Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

PAC-MAN World Re-PAC Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Now Production

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Bandai Namco Entertainment

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    BNE Hellas

  • PEGI

    7+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Ένα 3D platformer από τα παλιά κάνει την επανεμφάνισή του ως remaster και με τον τίτλο PAC-MAN World Re-PAC, με την αλησμόνητη κίτρινη μασκότ της Bandai Namco να ταξιδεύει μέχρι και στο διάστημα. Από το 1999 έως σήμερα, τα δεδομένα έχουν αλλάξει πολύ, κι ο Χρήστος Χατζησάββας εξετάζει πόσο καλά στέκεται το παιχνίδι δύο δεκαετίες αργότερα.

Μια από τις μεγαλύτερες λατρείες πολλών gamers είναι η αναδρομή στο παρελθόν, παίζοντας παλιά κι αγαπημένα παιχνίδια με τα οποία μεγάλωσαν. Ένα από αυτά είναι το PAC-MAN World, ένα παιχνίδι που κυκλοφόρησε για PlayStation το 1999, την 20η επέτειο της σειράς. Άλλα τόσα χρόνια αργότερα, 23 συγκεκριμένα, το PAC-MAN World Re-PAC κυκλοφορεί για σύγχρονα συστήματα και δίνει ένα μεγάλο φρεσκάρισμα στην παλιά περιπέτεια του κίτρινου ήρωα. Στον πυρήνα του, πρόκειται για το ίδιο 3D platformer που θυμούνται όσοι το έπαιξαν εκείνη την εποχή. Ο κόσμος χωρίζεται σε πίστες οι οποίες ομαδοποιούνται ανά σκηνικό, οπότε ο παίκτης θα επισκεφθεί ένα πειρατικό πλοίο, ένα στοιχειωμένο νεκροταφείο, ακόμη και το διάστημα. Στο τέλος κάθε κεφαλαίου, ένα boss κάνει την εμφάνισή του και ο παίκτης πρέπει να αξιοποιήσει λίγο πιο εφευρετικούς μηχανισμούς από όλα τα τυπικά που κάνει στη διάρκεια μιας πίστας προκειμένου να βγει νικητής.




Ο βασικός κορμός του gameplay έχει να κάνει με τρέξιμο, άλματα και αποφυγή εχθρών. Μπορεί να τρέξει γρήγορα με την κίνηση Dash και να περάσει μεγάλα κενά ή να δώσει δύναμη σε πλατφόρμες κάνοντας επιτόπιο τρέξιμο. Είναι αρκετά διασκεδαστικό κι ένας εύκολος τρόπος να δοκιμάσει κανείς τα όριά του – πόσο καλά γνωρίζει κάθε πίστα; Μπορεί να συγχρονιστεί με τα κινούμενα εμπόδια και τους εχθρούς πηγαίνοντας τόσο γρήγορα; Οι πίστες δεν έχουν μεγάλες ευθείες και άπλα, οπότε η χρήση του Dash πρέπει συχνά να είναι πολύ ελεγχόμενη για να μην καταλήξει σε πτώση εκτός ορίων και απώλεια ζωής. Πέραν αυτών, ο PAC-MAN δεν είναι αβοήθητος αν προκύψει η ανάγκη για μάχη. Μπορεί να πηδήξει πάνω από εχθρούς και να σκάσει κάτω για να τους κάνει ζημιά ή να τους «πυροβολήσει» ξοδεύοντας μπίλιες από αυτές τις κλασικές που ανέκαθεν έτρωγε. Βέβαια, ξοδεύοντας μπίλιες ο παίκτης θα τερματίσει την πίστα χάνοντας ένα κομμάτι από το High Score, που αποτελεί δευτερεύων στόχο μετά την ολοκλήρωση μιας πίστας. Όσες περισσότερες μπίλιες έχει, τόσους περισσότερους πόντους παίρνει στο τέλος.



Στο High Score συνυπολογίζονται επίσης οι ζωές που έχουν απομείνει, τα φρούτα που μάζεψε από την πίστα ο παίκτης, τα γράμματα “P-A-C-M-A-N” που σύλλεξε ενώ στο σκορ συνυπολογίζονται και οι εχθροί που εξόντωσε ο PAC-MAN. Στοιχεία ενός τυπικού platformer της τότε εποχής, δηλαδή, με μπόλικα πράγματα να συλλέξει κανείς κι έναν στόχο για High Score πέρα από την απλή ολοκλήρωση της πίστας. Σε πολλές πίστες υπάρχουν κλειδωμένοι σε κλουβιά οι φίλοι και η οικογένεια του PAC-MAN, τους οποίους και πρέπει να απελευθερώσει – δεν είναι απαραίτητο για την ολοκλήρωση του παιχνιδιού αλλά το τέλος επηρεάζεται από το πόσοι τελικά απευλευθερώθηκαν. Η οποία ιστορία έχει να κάνει με ένα πάρτυ στο σπίτι του PAC-MAN, στο οποίο όλο χαρά περιμένει να βρει τους φίλους του αλλά… απουσιάζουν και κάτι ύπουλο βρίσκεται πίσω από αυτό. Οπότε, ο PAC-MAN αναλαμβάνει να ταξιδέψει οπουδήποτε με στόχο να τους φέρει πίσω αλλά και να ξεσκεπάσει όποιον βρίσκεται πίσω από την απαγωγή τους.



Σε σχέση με το πρωτότυπο παιχνίδι, υπάρχουν κάποιες παραλλαγές. Για παράδειγμα, οι διάλογοι πλέον είναι σε ακαταλαβίστικη γλώσσα με υπότιτλους, τα μέλη της οικογένειας του PAC-MAN απάγονται με διαφορετικό τρόπο, τα bosses κάθε πίστας έχουν μια σύντομη εισαγωγή – μεταξύ άλλων μικρών και μεγάλων αλλαγών. Έτσι, η ιστορία είναι πλουσιότερη συγκριτικά με του πρωτότυπου αλλά χωρίς τεράστιο βάθος (προς έκπληξη κανενός) – είναι εκεί για να συμπληρώνει τα κενά και να δώσει ένα λόγο στον PAC-MAN να ξεκινήσει την περιπέτειά του οπότε επιτυγχάνει τον σκοπό της. Τουλάχιστον, ο μεγάλος κακός της ιστορίας «φροντίζει» ο PAC-MAN και τα εμβληματικά φαντασματάκια να έρθουν πιο κοντά στο τέλος, αντί να… κυνηγιούνται σε λαβύρινθους. Οι πίστες είναι κατά κύριο λόγο απαράλλακτες από το ντεμπούτο τους το μακρινό 1999, αλλά μερικές έχουν αλλάξει ελαφρώς, είτε σε διάταξη είτε σε εχθρούς που περιλαμβάνουν. Μάλιστα, έχουν προστεθεί νέοι εχθροί, οι οποίοι είναι μεταλλικοί και μπορούν να χτυπηθούν μόνο αν κι ο PAC-MAN έχει φάει το metal dot για να γίνει ο ίδιος μεταλλικός για λίγα δευτερόλεπτα. Αυτό τον επηρεάζει επίσης κι όταν κολυμπάει σε νερό, επιτρέποντάς του να πέσει με δύναμη στον πάτο και να σπάσει σεντούκια που δεν σπάνε με άλλο τρόπο.



Παρομοίως, εμφανίζονται φαντάσματα που ο απλός PAC-MAN δεν μπορεί να χτυπήσει και πρέπει απλά να αποφύγει, εκτός αν φάει το power pellet και μεταμορφωθεί σε γίγαντα, τρώγοντας τους πάντες και διαλύοντας κομμάτια της πίστας για λίγη ώρα. Πρόκειται για μια ακόμη νέα προσθήκη που ταιριάζει πολύ στο παιχνίδι, δεν χρησιμοποιείται υπερβολικά συχνά και ταιριάζει πολύ στον χαρακτήρα «κλείνοντας το μάτι» στα παλιότερα παιχνίδια της σειράς. Ένας άλλος τρόπος να βιώσει κανείς κλασικό PAC-MAN, είναι οι λαβύρινθοι που ξεκλειδώνονται αν ο παίκτης έχει βρει το κλειδί της πόρτας. Η προοπτική γίνεται σχεδόν κατακόρυφη, τα τρισδιάστατα γραφικά παραμένουν και το αποτέλεσμα είναι μια σύντομη μεν πίστα αλλά άκρως απολαυστική και δη για τους λάτρεις του κλασικού PAC-MAN. Πίσω στο platforming, για να γίνει λίγο ευκολότερο προστέθηκε η δυνατότητα “hover”, δηλαδή ο PAC-MAN να αιωρείται για ελάχιστο διάστημα στον αέρα μετά από ένα άλμα. Είναι κάτι που μπορεί κάλλιστα να μη χρησιμοποιήσει κανείς και να τερματίσει το παιχνίδι αν θέλει μεγαλύτερη πρόκληση, αλλά δεν αρκεί για να κάνει το παιχνίδι εύκολο από μόνο του.



Γενικά, υπάρχουν κάποια σημεία ειδικά στα τελευταία κεφάλαια όπου ο συνδυασμός εχθρών με κινούμενες πλατφόρμες δεν αφήνει πολλά περιθώρια λάθους και το hover δεν είναι πάντα η λύση. Κάποιες φορές είναι δύσκολο ο παίκτης να υπολογίσει πού θα προσγειωθεί ο PAC-MAN, καθώς τα περιβάλλοντα μπορεί να μπερδεύουν και η γωνία της κάμερας να μη βοηθάει. Σημείωση πως η κάμερα δεν μπορεί να κουνηθεί από τον παίκτη κι απλώς τον ακολουθεί από το πλάι, αλλάζοντας δυναμικά όταν χρειάζεται, οπότε ο συνδυασμός σταθερής κάμερας με άγνοια του πού ακριβώς θα προσγειωθεί ο ήρωας, δημιουργούν το παραπάνω πρόβλημα. Μιλώντας για δυσκολία, ο παίκτης μπορεί να επιλέξει κι ένα Easy Mode πέραν του κανονικού, όπου το hover διαρκεί περισσότερο και προστίθενται μερικές ακόμη πλατφόρμες σε ορισμένα σημεία, για ευκολία. Η πραγματική δυσκολία του τίτλου έρχεται στα bosses, όπου μάλλον ο παίκτης θα δεχτεί λίγα χτυπήματα μέχρι να καταλάβει πώς ακριβώς θα τα αντιμετωπίσει και, όπως σημειώθηκε πριν, κάποιες ζωές θα χαθούν λόγω λάθος υπολογισμών.



Οι ζωές που αποκτά ο παίκτης σε κάθε πίστα όμως, διατηρούνται για τις επόμενες και είναι αρκετά εύκολο να μαζευτούν ντουζίνες από ζωές – καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, λίγες φορές μειώθηκαν σε μονοψήφιο αριθμό. Αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω των slot machines που εμφανίζονται μετά από κάθε πίστα. Εκεί, ανάλογα με το σκορ που έχει ο παίκτης, τα φρούτα που μάζεψε, τους εχθρούς που εξόντωσε, το υπόλοιπο ζωών κλπ μαζεύει πόντους και κάθε 10,000 παίρνει μια ζωή. Πέραν αυτού, μπορεί να παίξει -κυριολεκτικά- φρουτάκια και να κερδίσει περισσότερους πόντους αφενός για να ανεβάσει κι άλλο το High Score του, αφετέρου για να πάρει ζωές, ενώ αν ταιριάξει τρία ίδια σύμβολα παίρνει από μία έως τρεις ζωές επιπλέον, ανάλογα την τριάδα.



Από άποψης γραφικών, η δουλειά που έχει γίνει είναι αξιοσημείωτη, με νέα μοντέλα για τους χαρακτήρες, πιο πλούσια σκηνικά σε κάθε πίστα, τα cutscenes που αναφέρθηκαν πριν, ακόμη και αλλαγές στα μενού και το HUD. Σε όλες τις πλατφόρμες πλην του Switch, τρέχει σε 4K/60fps ή 1080p/60fps (ανάλογα τις δυνατότητες) και στο Switch υπάρχουν δύο modes: performance και resolution. Το πρώτο στοχεύει σε 720p/60fps και το δεύτερο σε 1080p/30fps. «Στοχεύει», είναι η λέξη-κλειδί, καθώς υπάρχουν μικρές πτώσεις καρέ και στις δύο περιπτώσεις. Η δράση είναι σαφώς ανώτερη στο performance mode, αλλά αφού δεν πρόκειται για ένα ταχύτατο παιχνίδι, θα μπορούσε κανείς να το απολαύσει και στα 30fps του resolution mode.



Όλα τα παραπάνω λοιπόν, κάνουν το PAC-MAN World Re-PAC ένα διασκεδαστικό μεν, αλλά κάπως ρηχό δε platformer για τα σημερινά δεδομένα. Στις περίπου 8 ώρες που διαρκεί ένα playthrough, κυλάει με άνεση χωρίς κάποιο ξεκάθαρο πρόβλημα αλλά χωρίς και κάποιο ξεκάθαρο δυνατό σημείο. Για κάποιον που δεν έχει κάποια ιδιαίτερη σχέση με τη μασκότ της Bandai Namco, δεν υπάρχει λόγος να «τρέξει» προς το παιχνίδι ή να το ξεχωρίσει από άλλα του είδους, πιο σύγχρονα. Αποτελεί μια τίμια επιλογή για μικρούς και μεγάλους, για ένα ευχάριστο σαββατοκύριακο ή για όσους θέλουν να ξαναζήσουν ένα κομμάτι της παιδικής τους ηλικίας. 

7

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Οι λαβύρινθοι και το power pellet είναι άψογα
  • Σημαντικές αναβαθμίσεις στον οπτικοακουστικό τομέα
  • Ποικιλία σε πίστες και bosses, νέοι μηχανισμοί
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Ρηχός βασικός κορμός gameplay
  • Οι προκλήσεις είναι λίγες
  • Απόδοση στο Switch
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*