Ακούγεται πραγματικά απίστευτο, αλλά την τελευταία φορά που απολαύσαμε ένα παιχνίδι Ninja Gaiden σε κλασικό 2D περιβάλλον ήταν πριν από 33 ολόκληρα χρόνια. Το Ninja Gaiden: Ragebound είναι το πρώτο καθαρά 2D side-scroller της σειράς από το Ninja Gaiden του 1992, μια επιστροφή στις ρίζες που θα ενθουσιάσει τους βετεράνους εκείνης της εποχής. Άλλωστε, τις τελευταίες δεκαετίες το franchise είχε εστιάσει σε 3D τίτλους, όπως το Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge του 2014.

Για να γίνουν τα πράγματα ακόμα καλύτερα, πίσω από το παιχνίδι βρίσκονται οι The Game Kitchen και Dotemu, σε συνεργασία με την Koei Tecmo. Οι πρώτοι έχουν στο βιογραφικό τους τα Blasphemous και Streets of Rage 4, οι δεύτεροι το TMNT: Shredder’s Revenge — δηλαδή παραγωγές που ξέρουν καλά πώς να φτιάξουν μοντέρνα retro παιχνίδια. Αυτή η συνεργασία όχι μόνο ανεβάζει τον πήχη, αλλά δημιουργεί και ένα θετικό hype γύρω από τον τίτλο. Πράγματι, τα πρώτα στοιχεία του Ninja Gaiden: Ragebound δείχνουν ότι η ομάδα ανάπτυξης είχε ξεκάθαρο πλάνο σχετικά με την καλλιτεχνική προσέγγιση. Ενώ το Ninja Gaiden: Ragebound αποτίει φόρο τιμής σε παλαιότερες εποχές, π.χ. στα κλασικά 2D Ninja Gaiden της εποχής NES (8-bit) και την 16-bit εποχή, η αισθητική του είναι πιο κοντά σε μοντέρνο pixel art (όπως το Shovel Knight ή το Blasphemous). Διαθέτει προφανώς πολύ πλούσια χρώματα και ομαλότερα animations από αυτά που ζήσαμε σε καθαρά 8-bit και 16-bit παιχνίδια περασμένων γενιών, αλλά διατηρεί τη νοσταλγική αίσθηση με pixelated χαρακτήρες και retro αισθητική. Οι χαρακτήρες, όπως ο βασικός ήρωας Kenji Mozu, και τα περιβάλλοντα έχουν λεπτομερή animations και πολύπλοκα backgrounds, που δίνουν την αίσθηση ενός σύγχρονου 2D hack-n-slash game.

Το παιχνίδι τρέχει σταθερά στα 60fps στο PlayStation 5, προσφέροντας μια εμπειρία με εξαιρετική ροή. Όμως, το στοιχείο που κλέβει την παράσταση είναι το soundtrack. Το reimagining του κλασικού Determination: Father’s Message στο πρώτο cutscene προκαλεί κυριολεκτικά ανατριχίλα. Ο Sergio de Prado έχει κάνει καταπληκτική δουλειά στο soundtrack και φαίνεται ξεκάθαρα ότι η συμβολή των Keiji Yamagishi, Ryuichi Nita και Kaori Nakabai (οι συνθέτες των παλιών Ninja Gaiden soundtracks της εποχής του NES) λειτούργησε ευεργετικά, ώστε να επιτευχθεί αυτό το ηχητικό πάντρεμα μεταξύ μοντέρνου και vintage στυλ. Το παιχνίδι λειτουργεί σαν ένα είδος spinoff, με το σενάριο να μας ρίχνει κατευθείαν στη σκιά του παλιού, αυθεντικού τίτλου, όπου το αόρατο “τοίχος” ανάμεσα σε ανθρώπους και δαίμονες καταρρέει. Ο Kenji Mozu, ένας νεαρός ninja από το Hayabusa Clan, αναλαμβάνει τη σκυτάλη από τον εμβληματικό Ryu Hayabusa, ενώ η Kumori, μια kunoichi από το αντίπαλο Black Spider Clan, προσθέτει ένταση και σκοτάδι. Η επιλογή να μην είναι ο Ryu ο πρωταγωνιστής, αλλά ο “ψάρακας” Kenji Mozu, δίνει φρέσκια πνοή και βοηθά να κεντρίσει το ενδιαφέρον και σε νεότερους παίκτες. Χωρίς να θέλουμε να πούμε περισσότερα, η σχέση που θα αναπτυχθεί ανάμεσα στους Kenji και Kumori δίνει μία βαθύτερη διάσταση, με την πλοκή να ξεπερνάει την έννοια του “σφάξε όσους περισσότερους δαίμονες μπορείς” και να ακολουθεί μία περιπέτεια με φρέσκο αέρα αλλά και πολλές αναφορές στο legacy της σειράς.

Οι developers θέλησαν να προειδοποιήσουν τους παίκτες να μην αλλάξουν τον βαθμό δυσκολίας πριν δοκιμάσουν την τύχη τους, και πρόκειται για μια σημαντική συμβουλή. Τα Ninja Gaiden κουβαλούν την ρετσινιά ότι πρόκειται για πολύ δύσκολα παιχνίδια και σίγουρα υπάρχει μία μεγάλη δόση αλήθειας σε αυτό. Στην περίπτωση του Ninja Gaiden: Ragebound πάντως, δεν θα πρέπει να φοβηθούμε να δοκιμάσουμε την τύχη μας, αφού η δυσκολία είναι άριστα ισορροπημένη. Δεν υπάρχουν σημεία που θα τα χαρακτηρίζαμε σαδιστικά δύσκολα με την έννοια της αδικίας, ενώ με εξαίρεση ίσως 1-2 boss fights ή δωμάτια γεμάτα με εχθρούς, τα πάντα μπορούν να ολοκληρωθούν με 5-10 προσπάθειες. Αν χάσουμε όλη την ενέργειά μας, μεταφερόμαστε στο κοντινότερο checkpoint, τα οποία είναι σωστά κατανεμημένα ώστε να μην υπάρχει ενοχλητικό backtracking. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι λάτρεις της πρόκλησης θα απογοητευτούν. Το παιχνίδι διαθέτει επιπλέον challenges σε κάθε πίστα, που επηρεάζουν το τελικό score rating. Tasks όπως "zero damage" ή "no death" θα ταλαιπωρήσουν ακόμη και τους πιο έμπειρους παίκτες. Η επιβράβευση είναι μικρή (κάποια loot), αλλά ικανοποιητική για όσους κυνηγούν το 100% completion σε κάτι που φυσικά δεν είναι προαπαιτούμενο για να προχωρήσουμε το main campaign. Η τελική βαθμολογία επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως χρόνος ολοκλήρωσης, πόσα collectibles μαζέψαμε, πόσους εχθρούς νικήσαμε κτλ.

Ο Kenji Mozu κουβαλά ένα σπαθί ώστε να σκοτώνει από κοντινή απόσταση και να κάνει deflect τα projectiles, ενώ η Kumori βασίζεται σε ranged attacks. Και οι δύο χαρακτήρες βασίζονται σε dodge και σ’ ένα είδος deflect jump - εάν το εκτελέσουμε στο σωστό timing, κερδίζουμε ένα έξτρα άλμα, χρήσιμο τόσο στη μάχη όσο και στην πλοήγηση. Ωστόσο, οι παίκτες θα πρέπει να συνηθίσουν και τα δύο συστήματα μάχης των δύο ηρώων, καθώς στην πορεία θα πρέπει να συνδυάσουν αρκετά skills εξαιτίας μιας ιδιαίτερης “συνθήκης”. Σε γενικές γραμμές, η ροή των κινήσεων είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική, αν και κάποιες στιγμές του climbing και ιδιαίτερου jumping μας πήραν λίγο χρόνο να τις συνηθίσουμε. Παρ’ όλα αυτά, το παιχνίδι υποστηρίζει με σωστό τρόπο τον fast-paced χαρακτήρα του και προσπαθεί να εισάγει έναν έξυπνο μηχανισμό που ονομάζεται Hypercharge (χτυπάς συγκεκριμένους εχθρούς για να λάβεις ένα overpowered attack), αλλά δεν θα λέγαμε όχι και σε πιο σύνθετες κινήσεις (π.χ. parry).

Το μεγαλύτερο μείον του τίτλου θα λέγαμε ότι είναι η συνολική του διάρκεια, η οποία ξεπερνάει με το ζόρι τις 7 ώρες. Ναι, διαθέτει υψηλό replayability εξαιτίας των επιπρόσθετων challenges, των collectibles και του γρήγορου και διασκεδαστικού gameplay, αλλά στο τέλος νιώσαμε ότι θα θέλαμε 5-10 πίστες ακόμα. Όχι μόνο για να φαίνεται πιο γεμάτο και να τικάρει το κουτάκι κάποιας “αντικειμενικά καλής” συνολικής διάρκειας, αλλά και για να ολοκληρωθεί πιο ομαλά και με μεγαλύτερο ενδιαφέρον αυτή η νέα ιστορία. Θεωρούμε ότι με 2-3 ώρες παραπάνω θα υπήρχε ο χώρος για μία πραγματικά αξέχαστη ιστορία γύρω από δύο ιδιαίτερα συμπαθητικούς χαρακτήρες.
Παρά τη μικρή του διάρκεια, το Ninja Gaiden: Ragebound είναι ένα εκρηκτικό 2D action ταξίδι που ισορροπεί τέλεια ανάμεσα στη νοσταλγία και τη μοντέρνα εμπειρία. Με καλοκουρδισμένο χειρισμό, εκρηκτικό soundtrack, pixel art αισθητική που σέβεται το παρελθόν και δομή επιπέδων που προσφέρει υψηλό replayability, προσφέρει μια 2D action εμπειρία που δύσκολα ξεχνιέται. Ακόμα κι αν δεν κυνηγάμε βαθμολογίες ή loot, το fast-paced gameplay ήταν αρκετό για να μας κρατήσει καρφωμένους στην οθόνη μας και να προσπαθούμε για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα. Για fans του Ninja Gaiden και λάτρεις του 2D action, αυτή είναι μια επιστροφή που αξίζει κάθε λεπτό.




Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity