Η Sloclap, η ομάδα ανάπτυξης πίσω από το φοβερό Sifu, αποφάσισε να μας δώσει ένα άτυπο… FI-FU. Όταν ανακοινώθηκε πως το εν λόγω στούντιο εργαζόταν σε ένα ποδοσφαιρικό παιχνίδι με τίτλο Rematch, ο γράφων άρχισε να βλέπει την υπόθεση με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Άλλωστε, τι καλύτερο από ένα ποδοσφαιράκι με εντελώς διαφορετικό concept, που βγάζει ξεκάθαρα vibes ενός φουτουριστικού FIFA Street; Το Rematch μας κέρδισε αμέσως με την αισθητική του: χαρακτήρες σε στυλ κόμικ, που αγωνίζονται σε high-tech γήπεδα, περιτριγυρισμένα από τοίχους τύπου VR. Το στυλ του τίτλου είναι ιδιαίτερο και άκρως πετυχημένο, με φωτισμούς και περιβάλλοντα που αλλάζουν ανάλογα με το στάδιο (ζούγκλα, neon χρώματα, αποχρώσεις νερού κ.ά.). Ο τεχνικός τομέας ήταν ικανοποιητικός στο Xbox Series X — όχι εντυπωσιακός ή «next-gen», αλλά μέσα στα πλαίσια που περιμένει κανείς από έναν indie τίτλο με χαμηλότερη τιμή. Παρατηρήσαμε μια αισθητή πτώση σε λεπτομέρεια και ανάλυση σε μακρινές αποστάσεις, αλλά πέρα από αυτό, λάβαμε αυτό που περιμέναμε από τον οπτικό τομέα ενός studio που είχε παρουσιάσει το Sifu.

Περνώντας στο gameplay, που αποτελεί και τον βασικό λόγο για να ασχοληθεί κανείς με το Rematch: Οι αγώνες είναι 5vs5, σε σφιχτό γήπεδο χωρίς αράουτ, φάουλ, κόρνερ ή πέναλτι. Ο αγωνιστικός χώρος είναι περικλεισμένος από αόρατους τοίχους στους οποίους η μπάλα αναπηδά, κάτι που αξιοποιείται τόσο για πάσες όσο και για ντρίμπλες. Θέσεις ουσιαστικά δεν υπάρχουν, με εξαίρεση τον τερματοφύλακα, που λειτουργεί ως «παγκότερμα». Ο παίκτης που βρίσκεται πιο κοντά στο τέρμα μας αναλαμβάνει αυτόν τον ρόλο, ενώ με την αριστερή σκανδάλη μπορούμε να περάσουμε σε keeper mode και να χρησιμοποιήσουμε τα χέρια μας. Οι βασικές κινήσεις περιλαμβάνουν τάκλιν, πάσες, σουτ, κλεψίματα και φυσικά, ντρίμπλες με τον δεξί μοχλό. Το παιχνίδι σε εισάγει σταδιακά στη φιλοσοφία του, και όχι άδικα: απαιτεί εξοικείωση τόσο με το concept του τίτλου όσο και με τον χειρισμό. Για να συμμετάσχεις σε 5vs5 ranked αγώνες, πρέπει πρώτα να φτάσεις στο Level 5, μαζεύοντας XP μέσω 3vs3, 4vs4 και 5vs5 ματς. Αυτή η σταδιακή προσέγγιση είναι έξυπνη, καθώς επιτρέπει στον παίκτη να μάθει τους χώρους και τη ροή πιο ομαλά. Τις πρώτες μέρες παρατηρήσαμε αρκετές καθυστερήσεις στο matchmaking των non-ranked 5vs5 αγώνων.

Παρά τα όμορφα και εντυπωσιακά στάδια, η αίσθηση τους είναι κάπως μουντή και λίγο υπερβολικά “καθαρή”. Ο ήχος και η μουσική, αν και στιλιστικά ταιριαστά με το art style, είναι σε στιγμές υπερβολικά lounge και δεν αποπνέουν ένταση, κάτι σημαντικό για ένα arcade ποδοσφαιράκι. Δεν λέμε ότι θα θέλαμε να ακούμε συνεχώς το The Rockafeller Skank του Fatboy Slim σε λούπα, αλλά χρειαζόταν κάτι παραπάνω για να μας ξυπνήσει περισσότερα συναισθήματα. Ο χειρισμός χαρακτηρίζεται από μια ιδιόρρυθμη προσέγγιση. Ο παίκτης κινείται με τον αριστερό μοχλό, η κάμερα κινείται με τον δεξί μοχλό και πολλές φορές απαιτεί από τον παίκτη να κάνει πολύ γρήγορες κινήσεις για να προλάβει να σουτάρει. Το σκοράρισμα με τη μία θέλει εξάσκηση, αρκετές φορές καταλήγαμε να σκοράρουμε με την αίσθηση του χώρου, θυμίζοντας τη φράση του θρυλικού Πελέ “Δεν τον είδα, τον άκουσα”. Μόνο που εμείς το κάναμε για να σκοράρουμε, όχι για να πασάρουμε. Όταν θέλουμε να τρέξουμε, κρατάμε το κουμπί για το Sprint πατημένο, μέχρι να πέσει η Stamina Bar που φορτίζει με τον χρόνο ξανά. Η Stamina bar είναι χωρισμένη σε δύο σημεία, η μεγάλη μπάρα για γρήγορο τρέξιμο και μία μικρότερη για ένα έντονο boost sprint. Τα δύο μπορούν να φορτίσουν ανεξάρτητα το ένα με τα άλλο, δίνοντάς μας πολλαπλούς τρόπους να χρησιμοποιήσουμε το γρήγορο τρέξιμο και το boost sprint. Τα ματς διαρκούν έξι λεπτά και έχουν έντονο ρυθμό, ανατροπές και διασκεδαστική δυναμική. Παρά τις δυσκολίες του χειρισμού, το παιχνίδι μας ωθούσε να βελτιωνόμαστε. Ντρίμπλες, υποδοχές και εντυπωσιακά γκολ γίνονται εθιστικά με τον καιρό.

