Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Oddworld: Soulstorm Enhanced Edition PC Review

*
Ο Abe δοκιμάζει τα… νερά στο Steam, κάνοντας ντεμπούτο στην πλατφόρμα απευθείας με την Oddworld: Soulstorm Enhanced Edition του παιχνιδιού. Σε τι κατάσταση βρίσκεται ο τίτλος, πάνω από ένα χρόνο μετά την αρχική του κυκλοφορία; Ο Χρήστος Χατζησάββας αναλύει.

Οι συστάσεις περιττές, όταν πρόκειται για τον ήρωα των Rupture Farms, τον Mudokon που επαναστάτησε ενάντια στα σαδιστικά αφεντικά του και απελευθέρωσε τη φυλή του από τη σκλαβιά… προτού συνειδητοποιήσει πως το πρόβλημα είναι πολύ μεγαλύτερο από όσο φανταζόταν κι ο ίδιος δεν θεωρεί τον εαυτό του ήρωα. Όμως ο Abe είναι ο εκλεκτός, κάτι που γίνεται ξεκάθαρο από τις πρώτες στιγμές του παιχνιδιού, όταν ο σαμάνος της φυλής τού συμβουλεύει τον Abe για το μεγάλο ταξίδι που θα ακολουθήσει.


Το Oddworld Soulstorm το έχουμε ήδη καλύψει εις διπλούν στο παρελθόν, παίζοντας σε PlayStation 5 την αρχική κυκλοφορία κι αργότερα την Enhanced Edition στο Xbox Series X. Όμως, με την έλευση του παιχνιδιού στο Steam, ήταν ευκαιρία να δοκιμάσουμε πώς τα καταφέρνει σε PC αλλά και σε Steam Deck. Επομένως, το παρόν κείμενο θα εστιάσει περισσότερο στα τεχνικά σημεία της έκδοσης καθώς η πλοκή, οι μηχανισμοί και όλα τα υπόλοιπα έχουν αναλυθεί σε δύο άλλα, ξεχωριστά κείμενα. Για αρχή, το μέγεθος. Το παιχνίδι φτάνει περίπου στα 15GB, μένοντας δηλαδή σε αρκετά χαμηλά επίπεδα και δεν απαιτείται SSD, όπως σιγά-σιγά συμβαίνει σε νεότερα παιχνίδια. Η Enhanced Edition στο Steam άρχισε να διατίθεται στα μέσα του Ιουνίου, οπότε διαθέτει και updates περίπου 7 μηνών ενσωματωμένα, καθώς η Enhanced Edition υπήρχε σε κονσόλες και PC μέσω του Epic Games Store από τα τέλη του προηγούμενου έτους.



Ένα laptop Dell G5 με Intel Core i7-8750H, 32GB DDR4 RAM και NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB χρησιμοποιήθηκε για τη δοκιμή του παιχνιδιού σε ανάλυση 1080p (το maximum της οθόνης του laptop). Επιπλέον, το παιχνίδι δοκιμάστηκε και σε Steam Deck καθώς παρότι δεν είναι “Verified” για την πλατφόρμα. Τα αποτελέσματα ήταν κάπως αναμενόμενα και στις δύο περιπτώσεις. Συγκεκριμένα, στο laptop η δράση παρέμενε κολλημένη στα 60fps με ελαφριά πτώση (της τάξεως των ~5fps) όταν υπήρχαν δεκάδες Mudokons στην οθόνη ταυτόχρονα ακολουθώντας τον Abe. Σε πιο έντονες σκηνές, όπου γίνονταν μεγάλες εκρήξεις, εκτοξεύονταν ακτίνες και γενικώς η οθόνη γέμιζε εφέ, η πτώση σε καρέ γινόταν μεγαλύτερη, φτάνοντας ακόμη και τα 50fps για λίγα δευτερόλεπτα.



Κατά κύριο λόγο, ήταν θέμα εμπειρίας κι όχι πρακτικότητας, όμως καμιά φορά η αυξομείωση στον ρυθμό των καρέ επηρέαζε και το platforming, το οποίο απαιτεί… χειρουργική ακρίβεια. Για παράδειγμα, χάνοντας μερικά καρέ λίγο πριν από ένα μεγάλο άλμα, δεν είναι δύσκολο τα πράγματα να πάνε πολύ στραβά – ευτυχώς δεν είναι συχνό φαινόμενο, όμως δεν είναι και… μονόκερος. Τα μοντέλα των χαρακτήρων, η λεπτομέρεια στα περιβάλλοντα και γενικότερα η ποιότητα εικόνας δεν διαφέρει πολύ από όσα υπάρχουν ήδη σε PlayStation 5 και Xbox Series X, εξαιρώντας φυσικά την ανάλυση. Η έκδοση των παραπάνω κονσολών «τρέχει» σε 1440p αλλά η έκδοση για PC φτάνει έως και 4K. Κάτι που συνεχίζει να μην καλύπτεται σχεδόν καθόλου από την έκδοση PC, είναι οι ρυθμίσεις γραφικών. Πέραν της ανάλυσης, της ποιότητας σκιών, του V-Sync, του ρυθμού ανανέωσης και του post-processing δεν υπάρχουν άλλες ρυθμίσεις γραφικών μαρτυρώντας πως οι κονσόλες ήταν οι βασικές πλατφόρμες ανάπτυξης. Τουλάχιστον, οι βασικές απαιτήσεις συστήματος είναι αρκετά χαμηλές ώστε να υποστηρίζεται σε πλήθος PC, ζητώντας τουλάχιστον έναν Intel Core i5-4460 και NVIDIA GeForce GTX 970. Για την ιστορία, το laptop είχε ενεργοποιημένο V-Sync και σκιές στο Ultra.



Μετά το laptop, σειρά είχε το Steam Deck. Το φορητό της Valve έχει μέγιστη ανάλυση 800p, κάτι που έγινε προσπάθεια να εφαρμοστεί για το παιχνίδι όμως επέμενε να επιστρέφει σε 720p αφήνοντας μικρές μαύρες μπάρες επάνω και κάτω – ίσως αυτή η… μανία να πηγάζει από το ότι δεν υποστηρίζει επίσημα το Steam Deck. Τα αποτελέσματα ήταν πολύ θετικά, με επιδόσεις παρόμοιες με του PC, δηλαδή 60fps με τις σκιές στο Medium. Όμως, ήταν πιο επιρρεπές σε πτώσεις καρέ και μάλιστα μεγαλύτερες, φτάνοντας ακόμη και στα 45fps για μερικά δευτερόλεπτα σε πιο έντονες σκηνές δράσης. Επιπλέον, στα διάφορα tutorials του παιχνιδιού εμφανίζονται εικόνες που βοηθούν τον παίκτη να καταλάβει καλύτερα την οδηγία, όμως στο Steam Deck οι εικόνες ήταν «σπασμένες» και έβγαιναν χρωματιστές γραμμές στη θέση τους – αυτό σίγουρα οφείλεται στο ότι δεν είναι “Verified”. Βέβαια, το σημαντικότερο γεγονός είναι πως το παιχνίδι ήταν λειτουργικό από την αρχή ως το τέρμα, δίνοντας την ευκαιρία στους fans της σειράς να παίζουν εύκολα στο φορητό της Valve. Μάλιστα, όντας φτιαγμένο για κονσόλες, συνεργάζεται άψογα με τους μοχλούς και τα πλήκτρα, κάνοντας τον χειρισμό πολύ πιο άνετο συγκριτικά με τη χρήση πληκτρολογίου στο laptop.



Κάτι που δε βελτιώθηκε τόσο πολύ όσο θα έπρεπε, είναι τα bugs. Πλέον το παιχνίδι οδεύει προς το δεύτερο έτος ζωής του και υπάρχουν προβλήματα με την ΑΙ των Mudokons που ακολουθούν τον Abe, μέχρι και θέματα που εμποδίζουν την πρόοδο και απαιτείται επανεκκίνηση από checkpoint ή όλης της πίστας. Δεν είναι πολύ συχνά, όπως είχε σημειωθεί και στο αρχικό κείμενο, όμως… το αρχικό κείμενο γράφτηκε τον Απρίλιο του 2021, οπότε θα περίμενε κανείς σημαντική πρόοδο στο κομμάτι αυτό. Επίσης, η κυκλοφορία της Enhanced Edition θα ήταν μια καλή ευκαιρία να γίνουν ορισμένες βελτιώσεις στην έκδοση του PC, ιδίως τώρα που διατίθεται στο Steam, όπως περισσότερες ρυθμίσεις γραφικών και βελτιώσεις στον οπτικό τομέα. Παραμένει μια χαμένη ευκαιρία, όμως, αφού τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει και η (ομολογουμένως, μικρή) ομάδα ανάπτυξης επέλεξε να εστιάσει στο επιπλέον περιεχόμενο και τη διόρθωση προβλημάτων.



Παρά ταύτα, το Oddworld Soulstorm παραμένει ένα από τα καλύτερα παιχνίδια της περυσινής χρονιάς και ένα από τα καλύτερα platformers των τελευταίων ετών. Είναι μια φιλόδοξη προσπάθεια για μια μικρή ομάδα και ένα μηχανικά καλοσχεδιασμένο παιχνίδι, με ενδιαφέρουσα πλοκή, αξιολάτρευτο πρωταγωνιστή και έναν άψογο κόσμο που περιμένει να εξερευνηθεί. Όσοι περίμεναν να διατεθεί στο Steam για να το αποκτήσουν, σίγουρα θα μείνουν ικανοποιημένοι. 
GOLD AWARD EDITOR’S CHOICE

9

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ιστορία, χαρακτήρες και κόσμος που απαιτούν την προσοχή από την αρχή ως το τέλος
  • Ποικιλία και βάθος σε μηχανισμούς, μεγάλες πίστες προς εξερεύνηση, γρίφοι
  • Μια κινηματογραφική εμπειρία ανώτερου επιπέδου, από μια μικρή ομάδα
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Δεν εκμεταλλεύεται πλήρως την πλατφόρμα του PC για να προσφέρει μεγάλες βελτιώσεις
  • Παρά τη σταθερά καλή απόδοση, υπάρχουν πτώσεις καρέ (μερικές φορές, μεγάλες)
  • Ακόμη και ενάμιση χρόνο αργότερα, υπάρχουν μικρά και μεγάλα bugs
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram
1 ΣΧΟΛΙΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • LORDSNAKE
    • Δυστυχώς το μεγάλο ζήτημα με τα Bugs που αντιμετωπίζει το Oddworld από την κυκλοφορία του, δεν λέει να διορθωθεί.
      Πολύ κρίμα απλά...............

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!