Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Project Zero: Mask of the Lunar Eclipse Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Tecmo Koei

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    CD Projekt

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
To Project Zero: Mask of the Lunar Eclipse είναι μια εξαιρετική ευκαιρία τόσο για τους θιασώτες της σειράς και τους είδους όσο και νέων που αρέσκονται σε εμπειρίες horror ώστε να επιστρέψει η βιομηχανία σε έναν δρόμο που δεν αναλώνεται από φτηνές αντιγραφές.

Τo ιαπωνικό horror είναι εκείνο το διαμεσικό είδος το οποίο έχει επηρεάσει σε υπερβολικά μεγάλο βαθμό την δυτική pop culture. Η εισαγωγή είναι αναπόφευκτή, προκειμένου ο αναγνώστης να αντιληφθεί -έστω και με ένα μικρό δείγμα- τα πολιτισμικά στοιχεία που μπορούν να εκμαιευτούν με απλή παρατήρηση και μελέτη των video games. Για τις ανάγκες αυτής της σύντομης ανάλυσης θα επικεντρωθούμε στις σειρές παιχνιδιών Silent Hill και Fatal Frame/Project Zero. Σε πλήρη αντίθεση με το Silent Hill, για το οποίο χρησιμοποιήθηκαν με «διεστραμμένο» τρόπο ιουδαιοχριστιανικά στοιχεία προκειμένου να αποτυπωθεί μια ιεραρχία ακατανόητη για τον Ιάπωνα αλλά και η μοναδική οδός σωτηρίας που πρεσβεύουν οι μονοθεϊστικές θρησκείες της Δύσης, η σειρά Fatal Frame/Project Zero εστίαζε ανέκαθεν στο ιαπωνικό  folklore και στον επαναπροσδιορισμό του ιαπωνικού πνεύματος και της ταυτότητας μετά το συλλογικό τραύμα και την αλλοτρίωση που υπέστη ιδιαίτερα μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.




Πολύ σύντομα και συνοπτικά, η ιαπωνική «θρησκεία» (ο όρος «θρησκεία» είναι προβληματικός όταν αναφερόμαστε σε άλλους πολιτισμούς καθώς ως δυτικής προέλευσης δεν αποτυπώνει με ακρίβεια ή ακόμα χειρότερα διαστρεβλώνει τις πεποιθήσεις αυτών των λαών) είναι ένα αμάλγαμα του Shinto, της παραδοσιακής θρησκείας της χώρας, του Βουδισμού και του Χριστιανισμού. Στην σύγχρονη Ιαπωνία χρησιμοποιούνται στοιχεία από όλες τις προαναφερόμενες θρησκείες αφού, όπως αναφέρθηκε ανωτέρω, δεν υφίσταται μια μόνη οδός σωτηρίας για τον άνθρωπο. Ο γράφων επιφυλάσσεται μελλοντικά για μια εκτεταμένη θρησκειολογική ανάλυση (και) του Silent Hill και του Χριστιανισμού που αυτός πρεσβεύει σύμφωνα με την ιαπωνική ιδιοσυγκρασία και εμπειρία και πώς εκλαμβάνει αυτή την εικόνα του ο δυτικός άνθρωπος (ανταλλαγές πολιτισμικών στοιχείων). Όπως πολύ εύστοχα αναφέρει ο συγγραφέας του Ring, Suzuki: «Στην Αμερική και την Ευρώπη, οι περισσότερες ταινίες τρόμου αφηγούνται την ιστορία της εξόντωσης των κακών πνευμάτων. Οι ιαπωνικές ταινίες τρόμου τελειώνουν με μια νύξη ότι το πνεύμα παραμένει ελεύθερο. Αυτό συμβαίνει επειδή οι Ιάπωνες δεν θεωρούν τα πνεύματα μόνο εχθρικά αλλά ως όντα που συνυπάρχουν με αυτόν τον κόσμο» (Kateigaho International Edition / Japan's Art and Culture Magazine, 2005).



Το Project Zero: Mask of Lunar Eclipse αποτελεί μεταφορά του ομώνυμου παιχνιδιού της σειράς το οποίο κυκλοφόρησε αποκλειστικά για το Nintendo Wii τον Ιούλιο του 2008 και πρόκειται για prequel του πρώτου Fatal Frame (Tecmo, 2001). Η ιστορία χωρίζεται σε κεφάλαια και στο κάθε ένα από αυτά έχουμε στη διάθεσή μας τρεις διαφορετικούς πρωταγωνιστές, τη Ruka Minazuki, μία από τις τρεις διασωθείσες κοπέλες από ένα μυστηριώδες γεγονός που έλαβε μέρος δέκα χρόνια πριν στο νησί Rogetsu. H Ruka θα επιστρέψει στο νησί αναζητώντας την αλήθεια με τη συνδρομή flashbacks. H Misaki Asō είναι ένα από τα κορίτσια που κρατούνταν δέσμιες μαζί με τη Ruka και θα συμμετέχει στην εξιστόρηση από τη δική της σκοπιά. Τέλος, στο ίδιο νησί θα επιστρέψει και ο detective Chōshirō Kirishima ο οποίος ήταν εκείνος που έσωσε και τα τρία κορίτσια πριν από αρκετά χρόνια.  Από τον τίτλο δε θα μπορούσε να απουσιάζει η Camera Obscura· η φωτογραφική μηχανή με την οποία οι πρωταγωνιστές εξορκίζουν ή/και αιχμαλωτίζουν φαντάσματα, αποκαλύπτουν μυστικά τμήματα και απαθανατίζοντας οτιδήποτε εμφανίζεται αλλόκοτο.



Η Camera Obscura αναβαθμίζεται ποικιλοτρόπως με ιδιαίτερους φακούς και προσθήκες, όπως ταχύτερος ρυθμός φωτογράφισης, διαθεσιμότητα φιλμ, πολλαπλή εστίαση, ιδιαίτερες ικανότητες, όπως επιβράδυνση των φαντασμάτων και άλλα. Πρόκειται για ένα πολύ απλό σύστημα μάχης αλλά ιδιαίτερα προκλητικό αφού κάθε φορά που θα αντιπαρατεθείτε με ένα στοιχειό  πρέπει να κινηθείτε γρήγορα προκειμένου να εστιάσετε σωστά και στην κατάλληλη κατεύθυνση. Ανάλογα με την επίθεση που θα εκτελέσετε μέσω της φωτογραφίας, θα λάβετε και τους αντίστοιχους πόντους τους οποίους μπορείτε να ξοδέψετε αγοράζοντας φιλμ και health potions από το save point. Στο ενδεχόμενο να σας επιτεθεί και να σας αγγίξει ένα φάντασμα τότε θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε και τους δύο αναλογικούς μοχλούς μέχρι να απελευθερωθείτε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα καθώς θα απομυζεί τη ζωή σας. Αν το health bar μηδενίσει τότε θα ξεκινήσετε την προσπάθεια από το πιο πρόσφατο save point.



Στο σημείο αυτό πρέπει να τονιστεί ότι πρόκειται για ένα σχετικά εύκολο παιχνίδι το οποίο όμως παρουσιάζει προκλήσεις είτε με τη μορφή γρίφων είτε κατά τη διάρκεια των αντιπαραθέσεων. Για τους γρίφους αρκεί μόνο να αναφερθεί ότι αποτελούνται από διάφορα στοιχεία που χρήζουν είτε τακτοποίησης σε κάποια λογική σειρά είτε να τα αλιεύσετε με διάφορους τρόπους. Στην πραγματικότητα αυτό που συμβαίνει είναι να επισκέπτεστε προηγούμενα περιβάλλοντα ώστε να προστίθενται στην αφήγηση τα νέα στοιχεία που ανακαλύψατε συνεχίζοντας την ιστορία. Θα πρέπει να επιδείξετε αρκετή ψυχραιμία καθώς τόσο η κάμερα όσο και ο χειρισμός μοιάζουν να μην συγχρονίζονται πολλές φορές καθιστώντας αρκετά δύσκολη τη μετακίνησή σας· στοιχείο ενοχλητικό αλλά με την πάροδο του χρόνου εξομαλύνεται λόγω της εξοικείωσης. Ένα άλλο σημείο άκρως δυσχερές είναι κατά την προσπάθειά σας να περισυλλέξετε αντικείμενα. Δυστυχώς, ο χαρακτήρας θα πρέπει τις περισσότερες φορές να βρίσκεται σε συγκεκριμένο σημείο ώστε να το καταφέρετε με αποτέλεσμα να δημιουργεί εκνευρισμό και σύγχυση.



Στα τεχνικά σημεία του παιχνιδιού δεν υπάρχουν ιδιαίτερα σημεία αναφοράς· πρόκειται για αυτούσια μεταφορά από κονσόλα προηγούμενης γενιάς με ό,τι συνεπάγεται αυτό χωρίς ωστόσο να απογοητεύουν αφού είναι αρκετά αξιοπρεπή μεταφέροντας στον παίχτη όλα εκείνα τα στοιχεία που συμβάλλουν στην φαντασιακή ανασφάλεια του concept. Τα jump scares, οι ηχητικές ανακολουθίες και δραματικές κορυφώσεις σε συνδυασμό με το animation σίγουρα θα ικανοποιήσουν ακόμα και όσους δεν γνωρίζουν το παιχνίδι. Το lore και η ιστορία αποκαλύπτονται συν τω χρόνω μέσα από συνοπτικές πληροφορίες που αντλούν οι χαρακτήρες από αποκόμματα εφημερίδων, προσωπικών ημερολογίων και άλλων πηγών δίχως να κουράζουν ιδιαίτερα όσους από τους παίχτες δεν αρέσκονται στην ανάγνωση κατά τη διάρκεια των παιχνιδιών. Τα voice overs -αλλά και οι.. κραυγές των μεταφυσικών οντοτήτων- είναι ικανοποιητικά και, φυσικά, είναι διαθέσιμη η επιλογή μεταξύ αγγλικών και ιαπωνικών φωνών. Τέλος, η ατμόσφαιρα είναι, όπως και στους προηγούμενους τίτλους της σειράς, η πλέον κατάλληλη· η ξαφνική εμφάνιση φαντασμάτων, ο ελλιπής φωτισμός των περιοχών και ιδιαίτερα των κλειστών χώρων, ο σχεδιασμός των βδελυρών χαρακτήρων θα σας κρατήσουν σε εγρήγορση.



Πρόκειται για μια εξαιρετική ευκαιρία τόσο για τους θιασώτες της σειράς και τους είδους όσο και νέων που αρέσκονται σε εμπειρίες horror ώστε να επιστρέψει η βιομηχανία σε έναν δρόμο που δεν αναλώνεται από φτηνές και ευκαιριακές αντιγραφές. Ας είναι το Project Zero: Mask of Lunar Eclipse το εναρκτήριο λάκτισμα αυτής της προσπάθειας. 

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Εξαιρετικό περιβάλλον
  • Τεχνικά αξιοπρεπές
  • Η ιστορία και το lore
  • Κατάλληλη τρομακτική ατμόσφαιρα
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Ο χειρισμός της κάμερας
  • Ο βαθμός ευκολίας
  • Σοβαρή αστοχία στο σύστημα περισυλλογής αντικειμένων
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*