Υπάρχει ο κανόνας του Golden Goal όταν ξεκινάει η παράταση σε ισόπαλα ματς, ενώ το παιχνίδι τελειώνει πρόωρα αν η διαφορά φτάσει τα 4 γκολ (No Mercy rule). Στατιστικά μετά από κάθε αγώνα επιβραβεύουν την απόδοση του παίκτη, αν και υπάρχουν κάποια θέματα ισορροπίας. Για παράδειγμα, παίκτες που λειτουργούν εγωιστικά δεν τιμωρούνται, και ίσως ένα σύστημα ποινής για αποτυχημένες ντρίμπλες να ήταν χρήσιμο. Η ομαδική συνεργασία φέρνει σχεδόν πάντα αποτέλεσμα — ειδικά όταν υπάρχει voice chat. Από την άλλη, οι random παίκτες με «Ροναλντίνιο mode» καταστρέφουν κάθε ομαδική προσπάθεια και σίγουρα αυτό το φαινόμενο καταντά κουραστικό. Το Rematch χρειάζεται βελτιώσεις σε συγκεκριμένους τομείς όπως το balancing, το netcode, η σταθερότητα του online και το crossplay. Ευτυχώς, η Sloclap έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα εισάγει σύντομα την υποστήριξη για crossplay, μια προσθήκη που αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά την εμπειρία. Κατά την πρώτη εβδομάδα δοκιμών, αντιμετωπίσαμε disconnects, μέτριο matchmaking, delay και κολλήματα σε κινήσεις και απόκριση, κυρίως λόγω ασθενούς netcode και ίσως εξαιτίας υπεράριθμων παικτών στους servers. Επιπλέον, υπάρχουν κόλπα και τακτικές που πρέπει να αντιμετωπιστούν, όπως η τακτική του “ριμπάουντ γκολ”, με το να πετάμε την μπάλα πάνω ή δίπλα από το τέρμα, αυτή να σκάει πίσω σε εμάς και εμείς να σκοράρουμε. Αυτή η τακτική πετυχαίνει σίγουρα κατά 80% και χρησιμοποιείται συνεχώς από τους πιο έμπειρους παίκτες και αντιμετωπίζεται δύσκολα από τους αντιπάλους.

Το παιχνίδι δίνει έμφαση στο customization και τα microtransactions, αλλά μπορεί κανείς να το απολαύσει πλήρως χωρίς επιπλέον κόστος πέρα από την τιμή αγοράς ή τη συνδρομή στο Game Pass. Παρότι οι επιλογές παραμετροποίησης είναι περιορισμένες προς το παρόν, επαρκούν για να προσφέρουν ικανοποιητική εμπειρία, αλλά θεωρούμε ότι η Sloclap χρειάζεται περισσότερες συνεργασίες όπως π.χ. με το skin του Ronaldinho. Τέτοιου είδους παιχνίδια μπορούν να εκμεταλλευτούν εύκολα και έξυπνα αυτού του τύπου τα customizations, φτάνει φυσικά να λειτουργούν όλα κάτω από ένα οικονομικό πλάνο που να είναι φιλικό για τον καταναλωτή και δεν θα βασίζεται σε υπερκοστολογήσεις.
Πέρα από τα τεχνικά, υπάρχει και ο παράγοντας fun. Και εκεί, το Rematch τα καταφέρνει. Παρά τις αδυναμίες του, έχει έναν πυρήνα που λειτουργεί και διασκεδάζει. Το παιχνίδι έχει σαφώς hit potential, αρκεί η Sloclap να ακούσει την κοινότητα και να συνεχίσει να το εξελίσσει. Υπάρχουν αρκετά προβλήματα στον τομέα του netcode και του online περιβάλλον γενικότερα, τομείς που μπορεί να μην ενοχλούν τις πρώτες 3-4 ώρες, αλλά στις 30 όμως θα αρχίσουν να ρίχνουν την διασκέδαση. Εμείς σίγουρα θα παρακολουθούμε το εν λόγω παιχνίδι στενά, γιατί αγαπάμε τόσο το ποδόσφαιρο όσο και τις φρέσκες ιδέες που τολμούν να ανανεώσουν τη συνταγή των sports games με ουσία και φαντασία.




Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity