η σποραδική επικοινωνία με τη βάση. Είναι ξεκάθαρο ότι κάποιες από τις πρώτες εντυπώσεις των previews διαφόρων μέσων ήταν τρομερά υπερβολικές, γιατί κάνει μπαμ μετά τα πρώτα sequences το πώς θα διαχειριζόταν το παιχνίδι την παρουσία του Myles McKenzie. Υπάρχουν όμως και άλλοι χαρακτήρες που πρέπει να βρούμε ή να σώσουμε και που μας βοηθούν στην περιπέτειά μας, και σαν γενικότερη εικόνα κουμπώνουν απόλυτα στο παιχνίδι. Ειδικά ένας συγκεκριμένος, μοναχικός χαρακτήρας ταιριάζει τρομερά στην αλληλεπίδραση με τη Samus, επειδή βλέπει τη ζωή λίγο διαφορετικά, πιο φιλοσοφικά. Γενικότερα μας άρεσε αυτή η εναλλαγή ανάμεσα στη μοναχική περιπέτεια αλλά και στην αίσθηση που μας έδιναν οι υπόλοιποι ότι μας θαύμαζαν και ήθελαν να μας στηρίξουν στην αποστολή μας.



Θεωρούμε ότι το Metroid Prime 4: Beyond μοιάζει να είναι περισσότερο μία συνέχεια στο ύφος του Metroid Prime 3 παρά του πρώτου Metroid Prime, θέλοντας να εμπλουτίσει τη σειρά όσο πρέπει. Στα μάτια μας το καταφέρνει σίγουρα αυτό, έστω και αν κάποιοι χαρακτήρες μοιάζουν ελαφρώς καλύτερα καλογραμμένοι συγκριτικά με κάποιους άλλους που ίσως λένε λίγες ατάκες παραπάνω απ’ όσες θα έπρεπε. Έχουν μπει όμως πολύ αρμονικά στην ιστορία και το παιχνίδι — δεν νιώσαμε στιγμή ότι θα θέλαμε μεγαλύτερη μοναξιά από αυτήν που είχαμε. Αυτός είναι και ο λόγος που υπήρχαν 3-4 περιπτώσεις που νιώσαμε περίεργα που η Samus δεν μιλούσε καθόλου, δεν κόλλαγε απαραίτητα με το υπόλοιπο setting. Το silent protagonist είναι σήμα κατατεθέν της ηρωίδας, απλώς θεωρούμε ότι από την στιγμή που υπάρχουν πλέον πιο ενεργοί NPCs, θα πρέπει και η Samus να γίνει λίγο πιο ενεργή στον τομέα της επικοινωνίας. 



Γενικά φαίνεται το studio να πάλευε συνεχώς ανάμεσα στην ανάγκη της Nintendo να εξηγεί τα πάντα στα παιχνίδια της, αλλά παράλληλα να μην δημιουργεί την αίσθηση ότι μας κρατάει συνεχώς κάποιος το χέρι. Την ίδια στιγμή υπάρχει αυτή η πάλη ανάμεσα στο παραδοσιακό, μουγκό, μοναχικό Metroid και σε μία πιο ζωντανή προσέγγιση που θα έπιανε το ενδιαφέρον ενός νέου, πιο νεανικού κοινού. Το καλό είναι ότι αυτές οι εσωτερικές μάχες δεν επηρέασαν καθόλου την κεντρική ιδέα του τίτλου και την πορεία που ήθελε να χαράξει σαν παιχνίδι, έχει έναν πολύ συγκεκριμένο στόχο και μία πορεία που ακολουθείται πλήρως σε αυτές τις περίπου 15 ώρες που χρειαστήκαμε για να ολοκληρώσουμε το παιχνίδι, με 80% scan results και 80% των items upgrades στο Normal difficulty. Υπάρχει και ένα Hard Mode που ξεκλειδώνεται μετά την ολοκλήρωση του παιχνιδιού, αλλά σε αυτό το σημείο πρέπει να σημειώσουμε ότι όταν φτάσετε σε ένα σημείο πριν από ενός τελικού γεγονότος, καλό είναι να κάνετε copy το save file σας. Το παιχνίδι αναφέρει ότι μετά από αυτό το σημείο δεν υπάρχει επιστροφή -και το εννοεί- που σημαίνει ότι αν το τερματίσετε και σημειώσετε το progress σας ως complete, δεν θα μπορείτε να επιστρέψετε για να σκουπίσετε τα όποια collectibles. Από εκεί και πέρα υπάρχουν in-game achievements που ξεκλειδώνουν συγκεκριμένα πράγματα στο gallery του παιχνιδιού, με κάποια από αυτά να απαιτούν replay του παιχνιδιού στο υψηλότερο επίπεδο δυσκολίας. 



Το Hard Mode είναι απαιτητικό, αλλά και στο κανονικό επίπεδο δυσκολίας υπήρχαν στιγμές όπου τα πράγματα ήταν ζόρικα και θα προκαλέσει σίγουρα κάποια game over screens. Τα Amiibo ξεκλειδώνουν διάφορα πράγματα, με το πιο “χρήσιμο” να είναι το heal όλης της ενέργειας συν μία ασπίδα με έξτρα ζωή, προσφέροντας ένα μικρό μαξιλαράκι βοήθειας που μπορούμε να ενεργοποιούμε μόνο μία φορά την ημέρα. Όλα αυτά φυσικά αποτελούν μικρά τυράκια ώστε να επιστρέψει κάποιος στο παιχνίδι — αν και δεν χρειάζονται, γιατί στο τέλος νιώθαμε την ανάγκη να επιστρέψουμε έτσι κι αλλιώς. Το Metroid Prime 4: Beyond πετυχαίνει στα δικά μας μάτια κάτι σπάνιο: να μιλήσει στις καρδιές των ανθρώπων που το αγάπησαν πριν από δύο δεκαετίες όσο λίγα παιχνίδια, ενώ παράλληλα να ξεκινήσει ένα νέο ταξίδι μιλώντας σ’ ένα νέο κοινό που το ανακαλύπτει ίσως για πρώτη φορά. Σίγουρα υπάρχουν κάποιες αδυναμίες που το κράτησαν στα μάτια μας πίσω - μία ανισορροπία στους διαλόγους, κάποια κενά της ερήμου που θα τα θέλαμε πιο ζωντανά, κάποιες μικρές ατέλειες που ίσως πηγάζουν και από το γεγονός ότι οι developers προσπαθούσαν να ισορροπήσουν συνεχώς το παρελθόν με το παρόν και παράλληλα να χτίσουν κάτι για το μέλλον. Γι’ αυτό και εν τέλει δεν πάρθηκαν μεγαλύτερα ρίσκα σε θέματα gameplay, στησίματος και σχεδιασμού του κόσμου, παρουσιάζοντας μία safe εμπειρία σε κάποια κλασικά σημεία. Ακριβώς επειδή δεν τόλμησαν το βήμα που έκανε το The Legend of Zelda: Breath of the Wild στον δικό του σχεδιασμό και στήσιμο, οι άνθρωποι της Retro Studios περιορίστηκαν σε μικρότερα βήματα, χωρίς να μπορούν να ολοκληρώσουν κάποιες ριζικές αλλαγές, που ίσως να έδιναν περισσότερο όγκο και ουσία στο τύπου-open world exploration.



Αν πάρουμε όμως το φετινό Metroid Prime σαν βάση μίας νέας σειράς, τα πράγματα μας αφήνουν με ιδιαίτερα θετικά και ελπιδοφόρα συναισθήματα. Μιλάμε για μία αυθεντική Prime εμπειρία. Η μαγική ατμόσφαιρα, το στιβαρό gameplay, τα μυστικά του νέου πλανήτη, οι νέοι χαρακτήρες και η μυστηριώδης παρουσία της Samus με τη νέα της στολή συνθέτουν τα βασικά κομμάτια που αγαπήσαμε σε αυτό το ταξίδι. Ένα ταξίδι που θα ανταμείψει εκείνους που το περίμεναν για σχεδόν δύο δεκαετίες και θα ιντριγκάρει τον κόσμο που τυχαίνει να μην γνωρίζει τον θρύλο της Samus Aran. Αντί για μία στείρα συνέχεια, το Metroid Prime 4: Beyond προσφέρει ένα οργανικό επόμενο βήμα: μια νέα απειλή που πηγάζει από την ίδια μυθολογία, μια εξερεύνηση που κουβαλά τα ίδια μοτίβα μυστηρίου και απομόνωσης, και έναν κόσμο που δείχνει ξεκάθαρα ότι η saga των Prime δεν τελείωσε ποτέ πραγματικά — απλώς εξελίχθηκε.

Τρεις μήνες με το Huawei Watch GT6 Pro: το gadget που άλλαξε τις συνήθειές μου

 
EDITOR’S CHOICE

9

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Πανέμορφη και εντυπωσιακή καλλιτεχνική διεύθυνση
  • Εξαιρετική ατμόσφαιρα και immersive ηχητικός τομέας που ενισχύει το μυστήριο
  • Στιβαρό, responsive gameplay, με σωστά ισορροπημένο backtracking
  • Η προσθήκη νέων psychic powers εμπλουτίζει τα puzzles και το exploration
  • Η Vi‑0‑La φρεσκάρει τον ρυθμό και προσφέρει πιο γρήγορη εξερεύνηση
  • Νέοι συνοδοιπόροι ενσωματώνονται σωστά στο παιχνίδι
  • Η έκδοση για Switch 2 αξιοποιεί το hardware σε σημαντικούς τομείς, με διάφορα modes και επιλογές χειρισμού
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Η έρημος θα μπορούσε να είναι πιο “γεμάτη” ή ζωντανή
  • Θα θέλαμε να δούμε τα ρίσκα της αφήγησης και του σεναρίου και σε άλλους τομείς του σχεδιασμού του παιχνιδιού
  • Δεν είναι όλοι οι διάλογοι πετυχημένοι και θα μπορούσαν να περιοριστούν λίγο τα tips του Mckenzie
  • Πλέον θα θέλαμε 3-4 στιγμές να ακούγαμε την φωνή της Samus
  • Σε κάποιες λεπτομέρειες φαίνεται οπτικά ότι αποτελεί project για το Switch 1 που κουβαλάει ένα upgrade για Switch 2
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*